Φεύγω νωρίτερα για να φτάσω στην ώρα μου. Αν οδηγώ σαν τρελός, ίσως να μη φτάσω ποτέ.
Buzz

14 πράγματα που οι Έλληνες οδηγοί αγνοούν και οφείλουν να ξέρουν

Συμβουλές καλής οδικής συμπεριφοράς από τους δασκάλους οδήγησης Δημήτρη Τάσιο και Αναστασία Δαμιανού

1.

Το πορτοκαλί φανάρι είναι ένδειξη ότι ο οδηγός πρέπει να προετοιμαστεί να σταματήσει και όχι να πατήσει γκάζι για να προλάβει το κόκκινο! Μειώνουμε την ταχύτητα για STOP, δεν την αυξάνουμε και περνάμε. Το πορτοκαλί δεν είναι πράσινο. Και με το πράσινο φανάρι, όμως, ο οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση. Θα πρέπει να περιμένει μερικά δευτερόλεπτα πριν περάσει, αφού ελέγξει αριστερά ή δεξιά ότι δεν κινείται άλλο αυτοκίνητο προς τη δική του κατεύθυνση.


2.

Το σήμα STOP σημαίνει ότι το όχημα πρέπει να αποκτήσει μηδενική ταχύτητα και να σταματήσει. Πρέπει να κοιτάξουμε προσεκτικά πριν περάσουμε, επειδή μπορεί να έρχεται κάποιο όχημα που δεν έχουμε δει. Το ίδιο συμβαίνει, όταν βλέπουμε ένα ανάποδο τρίγωνο. Σημαίνει υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας.

 

3.

Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν τα όρια ταχύτητας ανά περιοχή. Ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματός του ανάλογα με την περιοχή και τον δρόμο όπου κινείται, ειδικά όταν βρίσκεται σε κατοικημένη περιοχή. Το ανώτατο όριο ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα. Oι λεωφόροι Αλεξάνδρας, Κηφισίας και Συγγρού είναι σε κατοικημένες περιοχές.


4.

Ο οδηγός πρέπει να ελέγχει συχνά ότι λειτουργούν όλα τα εξωτερικά φώτα και το φλας του οχήματος. Επίσης, είναι πολύ βασικό να δει ότι λειτουργούν τα φώτα τροχοπέδησης – τα φώτα που ανάβουν όταν πατάμε φρένο. 

 

5.

Πρέπει πάντα να ελέγχουμε τον αέρα στα λάστιχα πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση. Είναι απαραίτητος ένας καθημερινός έλεγχος πριν μπούμε στο όχημα και κάθε φορά που βάζουμε βενζίνη καλό είναι να ελέγχουμε την πίεσή τους με το ειδικό όργανο. Τα ελαστικά πρέπει να αλλάζουν κάθε τρία χρόνια (από την ημερομηνία παραγωγής τους) –ακόμη κι αν δεν τα χρησιμοποιούμε ή μας φαίνονται καινούργια– ή πριν το αμάξι συμπληρώσει τα 30.000 χιλιόμετρα.

 

 


6.

Ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να κάνει τα σέρβις την ώρα που μας συνιστά ο κατασκευαστής του. Στο σέρβις ελέγχουμε κυρίως φώτα, φλας και λάστιχα. Εάν έχουμε αγοράσει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει, πριν το θέσουμε σε κυκλοφορία, να το πάμε πρώτα για σέρβις, για να μάθουμε σε τι κατάσταση βρίσκεται. Το συνεργείο θα μας ενημερώσει πότε χρειάζεται να γίνει συντήρηση και το επόμενο σέρβις.

 

7.

Η μπαταρία μάς προειδοποιεί για τα πάντα. Χρειάζεται να προσέχουμε και να αναγνωρίζουμε τις ενδείξεις. Θα πρέπει κι αυτή να αντικαθίσταται ανάλογα με τη χρήση της.


8.

Όταν οδηγούμε, χρειάζεται να αποβάλλουμε την ανυπομονησία και τον εγωισμό. Δεν πρέπει να λειτουργούμε ανταγωνιστικά όταν πιάνουμε το τιμόνι. Δεν πρέπει να βιαζόμαστε χωρίς λόγο. Ξεκινάω για να φτάσω στον προορισμό μου και οδηγώ με υπομονή. Φεύγω νωρίτερα για να φτάσω στην ώρα μου. Αν οδηγώ σαν τρελός, ίσως να μη φτάσω ποτέ.


