Διεθνή

Αυτό το ελβετικό χωριό εκατομμυριούχων αρνήθηκε να φιλοξενήσει μόλις 10 πρόσφυγες και προτιμά να πληρώσει πρόστιμο 260.000 ευρώ

Το Oberwil-Lieli, ένα από τα πλουσιότερα χωριά της Ευρώπης αποφάσισε να πληρώσει για να μην πάρει ούτε έναν πρόσφυγα

 

Αυτό το πανέμορφο ελβετικό χωριό, είναι ένα από τα πλουσιότερα στην Ευρώπη και πρόσφατα αρνήθηκε να υπακούσει στις εντολές της κυβέρνησης για συμμετοχή στην απορρόφηση προσφύγων που αιτούνται άσυλο, ψηφίζοντας να πληρώσει το πρόστιμο που φτάνει περίπου τα 260.000 ευρώ.

 

Οι κάτοικοι στο αλπικό θέρετρο της Ελβετίας Oberwil-Lieli, είναι συνολικά 2.200 και ανάμεσά τους υπάρχουν 300 εκατομμυριούχοι. Ωστόσο στο πρόσφατο δημοψήφισμα είπαν "όχι" (με 52%) στο να δεχτούν μόλις 10 πρόσφυγες.

 

Ένας κάτοικος του χωριού είπε στην MailOnline: "Δεν τους θέλουμε εδώ. Είναι τόσο απλό. Έχουμε εργαστεί σκληρά όλη μας τη ζωή και έχουμε φτιάξει ένα όμορφο χωριό που δεν θέλουμε να χαλάσει. Δεν είναι κατάλληλο για την υποδοχή προσφύγων. Δεν θα ταίριαζαν εδώ.".

 


 

Η Ελβετία έχει ανακοινώσει ότι θα υποδεχθεί 3.000 Σύρους πρόσφυγες και θα βοηθήσει επιπλέον 50.000 αιτούντες άσυλο που έχουν περάσει τα σύνορά στο ταξίδι τους. Οι 3.000 πρόσφυγες θα εγκατασταθούν σε πόλεις και χωριά βάσει συγκεκριμένης ποσόστωσης αλλά η ελβετική κυβέρνηση έδωσε τη δυνατότητα σε δήμους πόλεων και χωριά που δεν ήθελαν να φιλοξενήσουν πρόσφυγες να πληρώσουν πρόστιμο και να εξαιρεθούν. Στο συγκεκριμένο μάλιστα χωριό, αντιστοιχούσαν βάση της ποσόστωσης μόλις δέκα άνθρωποι, αλλά η άρνηση ακόμη και γι΄αυτούς είναι τόσο μεγάλη που το πρόστιμο προσφέρθηκαν να πληρώσουν οι ίδιοι οι κάτοικοι.

 

Ο Andreas Glarner του δεξιού SVP και δήμαρχος του Oberwil-Lieli, αρνήθηκε ότι η στάση τους είναι ρατσιστική και υπερασπίστηκε το χωριό λέγοντας πως ποτέ δεν τους είπαν αν θα πάρουν πρόσφυγες από τη Συρία που πραγματικά έχουν ανάγκη και έφυγαν από τον πόλεμο ή αν στο χωριό θα ερχόντουσαν οικονομικοί μετανάστες από άλλες χώρες.

 

 

"Ναι, οι πρόσφυγες από τη Συρία πρέπει να βοηθηθούν και να εξυπηρετηθούν αλλά αυτό γίνεται καλύτερα στους καταυλισμούς πιο κοντά στο σπίτι τους. Θα μπορούσαμε να στείλουμε χρήματα για να τους βοηθήσουμε, αλλά το να τους πάρουμε εδώ θα έστελνε λάθος μήνυμα. Αυτό θα προσελκύσει και άλλους και θα διακινδυνεύουν τη ζωή τους διασχίζοντας τον ωκεανό  και πληρώνοντας τους λαθρέμπορους για να τους φέρουν."αναφέρει.

 

"Δεν θα είναι σε θέση να μιλήσουν τη γλώσσα και αν ορισμένοι από τους πρόσφυγες έχουν παιδιά θα πρέπει να πάνε στο τοπικό σχολείο, όπου θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσοχή."πρόσθεσε και τόνισε πως το χωριό δεν έχει καν να τους προσφέρει δουλειές. Ωστόσο το υπόλοιπο 48%, που ψήφισε ναι, φέρεται να ντρέπεται για την απόφαση που πάρθηκε και η Daily Mail μεταδίδει πως το χωριό είναι διχασμένο.

