Ο Δρ. Jim Green ελπίζει πως σύντομα θα υπάρξει ανακάλυψη εξωγήινης ζωής, αλλά δεν είναι σίγουρος πως η ανθρωπότητα είναι έτοιμη για την ανακοίνωση

«Ίσως πλησιάζει η ανακάλυψη εξωγήινης ζωής, αλλά είναι η ανθρωπότητα έτοιμη;» διερωτάται επιστήμονας της NASA

Ο Δρ. Jim Green της NASA εξηγεί πόσο κοντά είμαστε στο να απαντηθεί το μεγάλο ερώτημα της εξωγήινης ζωής

Ο κόσμος μας δεν είναι προετοιμασμένος για την ανακάλυψη εξωγήινης ζωής, αν και μπορεί αυτό να απέχει μόνο δύο χρόνια, προειδοποίησε επικεφαλής επιστήμονας της NASA.

Το επόμενο καλοκαίρι τα δύο ρόβερ, της NΑSA και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA), θα ταξιδέψουν στον Άρη για να τρυπήσουν σε βράχους και βαθιά στην επιφάνεια, με την ελπίδα να βρεθούν στοιχεία- απόδειξη ύπαρξης ζωντανών οργανισμών. Οι αποστολές είναι για πολλούς επιστήμονες η καλύτερη ευκαιρία που είχε ποτέ η ανθρωπότητα να απαντήσει στο ερώτημα: «Είμαστε μόνοι στο σύμπαν;».

Ο Δρ. Jim Green, ο οποίος έχει συμβάλει και στις δύο αποστολές, δήλωσε στην The Telegraph ότι υπάρχει πραγματική πιθανότητα να πετύχουν κάτι τέτοιο . Ωστόσο, μια τέτοια ανακάλυψη θα έχει σημαντικές συνέπειες και πιστεύει ότι η Γη δεν είναι έτοιμη. «Θα είναι επαναστατική», είπε. «Είναι όπως όταν ο Κοπέρνικος δήλωσε πως η Γη  περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο. Εντελώς επαναστατικό. Θα γίνει αφετηρία για μια εντελώς νέα γραμμή σκέψης. Δεν νομίζω ότι είμαστε προετοιμασμένοι για τα αποτελέσματα», λέει στη συνέντευξή του.

«Με ανησυχεί αυτό, επειδή νομίζω ότι είμαστε κοντά στο να κάνουμε κάποιες ανακοινώσεις. Αυτό που θα προκύψει στη συνέχεια είναι ένα εντελώς νέο σύνολο επιστημονικών ερωτήσεων. Μοιάζει αυτή η μορφή ζωής με εμάς; Πώς συνδεόμαστε; Μπορεί η ζωή να κινηθεί από πλανήτη σε πλανήτη ή υπάρχει μια σπίθα που στο σωστό περιβάλλον δημιουργεί τη ζωή με βάση το χημικό περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται;»

Το Rover ExoMars της Ευρώπης προγραμματίζεται να προσγειωθεί στον Κόκκινο Πλανήτη τον Μάρτιο του 2021 και ονομάζεται Rosalind προς τιμήν της Βρετανίδας χημικού Rosalind Franklin. Το ρόβερ θα σκάψει σε βάθος περίπου δύο μέτρων και τα δείγματα στη συνέχεια αυτά θα εξεταστούν για οργανική ύλη. Η επιβεβαίωση της ζωής μπορεί να έρθει μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες ή μήνες.

Ομοίως, το Mars2020 της Nasa θα διεισδύσει σε σχηματισμούς πετρωμάτων στην επιφάνεια και στη συνέχεια θα αφήσει τα δείγματα σε δοκιμαστικούς σωλήνες, οι οποίοι στη συνέχεια θα συλλεχθούν και θα επιστραφούν στη Γη για εξέταση. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα επιστραφεί υλικό από τον Άρη στη Γη. Τα ρόβερ θα ερευνήσουν κυρίως μια τοποθεσία ενός αρχαίου ωκεανού, όπου η ζωή μπορεί να είχε υπάρξει  πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, όταν ο Κόκκινος Πλανήτης ήταν «μπλε» σαν τη Γη.

