«Δυνητικά φιλόξενος για ζωή», εξωπλανήτης 124 έτη φωτός μακριά από τη Γη

«Δυνητικά φιλόξενος για ζωή», εξωπλανήτης 124 έτη φωτός μακριά από τη Γη

Επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι εξωπλανήτης σε απόσταση 124 έτη φωτός από τη Γη είναι δυνητικά φιλόξενος για ζωή

«Δυνητικά φιλόξενος για ζωή» χαρακτήρισαν επιστήμονες έναν εξωπλανήτη που βρίσκεται 124 έτη φωτός  μακριά από τη Γη.

Ειδικότερα, επιστήμονες του βρετανικού Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ ανακοίνωσαν ότι ένας εξωπλανήτης που έχει νέφη με υδρατμούς και υπερδιπλάσιο μέγεθος από τη Γη, είναι δυνητικά φιλόξενος για ζωή. Ο πιθανώς βροχερός πλανήτης με την ονομασία Κ2-18b απέχει 124 έτη φωτός και είχε αρχικά ανακαλυφθεί το καλοκαίρι του 2019, αλλά τώρα -μετά από περαιτέρω μελέτη- εκτιμάται ότι είναι πιθανό να διαθέτει υγρό νερό στην επιφάνεια του και συνθήκες κατάλληλες για την ανάπτυξη ζωής.

Ο εξωπλανήτης έχει ακτίνα 2,6 φορές μεγαλύτερη από τη Γη και μάζα 8,6 φορές μεγαλύτερη. Η ατμόσφαιρα του είναι πλούσια σε υδρογόνο και περιέχει πολλούς υδρατμούς, ενώ τα επίπεδα άλλων χημικών ουσιών όπως το μεθάνιο και η αμμωνία είναι χαμηλότερα του αναμενομένου. Κατά πόσο αυτά τα επίπεδα μπορούν να αποδοθούν σε βιολογικές διαδικασίες, αποτελεί ερωτηματικό προς διερεύνηση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Νίκου Μαντουσουντάν του Ινστιτούτου Αστρονομίας του Κέιμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal Letters», ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται να πρόκειται για έναν ωκεάνιο κόσμο, με πολύ υγρό νερό κάτω από την ατμόσφαιρα του, σε πίεση και θερμοκρασία ανάλογη με αυτή στους ωκεανούς της Γης.

Η νέα μελέτη ανοίγει νέες δυνατότητες για την αναζήτηση συνθηκών φιλόξενων για ζωή και αντίστοιχων «βιο-υπογραφών» σε εξωπλανήτες σημαντικά μεγαλύτερους από τη Γη, αλλά μικρότερους από τον Ποσειδώνα. Τα μελλοντικά ισχυρότερα τηλεσκόπια, όπως το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, ο διάδοχος του Hubble, θα επιτρέψουν την καλύτερη μελέτη των ατμοσφαιρικών συνθηκών εξωπλανητών που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως ο Κ2-18b.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science Κορωνοϊός - έρευνα: Ελάχιστα ή και μηδαμινά αντισώματα σε ασθενείς με ήπια συμπτώματα που ανέρρωσαν

10.4.2020

Τech & Science Η Γαλλία απαιτεί από την Google να πληρώσει τους εκδότες για επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου

10.4.2020
Δείτε για πρώτη φορά τον Ήλιο σε «εξαιρετικά υψηλή ανάλυση»

Τech & Science Δείτε για πρώτη φορά τον Ήλιο σε «εξαιρετικά υψηλή ανάλυση»

9.4.2020

Τech & Science Στην Μόσχα οι πρώτες μεταγγίσεις πλάσματος αίματος από ασθενείς με κορωνοϊό που ανάρρωσαν

9.4.2020

Τech & Science MoreApps: Η νέα εφαρμογή για όλα τα Apps που χρειάζεσαι στα P40 Series της Huawei

9.4.2020

Τech & Science Κορωνοϊός: Τι συμβαίνει όταν βήχει ένας φορέας σε κλειστό χώρο- 3D μοντέλο από επιστήμονες

9.4.2020

Τech & Science To Zoom προσέλαβε Ελληνοαμερικανό πρώην υπεύθυνο κυβερνοασφάλειας του Facebook - H Google το απαγόρευσε

9.4.2020

Τech & Science Αμερικανική εταιρεία ανέπτυξε «υποψήφιο» εμβόλιο για τον κορωνοϊό - Δοκιμές σε ανθρώπους τον Μάιο

8.4.2020

Τech & Science Τεστ κορωνοϊού: Ποιοι πρέπει να το κάνουν - Οδηγός 23 ερωταπαντήσεων από το Ινστιτούτο Παστέρ

8.4.2020

Τech & Science Ενδείξεις «απίστευτα» πολύπλοκου χειρουργείου σε κρανίο πρωτοβυζαντινής περιόδου

1 Σχόλια
avatar
insert_coin 27.2.2020 | 12:17
Τέλεια, πάμε να τον καταστρέψουμε κι αυτόν!