 

Τον Απρίλιο του 2016 υπήρχαν 1.748 αιτήσεις για άσυλο στην Ελβετία σε σύγκριση με 1.376 τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Βαλερί Ζισκάρ Ντ' Εστέν, πρώην πρόεδρος της Γαλλίας

Διεθνή Πέθανε ο Βαλερί Ζισκάρ Ντ' Εστέν, πρώην πρόεδρος της Γαλλίας

3.12.2020
ΗΠΑ: Μόνο τα εκπαιδευμένα σκυλιά θεωρούνται «ζώα βοήθειας» στα αεροπλάνα - Με υπουργική απόφαση

Διεθνή ΗΠΑ: Μόνο τα εκπαιδευμένα σκυλιά θεωρούνται «ζώα βοήθειας» στα αεροπλάνα - Με υπουργική απόφαση

3.12.2020
Handelsblatt: Η Τουρκία βασικό εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων του ΝΑΤΟ

Διεθνή Handelsblatt: Η Τουρκία βασικό εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων του ΝΑΤΟ

2.12.2020
Η Γερμανία ανακοίνωσε παράταση του lockdown μέχρι τις 10 Ιανουαρίου

Διεθνή Η Γερμανία ανακοίνωσε παράταση του lockdown μέχρι τις 10 Ιανουαρίου

2.12.2020
Ο ΟΗΕ αφαίρεσε τη φαρμακευτική κάνναβη από τη λίστα με τα επικίνδυνα ναρκωτικά

Διεθνή Ο ΟΗΕ αφαίρεσε τη φαρμακευτική κάνναβη από τη λίστα με τα επικίνδυνα ναρκωτικά

2.12.2020
Για πρώτη φορά εκδίδεται βιβλίο μεταφρασμένο από αλγόριθμο «μέσα σε 40 δευτερόλεπτα»

Διεθνή Για πρώτη φορά εκδίδεται βιβλίο μεταφρασμένο από αλγόριθμο «μέσα σε 40 δευτερόλεπτα»

2.12.2020
«Πάρτι σεξ» στις Βρυξέλλες: Παρελθόν και από το κόμμα Fidesz ο πρώην ευρωβουλευτής Γιόζεφ Σάγιερ

Διεθνή «Πάρτι σεξ» στις Βρυξέλλες: Παρελθόν και από το κόμμα Fidesz ο πρώην ευρωβουλευτής Γιόζεφ Σάγιερ

2.12.2020
«Δεν θα ξαναδείτε κουρασμένα άλογα»: Η Ρώμη απαγορεύει τις ξεναγήσεις με άμαξες στους δρόμους της

Διεθνή «Δεν θα ξαναδείτε κουρασμένα άλογα»: Η Ρώμη απαγορεύει τις ξεναγήσεις με άμαξες στους δρόμους της

2.12.2020
Ο Μπόρις Τζόνσον ίσως εμβολιαστεί live για να πείσει τους αρνητές του κορωνοϊού

Διεθνή Ο Μπόρις Τζόνσον ίσως εμβολιαστεί live για να πείσει τους αρνητές του κορωνοϊού