«Είμαι ενθουσιασμένος με αυτές τις αποστολές επειδή έχουν την ευκαιρία να βρουν ζωή. Και πραγματικά επιθυμώ να το πετύχουν» πρόσθεσε ο Δρ. Jim Green. Ο Δρ Green, ο οποίος έχει εργαστεί στη Nasa για 38 χρόνια, πιστεύει ότι, όπως και μικροί οργανισμοί σε άλλους πλανήτες, μπορεί να υπάρξει «περίεργη ζωή» στον Τιτάνα το φεγγάρι του Κρόνου και ακόμη και πολιτισμοί σε όχι και τόσο μακρινές περιοχές του γαλαξία. «Δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν πολιτισμοί αλλού, γιατί βρίσκουμε εξωπλανήτες παντού. Τώρα γνωρίζουμε από τις παρατηρήσεις του Kepler, ότι οι πλανήτες στον γαλαξία είναι περισσότεροι από τα αστέρια».

Τech & Science Guardian: ΠΟΥ & κυβερνήσεις άλλαξαν στρατηγική με βάση ύποπτα στοιχεία μιας πολύ μικρής εταιρείας

4.6.2020

Τech & Science ΗΠΑ: Η επιστήμη πιο κοντά στη θεραπεία της φαλάκρας - Ερευνητές έφτιαξαν δέρμα με τρίχες

Μεξικό: Ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο και μεγαλύτερο μνημείο των Μάγια

Τech & Science Μεξικό: Ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο και μεγαλύτερο μνημείο των Μάγια

Zoom: Εκτόξευση εσόδων κατά 169% εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού

Τech & Science Zoom: Εκτόξευση εσόδων κατά 169% εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού

3.6.2020

Τech & Science Μπορεί ένα ρομπότ να φτιάξει ομελέτα;- Ερευνητές του Cambridge απαντούν στο ερώτημα

3.6.2020
Κορωνοϊός: Δοκιμάζουν τη ιβουπροφαίνη ως θεραπεία

Τech & Science Κορωνοϊός: Δοκιμάζουν τη ιβουπροφαίνη ως θεραπεία

Νέο εργαλείο στο Facebook - Επιτρέπει τη διαγραφή ή απόκρυψη παλιών αναρτήσεων

Τech & Science Νέο εργαλείο στο Facebook - Επιτρέπει τη διαγραφή ή απόκρυψη παλιών αναρτήσεων

2.6.2020

Τech & Science «Όλα μαύρα» στο newsfeed των social media: Blackout Tuesday για τον Τζορτζ Φλόιντ

Η εβδομάδα θριάμβου που έκανε τον Έλον Μασκ πλουσιότερο κατά 770 εκατ. δολ

Τech & Science Η εβδομάδα θριάμβου που έκανε τον Έλον Μασκ πλουσιότερο κατά 770 εκατ. δολ

Το Grindr αφαιρεί το «φίλτρο εθνικότητας» - Μετά από χρόνια επικρίσεων

Τech & Science Το Grindr αφαιρεί το «φίλτρο εθνικότητας» - Μετά από χρόνια επικρίσεων

2 Σχόλια
konstas 29.9.2019 | 11:24
Το περιμένουμε πως και πως... Για να μάθουμε κατόπιν που το λέει στην Βίβλο για την ζωή σε άλλον πλανητη
Nexus6 30.9.2019 | 08:49
Κάπου στη Βίβλο λέει οτι ο Θεός "έπλασε τη Γη για να κατοικείται". Δεν λέει πουθενά οτι δεν έπλασε τίποτε άλλο για να "κατοικείται" από οποιονδήποτε ζωντανό οργανισμό.
Μάλλον θα απογοητευτείς λοιπόν γιατί δεν θα αποδείξεις τίποτε σχετικό με την αξιοπιστία της Βίβλου...