9.

Τα αλάρμ είναι τα φώτα έκτακτης ανάγκης. Αλάρμ σημαίνει ότι έχω πάθει κάτι εγώ ή το αυτοκίνητό μου. Δεν τα χρησιμοποιούμε για να παρκάρουμε. Όπως, επίσης, το να μάθω να παρκάρω δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ξέρω και να οδηγώ.

 

 

 

10.

Οι περισσότεροι οδηγοί δεν προετοιμάζουν το αμάξι τους πριν περάσει από τα ΚΤΕΟ (Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων) και δεν ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίνονται από τους ειδικούς, αφότου περάσουν τον έλεγχο.


11.

Θα πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τα φρένα, τα τακάκια και τα υγρά των φρένων. Ακόμη κι ένας μικρός θόρυβος θα πρέπει να μας ανησυχήσει και ακολούθως να μας οδηγήσει στο συνεργείο.


12.

Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν τους πεζούς, ακόμα και στις διαβάσεις πεζών. Ο κώδικας προστατεύει τον πεζό, που έχει πάντοτε προτεραιότητα, είτε περπατάει σε διάβαση είτε όχι.

 

13.

Ό,τι ισχύει για τους πεζούς, ισχύει και για τους ποδηλάτες, κι αυτό επειδή το ποδήλατο δεν θεωρείται μηχανοκίνητο όχημα. Ακόμη κι αν δεν κινείται σε δρόμους όπου υπάρχουν λωρίδες για ποδήλατα, πάλι θα ευθύνεται ο οδηγός του αυτοκινήτου αν συμβεί κάποιο ατύχημα.


14.