2.12.2020
Γερμανία- Κορωνοϊός: Τα πρώτα κρούσματα σε κατοικίδια

Διεθνή Γερμανία- Κορωνοϊός: Τα πρώτα κρούσματα σε κατοικίδια

2.12.2020
26 Σχόλια
12
avatar
giorgos1234 28.5.2016 | 23:35
Αχαχα. Οι Έλληνες είναι ο πιο ρατσιστικός λαός του κόσμου.
Vasilis21 28.5.2016 | 23:54
Διοργάνωσαν ολόκληρο δημοψήφισμα για 10 ανθρώπους; Και μάλιστα αρνήθηκαν να τους φιλοξενήσουν. Φαντάσου να περνούσαν και κάποια σοβαρή οικονομική κρίση πώς θα έκαναν.
avatar
Ανώνυμος/η 29.5.2016 | 01:19
Θα πρεπει ισως να αναρωτηθεις ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ περνανε οικονομικη κριση. Και μην ακουσω μονο τις γνωστες (και βασιμες ως ενα βαθμο) εξηγησεις για τραπεζικο παραδεισο κλπ. Η εννοια του δημοψηφισματος στα ελβετικα καντονια δεν εχει τη (δηθεν) σοβαροτητα των δημοψηφισματων στην Ελλαδα. Σε τελικη αναλυση δημοκρατικα αππφασισαν και πανω απο ολα θα πληρωσουν και το προστιμο. Τα περι ρατσισμου ειναι σαχλαμαρες. Οι ελβετοι αγαπανε την πατριδα τους, αλλα ρατσιστικο παρελθον του τυπου των γερμανων δεν εχουν. Η ερωτηση παραμενει. Οι κατοικοι των χωρων απο τις οποιες προερχονται μεταναστες και προσφυγες θα ηταν περισσοτερο δεκτικοι σε ορδες ευρωπαιων, απο ο,τι ειναι οι ευρωπαιοι απεναντι σ´ αυτους;
Haifischnet 30.5.2016 | 17:22
Η Ελβετία είναι το υπ' αριθμόν 1 κράτος που εφαρμόζει την έννοια της δημοκρατίας. Γι' αυτό και έχει πραγματικά προοδεύσει.
aftos1-0 29.5.2016 | 00:07
Του ΑΚΡΟδεξιού SVP.
konstas 29.5.2016 | 01:22
Τουλάχιστον αυτοί ήταν ειλικρινείς. "Δεν τους θέλουμε εδώ. Είναι τόσο απλό". Και πλήρωσαν γι' αυτό. Δεν είναι ανθρωπιστές προφανώς, αλλά δεν το παίζουν και ανθρωπιστές. Δεν τους θέλω, πληρώνω για να τους ξεφορτωθώ.

Ακόμα και αυτή η στάση είναι λιγότερο χειρότερη από την στάση "Οι πρόσφυγες είναι ευπρόσδεκτοι στην χώρα μου αλλά όχι στην γειτονιά μου... και φυσικά μην ζητάτε να πληρώσω εγώ (ή να μείνουν στο ξενοδοχείο μου), αλλά κάποιος άλλος. Παρόλα αυτά, είναι ευπρόσδεκτοι."
konstas 29.5.2016 | 01:38
*** Διευκρίνηση
Αναφέρομαι στην στάση των κατοίκων σαν αυτού που έκανε την δήλωση, όχι στην στάση του δημάρχου, που ήταν εντελώς ψευδο-ανθρωπιστική και γελοία "αρνηθήκαμε για το καλό των προσφύγων".
Maggelan 29.5.2016 | 05:15
Η ιδέα και μόνο να προτείνει η Ελβετική κυβέρνηση να πάνε πρόσφυγες σε αυτό το χωριό μοιάζει με τρολάρισμα.
Εγώ συμφωνώ με τους κατοίκους που δεν τους ήθελαν, όπως και με την εξήγηση που έδωσε ένας από αυτούς λέγοντας ότι δεν ταιριάζουν εκεί. Όπως δεν θα ταίριαζαν οι πρόσφυγες και στην Εκάλη. Δεν θα ήταν καλό ούτε και στους ίδιους τους πρόσφυγες να μένουν σε αντίσκηνα δίπλα σε επαύλεις, διότι θα ήταν σκληρό για την ψυχολογία τους.
annibas 29.5.2016 | 09:40
Και στην Πελοπόννησο δεν τους θέλουν, τώρα. Τις φράουλες τις έχουν μαζέψει και η ελιά αργεί. Με δημοψήφισμα Τατούλη.
κώστας σ 29.5.2016 | 13:01
€260.000, ήτοι 26.000 για κάθε πρόσφυγα, είναι ίσως νεγαλύτερη βοήθεια απ' το να εγκατασταθούν εκεί 10 νοματαίοι.
Master Kenobi 29.5.2016 | 16:20
Ναι αλλά οι Ελβετοί έχουν κάνει τόσους πολέμους και...
Oops! Wrong country!
Τσάρλυ Μπράουν 30.5.2016 | 09:45
Για την ιστορία πάντως η Γερμανία του Χίτλερ δεν θα είχε καταφέρει όσα κατάφερε χωρίς τη συνδρομή της Ελβετίας.

