Όταν ο ρατσισμός αποκτά ψευδεπίγραφη επιχειρηματολογία γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνος

Διαβάστε πώς ένας πρώην επιστήμονας εκτοξεύει ρατσιστικό μένος ενάντια στους πρόσφυγες
30.9.2015 | 10:00

Έργο του Banksy

 

Συχνά καλλιεργείται η παραπλανητική εντύπωση ότι οι επιστήμονες είναι όλοι ανεξαιρέτως άνθρωποι σοβαροί, με ήθος, παιδεία και αξίες. Αυτό επιτρέψτε μου να το χαρακτηρίσω ως λάθος για πολλούς λόγους.

 

Αφενός, η εξειδίκευση σε ένα επιστημονικό πεδίο δεν επιφέρει συνεκδοχικά τίποτα από τα παραπάνω, αφετέρου δημιουργείται ένα κλίμα απόσυρσης της όποιας διάθεσης για αμφισβήτηση της "αυθεντίας" και των απόψεων που αυτή εκφέρει. Πράγμα καταφανώς απαράδεκτο και αληθινά επικίνδυνο.

 

Να σημειωθεί, επίσης, πως από ιστορική σκοπιά όποια ομάδα ανθρώπων σφετερίστηκε το επιχείρημα του "ηθικού πλεονεκτήματος", κάποια στιγμή προξένησε βλάβη.

 

Ομολογώ ότι έχω γνωρίσει ανθρώπους στο χώρο της επιστήμης, που άπαξ και "απασφαλίσουν" για ζητήματα κοινωνικά ή πολιτικά, μένω άναυδος. Προφανώς όχι επειδή διατυπώνουν διαφορετικές απόψεις. Απλώς, θα ανέμενε κανείς να υποβάλλουν σε διαρκή και άτεγκτη διερεύνηση τις θέσεις τους, να εφαρμόζουν τον ίδιο αταλάντευτο, ορθολογικό τρόπο σκέψης σε όλο το φάσμα των απόψεων που υιοθετούν. Κάτι τέτοιο δε συμβαίνει συχνά και απογοητεύεσαι.

 

Αναρωτιέσαι αν έχεις υπερβολικά υψηλές προσδοκίες όταν απαιτείς από έναν επιστήμονα να μην περιορίζεται μόνο στο στενό expertise του, αλλά να εξασκεί το πνεύμα σε όλες τις εκφάνσεις του. Aναρωτιέσαι, μάλιστα, αν έχεις υπερβολικά υψηλές προσδοκίες αν απαιτείς το ίδιο ακριβώς από κάθε σύγχρονο άνθρωπο. Anyway.

 

Σήμερα, έτυχε να διαβάσω το παρακάτω tweet σκρολάροντας στο timeline μου και αποτελεί αφορμή για αυτό το άρθρο.

 

 

 

Τι δουλειά έχει ο ρατσισμός με την επιστήμη διερωτάται κανείς. Δεν μπόρεσα να φανταστώ όσο κι αν προσπάθησα, οπότε επισκέφθηκα το λινκ για να μάθω. 

 

Η ιστορία έχει ως εξής:

 

Ο πρώην ερευνητής Gangolf Jobb ανέπτυξε και δημοσίευσε ένα υπολογιστικό εργαλείο, το TREEFINDER (http://www.treefinder.de/) για την εξαγωγή φυλογενετικών σχέσεων μεταξύ μοριακών αλληλουχιών, στο οποίο αποφάσισε πρόσφατα να αλλάξει την άδεια χρήσης/εκμετάλλευσης, απαγορεύοντας τη στις χώρες της ΕΕ που υποδέχονται τη μεγαλύτερη ροή μεταναστών!

 

Ο λόγος;


Είναι αντίθετος με το κύμα προσφύγων/μεταναστών, δηλώνει ότι ζημιώνει τον ίδιο, την οικογένεια και τη χώρα του (Γερμανία) και μάλιστα φτάνει στο σημείο να υποστηρίζει πως τα άρτι αφιχθέντα εργατικά χέρια είναι φθηνά και κατά συνέπεια αναβάλλουν την τελική κρίση του καπιταλισμού, εμποδίζοντας την επερχόμενη κατάρρευση του!

 

Ο άνθρωπος τα έχει τελείως χαμένα, τελεί υπό σύγχυση έως παραλογισμό, φασίζει ασύστολα και θα πρότεινα οι bioinformaticians να του ρίξουν μαύρο, αν δεν το έχουν κάνει ήδη.

