Δεν είναι η ιδέα σας - To Ιnstagram όντως ξαφνικά γέμισε διαφημίσεις
Τech & Science

Έχετε καταλάβει τι έγινε στο Instagram; - Μεταλλάχθηκε σε ένα τεράστιο Mall και γέμισε διαφήμιση

To Instagram άλλαξε πολύ και γίνεται ένα τεράστιο κατάστημα γεμάτο διαφημίσεις

To Instagram ξεκάθαρα δεν είναι πια η πλατφόρμα όπου οι χρήστες απλά δημοσιεύουν τις φωτογραφίες από τις στιγμιαίες εμπειρίες τους.

 

Η δημοφιλής εφαρμογή δημιουργήθηκε από δύο απόφοιτους του Πανεπιστημίου του Στάντφορντ, τους Κέβιν Σίστρομ και Μάικ Κρίγκερ και έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2010. Η επιτυχία ήταν άμεση και η δημοφιλία του πρωτοφανής. Το 2012 η εφαρμογή αγοράστηκε από το Facebook, προς ένα 1 δισεκατομμύρια δολάρια  και αμέσως ξεκίνησαν οι αλλαγές. Σήμερα, η εφαρμογή μετρά 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως και η ανάπτυξή της συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό.

 

Όμως σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει πια τα πρώτα χρόνια του Ιnstagram. Ειδικά φέτος το καλοκαίρι, πολλοί θα συνειδητοποίησαν πως οι αλλαγές και ο στόχος διακρίνονται ξεκάθαρα. Το Instagram μεταλλάσσεται (συχνά με ενοχλητικό θράσος) σε ένα τεράστιο ψηφιακό Mall. 

 

Ο αριθμός των επιχειρήσεων που είναι δραστήριες στο Instagram είναι πάνω από 25 εκατομμύρια και η πλατφόρμα έχει πάνω από 2 εκατομμύρια επιχειρήσεις που διαφημίζονται μηνιαίως μέσα από αυτήν. 200 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται τουλάχιστον ένα επαγγελματικό προφίλ κάθε μέρα, ενώ υπάρχουν πάνω από 500.000 αποκαλούμενοι influencers και το 1/3 των πιο δημοφιλών καθημερινών Stories ανήκει σε επιχειρήσεις.

 

Τα παραπάνω facts δείχνουν γιατί εδώ και λίγους μήνες οι λογαριασμοί μας έχουν πλημμυρίσει από διαφημίσεις. Το νέο μότο του Ιnstagram θα μπορούσε να είναι «Αγόρασε τώρα!». Τα χορηγούμενα stories εμφανίζονται πλέον ανά 4 ή 5 stories από σελίδες και χρήστες που ακολουθούμε. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με τις φωτογραφίες στο timeline ,ενώ η γενικότερη αίσθηση είναι πως υπάρχει πολιτική πιο επιθετικής και στοχευμένης διαφήμισης. Ψάξε κάτι στο ίντερνετ ή πάτα σε μια διαφήμιση και είναι σχεδόν βέβαιο πως την επόμενη ώρα θα δεις το προϊόν ή την υπηρεσία, να εμφανίζονται με μορφή διαφήμισης στον λογαριασμό σου.

 

Ορισμένες από αυτές τις αλλαγές ήταν προφανείς, αποτέλεσμα συγκεκριμένων βημάτων από την εφαρμογή, και μερικές έγιναν ορατές με μια σταδιακή, κάπως συγκαλυμμένη διαδικασία. Σύμφωνα με την ανάλυση του Quartz, το Facebook άρχισε να αλλάζει την στρατηγική του Instagram πέρυσι, για να ωθήσει την εφαρμογή να επιφέρει ακόμα περισσότερα κέρδη. Κατά το ρεπορτάζ, δόθηκε εντολή να διπλασιάσει τον αριθμό των διαφημίσεων στην πλατφόρμα και αυτό κορυφώθηκε το καλοκαίρι.

 

Εκτός από τις διαφημίσεις που είναι κυριολεκτικά παντού - ακόμη και στην εξερεύνηση - η εταιρεία έχει επίσης διευκολύνει την αγορά απευθείας από το Instagram, εισάγοντας το Checkout, όπου οι χρήστες μπορούν να αγοράζουν προϊόντα απευθείας από λογαριασμούς κάποιας εταιρείας η ακόμη και από φωτογραφίες που βάζουν influencers, χωρίς να βγαίνουν ποτέ από την εφαρμογή. Οι εταιρείες μπορούν επίσης ελεύθερα να «βομβαρδίζουν» χρήστες με διαφημίσεις τους στη ροή, ακόμη και αν δεν ακολουθούν το εμπορικό σήμα.