Το θέμα είναι να μάθει κάποιος να οδηγεί και όχι να πάρει το δίπλωμα. Το δίπλωμα δεν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός σαν να είναι διαγώνισμα.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Buzz
19 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 8.3.2017 | 21:11
Χαχαχα αυτο με τους πεζους, τους ποδηλατες και με το πορτοκαλι, παιζει να είναι το μεγαλυτερο αστειο EVER. Καθε φορα που ερχομαι Ελλαδα, κοντευω να με τρακαρουν απο πισω γιατι σταματαω σε διαβασεις και στο πορτοκαλι. Μπανανια.
avatar
Ανώνυμος/η 9.3.2017 | 12:45
Ετσι ακριβως. Το πορτοκαλί ειδικα στην Ελλαδα το βλεπουν σαν διαγωνισμο ραλι ποιος θα τρεξει πρωτος να προλαβει να μην τον πιασει φαναρι .
Starscream 11.3.2017 | 15:08
O ΚΟΚ είναι ξεκάθαρος ότι αν βρίσκεσαι πολύ κοντά σε πορτοκαλί φανάρι με ταχύτητα άνω των 50χλμ την ώρα πρέπει να περάσεις για να αποφευχθεί πιθανό ατύχημα από το απότομο σταμάτημα. Φυσικά, δεν σου λέει να γκαζώσεις για να το περάσεις. Επίσης σχετικά με τα αλάρμ και το παρκάρισμα, πώς ακριβώς θα δώσεις σήμα στα πίσω αμάξια ότι θα σταματήσεις; Με το χέρι; Στις σχολές οδηγών πάντως σε μαθαίνουν να ανάβεις τα αλάρμ στο παρκάρισμα και καλώς το κάνουν. Εδώ μας λένε ότι για να ανάψεις αλάρμ θα πρέπει να βγάζει καπνούς το αυτοκίνητο ή να έχεις πάθει έμφραγμα. (Φυσικά υπάρχουν περιπτώσεις όπως στην Εθνική οδό που πρέπει να ανάψεις αλάρμ αν χρειαστεί να πραγματοποιήσεις απότομο φρενάρισμα.)
Μ.Ζ. 11.3.2017 | 16:23
φίλε μου για να παρκάρεις ανάβεις το φλας. Το αλαρμ (το λέει και η λέξη) είναι για έκτακτες περιπτώσεις!
avatar
Ανώνυμος/η 13.3.2017 | 21:46
Δε μου λες ρε πατριωτη, σε ποιο αστικο οδικο δικτυο (πλην ισως στη Συγγρου) επιτρεπεται να εχεις ΠΑΝΩ απο 50 χαω, ωστε αν υποθεσουμε πως εχει φαναρι, να πρεπει βασει ΚΟΚ να το φας;;;
Starscream 23.3.2017 | 10:52
8bf88a17, μιας και το παίζεις έξυπνος, στη Μεσογείων έχει όριο τα 60 χιλιόμετρα. Του πατάτε και ναι ενώ δεν βλέπετε καν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους που κυκλοφορείτε.
Pantelis Mavrantis 2.7.2017 | 23:46
Ούτε για αστείο δεν ισχύει αυτό με τα 50 και το πορτοκαλί. Είναι λέει και ξεκάθαρος κ ολας κ κοκ. Που τα βρίσκετε και τα λέτε, απορώ. Ο ΚΟΚ ορίζει ότι σε πορτοκάλι φρενάρεις ΠΑΝΤΑ εκτός και αν η ταχύτητα σου, σε ΣΧΕΣΗ με την απόσταση σου από το φανάρι δεν σου επιτρέπουν να το κάνεις. Υπάρχει μια εξίσωση για να είμαι ακριβης που λέει την απόσταση που μπορείς να διανύσει ένα όχημα για να φρενάρει ανάλογα με την ταχύτητα του αλλά αυτή τη στιγμή μου διαφεύγει. Άκου λέει αν είσαι πάνω από 50 περνάς ελευθερα..
avatar
elmmcha 2.7.2017 | 20:37
M.Z κάνεις μεγάλο λάθος. Τσέκαρε το βιβλίο του κοκ
Pantelis Mavrantis 2.7.2017 | 23:58
Καθόλου λάθος δεν κάνει. Είναι ακριβώς έτσι. Τσέκαρε εσύ τον ΚΟΚ πριν κάνεις υποδείξεις.
avatar
Leontios 3.7.2017 | 11:09
Φλας και μόνο φλας για ελιγμό στάθμευσης. Και ακριβώς όπως τα λες, "τσέκαρε το βιβλίο του ΚΟΚ"!
Επειδή όμως σαν και εσένα πολλοί, αναγκάζομαι και εγώ πια (και όχι μόνο εγώ φαντάζομαι) να χρησιμοποιώ αλάρμ για το παρκάρισμα, γιατί με φλάς έρχονται όλοι και κολλάνε πάνω μου...
Starscream 9.1.2018 | 21:51
Γράφω ξεκάθαρα ότι αν βρίσκεσαι ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ στο φανάρι και με ταχύτητα άνω των 50 χλμ ο ΚΟΚ σου λέει να περάσεις. Όχι αν έχεις γενικά ταχύτητα πάνω από 50 χλμ. Δεν ξέρετε να διαβάζετε και κάνετε υποδείξεις.
διχασμένοςκορμός 9.3.2017 | 15:07
Με 50 στην Κηφισίας και στη Συγγρού; αλήθεια τώρα;
Λάκης Λαλάκης 12.3.2017 | 01:14