 

O Gangolf Jobb

 

Ακολουθεί το κείμενο που έχει αναρτήσει στον ιστότοπο του εργαλείου TREEFINDER, μεταφρασμένο κατά λέξη.

 

"Αλλαγή άδειας χρήσης από τον Οκτώβριο του 2015


Από την 1η Οκτωβρίου του 2015, εγώ δεν επιτρέπω πλέον τη χρήση του λογισμικού TREEFINDER στις ακόλουθες χώρες της ΕΕ: Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία, Δανία - τις χώρες δηλαδή που φιλοξενούν συνολικά τους περισσότερους μη Ευρωπαίους μετανάστες. Για όλες τις άλλες χώρες, εξακολουθεί να ισχύει η παλιά συμφωνία παραχώρησης άδειας χρήσης/εκμετάλλευσης. ΗΠΑ έχει ήδη αποκλειστεί από τη χρήση του TREEFINDER το Φεβρουάριο του 2015. Όλα αυτά είναι σύμφωνα με τη σύμβαση άδειας χρήσης που αναφέρεται στο εγχειρίδιο TREEFINDER από τις πρώτες εκδόσεις του, και μου επιφυλάσσει το δικαίωμα να αλλάξω την άδεια χρήσης, ανά πάσα στιγμή. Μπορώ να το πράξω, γιατί το TREEFINDER είναι πνευματική μου ιδιοκτησία.

 

Ο λόγος: δεν είμαι πλέον διατεθειμένος να στηρίξω με τη δουλειά μου το πολιτικό σύστημα στην Ευρώπη και τη Γερμανία, του οποίου και η επιστήμη είναι μέρος. Δεν υπάρχει πραγματική δημοκρατία, και διαφωνώ σχεδόν με το σύνολο των πολιτικών. Συγκεκριμένα, διαφωνώ με τη μεταναστευτική πολιτική. Η μετανάστευση βλάπτει τη χώρα μου, την οικογένεια και τους ανθρώπους μου. Όποιος προσκαλεί ή καλωσορίζει μεταναστες στην Ευρώπη και τη Γερμανία είναι εχθρός μου. Η μετανάστευση εξυπηρετεί τα συμφέροντα όχι των λαών, αλλά των μεγάλων εταιριών. Δεν είμαι εναντίον της βοήθειας στους πρόσφυγες, αλλά θα πρέπει να φυλάσσονται αυστηρώς μακριά από εμάς τους Ευρωπαίους, για περιορισμένο χρονικό διάστημα μέχρι να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, και να μην ενσωματωθούν εδώ ως φτηνά εργατικά χέρια και επιπλέον ως καταναλωτές. Η μετανάστευση αναβάλλει αδικαιολόγητα την κατάρρευση του καπιταλισμού και την τελική του κρίση. Όσο νωρίτερα το σύστημα καταρρεύσει, τόσο μεγαλύτερη ζημιά μπορεί να αποφευχθεί. Ενδεχομένως ένας εμφύλιος πόλεμος στην Ευρώπη. Για να μην αναφέρουμε την απώλεια της Ευρωπαϊκής γενετικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς."

 

Δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να σχολιάσω τα ανεκδιήγητα λογικά άλματα που υφέρπουν στην ψευδεπίγραφη επιστημονικοφανή επιχειρηματολογία του ή το πόσο θλιβερά σπιλώνει το open-access πνεύμα της ακαδημαϊκής κοινότητας. Καλώ, όμως, το δημόσιο διάλογο να στιγματίσει, να απομονώσει και κυρίως να αποδομήσει τέτοιες χωλαίνουσες απόψεις, διότι η μόνη αποτελεσματική "οργανική" άμυνα απέναντι στο νεοναζί κτήνος του φασισμού (που παρασαλεύει δίπλα μας) είναι η επαγρύπνηση των συνειδήσεων, η σφυρηλάτηση επιχειρημάτων που παροπλίζουν και η πνευματική ετοιμότητα.

 

Γιατί η αναχαίτιση του φασισμού και του ρατσισμού είναι ένας διαρκής αγώνας, ένας πόλεμος. Πνευματικός μεν, αλλά υπαρκτός, με αντίκτυπο στις ζωές μας. Σε αυτές που θέλουμε να ζούμε εμείς και οι επόμενοι.

 

Ας, μην κάνουμε ξανά τα ίδια αποτρόπαια λάθη.

