Η Hannah Fry, αναπληρώτρια καθηγήτρια μαθηματικών στο City του Λονδίνου θέλει όρκο του Ιπποκράτη για επιστήμονες της τεχνολογίας και των μαθηματικών

Χρειάζεται «όρκος του Ιπποκράτη» για μαθηματικούς και επιστήμονες της τεχνολογίας

Μια κορυφαία μαθηματικός εξηγεί το λόγο που οι επιστήμονες της τεχνολογίας πρέπει να δίνουν όρκο για το καλό της ανθρωπότητας

Οι μαθηματικοί, οι μηχανικοί υπολογιστών και οι επιστήμονες σε συναφείς τομείς, θα πρέπει να δίνουν τον όρκο του Ιπποκράτη για να προστατεύσουν το κοινό από τις ισχυρές νέες τεχνολογίες που βρίσκονται σε εξέλιξη σε εργαστήρια και τεχνολογικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με κορυφαία ερευνήτρια.

Η ηθική δέσμευση θα υποχρέωνε τους επιστήμονες να σκεφτούν σοβαρά τις πιθανές εφαρμογές της εργασίας τους και θα τους υποχρεώσει να ακολουθήσουν μόνο εκείνες που δεν βλάπτουν την κοινωνία.

Η Hannah Fry, αναπληρώτρια καθηγήτρια μαθηματικών του University College London, δήλωσε ότι ένας όμοιος όρκος με αυτόν που δίνουν οι γιατροί θα ήταν απαραίτητος καθώς οι μαθηματικοί και οι μηχανικοί υπολογιστών οικοδομούν την τεχνολογία που θα διαμορφώσει το μέλλον της κοινωνίας καθώς τα μαθηματικά έχουν δραματικό αντίκτυπο στη ζωή μας.

«Χρειαζόμαστε έναν όρκο του Ιπποκράτη με τον ίδιο τρόπο που υπάρχει για την ιατρική», δήλωσε η Fry, όπως γράφει η Guardian. «Στην ιατρική, μαθαίνεις για ηθική από την πρώτη μέρα. Στα μαθηματικά, πρέπει επίσης το θέμα να τίθεται από την πρώτη μέρα και να βρίσκεται στο προσκήνιο του μυαλού σας σε κάθε βήμα που κάνετε», συμπληρώνει.

Ο Fry θα διερευνήσει τη δύναμη και τους κινδύνους των σύγχρονων μαθηματικών τον Δεκέμβριο, σε σειρά βαρυσήμαντων διαλέξεων στη Βρετανία.

Στη σειρά των τριών διαλέξεων, η Fry θα διερευνήσει μεταξύ άλλων, πώς οι αλγόριθμοι έχουν διεισδύσει σε κάθε πτυχή της ζωής μας. ποια προβλήματα στα μαθηματικά πρέπει να αποφεύγονται και πώς πρέπει να μάθουμε πότε δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τους αριθμούς.

Η Fry, μέσα από την εμπειρία της εκτιμά ότι το ζήτημα έχει γίνει επείγον καθώς σήμερα οι ερευνητές κατασκευάζουν συστήματα που συγκεντρώνουν και πωλούν προσωπικά δεδομένα, εκμεταλλεύονται τις ανθρώπινες αδυναμίες και λαμβάνουν αποφάσεις ζωής ή θανάτου. Μεταξύ άλλων αναφέρει πως σε όσους εργάζονται στους τομείς αυτούς,«δεν ζητήθηκε ποτέ να σκεφτούν την ηθική, δεν ζητήθηκε ποτέ να εξετάσουν πώς οι προοπτικές της ζωής των άλλων ανθρώπων μπορεί να είναι διαφορετικές από τις δικές τους και τελικά αυτοί είναι οι άνθρωποι που σχεδιάζουν το μέλλον για όλους μας».

Η ιδέα για έναν όρκο του Ιπποκράτη για τους επιστήμονες έχει διατυπωθεί ξανά στο παρελθόν, μεταξύ άλλων από τον φιλόσοφο Karl Popper, ο οποίος έγραψε το 1969: «Ένα από τα λίγα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε ζωντανή σε όλους τους επιστήμονες τη συνείδηση της ευθύνης τους».

Η επιστήμονας λέει πως πρέπει η επιστημονική κοινότητα να οπλίσει τους ανθρώπους με γνώση. «Το μέλλον δεν συμβαίνει μόνο του. Το χτίζουμε και το διαμορφώνουμε όλη την ώρα», λέει μεταξύ άλλων.

Οι viral σταρ του TikTok θα κερδίζουν 1 εκατ. δολ. ανά ποστ μέχρι το 2021

Τech & Science Οι viral σταρ του TikTok θα κερδίζουν 1 εκατ. δολ. ανά ποστ μέχρι το 2021

22.2.2020

Τech & Science Για πρώτη φορά αντιβιοτικό μέσω τεχνητής νοημοσύνης - Εξοντώνει τα πιο ανθεκτικά μικρόβια

21.2.2020
Αργό το ίντερνετ στην Ελλάδα: Οι χώρες με τις υψηλότερες ταχύτητες

Τech & Science Αργό το ίντερνετ στην Ελλάδα: Οι χώρες με τις υψηλότερες ταχύτητες

21.2.2020

Τech & Science Επένδυση στη νοσταλγία: Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια της δεκαετίας του '90 επιστρέφουν

20.2.2020
ΝΑSΑ και Εθνικό Αστεροσκοπείο μαζί για την πρόγνωση του διαστημικού καιρού

Τech & Science ΝΑSΑ και Εθνικό Αστεροσκοπείο μαζί για την πρόγνωση του διαστημικού καιρού

20.2.2020

Τech & Science Το μυστήριο μήνυμα που αναστάτωσε χιλιάδες κατόχους Samsung - H ανακοίνωση της εταιρείας

20.2.2020

Τech & Science Δίνουν αμοιβή σε όποιον αποκαλύψει «εμπιστευτικά» χρήση λογισμικού χωρίς άδεια σε εταιρείες

Scan4Chem: Εφαρμογή θα εντοπίζει βλαβερά χημικά στα προϊόντα - Πώς λειτουργεί

Τech & Science Scan4Chem: Εφαρμογή θα εντοπίζει βλαβερά χημικά στα προϊόντα - Πώς λειτουργεί

20.2.2020
Πέθανε ο εφευρέτης του «copy-paste»

Τech & Science Πέθανε ο εφευρέτης του «copy-paste»

20.2.2020
Generation Next: Μαθήτριες από τα Χανιά δημιούργησαν ένα «έξυπνο» γάντι  που αναγνωρίζει τη νοηματική

Τech & Science Generation Next: Μαθήτριες από τα Χανιά δημιούργησαν ένα «έξυπνο» γάντι που αναγνωρίζει τη νοηματική

19.2.2020
2 Σχόλια
petros 17.8.2019 | 10:32
Ειδαμε και στην Ιατρικη ποσο τους εμποδιζει ενας ορκος να ειναι ευσυνειδητοι.
Autoforakias 17.8.2019 | 10:52
Καποιος να πει στην κυρια οτι στο ΤΕΙ Πειραια πριν 10 χρονια στον ορκο που δινουμε στην αποφοιτηση ορκιζομαστε "να χρησιμοποιουμαι την τεχνολογια για το καλο της ανθρωποτητας κτλ" .
Εκτος αν εννοει οτι αν μου φερει καποιος ενα χαλασμενο λαπτοπ θα πρεπει να το εξετασω κ να το φτιαξω....