Και ειρήνη στον κόσμο ξεχάσατε να βάλετε...
avatar
pirlipippo 29.3.2017 | 23:52
Πόσο μακριά είμαστε...
Ενώ ήμουν με ποδήλατο, μου έτυχε να με τραμπουκίσει οδηγός Σμαρτ, με το επιχείρημα ότι εφόσον δεν υποχρεούμαι να πληρώνω ασφάλεια, δεν έχω και δικαίωμα στο δρόμο...
Αυτά που λέτε ισχύουν, αλλά η περίπτωσή μας είναι ανίατη μπανανία.
avatar
diladi? 30.3.2017 | 23:45
Ναι οι οδηγοί να σέβονται τους ποδηλάτες αλλά και αυτοί να μην πάνε στη μέση του δρόμου λες κι έχουν βγει βόλτα στην εξοχή.
avatar
Ανώνυμος/η 14.4.2017 | 20:35
αυτο με τους ποδηλατες πονεμενη ιστορια. ας μαθους πρωτα πως να συμπεριφερονται ειδικα στους πεζους, μετα οταν μπαινουν στον ΗΣΑΠ που λες και εχουν δικαιωμα να στραπατσαρουν τους επιβατες και μετα αφου περασουν ψυχολογο να τους δινουν το ποδηλατο. Τροχοφορο καβαλανε μην το παιζουν οικολογοι.
Pantelis Mavrantis 2.7.2017 | 23:56
Το 13 είναι παντελώς λάθος. Για τον ποδηλάτη που κινείται σε δρόμους μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα, οφείλει να σέβεται και να τηρεί τον ΚΟΚ ακριβώς όπως και όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί που κάνουν χρήση του οδοστρώματος με το όχημα τους. Ο ποδηλάτης νοείται σαν πεζός ΜΌΝΟ από την στιγμή που θα κατέβει από το ποδήλατο και θα το μεταφέρει δίπλα του με τα χέρια. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις θεωρείται οδηγός και όχημα. Δεν είναι λίγοι οι ποδηλάτες που τους έχουν βεβαιωθεί παραβάσεις του ΚΟΚ κυρίως για ερυθρό σηματοδοτη. Και πολύ καλά τους έκαναν.
avatar
Leontios 3.7.2017 | 11:18
Μάλλον βιαστική η ανάγνωσή σου: Το ποδήλατο έχει προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων. Αυτό λέει το 13 και τίποτα παραπάνω. Ίσως απλά θα έπρεπε να προσδιορίσει ότι οι πεζοί έχουν προτεραιότητα έναντι ΚΑΙ των ποδηλάτων.
George Panopoulos 3.7.2017 | 12:47
Στο 2: το ανάποδο τρίγωνο ΔΕΝ επιβάλλει την Υποχρεωτική διακοπή πορείας (ΣΤΟΠ) αλλά μόνο την παραχώρηση προτεραιότητας (ήτοι μπορώ να κινούμαι αργά και να ελέγχω).
Στο 3: οι περισσότερες λεωφόροι, καλώς ή κακώς, έχουν δικά τους αναρτημένα όρια (τα οποία θα έπρεπε να έχετε προσέξει) Πχ Συγγρού 90 χλμ/ώρα, Κηφισίας 70, Λεωφ Αθηνών και Μεσογείων 60 χλμ/ώρα.
Στο 12: Σύμφωνα με τα άρθρα 38 και 39, οι Πεζοί έχουν προτεραιότητα ΜΟΝΟ σε σεσημασμένες διαβάσεις και μόνο όταν το όχημα στρίβει και αυτοί βρίσκονται ήδη στο οδόστρωμα - παραβίαση κανονικά σημαίνει πρόστιμο 40 ευρώ. (και σε περιοχές ήπιας κυκλοφορίας, αυτές που έχουν το πυκνό πλακόστρωτο αντί για οδόστρωμα). Α, και ΟΧΙ, ΔΕΝ αγνοούν τους πεζούς οι περισσότεροι οδηγοί, απλώς μια μεγάλη μειοψηφία. (παράδειγμα: αν πεζός κατέβει και διασχίζει τον δρόμο, αν και ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, στα 10 αυτοκίνητα θα σταματήσουν τουλάχιστον τα 9, κι ας τον βρίζουν).
Στο 13: - υπάρχει νομικό κενό για τα ποδήλατα, αλλά δεν παύουν να θεωρούνται οχήματα, άρα υπόκεινται στον ΚΟΚ. Αν γίνει ατύχημα που παραβίασε ποδηλάτης τον ΚΟΚ (πχ σφήνα ανάμεσα σε αμάξια, προσπέραση από δεξιά), εκείνος φταίει.

Δεν διαφωνώ γενικά με το άρθρο σας. Και προς Θεού μαζί σας σχεδόν σε ότι ανέφερα ως "λάθος": να σταματάμε πάντα στις διασταυρώσεις, να σταματάμε πάντα για πεζούς, να προσέχουμε ποδηλάτες, να μην ξεπερνάμε αν είναι δυνατόν τα 40 (ούτε καν τα 50 χλμ/ώρα). Αλλά αυτά είναι απόψεις που συμμεριζόμαστε, όχι οδηγίες του ΚΟΚ οπότε ας μην τις παρουσιάζουμε έτσι.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια

PRINT ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