 

Υ.Γ.: Είχα αμφιβολίες για το κατά πόσον είναι σκόπιμο να προβάλλονται -ακόμη και ως πρόδηλα κατακριτέες- τέτοιες φασιστικές ασυναρτησίες, φοβούμενος κυρίως τη διάδοση της αρρωστημένης ρητορικής προς επίρρωση όσων είναι έτοιμοι να την υιοθετήσουν άκριτα. Από την άλλη, η καταδίκη στην αφάνεια και το περιθώριο χαλαρώνει τα αντανακλαστικά του "υγιούς" πληθυσμού. Ας εξοπλίζεται ο καθένας με τα δικά του πνευματικά εφόδια απέναντι στον καθημερινό φασισμό, τον "αδιάγνωστο" δικό του και των διπλανών του. 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΟΖΕΛΟΣ
BIO ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
21 Σχόλια
Early Bird 30.9.2015 | 13:31
Αγαπητέ Κ.Μποζέλο , έχετε συνηδητοποιήσει ότι ζούμε σε δημοκρατικές χώρες ? Αν κάποιος δεν θέλει τους μετανάστες στη χώρα του είναι ελεύθερος να μην τους θέλει.Οι υπόλοιποι που θέλουν να ζουν σε παγκοσμιοποιημένες χώρες μπορούν να προφυλλάσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα αν θεωρούν πως αυτά θίγονται , αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να επιβάλλουν τους μετανάστες σε αυτούς που δεν τους θέλουν.Ακόμα, η εταιρεία είναι δική του ντε......και ο νόμος του το επιτρέπει.Οι λοιποί χαρακτηρισμοί σας είναι απαράδεκτοι.
Παναγιώτης Μποζέλος 30.9.2015 | 17:26
Εσείς αντίστοιχα έχετε συνειδητοποιήσει ότι η εποχή της παγκοσμιοποίησης είναι ήδη εδώ, εδώ και πολλά χρόνια; Γιατί να καρπωνόμαστε μόνο τα οφέλη του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά οι ανθρώπινες ψυχές να μας είναι ανυπόφορες;
dimitrakhs9 30.9.2015 | 20:37
Δε μου αρέσει η φασιστική νοοτροπία,αμφοτερων πλευρών.Δε μου αρέσει να είμαστε σκληροί ή άκαρδοι και να βλέπουμε σα μίασμα τον άλλο και παρ'όλο που είμαστε ίσως κατά κάποιο τρόπο σιωπηλοί συνένοχοι στην προκειμένη περίπτωση,αισθάνομαι ότι είναι δικαίωμά του εν λόγω κου και κάθε άλλου να φοβάται είτε πλυθησμιακή αλλοίωση είτε πολιτιστική,είτε οτιδήποτε άλλο,χωρίς να στιγματίζεται ή να καταστρέφεται η καριέρα και η υπόληψη του.Όσο για την παγκοσμιοποίηση,προτιμώ να έχω δουλειά,παιδεία και να ζω αξιοπρεπώς παρά να έχω εισαγωγή εγκληματιών και επαιτών και μπιχλιμπίδια από την άλλη άκρη του πλανήτη.
avatar
Ανώνυμος/η 30.9.2015 | 19:16
Δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα πάνε πακέτο, αυτό το να αποφασίσουμε όλοι για το δικαίωμα του αλλουνού δεν είναι δημοκρατία είναι φασισμός, καλωσήρθατε στην πραγματικότητα λοιπόν, σε όποιον δεν αρέσουν οι άνθρωποι και οι ανθρώπινες κοινωνίες ας μονάσει σε ένα βουνό, δεν μπορείτε να επιβάλλεται την ερημιά σας σε όσους ζουν αντάμα!
nayakepler 30.9.2015 | 19:21
Ποιά εταιρεία είναι δική του;!

Κοίτα να δεις, όταν προγραμματίζεις ή εφευρίσκεις ή ανακαλύπτεις ή όποιο ρήμα θες κάτι που θα κάνει καλό στην ανθρωπότητα και προάγει την επιστήμη και δε θες ο κόσμος να το χρησιμοποιεί γιατί δε θες τους μετανάστες τότε άνετα κερδίζεις και τον τίτλο του ρατσιστή. Είναι τελείως άλλο πράγμα να μη θες κάποιον σε προσωπικό επίπεδο και να εκβιάζεις ουσιαστικά μια χώρα ότι θα διώξει τους πρόσφυγες αν θέλει να χρησιμοποιεί το λογισμικό σου.

