Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda
Τech & Science

Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda

H Honda και η GM παρουσίασαν το Origin, ένα αυτοκίνητο χωρίς πεντάλ, τιμόνι αλλά και ιδιοκτήτη που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε

Το Origin, ένα αυτοκίνητο χωρίς πεντάλ και τιμόνι, παρουσίασαν οι General Motors και η Honda. Η μη ύπαρξη αυτών των παραδοσιακών στοιχείων δεν είναι το μόνο του ριζοσπαστικό χαρακτηριστικό. 

 

Το έξι θέσεων ηλεκτρικό όχημα δεν έχει τιμόνι, πεντάλ, υαλοκαθαριστήρες και καθρέφτες. Οι πόρτες του είναι συρόμενες, ενώ δεν υπάρχει προφανές μπροστινό και πίσω μέρος όπως στα περισσότερα τυπικά αυτοκίνητο.

 

Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα μπορούν να αγοράσουν το Origin, ωστόσο θα μπορούν να το οδηγήσουν μέσα από την εφαρμογή διαμοιρασμού διαδρομών Cruise, η οποία δημιουργήθηκε από την General Motors, με την Honda να έχει επενδύσει εκεί.

 

Οι επιβάτες του οχήματος θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή, που είναι παρεμφερής με τη χρήση των Uber και Lyft, και ένα αυτοκίνητο θα κατευθύνεται στο σημείο που όρισαν ώστε να τους μεταφέρει. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν κουμπιά ώστε ο επιβάτης να ξεκινάει ή να σταματά μία διαδρομή. Το Origin χρησιμοποιεί σένσορες για να «αντιληφθεί» αν κάποιος μπήκε ή βγήκε από το αυτοκίνητο.

 

Εκπρόσωποι της Cruise αναφέρουν πως η αφαίρεση των παραδοσιακών στοιχείων ενός αυτοκινήτου επιτρέπει να υπάρχει περισσότερος χώρος για τους επιβάτες. Οι συρόμενες πόρτες του Origin είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο όχημα και επιτρέπει σε δύο επιβάτες να βγαίνουν ή να μπαίνουν στο όχημα την ίδια στιγμή. Το Origin έχει σχεδιαστεί τόσο για διαδρομές μέσα στην πόλη όσο και στους αυτοκινητόδρομους. 

 

Από την πλευρά της, η General Motors, χαιρέτησε το όχημα ως την «επανεφεύρεση των μετακινήσεων» που θα επιφέρει περιβαλλοντικά οφέλη, θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με το όραμα των δημιουργών του, το όχημα θα κινείται 18 ώρες την ημέρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για ιδιόκτητα αυτοκίνητα, πρακτική που είναι κυρίαρχη σήμερα.

 

H General Motors θα κατασκευάσει το Origin και η Honda θα σχεδιάσει μία σειρά από πτυχές του. Από την πλευρά της η Cruise, που ήδη εργάζεται εδώ και τρία χρόνια πάνω στο εγχείρημα, αναπτύσσει μεταξύ άλλων το λογισμικό και τους σένσορες.

 

Οι εταιρείες δεν ανέφεραν πότε αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή του αυτοκινήτου ούτε το πότε αυτό θα εμφανιστεί στους δρόμους. Εκπρόσωπος της Cruise ανέφερε στο CNN Business ότι αυτό θα γίνει «σχετικά σύντομα». Η εταιρεία στο παρελθόν έχει αποτύχει να πιάσει τους στόχους της.

 

Το 2017 η General Motors ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει παράξει μαζικά ηλεκτρικά και πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Το 2017 είχε ανακοινώσει σχέδια για την δοκιμή αυτοκινήτων χωρίς οδηγών στη Νέα Υόρκη χωρίς ωστόσο να υλοποιήσει την εξαγγελία της.