 

Οι καταναλωτές βρίσκονται στο επίκεντρο των αλλαγών. Μια έρευνα από τους αναλυτές της Deutsche Bank έδειξε ότι το 39% των χρηστών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Checkout ανέφεραν ως θετική την «ευκολία χρήσης», ενώ το 59% των χρηστών έχουν κλικάρει σε ένα σύνδεσμο που πωλούσε ένα προϊόν. Το πείραμα δείχνει να πετυχαίνει και το Instagram έχει γίνει ένα εμπορικό κέντρο με κατάλογο παραγγελιών προσαρμοσμένο στα γούστα του κάθε εν δυνάμει πελάτη. Και οι εταιρίες πλέον γνωρίζουν την δύναμή του Instagram και φροντίζουν να εξαντλούν τις δυνατότητές του. Ωστόσο, όπως σημειώνει και η ανάλυση, η διαφήμιση εδώ είναι διαφορετική, καμουφλαρισμένη. Το πλαίσιο στηρίζεται στην προώθηση ενός τρόπου ζωής ή της χρήσης ενός προϊόντος και όχι απλώς της πώλησης. Όλα λανσάρονται μέσα στο νέο αυτό περιβάλλον με διαφορετική αισθητική και προσέγγιση.

 

Οι έφηβοι συνήθιζαν να βγαίνουν σε εμπορικά κέντρα για να ψωνίζουν ή να κάνουν βόλτα, αλλά ως επί το πλείστον να περνούν χρόνο με φίλους. Τώρα μπορούν εύκολα να κάνουν περίπου το ίδιο  στο τηλέφωνό τους, ενώ ο καταναλωτισμός έχει βρει νέο πεδίο ανάπτυξης μέσω του Instagram. που όπως λένε οι αναφορές θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως προς την κατεύθυνση αυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενοι βήμα για πολλές διαφημίσεις είναι back-to-back ads στις ιστορίες. Δηλαδή πλέον κάποιοι θα βλέπουν όχι μία, αλλά δύο διαφημίσεις, προτού περάσουν σε περιεχόμενο που έχουν οι ίδιοι επιλέξει.

 

Τech & Science

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μελέτη σε πλακούντες βρήκε σωματίδια ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο εμβρυϊκό τμήμα

Τech & Science Μελέτη σε πλακούντες βρήκε σωματίδια ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο εμβρυϊκό τμήμα

17.9.2019
Apple: Η απόφαση της Κομισιόν για καταβολή 13 δισ. ευρώ στην Ιρλανδία «αντίκειται στην κοινή λογική»

Τech & Science Apple: Η απόφαση της Κομισιόν για καταβολή 13 δισ. ευρώ στην Ιρλανδία «αντίκειται στην κοινή λογική»

17.9.2019
Μπορεί να λυθεί το πρόβλημα με τους ψεύτικους followers στο Instagram;

Τech & Science Μπορεί να λυθεί το πρόβλημα με τους ψεύτικους followers στο Instagram;

17.9.2019
Το MIT δημιούργησε το πιο μαύρο υλικό που υπήρξε ποτέ

Τech & Science Το MIT δημιούργησε το πιο μαύρο υλικό που υπήρξε ποτέ

16.9.2019
Επιστήμονες έμαθαν σε ποντίκια να παίζουν «κρυφτό»

Τech & Science Επιστήμονες έμαθαν σε ποντίκια να παίζουν «κρυφτό»

13.9.2019
Η Πανσέληνος του Σαββάτου είναι η μικρότερη του έτους

Τech & Science Η Πανσέληνος του Σαββάτου είναι η μικρότερη του έτους

13.9.2019
Τα Νόμπελ του τρελού επιστήμονα - Όλες οι περίεργες και αστείες ανακαλύψεις που κέρδισαν φέτος

Τech & Science Τα Νόμπελ του τρελού επιστήμονα - Όλες οι περίεργες και αστείες ανακαλύψεις που κέρδισαν φέτος

13.9.2019
Αστροναύτες θα ζήσουν σε σπήλαιο στη Σλοβενία για να προετοιμασθούν για τη Σελήνη και τον Άρη

Τech & Science Αστροναύτες θα ζήσουν σε σπήλαιο στη Σλοβενία για να προετοιμασθούν για τη Σελήνη και τον Άρη

12.9.2019
Ανακάλυψαν για πρώτη φορά νερό σε δυνητικά κατοικήσιμο πλανήτη - Έλληνας επιστήμονας στην ερευνητική ομάδα