Σιγά ρε μαν. Κάποιος άλλος μη ρατσιστής θα προγραμματίσει ένα rip off και έληξε το θέμα. Και ο νόμος σε λίγο δε θα του το επιτρέπει, ειδικά αν το ανέπτυξε στα πλαίσια του πανεπιστημίου.
avatar
Ανώνυμος/η 30.9.2015 | 14:18
Πτυχία και περγαμηνές = μόρφωση, παιδεία, ανθρωπισμός; Μακάρι να ήταν τόσο απλό και εύκολο!
avatar
Giannis Petas 30.9.2015 | 20:51
Δεν γνωρίζω ούτε τον κύριο, ούτε το έργο του. Ούτε αποδέχομαι την λογική του. Παρ' όλα αυτά έχω την εντύπωση, τουλάχιστον από το περιεχόμενο του άρθρου πως αδίκως του βάζετε την ταμπέλα του ρατσιστή. Και εξηγούμαι: Δεν απαγορεύει τη χρήση του λογισμικού ούτε στους εν λόγο πρόσφυγες, ούτε γενικά σε ανθρώπους με πρόσχημα δήθεν "φιλετικών διαφορών". Αποσύρει το δικαίωμα χρήσης σε χώρες με συγκεκριμένη πολιτική στην οποία διαφωνεί βασιζόμενος στο γεγονός ότι η ενσωμάτωση μεγάλου αριθμού προσφύγων στην ΕΕ θα μειώσουν τους μισθούς των εργαζομένων στις χώρες υποδοχής και θα αλιώθει ίσως μελλοντικά η κοινωνική σύνθεση. Η χρήση δε φθηνού εργατικού δυναμικού που θα δουλέψει για ένα πιάτο φαί θα δώσει ανάσα στα κέρδη της βιομηχανικής παραγωγής. Αντιπροτείνει την στήριξη τους εκτός της Ευρώπης, κάτι που ένας ρατσιστής δεν θα δήλωνε.

Εν' ολίγης, στρατέυεται κατά των κυβερνήσεων και των πολιτικών τους που ενδεχομένως (και σύμφωνα με τη λογική του) χρησιμοποιόντας την μετανάστευση θα στηρίξουν ένα σύστημα που καταρρέει.

avatar
Ανώνυμος/η 30.9.2015 | 23:42
Τον κύριο κ το έργο του δεν τον γνωρίζω ούτε εγώ. αλλά ο άνθρωπος είναι ξεκάθαρα ρατσιστης, αυτό τουλάχιστον προκύπτει απο την προσεκτική ανάγνωση αυτών που λέει.
Γράφεις : ούτε γενικά σε ανθρώπους με πρόσχημα δήθεν "φιλετικών διαφορών". Πηγή: www.lifo.gr
λέει:Η μετανάστευση βλάπτει τη χώρα μου, την οικογένεια και τους ανθρώπους μου. Όποιος προσκαλεί ή καλωσορίζει μεταναστες στην Ευρώπη και τη Γερμανία είναι εχθρός μου. Πηγή: www.lifo.gr
θα πρέπει να φυλάσσονται αυστηρώς μακριά από εμάς τους Ευρωπαίους, Πηγή: www.lifo.gr
την απώλεια της Ευρωπαϊκής γενετικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς." Πηγή: www.lifo.gr
Αν δε μιλάει ξεκάθαρα ρατσιστικά δεν ξέρω να διαβάζω
Γράφεις: η ενσωμάτωση μεγάλου αριθμού προσφύγων στην ΕΕ θα μειώσουν τους μισθούς των εργαζομένων Πηγή: www.lifo.gr
Κλασικό επιχείρημα φασίστα. Όχι εντελώς αβάσιμο, αλλά αποσπασματικά επικίνδυνο.
γράφεις: Αντιπροτείνει την στήριξη τους εκτός της Ευρώπης, Πηγή: www.lifo.gr
Βασικά προτείνει τη δημιουργία γκέτο. Ασφαλώς αποφεύγει εντελώς να αναφερθει στην καθεαυτή αιτία της μετανάστευσης,τον πόλεμο καθώς επίσης και στη συμμετοχή της Ευρώπης κ στο βρώμικο ρόλο που παίζει στη Μέση Ανατολή τα πολλά τελευταία χρόνια. Κλασικότατος φασίστας.
γράφεις: χρησιμοποιόντας την μετανάστευση θα στηρίξουν ένα σύστημα που καταρρέει. Πηγή: www.lifo.gr
Απο που ακριβώς προκύπτει αυτό;;; Ποιος θεωρητικός έχει πει κάτι τέτοιο;; Γιατί αν δεχθούμε πως θα πέσουν οι μισθοί, το κεφάλαιο θα βγάλει πιο πολλά, ο καπιταλισμός θα δυναμώσει,οι αντιθέσεις του θα αυξηθούν, η κατάρευση θα είναι πιο κοντά. Αυτά τουλάχιστον ξέρω εγώ. Αν τώρα ο φίλος μας ξέρει κάτι άλλο ας μας το πει, και μιας που είναι κ επιστήμονας ας μας πει κ τις θεωρητικές πηγές κ καταβολές του.
Θελω να πω με όλα αυτά, πως όλα είναι ζήτημα ανάλυσης. Η δική σου ανάλυση λέει πως ο άνθρωπος αυτός απλώς εκφράζει τη γνώμη του. Η δική μου ανάλυση λέει πως όλοι οι κρυφοφασίστες προσπαθούν να δηλητηριάσουν την κοινωνία με απόψεις τάχα μου κοινώς αποδεκτές, αναλύσεις επιφανειακές και γενικεύσεις.
ΥΓ το άρθρο είναι απο τα καλύτερα που διάβασα τελευταία.Πολλά μπράβο στο συντάκτη.