 

Όλος ο κλάδος αγωνίζεται για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν κατά τη δεκαετία που πέρασε. Οι εταιρείες αφού καταφέρουν να παράξουν ένα τέτοιο όχημα πρέπει να αποδείξουν στις ρυθμιστικές αρχές ότι είναι ασφαλές. Η Cruise θα χρειαστεί ρήτρα εξαίρεσης από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας για να λειτουργήσει το Origin, καθώς δεν διαθέτει παραδοσιακά εξαρτήματα όπως το τιμόνι.

 

Η Mary Barra, γενική διευθύντρια της GM, χαρακτήρισε το Origin ως το επόμενο βήμα της εταιρείας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Οι μηδενικές μας συγκρούσεις, οι μηδενικές εκπομπές και το όραμα μηδενικής συμφόρησης δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά μια δέσμευση», δήλωσε η Barra.

 

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κορωνοϊός: Πότε θα είναι έτοιμο το εμβόλιο - Παγκόσμια «κούρσα»

Τech & Science Κορωνοϊός: Πότε θα είναι έτοιμο το εμβόλιο - Παγκόσμια «κούρσα»

1.4.2020
Κορωνοϊός: Η απώλεια γεύσης και όσφρησης είναι συμπτώματα-κλειδιά στους ασθενείς

Τech & Science Κορωνοϊός: Η απώλεια γεύσης και όσφρησης είναι συμπτώματα-κλειδιά στους ασθενείς

1.4.2020
«Μακριά τα χέρια από τα μάτια»: Συστάσεις για όσους φορούν γυαλιά και φακούς επαφής

Τech & Science «Μακριά τα χέρια από τα μάτια»: Συστάσεις για όσους φορούν γυαλιά και φακούς επαφής

31.3.2020
Guardian: Εκατομμύρια ύποπτα ίχνη κατασκοπείας κινητών στις ΗΠΑ - Και όλα δείχνουν την Σαουδική Αραβία

Τech & Science Guardian: Εκατομμύρια ύποπτα ίχνη κατασκοπείας κινητών στις ΗΠΑ - Και όλα δείχνουν την Σαουδική Αραβία

30.3.2020
To Facebook διαθέτει 100 εκατ. δολάρια για τα ΜΜΕ που πλήττονται από την κρίση του κορωνοϊού

Τech & Science To Facebook διαθέτει 100 εκατ. δολάρια για τα ΜΜΕ που πλήττονται από την κρίση του κορωνοϊού

30.3.2020
Microsoft: Εκτίναξη κλήσεων μέσω Skype λόγω κορωνοϊού - «Άνοδος 220% τον Μάρτιο»

Τech & Science Microsoft: Εκτίναξη κλήσεων μέσω Skype λόγω κορωνοϊού - «Άνοδος 220% τον Μάρτιο»

30.3.2020
Κορωνοϊός: Start-ups απολύουν μαζικά μέσω βιντεοκλήσεων

Τech & Science Κορωνοϊός: Start-ups απολύουν μαζικά μέσω βιντεοκλήσεων

30.3.2020
Ιρλανδία: Παράδοση ινσουλίνης σε διαβητικό μέσω drone - Με συντονίστρια Ελληνίδα επιστήμονα

Τech & Science Ιρλανδία: Παράδοση ινσουλίνης σε διαβητικό μέσω drone - Με συντονίστρια Ελληνίδα επιστήμονα

30.3.2020
Κορωνοϊός: Εθελοντές στην Ξάνθη κατασκευάζουν προστατευτικές μάσκες - Σε 3D εκτυπωτές

Τech & Science Κορωνοϊός: Εθελοντές στην Ξάνθη κατασκευάζουν προστατευτικές μάσκες - Σε 3D εκτυπωτές

30.3.2020
Κορωνοϊός: Η Mercedes F1 κατασκευάζει αναπνευστικές συσκευές που θα αποσυμφορήσουν τις ΜΕΘ

Τech & Science Κορωνοϊός: Η Mercedes F1 κατασκευάζει αναπνευστικές συσκευές που θα αποσυμφορήσουν τις ΜΕΘ

30.3.2020