Οι επιστήμονες μόλις ανακάλυψαν το πρώτο ζώο που δεν χρειάζεται οξυγόνο για να ζήσει

Το πρώτο ζώο που δεν αναπνέει για να ζήσει ανακάλυψαν οι επιστήμονες.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το πρώτο πολυκυτταρικό πλάσμα που όχι μόνο δεν χρειάζεται οξυγόνο για να ζήσει, αλλά δεν μπορεί και να αναπνεύσει - ακόμα κι αν το ήθελε.

Το μικροσκοπικό παράσιτο ζει σε ιστό σολομού και εξελίχθηκε έτσι ώστε να μη χρειάζεται οξυγόνο για να παράγει ενέργεια. Το παράσιτο - που δεν έχει μιτοχόνδρια ούτε και τα γονίδια και τις πρωτεΐνες εκείνες που απαιτεί η αναπνοή, διευρεύνει περαιτέρω τους ορίζοντες του ανθρώπου για τις πιθανές μορφές ζωής πάνω στη Γη.

Η διεθνής ομάδα ερευνητών δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην επιστημονική επιθεώρηση PNAS.

«Η ανακάλυψή μας δείχνει πως η αερόβια αναπνοή, μία από τις πιο σημαντικές μεταβολικές οδούς, δεν είναι δεδομένη για όλα τα ζώα» τονίζεται, μεταξύ άλλων, στη μελέτη.

«Πρόκειται για μία τέλεια απλοποίηση που αποδεικνύει πως κάποιες φορές, το λίγο είναι πολύ» τόνισε ο Στίβεν Άτκινσον, επικεφαλής επιστημονικός συνεργάτης του τμήματος Μικροβιολογίας του πανεπιστημίου του Όρεγκον και ένας από τους συγγραφείς της έρευνας.

«Όταν σκεφτόμαστε τα ζώα, φανταζόμαστε πολυκυτταρικά πλάσματα που χρειάζονται οξυγόνο για να επιβιώσουν, σε αντίθεση με πολλούς μονοκύτταρους οργανισμούς όπως τα πρώτιστα και τα βακτήρια» σημειώνει ο ίδιος στο CNN, προσθέτοντας: «Στη μελέτη μας αποδείξαμε πως υπάρχει τουλάχιστον ένα πολυκυτταρικό ζώο που δεν διαθέτει τα γενετικά εργαλεία για να χρησιμοποιεί οξυγόνο».

Το παράσιτο, με την επιστημονική ονομασία Henneguya salminicola, διαθέτει λιγότερα από 10 κύτταρα και ανήκει στην κατηγορία κνιδόζωων - συνομοταξία που περιλαμβάνει τις μέδουσες και τα κοράλια. Ζει μέσα στο σολομό και «κλέβει έτοιμες θρεπτικές ουσίες» από εκεί, αντί να καταναλώνει οξυγόνο το ίδιο, σύμφωνα με τον Άτκινσον.

Ο οργανισμός αυτός σχηματίζει μικρές λευκές κύστες στους μυς του σολομού. Πιθανότατα δεν πονάει το ψάρι και δεν προσβάλει στους ανθρώπους, σύμφωνα με τους ερευνητές. Ωστόσο, το περιβάλλον του ξενιστή στερείται σε μεγάλο βαθμό οξυγόνου, οπότε για να επιβιώσει το παράσιτο, ζει χωρίς οξυγόνο. Προσαρμόστηκε καταργώντας εξ ολοκλήρου το μιτοχονδριακό του γονιδίωμα (τα μιτοχρόνδρια, αποκαλούμενα και «εργοστάσια του κυττάρου», μετατρέπουν στους περισσότερους οργανισμούς την τροφή σε ενέργεια)

«Χάνοντας το γονιδίωμά του, το παράσιτο γλιτώνει ενέργεια, καθώς δεν χρειάζεται να αντιγράφει γονίδια για πράγματα που δεν χρειάζεται πια» εξηγεί ο Άτκινσον, επισημαίνοντας πως η ανακάλυψη αυτή διευρύνει για τους επιστήμονες ακόμα και την ίδια την έννοια του ζώου.

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science Άλεξ Τζόουνς: Η Google απαγόρευσε την εφαρμογή του συνωμοσιολόγου λόγω βίντεο για τον κορωνοϊό

29.3.2020
Μπορούμε να διαγράψουμε αναμνήσεις, λένε Κινέζοι επιστήμονες

Τech & Science Μπορούμε να διαγράψουμε αναμνήσεις, λένε Κινέζοι επιστήμονες

Κλινική μελέτη ανοσοθεραπείας σε διασωληνωμένους ασθενείς σε 6 ελληνικές ΜΕΘ

Τech & Science Κλινική μελέτη ανοσοθεραπείας σε διασωληνωμένους ασθενείς σε 6 ελληνικές ΜΕΘ

29.3.2020
Θα μπορούσαν οι σκύλοι να διαγνώσουν τον κορωνοϊό μέσω της όσφρησης;

Τech & Science Θα μπορούσαν οι σκύλοι να διαγνώσουν τον κορωνοϊό μέσω της όσφρησης;

28.3.2020
Επιστήμονες ανακάλυψαν τρία νέα είδη πτερόσαυρων στη Σαχάρα

Τech & Science Επιστήμονες ανακάλυψαν τρία νέα είδη πτερόσαυρων στη Σαχάρα

28.3.2020

Τech & Science Pandemic Architecture: Διεθνής Διαγωνισμός: Τι μπορεί να κάνει η Αρχιτεκτονική για την υγεία μας;

28.3.2020