Η Ελβετία υποστήριξε ενεργά τη ναζιστική Γερμανία, αφήνοντας ανοιχτές στους Γερμανούς τις συγκοινωνίες βορρά-νότου, παραδίδοντάς τους εξοπλισμο ακριβείας, οπτικά εργαλεία κ.λπ. και ξεπλένοντας τα λάφυρα από τις ναζιστικές λεηλασίες. To 1941-42 υπολογίζεται ότι το 60% της βιομηχανίας όπλων , το 50% της βιομηχανίας οπτικών οργάνων και το 40% της βιομηχανίας μηχανημάτων εργαζόταν για τους Ναζί. Η Ελβετία είχε μια ιδιαίτερη σημασία για το Γ Ράιχ εξαιτίας του ρόλου της στην αγορά χρήματος. Ένα μεγάλο μέρος του γερμανικού χρυσού ήταν προϊόν αρπαγών και οι Ελβετοί κατά το ξέπλυμα σφυρίζαν αδιάφορα

Η Ελβετία γλίτωσε από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο χάρη στην οργανωμένη συνενοχή της με τον Χιτλερ.

Αλλά ο Έλληνας μη δει πλούσιο Βορειοευρωπαίο, να του τρέξουν τα σάλια σαν ραγιάς που είναι
Haifischnet 30.5.2016 | 17:25
Τα ίδια που λες για τους Ελβετούς μπορεί να ισχύουν και για τον παππού του γείτονά σου (τονίζω: ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ), ο οποίος γείτονάς σου να κάνει τον ανθρωπιστή και τον "αλληλέγγυο".

Συμπέρασμα: το 1941-42 κ.λπ. είναι περσινά ξινά σταφύλια.
Τσάρλυ Μπράουν 30.5.2016 | 21:34
Αν και απαντάω σε πολύ συγκεκριμένο σχόλιο του Mountain Rider θα επισημάνω ότι άλλο πράγμα η επίσημη στάση ενος κράτους κι εντελώς άλλο το τι έκανε ο παππούς του γείτονα

Ας πάμε όμως και στα φετινά σταφύλια: 29% η ακροδεξιά στην Ελβετια. Ούτε 5 ουτε 10. 29 τοις εκατό. Χωρίς οικονομική κρίση, χωρίς μνημόνια.
Haifischnet 31.5.2016 | 12:12
Δεν είδα κανένα ακροδεξιό κόμμα στην Ελβετία. Δεξιά, αριστερά, κεντρο-δεξιά και κεντρο-αριστερά έχει.

Αυτό με το α' συνθετικό "άκρο" δεν παίζει στην Ελβετία.

Παράξενο, όμως, που στις δημοσκοπήσεις οι περισσότεροι ευρωπαϊκοί λαοί επιλέγουν Ελβετία ως την χώρα με το καλύτερο επίπεδο διαβίωσης!
Master Kenobi 31.5.2016 | 13:27
Η Ελβετία υποστήριξε ενεργά τη ναζιστική Γερμανία, αφήνοντας ανοιχτές στους Γερμανούς τις συγκοινωνίες βορρά-νότου Πηγή: www.lifo.gr
Λάθος. Μπερδεύεσαι με τη Σουηδία που όντως επέτρεψε τη χρήση του σιδηροδρόμου από τη Νορβηγία στη Φινλανδία. Βρέθηκε περικυκλωμένη από τον Άξονα και όντας πεδινή χώρα και εύκολα προσβάσιμη από όλες τις μεριές, για να κρατήσει την ουδετερότητά της, δέχτηκε να εξάγει πρώτες ύλες προς τη Γερμανία. Έπαιζε όμως διπλό ταμπλό, καθώς παράλληλα η οπλοβιομηχανία Bofors συνέχιζε να πουλάει όπλα στους Βρετανούς και τους Σοβιετικούς.

