Έως την άνοιξη του 2019, όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα, θα ολοκληρωθεί η νέα υπογειοποιημένη λεωφόρος Ποσειδώνος, η οποία θα μετατοπιστεί νότια σε όλο το μήκος της από το ΣΕΦ μέχρι και το Δέλτα Φαλήρου.
Urban Lab

Το νέο πρόσωπο του Φαληρικού Όρμου

Νέος αυτοκινητόδρομος, υπόγειο κανάλι και το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο.

Ένα απέραντο εργοτάξιο θα συναντήσει κανείς στο παραλιακό μέτωπο λόγω της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Απέναντι από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ελάχιστα μέτρα από τις προσφυγικές κατοικίες της Καλλιθέας ο επισκέπτης έρχεται αντιμέτωπος με τα κατασκευαστικά έργα της εταιρείας «Άκτωρ» που αποσκοπούν στη βελτίωση του παράκτιου μετώπου και στην ολική αναβάθμιση της περιοχής.


Είναι Σάββατο πρωί και η LiFO ξεναγείται στους χώρους εργασιών κατά μήκος όλης της έκτασης, η οποία πλέον ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Ήδη ένα μεγάλο ποσοστό της πρώτης φάσης των έργων πλησιάζει στο τέλος του, ενώ το κομμάτι που αφορά την οδοποιία αναμένεται να παραδοθεί για χρήση στους πολίτες τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

 

Συγκεκριμένα, έως την άνοιξη του 2019, όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα, θα ολοκληρωθεί η νέα υπογειοποιημένη λεωφόρος Ποσειδώνος, η οποία θα μετατοπιστεί νότια σε όλο το μήκος της από το ΣΕΦ μέχρι και το Δέλτα Φαλήρου. Μάλιστα, ο δρόμος με τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση καθώς και τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης πρόκειται να «βυθιστεί» περίπου τέσσερα μέτρα κάτω από την υπάρχουσα επιφάνεια.

 

Με το τέλος της β' φάσης της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, την κατασκευή του οικολογικού πάρκου 220 στρεμμάτων στην παραλία του Μοσχάτου, αλλά και τη δημιουργία πάρκου περίπου 35 στρεμμάτων στον χώρο που θα απελευθερωθεί από την αποκαθήλωση της υπερυψωμένης λεωφόρου Ποσειδώνος, όλη η περιοχή θα αποκτήσει ένα νέο πρόσωπο.

 

Επίσης, θα σχηματιστούν δύο γεφυρώσεις, τριακοσίων μέτρων καθεμία, στις γειτονικές περιοχές της Καλλιθέας και του Μοσχάτου, ώστε οι κάτοικοι να έχουν πρόσβαση στη θάλασσα. Την ίδια στιγμή, κομβικής σημασίας χαρακτηρίζεται και το υπόγειο κανάλι με αντιπλημμυρική θωράκιση, το οποίο θα εκτείνεται από την Εθνική Οδό έως και τη λεωφόρο Συγγρού.

 

Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα έργο που καλύπτει όλες τις ανάγκες των πολιτών που θα το χρησιμοποιούν.


Παράλληλα, το έργο θα συμπληρωθεί με την εκβάθυνση του Ιλισού ποταμού, ενώ θα δημιουργηθεί και παραϊλίσιος ποδηλατόδρομος, με τη γραμμή του τραμ να μετακινείται σε χαμηλότερο επίπεδο ώστε να βρίσκεται στην ίδια χάραξη για λόγους αντιπλημμυρικής προστασίας. Ταυτόχρονα, κατασκευάζεται μονάδα καθαρισμού υδάτων εντός του Κηφισού, στο ύψος του Ελαιώνα, προκειμένου κατ' αυτό τον τρόπο να αρδεύεται το υπό κατασκευή πάρκο 220 στρεμμάτων που εντάσσσεται στη δεύτερη φάση.


«Πρόκειται για έργο εθνικής εμβέλειας με υπερτοπικό χαρακτήρα που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Αττικής, το οποίο αίρει τον άδικο αποκλεισμό της πρόσβασης των πολιτών στην παραλία, συνδέοντας την περιοχή με τη θάλασσα. Οι παρεμβάσεις θα θωρακίσουν αντιπλημμυρικά την ευρύτερη περιοχή Μοσχάτου - Ταύρου - Καλλιθέας, απαλλάσσοντας χιλιάδες πολίτες από την ανασφάλεια και τον κίνδυνο πλημμυρικών φαινομένων, ενώ η υλοποίηση αυτού του έργου αλλάζει ριζικά το μοντέλο ανάπτυξης της περιοχής και εντάσσεται δυναμικά στον τουριστικό χάρτη της πρωτεύουσας. Το έργο, λοιπόν, εκτός από τον αντιπλημμυρικό του χαρακτήρα, έχει και έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην πλήρη μετάλλαξη της εικόνας της περιοχής αλλά και της Αττικής γενικότερα» δήλωσε στη LiFO κατά τη διάρκεια της ξενάγησης η περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου.


Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Αθηνών, Χρήστος Καπάταης, συμπληρώνει: «Η έκταση που βλέπουμε μπροστά μας είναι περίπου 1.000 στρέμματα, εκ των οποίων τα μισά μπαζώθηκαν στη διάρκεια της δικτατορίας και τα υπόλοιπα λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Επίσης, βρισκόμαστε στην περιοχή όπου καταλήγουν τα δύο μεγαλύτερα ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλές φορές μεγάλες πλημμύρες».


Και προσθέτει: «Θυμηθείτε ότι, παλιότερα, στην περιοχή αυτή έκαιγαν λάστιχα και υπήρχαν καταυλισμοί που καθιστούσαν το σημείο αυτό απρόσιτο για τους πολίτες. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι, πριν από το τέλος της α' φάσης, να προχωρήσουμε χωρίς χρονικά κενά και καθυστερήσεις στη β' φάση, δηλαδή στην κατασκευή του πάρκου. Με το τέλος της β' φάσης της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, την κατασκευή του οικολογικού πάρκου 220 στρεμμάτων στην παραλία του Μοσχάτου, αλλά και τη δημιουργία πάρκου περίπου 35 στρεμμάτων στον χώρο που θα απελευθερωθεί από την αποκαθήλωση της υπερυψωμένης λεωφόρου Ποσειδώνος και πάνω από το αντιπλημμυρικό κανάλι, όλη η περιοχή θα αποκτήσει ένα νέο πρόσωπο. Στη φάση αυτή, βέβαια, περιλαμβάνονται και τα υπόγεια γκαράζ που θα οικοδομηθούν για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Έτσι, όλη η περιοχή αποκτά έναν δημόσιο παραθαλάσσιο χώρο, απόλυτα προσβάσιμο, ασφαλή, που, φυσικά, θα αποτελεί κόσμημα για την περιοχή».

 

Με το τέλος της β' φάσης της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, την κατασκευή του οικολογικού πάρκου 220 στρεμμάτων στην παραλία του Μοσχάτου, αλλά και τη δημιουργία πάρκου περίπου 35 στρεμμάτων στον χώρο που θα απελευθερωθεί από την αποκαθήλωση της υπερυψωμένης λεωφόρου Ποσειδώνος και πάνω από το αντιπλημμυρικό κανάλι, όλη η περιοχή θα αποκτήσει ένα νέο πρόσωπο.


Έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς διάφορα αρνητικά σχόλια για τη συγκεκριμένη ανάπλαση, όπως ότι τσιμεντάρεται ή μπαζώνεται η περιοχή, καθώς και ότι πραγματοποιείται σε βάρος της κοινής ωφέλειας. «Θυμηθείτε τι έλεγαν για την πεζοδρόμηση της οδού Ερμού. Και τότε οι ίδιες αντιδράσεις είχαν διατυπωθεί. Όμως, αναμφίβολα, πρόκειται για ένα έργο που καλύπτει όλες τις ανάγκες των πολιτών που θα το χρησιμοποιούν. Ουσιαστικά, είναι ένα νέο υπόδειγμα ανάπτυξης στην Αττική μέσω μιας μεγάλης, δημόσιας επένδυσης.

 

Επίσης, επαναχρησιμοποιούμε τα πρώην ολυμπιακά ακίνητα, τα οποία ρήμαζαν για πολλά χρόνια, και ένα σημαντικό κομμάτι της Αττικής, εκτός του ότι θωρακίζεται αντιπλημμυρικά, γίνεται άμεσα προσβάσιμο. Συνεπώς, όλοι οι συμπολίτες μας θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν έναν χώρο αναψυχής και πολιτισμού, πνεύμονα ζωής, οικολογικό πάρκο πάνω στη θάλασσα που δίνει νέα προοπτική για όλο το παράκτιο μέτωπο» επισημαίνει η περιφερειάρχης κ. Ρένα Δούρου.


Όταν ολοκληρωθούν όλες οι φάσεις του έργου, η περιοχή θα αποκτήσει νέα μορφή, μητροπολιτικής εμβέλειας και τουριστικών επενδύσεων, ενώ θα γίνεται σύνδεση με το γειτονικό Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τη μαρίνα Φλοίσβου. Τέλος, ο νέος αυτοκινητόδρομος αλλάζει τη φυσιογνωμία της παραλιακής, η πόλη θα συνδεθεί πάλι με το θαλάσσιο αστικό τοπίο, στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, και το μεγαλύτερο παράκτιο άλσος θα είναι πραγματικότητα.

 

Το έργο, έχει έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην πλήρη μετάλλαξη της εικόνας της περιοχής αλλά και της Αττικής γενικότερα

 

Όταν ολοκληρωθούν όλες οι φάσεις του έργου, η περιοχή θα αποκτήσει νέα μορφή, μητροπολιτικής εμβέλειας και τουριστικών επενδύσεων, ενώ θα γίνεται σύνδεση με το γειτονικό Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τη μαρίνα Φλοίσβου.