avatar
Giannis Petas 1.10.2015 | 09:55
1. Η μετανάστευση βλάπτει τη χώρα μου, την οικογένεια και τους ανθρώπους μου. Όποιος προσκαλεί ή καλωσορίζει μεταναστες στην Ευρώπη και τη Γερμανία είναι εχθρός μου. Πηγή: www.lifo.gr

Που έχει άδικο σε αυτό; Για την ακρίβεια αν εξαιρέσεις τις περιόδους οικονομικής ανάπτυξης, η μετανάστευση δεν ωφελεί οικονομικά ποτέ τις χώρες υποδοχής. Στις δε περιόδους "ανάπτυξης", ωφελούνται λίγοι ενώ οι ίδιοι οι μετανάστες είναι θύματα διπλής εκμετάλλευσης. Για την ακρίβεια, ειδικά αν μιλάμε για πρόσφυγες, η μετανάστευση δεν αποτελεί ευχάριστη "επιλογή" ούτε για τους ίδιους τους μετανάστες. Κανείς δεν φεύγει από την χώρα του ευχάριστα. Μόνο στο μυαλό χαζοχαρούμενων η μεταναστευση αποτελεί κάτι ευχάριστο που πρέπει να αγκαλιάσουμε όλοι. Δεν είναι τουρισμός. Ας ρωτηθούν οι μετανάστες, στη πλειοψηφία τους, θα προτιμούσαν το σπίτι τους.

2. θα πρέπει να φυλάσσονται αυστηρώς μακριά από εμάς τους Ευρωπαίους, Πηγή: www.lifo.gr Πηγή: www.lifo.gr

Η ΕΕ όφειλε να βοηθήσει τις χώρες προέλευσης να γίνουν δυνατά κράτη, με πολιτική σταθερότητα και δημοκρατία. Όφειλε εδώ που έφτασαν τα πράγματα να προστατεύσει τους πρόσφυγες με κέντρα υποδοχής σε ασφαλείς χώρες (χωρίς πόλεμο εννοώ) όπως π.χ. η Τουρκία και την μεταφορά τους στην Ευρώπη με ασφαλή μέσα. Το να αφήνεις γυναικόπεδα πάνω σε βάρκες να πνίγονται και μετά να στιβάζεις ανθρώπους σε πλατείες δεν είναι ούτε ανθρωπισμός ούτε αποτελεί μεταναστευτική πολιτική

3. την απώλεια της Ευρωπαϊκής γενετικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς." Πηγή: www.lifo.gr Πηγή: www.lifo.gr

Δεν το υιοθετώ ως κάτι απαραίτητα κακό αλλά δεν είναι ψευδές. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα κοινωνικό ζήτημα το οποίο δεν μπορεί κανείς να το προσπερνά. Τα επόμενα χρόνια θα έρθουν σε επαφή εντελώς διαφορετικοί πολιτιστικά άνθρωποι. Η πολιτική έχει την ευθύνη της ομαλής συμβίωσης. Αυτό φοβίζει και έχει και πολέμιους. Δεν είναι απαραίτητα ρατσιστικό.