Η Ελβετία γλίτωσε από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο χάρη στην οργανωμένη συνενοχή της με τον Χιτλερ. Πηγή: www.lifo.gr
Πάλι λάθος. Η Ελβετία γλίτωσε λόγω της διαμόρφωσης του εδάφους της και της αυστηρής "ένοπλης ουδετερότητας" που εφάρμοσε ο στρατηγός Ανρί Γκυσάν. Το γερμανικό ανώτατο επιτελείο είχε καταρτίσει διάφορα σχέδια εισβολής στην Ελβετία, όμως οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις έδειχναν ότι εάν οι Ελβετοί αποσυρθούν στα ορεινά τους οχυρά (που ήταν διάσπαρτα στις Άλπεις), για να περιέλθει η χώρα υπό πλήρη έλεγχο θα απαιτούνταν ένας ολόκληρος χρόνος και τουλάχιστον 500.000 στρατιώτες (που θα ήταν πολύ πιο χρήσιμοι σε άλλα μέτωπα).

Η Ελβετία είχε μια ιδιαίτερη σημασία για το Γ Ράιχ εξαιτίας του ρόλου της στην αγορά χρήματος. Ένα μεγάλο μέρος του γερμανικού χρυσού ήταν προϊόν αρπαγών και οι Ελβετοί κατά το ξέπλυμα σφυρίζαν αδιάφορα Πηγή: www.lifo.gr
Αυτό είναι σωστό εν μέρει. Ο ελβετικός τύπος ήταν ιδιαίτερα επικριτικός απέναντι στη Γερμανία και φυσικά προκαλούσε τον Χίτλερ που αποκαλούσε την Ελβετία "μεσαιωνικό κατάλοιπο". Μια προσπάθεια του κόμματος ελβετών ναζιστών (που δεν είχα και μεγάλη επιρροή έτσι κι αλλιώς) να προκαλέσουν γερμανοελβετικό Anschluss κατέρρευσε λόγω της άρνησης των καντονιών. Το ξέπλυμα χρήματος που λες γινόταν και από τον Άξονα και τους Συμμάχους, καθώς το ελβετικό φράγκο παρέμενε το μόνο ισχυρό νόμισμα με ελεύθερη μετατρεψιμότητα. Όμως η συνολική εισφορά της Ελβετίας ήταν μόνο 0.5% της συνολικής γερμανικής πολεμικής οικονομίας, οπότε φυσικά δεν είχε κανένα πρακτικό αντίκτυπο στη ροή του πολέμου.

Απ' ο,τι καταλαβαίνω δεν πρέπει να συμπαθείς και πολύ τους Ελβετούς, αλλά μην λέμε και ο,τι ναναι.
Master Kenobi 31.5.2016 | 16:27
Και φυσικά ξέχασα να αναφέρω την τεράστια ανθρωπιστική και οικονιμική βοήθεια των Ελβετών μέσω του Ερυθρού Σταυρού στις κατεχόμενες χώρες (Ελλάδος συμπεριλαμβανομένης).
Αν υπάρχει μαύρη κηλίδα, αυτή είναι τα στρατόπεδα αιχμάλωτων των δυο αντιμαχόμενων πλευρών που συλλαμβάνονταν σε ελβετικό έδαφος. Για παράδειγμα το στρατόπεδο Βάουβιλερμος, όπου κρατούνταν Αμερικανοί πιλότοι και ο κρυφοναζί διοικητής του Αντρέ Μπέγκεν τους κακομεταχειριζόταν. Λίγο πριν λήξει ο πόλεμος συνελήφθη αλλά τη γλίτωσε φθηνά μόνο με δίκη για παράβαση καθήκοντος. Οι Ελβετοί ζήτησαν συγγνώμη από τις ΗΠΑ μόλις το 1995.
Τσάρλυ Μπράουν 1.6.2016 | 21:21
Δεν απάντησα γιατί τα είδα τώρα.
Γνωρίζω πάρα πολύ καλά το ρόλο της Σουηδίας στον Β Παγκόσμιο και δεν μπερδεύομαι καθόλου. Οταν λέω πραγματα τα λέω μόνο όταν είμαι σίγουρη

Το ότ έπαιζε διπλό τα μπλό το έγραψα κι εγω, τα ποσοστά είναι που κάνουν τη διαφορα. Όπως και τα υπόλοιπα που τα λες απλώς με άλλα λόγια. Αλλά βαριέμαι ανελέητα να συνεχίσω, δε με ενδιαφέρει εξάλλου
Από που και ως πού δεν συμπαθώ τους Ελβετούς; Επειδή παρέθεσα κάποια γεγονότα; Δεν συνηθίζω να τσουβαλιάζω κόσμο ούτως ή άλλως



Τσάρλυ Μπράουν 1.6.2016 | 21:23
Ρε Haifischnet ήμαρτσον, συνεννόηση δεν βγάζει κανείς μαζί σου...