 

Urban Lab
6 Σχόλια
Boson 14.11.2018 | 13:29
Φαίνεται μεγαλειώδες και υπέροχο. Επίσης, απολύτως απαραίτητο για την πολύπαθη Αθήνα. Είναι κρίμα που είναι όλο μελλοντικό, και παρουσιάζεται στην προεκλογική περίοδο, μαζί με τις χιλιάδες προσλήψεις, αλλά και αυξήσεις μισθών. Σε αναγκάζει σε μία κυνική δυσπιστία που δεν συνάδει καθόλου με το μεγαλοπρεπές αυτό έργο, αλλά ούτε και στην ταχύτητα ανεπτυγμένη χώρα του ηλιόλουστου ευρωπαϊκού νότου. Τουλάχιστον αν το αναλάμβανε ο Νιάρχος;
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 14.11.2018 | 18:49
Εχεις απολυτο δικιο. Το Νιαρχος ειχε δηλωσει οτι θα αναλαβει το κοστος δημιουργιας του παρκου, αν θυμαμαι καλα. Οπως και να χει το εργο ειναι σημαντικο και ιδιαιτερα αναγκαιο για την περιοχη. Επισης ανοιγει ο δρομος για να γινει ενας ενιαιος ποδηλατοδρομος απο ΣΕΦ μεχρι Αγιο Κοσμα.

Ενα απο τα ονειρα μου, ηταν παντα η συνδεση του Δελτα με το Μετρο. Αλλα εφοσον αυτο δε γινεται προς το παρον, να δεχονται ποδηλατα σε πχ τρια βαγονια καθε συρμου του Μετρο τα σαββατοκυριακα, να δημιουργηθει ποδηλατοδρομος απο σταση Μετρο στο Ελληνικο προς παραλια και μετα απο κει τα ποδηλατα να κινουνται προς και απο το Φαληρο ( και με την Εσπλαναδα να δινει προσβαση προς το ΣΝΠΚ ). Ειναι κατι απλο που μπορει να δωσει προσβαση στο παραλιακο μετωπο στη μιση Ελλαδα (που ειναι η Αθηνα). Ειλικρινα θελω να δω που θα μπουν οι ραγες του τραμ κι αν η σταση Τζιτζιφιες θα μετατοπιστει λιγο πιο κοντα και λιγο ασφαλεστερα, σ οτι αφορα την προσβαση στο Κεντρο Νιαρχος.



avatar
ΒρεΜπας...? 15.11.2018 | 12:04
Θυμάμαι καλά ότι είχε γίνει πρόταση από το "Νιάρχος" αλλά δεν έγινε αποδεκτή;
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 15.11.2018 | 16:08
Ειχε γινει, αλλα δεν ειχε απορριφθει. Απλα δε προχωρησε...Εδω η ιστορια και οι εξελιξεις : https://www.michanikos-online.gr/μετρό-προς-επέκταση-ως-το-κέντρο-πολιτ/
avatar
panagiotis 15.11.2018 | 07:33
Με τα νέα έργα δεν υπογειοποιείται τίποτα. Αντίθετα κτίζεται ένας καινούργιος δρόμος σε ύψος διπλάσιο από τη καταργούμενη παραλιακή, ο οποίος απλώς κλείνεται σε ένα τσιμεντένιο κέλυφος και γι' αυτό τον βαφτίσανε ...υπόγειο. Άλλος είναι ο ορισμός του υπόγειου. Και όποιος δεν πιστεύει τα μάτια του κοιτάζοντας τις φωτογραφίες δεν έχει παρά να πάει μια βόλτα στη παραλία για να δει το έργο από κόντά. Μετά το τέλος του έργου δεν θα βλέπουν θάλασσα ούτε τα ...ρετιρέ της παραλιακής.
Το ότι εξαφάνισαν τον δρόμο ήπιας κυκλοφορίας που εξυπηρετούσε την περιοχή και θα εξυπηρετούσε στο μέλλον αυτό που ελπίζαμε να γίνει πάρκο, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Το ότι εξαφάνισαν ένα τεράστιο μέρος του χώρου που ελπίζαμε να γίνει πράσινο για να φτιάξουν ένα δρόμο που θα αντικαταστήσει έναν ακριβώς ίδιο και απόλυτα επαρκή δρόμο, είναι επίσης ένα ζήτημα.
Το έργο για το έργο.
και όμως γυρίζει 15.11.2018 | 08:20
Η μελέτη αυτού του έργου, είναι ούτως ή άλλως δωρεά του ιδρύματος Νιάρχος.
Το ΚΠΙΣΝ, πάσχει ακόμη από σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς, ιδιαίτερα όσον αφορά την παρακολούθηση των παραστάσεων της Λυρικής. Νοσταλγούμε την εύχρηστη σύνδεση του "Ολύμπια" ή του Μεγάρου.
Βέβαια το τραμ φτάνει κάτω από την γέφυρα σύνδεσης με την πλατεία Νερού, αλλά τις βραδυνές ώρες είναι "κάπως".
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια

PRINT ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