4. Βασικά προτείνει τη δημιουργία γκέτο. Ασφαλώς αποφεύγει εντελώς να αναφερθει στην καθεαυτή αιτία της μετανάστευσης,τον πόλεμο καθώς επίσης και στη συμμετοχή της Ευρώπης κ στο βρώμικο ρόλο που παίζει στη Μέση Ανατολή τα πολλά τελευταία χρόνια. Πηγή: www.lifo.gr

Δεν είναι δημιουργία γκέτο η παραμονή των ανρθώπων στις χώρες τους. Βασικά αυτό επιθυμούν όλοι. Κανείς δεν φεύγει να διασχίσει τη Μ. Ανατολή με τα πόδια αν δεν συντρέχει λόγος ζωής-θανάτου. Δεν κάνουν τουρισμό αυτοί οι άνθρωποι, ούτε η μετανάστευση είναι κάτι το επιθυμητό (είδικά η προσφυγια). Θα συμφωνήσω στα αίτια και γι αυτό πιστεύω ότι η μετανάστευση δεν λύνει το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι στις χώρες αυτών των ανθρώπων και εκεί πρέπει να λυθεί.

5. η ενσωμάτωση μεγάλου αριθμού προσφύγων στην ΕΕ θα μειώσουν τους μισθούς των εργαζομένων Πηγή: www.lifo.gr Πηγή: www.lifo.gr

Έχει άδικο; ο Σύρος που μόλις γλίτωσε το κεφάλι του, θα δουλέψει για ένα πιάτο φαί στην Ευρώπη. Θα παρασύρει έτσι γενικότερα τους μισθούς προς όφελος λίγων. Το ζήτημα δεν είναι φυλετικό αλλά οικονομικό, συνεπώς δεν έχει να κάνει με τον ρατσισμό.

6. Απο που ακριβώς προκύπτει αυτό;;; Ποιος θεωρητικός έχει πει κάτι τέτοιο;; Πηγή: www.lifo.gr

Ο Μαρξ.

-------

Είναι άλλο η ελεημοσύνη και άλλο η αξιοπρέπεια. Θαρρώ ότι οι πρόσφυγες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια.
avatar
Ανώνυμος/η 1.10.2015 | 14:35
Φιλε Γιάννη δε θα απαντήσω σε τίποτα απο αυτά που γράφεις. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του. Αλλά αυτό δεν το αντέχει η ευαίσθητη κράση μου: . Απο που ακριβώς προκύπτει αυτό;;; Ποιος θεωρητικός έχει πει κάτι τέτοιο;; Πηγή: www.lifo.gr Ο Μαρξ. Πηγή: www.lifo.gr
Κατατόπισε με σχετικά. Βιβλίο, απόσπασμα ή έστω πηγή. Γιατί θα ξεχάσω κι αυτά που ξέρω.
ΥΓ. Δε χρειάζεται να χρησιμοποιείς ψευδείς αναλύσεις ή να κάνεις επικλήσεις στο Μαρξ (!!!) για να στηρίξεις απόψεις που ουδεμία σχέση έχουν με τον Μαρξισμό. Παρα ταύτα αν κάνω κάπου λάθος περιμένω τις παραπομπές σου, αλλά μεταξύ μας τώρα... Ο Μαρξ;;; Σοβαρά;;;;
βλαχάκι (το) 1.10.2015 | 16:14
Γιάννη, το αντικαπιταλιστικό και αντιιμπεριαλιστικό -δήθεν- επίχρισμα στην ρητορική του τύπου δεν διώχνει μία κάποια δυσωδία ρατσισμού.

Αποφεύγεις -επανειλημμένως- να σχολιάσεις την αναφορά του στις "γενετικές" αλλοιώσεις και επικαλείσαι εσφαλμένα επιχειρήματα (-άκρα) για να δικαιολογήσεις τον τόνο της έκφρασης "to be kept strictly separated from us Europeans", λες και υπάρχουν μόνο 2 λύσεις: είτε οι άνθρωποι να είναι περιορισμένοι -κάπου μακριά και κυρίως μακριά από εμάς- είτε να αναγκάζονται να κοιμούνται στα παρκάκια "μας".

Σόρυ αλλά οσμίζομαι καμενιά και πιθανότατα προσωπικές απογοητεύσεις του τύπου (I dislike the flood of immigrants they caused to come here - come here to replace unprofitable Europeans like me. After so many years of hard work on TREEFINDER, I have still not been paid any reward.)