Τech & Science Ανακάλυψαν για πρώτη φορά νερό σε δυνητικά κατοικήσιμο πλανήτη - Έλληνας επιστήμονας στην ερευνητική ομάδα

11.9.2019
Στη «σύνταξη» ο Φιόντορ, το πρώτο ρωσικό ανθρωποειδές ρομπότ που ταξίδεψε στο διάστημα

Τech & Science Στη «σύνταξη» ο Φιόντορ, το πρώτο ρωσικό ανθρωποειδές ρομπότ που ταξίδεψε στο διάστημα

11.9.2019
9 Σχόλια
avatar
Curren$y 25.8.2019 | 21:48
Ευτυχώς που υπάρχουν οι influencers να μας ανοίγουν τα μάτια όσο αφορά την μόδα και τα ταξίδια ας μην είμαστε αχάριστοι ...
Cobra Kai Ο Παλιός Καλός Κακός 25.8.2019 | 23:14
Εγώ προσωπικά έχω παρατηρήσει άπειρες διαφημίσεις από υποτιθέμενα καταστήματα που πουλάνε 1 ζευγάρια παπούτσια για 39,90 και 4 ζευγάρια για 60€ ,στα οποία παραγγέλνεις μέσω SMS,δεν έχουν ιστιοσελίδα και κάτω από τη διαφήμιση υπάρχουν σχόλια όπως "υπάρχει σε 45"?Το έχετε σε λευκό?Τα παπούτσια βέβαια σε άλλα καταστήματα κοστίζουν τα 5πλασια χρήματα... Θεωρώ πως δε φιλτράρει κανένας τις διαφημίσεις.
mr. pinkeyes 26.8.2019 | 07:24
Έχει καταντήσει αηδία κι αυτό με τις άπειρες διαφημίσεις στη ροή..σαν το YouTube δυστυχώς. Μπαίνω όλο και λιγότερο. Ήταν απείρως προτιμότερο όταν έβλεπα μόνο τα προφίλ που ακολουθούσα.
SMURFakos 26.8.2019 | 10:48
Ε ναι που το περιεργο? Για τα ωραια σας τα ματια πληρωνουν τα sever farms και τα δικτυα στο ινστα? Πως θα βγαλουν χρηματα?
Maggie 26.8.2019 | 16:11
Ειναι παρα πολλες οι διαφημίσεις, δεν ειναι περιεργο, αλλά είναι αποκρουστικο.
avatar
Ioan123 26.8.2019 | 16:50
Έγω θα ήθελα να σχολιάσω την άλλη αλλαγή που έγινε στο instagram και όχι από τις διαφημιστικές εταιρίες, αλλά από τους ίδιους τους χρήστες. Πλέον όπου και να πας πρέπει να το ανεβάσεις στο instagram. Διαβάζεις στο σπίτι φώτο με καφέ και λάπτοπ #mylifenow, διακοπές παραλία #paradise, πρωινό στο χοτέλ #myview, ηλιοβασίλεμα στην πόλη #cityporn, για καφέ με τις φίλες και γλώσσα βγαλμένη προς τα πλάγια #η_τρέλα_δεν_πάει_στα_βουνά. Για να μη μιλήσω για τ gifs που δείχνουν ποτήρια να τσουγρίζουν. Νομίζουν ότι πράγματι ενδιαφέρουν κάποιον αυτές οι αηδίες;
Ugg-α-μπ-Uggas 29.8.2019 | 01:00
Χρησιμοποιώντας δωρεάν αυτές τις εφαρμογές, εκείνες θα επιστρατεύουν ακόμη περισσότερες διαφημίσεις, καταλήγοντας έτσι να είμαστε εμείς το προιόν.
Libretarian 29.8.2019 | 10:34
Και καπως ετσι, θα ακολουθησει το ινστα τον δρομο του FB. δηλαδη τον δρομο της ληθης και του "τιμουλα παρακαλω?".
avatar
lilbitter 29.8.2019 | 22:19
Ετυχε χτες να πιασω στα χερια μου ενα περιοδοκο μοδας απο το 2012. Στις 150 σελιδες του ειχε το λιγοτερο 2000 διαφημισεις προιοντων, ρουχα/καλλυντικα..

Αυτο το περιοδικο σημερα δεν υπαρχει, οι μαρκες και τα προιοντα ομως υπαρχουν.
Υπαρχει επισης το ιδιο ενδιαφερον απο τον κοσμο προς αυτα τα προιοντα.
Απλα οι 2000 διαφημισεις αλλαξαν μεσο.

Λεω το πιο απλο πραγμα του κοσμου...