Google: Τέλος στις στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις βάσει του ιστορικού αναζήτησης των ψηφοφόρων
Τech & Science

Google: Τέλος στις στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις βάσει του ιστορικού αναζήτησης των ψηφοφόρων

Η Google ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέπει πλέον πολιτικές διαφημίσεις που στοχεύουν ψηφοφόρους με βάση τις υποτιθέμενες πολιτικές προτιμήσεις τους

Η Google ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέπει πλέον πολιτικές διαφημίσεις που στοχεύουν ψηφοφόρους με βάση τις υποτιθέμενες πολιτικές προτιμήσεις τους. Θα απαγορεύσει, επίσης, στις πολιτικές καμπάνιες να στοχεύουν σε υποψήφιους ψηφοφόρους μέσω του YouTube ή βάσει του ιστορικού των αναζητήσεων τους στη Google.

 

Η πρωτοβουλία έρχεται σε μια στιγμή, ενόψει των εκλογών στη Βρετανία στις 12 Δεκεμβρίου και στις ΗΠΑ το 2020, που εντείνονται οι πιέσεις στις εταιρείες τεχνολογίες και στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με τον τρόπο που χειρίζονται την πολιτική διαφήμιση. Η νέα πολιτική της Google θα εφαρμοστεί αρχικά στη Βρετανία σε μια εβδομάδα (πριν τις βουλευτικές εκλογές), σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το τέλος του έτους και στον υπόλοιπο κόσμο στις 6 Ιανουαρίου 2020, σύμφωνα με το BBC, το πρακτορείο Ρόιτερς και τη «Γκάρντιαν».

 

Η εταιρεία θα συνεχίσει να επιτρέπει την αξιοποίηση της πλατφόρμας και των υπηρεσιών της για να προωθούνται πολιτικές διαφημίσεις με βάση το φύλο, την ηλικία και τη γεωγραφική τοποθεσία των χρηστών (με βάση τον ταχυδρομικό κωδικό τους). Επίσης δεν θα σταματήσει η προβολή πολιτικών διαφημίσεων σε ιστοσελίδες για συγκεκριμένα θέματα π.χ. οικονομίας.

 

Η Google πρόσθεσε ότι θα πάρει μέτρα κατά των οφθαλμοφανώς παραπλανητικών πολιτικών δηλώσεων, κάτι που το Facebook έχει αποφύγει, καθώς ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει πει ότι το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν θα ελέγχει την αξιοπιστία των πολιτικών διαφημίσεων. Με δεδομένο ότι το Twitter ανακοίνωσε στις 30 Οκτωβρίου ότι θα καταργήσει πλήρως τις πολιτικού περιεχομένου διαφημίσεις από τις 22 Νοεμβρίου, η Google με τη νέα πολιτική της φαίνεται να ακολουθεί ένα ενδιάμεσο δρόμο, αναλαμβάνοντας δράση μόνο κατά των πολιτικών διαφημίσεων που είναι προφανές ότι αποσκοπούν στο να παραπλανήσουν τους ψηφοφόρους.

 

«Αναγνωρίζουμε ότι ο ζωντανός πολιτικός διάλογος είναι σημαντικό μέρος της δημοκρατίας και κανένας δεν μπορεί λογικά να αποφανθεί για κάθε πολιτικό επιχείρημα, αντεπιχείρημα και νύξη. Συνεπώς αναμένουμε ότι ο αριθμός των πολιτικών διαφημίσεων για τις οποίες θα αναλάβουμε δράση, θα είναι πολύ περιορισμένος, όμως θα συνεχίσουμε να το κάνουμε για τις ξεκάθαρες παραβιάσεις», ανέφερε ο Σκοτ Σπένσερ, αντιπρόεδρος της Google Ads. Πρόσθεσε ότι «θέλουμε να βελτιώσουμε την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων στις πολιτικές διαφημίσεις που μπορεί να δουν στις πλατφόρμες μας».