Επίσης υπάρχει κι ένα επί πλέον hint:

“The 2004 paper describing Treefinder was written by Jobb and Korbinian Strimmer, a bioinformatician at Imperial College London who says he hasn't seen Jobb in 10 years. Jobb sent "grotesque emails with racist slogans" to professors in Germany in the past, Strimmer says. "His new diatribe against countries that host refugees is unbelievable.”

http://news.sciencemag.org/europe/2015/09/scientist-revokes-software-license-protest-immigration-friendly-policies
βλαχάκι (το) 1.10.2015 | 00:43
…και κάπου εδώ χωράει και το "Smart people are just as racist as everyone else"(*)

το ότι ο εν λόγω κύριος δεν εκφράζει τσι μαλακίες του με "ούγκα-μπούγκα" τρόπο, όπως δλδ θα το έκανε ένα μέσο ασπόνδυλο, δεν τον καθιστά μη-ρατσιστή, τον καθιστά -απλά- ως σενιαρισμένο ρατσιστή. Βέβαια, τι το "σένιο" υπάρχει στο απροκάλυπτο "Not to mention the loss of our European genetic heritage", δεν ξέρω ακριβώς.

και όπως σχολιάζουν και σε ένα άλλο σάιτ:

"Ironically, informatician Gangolf Jobb wrote Treefinder to help scientists map out phylogenetic trees of organisms to trace their evolutionary ancestry and relationships to other organisms. Maybe he should use his own software to remind himself that people from other countries are also, you know, people, "

(*)
http://theweek.com/articles/461106/smart-people-are-just-racist-everyone-else


avatar
Giannis Petas 1.10.2015 | 17:31
Καλά σε καμία περίπτωση δεν θα κάνω υπεράσπιση στον τύπο.

το "γενετικές αλλοιώσεις" είναι όντως σοβαρό δείγμα ρατσισμού.

Να πω την αλήθεια πιο πολύ μπήκα στην διαδικασία αποδόμηση της ταμπέλας "ρατσιστή" που δίνει το άρθρο γιατί (προς δικιάς μου απογοήτευσης) με μεγάλη ευκολία π.χ. στην Ελλάδα δηλώναμε ρατσιστικό μέτρο την Αμυγδαλέζα (ως και στρατόπεδο συγκέντρωσης αναφερόταν) ενώ την σημερινή Πλ. Βικτορίας την βρίσκουν κάποιοι ανθρωπιστική λύση. Πόσοι και πόσοι διαμαρτυρήθηκαν για τον εγκλεισμό (μπορεί και άδικο) τα προηγούμενα χρόνια, αλλά σήμερα κανείς δεν διαμαρτύρεται για τις άθλιες συνθήκες που βιώνουν οι πρόσφυγες στα λιμάνια και στις πλατείες πέρα από αυτούς που χάνουν την βόλεψη τους και οι οποίοι με τεράστια ευκολία μπορεί να χαρακτηριστούν ρατιστές γιατί δεν θέλουν τους μετανάστες στα πόδια τους. Λες και οι πρόσφυγες θέλουν να μένουν στα παγκάκια.
avatar
Ανώνυμος/η 30.9.2015 | 21:38
δεν συμφωνω με τον τυπο, αλλα οχι και νεοναζι. το αρθρο ειναι μονομερες και συναισθηματικα φορτισμενο.
avatar
Giannis Petas 30.9.2015 | 23:16
και εγώ αυτό θεωρώ. Δυστυχώς είμαστε νομίζω γενικά μία κοινωνία που αντιλαμβάνεται τα πράγματα μόνο άσπρο-μαύρο. Την πελώρια περιοχή του γκρι την ανγνοούμε. Τρανό παράδειγμα το μεταναστευτικό. Θεωρούμε π.χ .αυτόν ρατσιστή-νεοναζί ενώ το γεγονός ότι στοιβάζονται σαν να μην είναι άνθρωποι σε πλατείες στο κέντρο της Αθήνας οι πρόσφυγες, "ορθή προσφυγική πολιτική" με ανθρωπισμό. Πόσοι δεν καταδίκασαν την στάση της Ουγκαρίας ή της ΠΓΜΔ ως απάνθρωπη. Αλήθεια είναι ανθρώπινη και μας τιμά η εικόνα της Πλ. Βικτωρίας σήμερα;
avatar
Ανώνυμος/η 30.9.2015 | 21:40
και οπως ακουσα προσφατα, δεν πρεπει να φερνουμε τους ανθρωπους σε δουλειες, αλλα να πηγαινουμε τις δουλειες στους ανθρωπους. πως θα αναπτυχθουν κι αυτες οι ερημες οι τριτες χωρες με τοση διαρροη παραγωγικου ιστου? για να δεις και στην ελλαδα σε 10-15 χρονια το πληγμα της διαρροης εγκεφαλων και εργατικων χεριων και ξαναπες μου για παγκοσμιοποιηση.
avatar
Ανώνυμος/η 30.9.2015 | 23:47
Αυτό που άκουσες πρόσφατα είσαι σίγουρος πως έχει εφαρμογή σε ανθρώπους που ζούνε σε εμπόλεμες ζώνες;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Συγκρίνεις τους Έλληνες επιστήμονες που φύγαν έξω με παιδιά που τα βάλαν οι γονείς τους στις βάρκες για να γλιτώσουν απ τις βόμβες;;
Τι να πω...
avatar
Ανώνυμος/η 1.10.2015 | 15:16
ειναι δυσκολο να καταλαβεις οτι μιλαω για οικονομικους μεταναστες και οχι προσφυγες? η μηπως δεν σε συμφερει να καταλαβεις.
avatar
Giannis Petas 1.10.2015 | 17:00
Αγαπητή Νίτσα,

σε παραπέμπω εδώ
https://www.ianos.gr/marksismos-kai-sigxroni-metanasteisi-0236356.html#tab-description

δεν ξέρω τι συμπεράσματα έβγαλες από την απάντηση μου τα οποία δεν θες να μοιραστείς μαζί μου.
Εγώ πάντως σου γράφω ότι με κάθε σεβασμό στον πρόσφυγα και τον μετανάστη γράφω.

Αυτός ο σεβασμός στο δικαίωμα όμως δεν μου αφαιρεί την κριτική ως προς την μεταναστευτική πολιτική αλλά και τη θλίψη που μου προκαλεί τόσο το κύμα προσφύγων όσο (λιγότερο βεβαίως) το κύμα οικονομικών μεταναστών. Δεν με χαροποιεί καθόλου. Αντιθέτως θα προτιμούσα όπως άλλωστε και η πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών να ευημερούν στον τόπο τους. Αν σου περνά από το μυαλό ότι αυτή η τοποθέτηση με κάνει ρατσιστή ή κρυφοφασίστα, λυπάμαι αλλά είμαστε τουλάχιστον σε άλλο μήκος κύματος. Αν πάλι παρεξηγώ την τελευταία ανάρτηση σου, συγχωρείσαι με.
avatar
Ανώνυμος/η 1.10.2015 | 18:50
Ειλικρινά δεν έχω καμιά πρόθεση να έρθω σε αντιπαράθεση μαρξιστικού επιπέδου μέσω σχολίων σε ένα σάιτ.
Μόνο κ μόνο επειδή κάποιος μπορεί να διατηρεί αμφιβολίες γι αυτά που λες παραθέτω τα εξής:
- η πηγή σου είναι μελέτη πάνω στο Μαρξισμό, δεν είναι βιβλίο ούτε κείμενο του Μαρξ, την υπογράφει μελετητής, δεν την έχω διαβάσει για να απαντήσω συγκεκριμένα ωστόσο αμφιβάλω οτι γράφει αυτό που λέει ο επιστήμων παραπάνω.
- Επειδή νομίζω πως καταλαβαίνω τι περίπου θες να πεις κ σε τι αναφέρεσαι υπάρχει μια εντυπωσιακά εμπεριστατωμένη απάντηση εδώ https://parekklisi.wordpress.com/2010/01/08/marx-metanastes/ σε περίπτωση που όντως ενδιαφέρεσαι σχετικά με το θέμα.
- "Οι προλετάριοι δεν έχουν πατρίδα" Κ. Μαρξ Απ τις πιο γνωστές ρήσεις του που δε νομίζω να επιδέχονται παρεξήγησης.
Και ξαναλέω: ο άνθρωπος που μιλάει για γενετικές διαφορές είναι ρατσιστής. Δε μπορεί να είναι κάτι άλλο.
Ουδεποτέ είπα οτι είσαι ρατσιστής ή κρυφοφασίστας. Αυτάααααα.
avatar
Giannis Petas 1.10.2015 | 17:02
Αγαπητή Νίτσα,

σε συνέχεια της προηγούμενη απάντησης, ουδέποτε επικαλέστηκα τον Μαρξισμό, απλώς ανέφερα τον Μαρξ σε ερώτημα δικό σου. Οσο αφορά τις "ψευδο-αναλύσεις" μου, παρακαλώ να έχω αντίλογο δίχως προθέματα ψεύδους αν υπάρχει διάθεση διαλόφου.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