Δε διαφωνώ σχετικά με το βιοτικό επίπεδο της Ελβετίας, αλλά πού κολλάει;
Τσάρλυ Μπράουν 1.6.2016 | 21:42
Πάντως Mountainrider υπάρχουν αρκετές σελίδες στο google και αρκετα βιβλία ιστορίας για να τα διαβάσεις πιο καλά τα πράγματα, αν θέλεις. Και δωσε βάση στα ποσοστά
Τσάρλυ Μπράουν 1.6.2016 | 21:51
Όσο για την "άκρα" που δεν υπάρχει στην Ελβετία...μη βιάζεσαι..

Είναι η τελευταία φορά που απαντάω, σε σένα συγκεκριμένα
Τσάρλυ Μπράουν 29.5.2016 | 17:08
;Ετσι είναι όταν βλέπεις τους "άλλους" σαν σκουπίδια...φοβάσαι ότι θα σου βρωμίσουν τα πεζοδρόμια...
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 31.5.2016 | 21:05
Αν και θα επιθυμουσα να ανταπαντουσες σ αυτα που αναφερει ο Mountain Raider απο το να πετας γνωμικα, θα ηθελα να προσθεσω - υπερ σου - την περιπτωση της καταστροφης λογαριασμων που ανηκαν σε θυματα του Ολοκαυτωματος απο ελβετικη-ες τραπεζα-ες το 1996.

Ειχε ανακαλυφτει τυχαια απο εναν φυλακα τραπεζης και ειχε γινει παγκοσμιος ντορος. Σε προσωπικη συνομιλια μου με την προξενικη αρχη της Ελβετιας στο Σαν Φρανσισκο, τον Πιτερ Χοφ, ειχα μαθει οτι η χωρα ειχε δημιουργησει task force στη Ζυριχη με επικοινωνιακο συντονισμο στις Ηνωμενες Πολιτειες για να αντιμετωπισει την κριση.

Τσάρλυ Μπράουν 1.6.2016 | 21:28
Γνωμικό δεν είναι, αλλά συμπέρασμα από τα γεγονότα.

Στο χωριό των πλουσιων 2 οικογένειες φτωχών προσφύγων δε χωράνε. Όταν είσαι λευκός, χριστιανός, πλούσιος βλέπεις τον κόσμο και τους ανθρώπους με άλλα μάτια, κάποιοι μπορεί να φαίνονται ως κατσαρίδες
Αυτό δεν το ζούμε κάθε μέρα ακόμα κι αν δεν είμαστε πρόσφυγες; Δεν καταλαβαίουμε ότι οι πλούσιοι μας βλέπουν αλλιώς;

Έτσι πάει, για όλους. Τι σου κάνει εντύπωση σε αυτό;

avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 2.6.2016 | 00:13
@Τσάρλυ Μπράουν
Λες "Γνωμικό δεν είναι, αλλά συμπέρασμα από τα γεγονότα.
Στο χωριό των πλουσιων 2 οικογένειες φτωχών προσφύγων δε χωράνε. Όταν είσαι λευκός, χριστιανός, πλούσιος βλέπεις τον κόσμο και τους ανθρώπους με άλλα μάτια, κάποιοι μπορεί να φαίνονται ως κατσαρίδες
Αυτό δεν το ζούμε κάθε μέρα ακόμα κι αν δεν είμαστε πρόσφυγες; Δεν καταλαβαίουμε ότι οι πλούσιοι μας βλέπουν αλλιώς;
Έτσι πάει, για όλους. Τι σου κάνει εντύπωση σε αυτό;"