 

Με βάση τις συνήθειες της διαδικτυακής πλοήγησης ενός χρήστη - π.χ. ποιες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες επισκέπτεται συχνά- η Google μπορεί να υποθέσει αν αυτός έχει αριστερές, δεξιές ή ανεξάρτητες πολιτικές απόψεις. Στις ΗΠΑ οι πολιτικοί έχουν δικαίωμα να κάνουν στοχευμένες καμπάνιες στους ψηφοφόρους με βάση τις πολιτικές προτιμήσεις των τελευταίων. Ήταν επίσης έως τώρα δυνατό οι πολιτικοί άλλων χωρών να στείλουν στη Google καταλόγους (π.χ. βάσεις δεδομένων με τα μέλη του κόμματος) και αυτή να φροντίσει να φθάσουν στους ανθρώπους αυτούς συγκεκριμένα πολιτικά μηνύματα. Αυτό πια δεν θα επιτρέπεται.

 

Οι διαφημίσεις που θα «κόβονται», θα περιλαμβάνονται στην «έκθεση διαφάνειας» της Google και θα μπορούν τρίτοι να τις αναλύσουν. Οι πολιτικές διαφημίσεις αποτελούν σχετικά μικρό μέρος των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας, που ανήλθαν σε 116 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018. Οι αναλυτές θεωρούν πιθανό ότι ένα μέρος της πολιτικής διαφήμισης θα αναζητήσει εναλλακτικές διεξόδους, όπως η τηλεόραση ή οι μικρότεροι ανταγωνιστές της Google.

Τech & Science

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To YouTube βάζει τέλος σε προσβολές και απειλές - Η νέα πολιτική της δημοφιλούς πλατφόρμας

Τech & Science To YouTube βάζει τέλος σε προσβολές και απειλές - Η νέα πολιτική της δημοφιλούς πλατφόρμας

11.12.2019
Αυτά είναι τα καλύτερα προϊόντα και γεγονότα τεχνολογίας της δεκαετίας

Τech & Science Αυτά είναι τα καλύτερα προϊόντα και γεγονότα τεχνολογίας της δεκαετίας

11.12.2019
«Pepper PARLOR»: Στην Ιαπωνία άνοιξε καφετέρια με σερβιτόρους ρομπότ

Τech & Science «Pepper PARLOR»: Στην Ιαπωνία άνοιξε καφετέρια με σερβιτόρους ρομπότ

11.12.2019
Αυτές είναι οι χώρες με τις ταχύτερες συνδέσεις Ίντερνετ στον κόσμο

Τech & Science Αυτές είναι οι χώρες με τις ταχύτερες συνδέσεις Ίντερνετ στον κόσμο

10.12.2019
Για πρώτη φορά θα αποθηκευτούν πληροφορίες σε καθημερινά αντικείμενα με συνθετική μνήμη DNA

Τech & Science Για πρώτη φορά θα αποθηκευτούν πληροφορίες σε καθημερινά αντικείμενα με συνθετική μνήμη DNA

10.12.2019
Το διάστημα είναι γεμάτο σκουπίδια και για πρώτη φορά αποστολή με ρομποτικό συλλέκτη θα τα μαζέψει

Τech & Science Το διάστημα είναι γεμάτο σκουπίδια και για πρώτη φορά αποστολή με ρομποτικό συλλέκτη θα τα μαζέψει

10.12.2019
«I am Jesus Christ»: Ένα video game που προσομοιώνει τη ζωή του Ιησού

Τech & Science «I am Jesus Christ»: Ένα video game που προσομοιώνει τη ζωή του Ιησού

9.12.2019
Έρευνα: Όταν τα φυτά «στρεσάρονται» ή σπάνε εκπέμπουν υπερήχους, υποστηρίζουν Ισραηλινοί επιστήμονες

Τech & Science Έρευνα: Όταν τα φυτά «στρεσάρονται» ή σπάνε εκπέμπουν υπερήχους, υποστηρίζουν Ισραηλινοί επιστήμονες

8.12.2019
Έρευνα: Ένα στα δύο παιδιά ρυθμίζει μόνο του τη δραστηριότητά του στο διαδίκτυο

Τech & Science Έρευνα: Ένα στα δύο παιδιά ρυθμίζει μόνο του τη δραστηριότητά του στο διαδίκτυο

8.12.2019
Cybertruck: Τα δήθεν αλεξίσφαιρα τζάμια του νέου φορτηγού της Tesla αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τα πιο αστεία memes του Διαδικτύου

Τech & Science Cybertruck: Τα δήθεν αλεξίσφαιρα τζάμια του νέου φορτηγού της Tesla αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τα πιο αστεία memes του Διαδικτύου

8.12.2019