Γενικευεις και μιλας υποθετικα. ΟΧΙ, δεν ειναι ΠΑΝΤΑ ετσι. Ξερω πολλους πλουσιους που δεν συμπεριφερονται ρατσιστικα οπως αναφερεις. Και δεν ειναι σωστο να μιλας για χριστιανοσυνη, λευκους 'η πλουσιους οταν μιλαμε για ζητηματα συγκρουσεως πολιτισμων. Υπαρχουν λευκοι και αρκετοι χριστιανοι που υποφερουν σε αλλα μερη του κοσμου, οπου η χριστιανοσυνη δεν ειναι η κυριαρχη θρησκεια. Εγω ο ιδιος εχω γεννηθει σε βρετανικη αποικια και εχω πεσει θυμα μαυρου ρατσισμου και στη ζωη μου και στη δουλεια μου, απειρες φορες. Αλλα δε γενικευω για ΟΛΟΥΣ τους μαυρους. Ισα ισα θα συνεχισω να τους στηριζω οποτε νοιωθω οτι αναλογικα πεφτουν θυματα ρατσισμου οι ιδιοι. Υπαρχει και η αλλη πλευρα του νομισματος.

Η κοινωνικη νορμα να συνεστιαζεται κανεις με ανθρωπους του ιδιου βιωτικου επιπεδου πολλες φορες συγχεεται με ρατσισμο εναντια στα κατωτερα στρωματα. Δε μπορω να κατηγορησω καποιον 'η καποια επειδη γεννηθηκε σε μια πλουσια οικογενεια. Ουτε θεωρω οτι αυτος 'η αυτη ειναι προμελετημενα προκατατηλημενη εναντιον μου επειδη μπορει να μην εχω να φαω.

Ταυτοχρονα υπαρχει και κατι αλλο. Μεσα σε μη-πολυπολιτισμικες κοινωνιες, ο πλουτος ειναι σιγουρα κατι πολυ σχετικο ( και σε μεγεθος αλλα κυριως σε ποιον ). Διαφορετικα συλλαμβανει τον πλουτο ενας δανος μεσοαστος και διαφορετικα ενας κινεζος. Διαφορετικα ενας ελληνας και διαφορετικα ενας αμαζονιος. Εφοσον στη Δυση, η πλειοψηφια του πλουτου κληρονομειται δε δημιουργειται , θα ειχα προβλημα να γενικευσω για την κριτικη σκεψη και την κοινωνικη συνειδηση των πιο οικονομικα προνομιουχων απο μας.

Προτιμω αντι να δαιμονοποιω τους πλουσιους να δρω πολιτικα μαζι τους για μια πιο δικαιη πολιτικη οικονομια που να μην αδικει αυτους που δεν εχουν τιποτα.

Οι δυο οικογενειες προσφυγων δεν εγιναν δεχτες οχι επειδη δεν ειχαν λεφτα αλλα γιατι πολιτισμικα διαφερουν απο τους ντοπιους ελβετους. Διαφωνω με την αποφαση τους αλλα κατανοω την πραξη τους. Και δεν την μπλεκω με το μεγεθος του πορτοφολιου τους ( κι αλλες πλουσιες χωρες οπως η Γερμανια και η Σουηδια εχουν δεχτει εκατομμυρια προσφυγες δεν ειναι αυτο το θεμα ).

Σε ενα παλιοτερο τευχος του Foreign Policy ειχε δημοσιευτει πριν 15 χρονια αν θυμαμαι καλα ενα σχολιο ενος κινεζου αξιωματουχου, που ελεγε μεταξυ σοβαρου κι αστειου, οτι αν οι αμερικανοι εχουν τις βασεις εμεις εχουμε τις Τσα'ι'ναταουν...

Ειμαι αθεος και σε ανθρωπιστικο επιπεδο συμφωνω με την υποδοχη και βοηθεια οσων προσφυγων μπορει καθε χωρα, ειδικα αυτες που εμπλεκονται στη δημιουργια τους.

Απο την αλλη το να πιστευω οτι το τωρινο μαζικο μεταναστευτικο κυμα ειναι αυθορμητο και ιστορικα " αυθεντικο" απ αυτους που το επηρεαζουν ( δες πχ το παιχνιδι που παιζει η Τουρκια, τον εκβιασμο της για τη βιζα, τις μιζες απο Ευρωπη κλπ ), με καταστει αφελη και επικινδυνα ανωριμο αν οχι κορο'ι'δο. Και δε θελω να πιανομαι κορο'ι'δο απο δηθεν ανθρωπιστες - ακτιβιστες διχως ατζεντα που μιλουν για πλουσιους ελβετους 'η δε ξερω γω τι αλλο.


12
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια