Πέθανε η καλή δημοσιογράφος Μαίρη Παπαγιαννίδου, η διασημότερη Ελληνίδα αρνήτρια του AIDS

Βραβεύτηκε ως Γυναίκα της Χρονιάς επειδή «νίκησε» το AIDS, έγραψε βιβλία που ξεσκέπαζε την «απάτη» της ασθένειας. Δυστυχώς, δεν είχε δίκιο.
16.4.2012 | 17:54

 

Κάποτε είχα γράψει, κάπως αυστηρά, εναντίον της ανεύθυνης (έτσι τη θεωρώ) στάσης της στο θέμα του AIDS. Υποστήριζε πως μια τεράστια πλεκτάνη είχε στηθεί γύρω απ' αυτό, ότι ο ιός HIV δεν υπάρχει, ότι τα φάρμακα είναι αυτά που σκοτώνουν. 

 

Μου είχε απαντήσει, στέλνοντάς μου ένα ντοκιμαντέρ για μια Αμερικανίδα αρνήτρια του AIDS - ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και σχεδόν πειστικό. 

 

Θα ήταν ακόμα πιο πειστικό αν δεν έβρισκα πως η συγκεκριμένη Αμερικανίδα είχε πεθάνει λίγο καιρό μετά το ντοκιμαντέρ στο οποίο υποστήριζε πως δεν είχε AIDS, που γεννούσε τα παιδιά της -υποστηρίζοντας πως δεν θα έχουν AIDS μια και αυτή δεν είχε- και αυτά πέθαιναν.

 

 

Παρότι βασίζεται σε πειστικές, μισές αλήθειες, η άρνηση του AIDS σκοτώνει πλέον περισσότερο απ' το AIDS. Ειδικά σήμερα που είναι σχεδόν «σπάνιο» πλέον να πεθάνεις απ' το AIDS αν παίρνεις τα φάρμακά σου. 

 

Είχα στεναχωρηθεί ψάχνοντας το θέμα μετά το τέλος του ντοκιμαντέρ, βλέποντας πως υπήρχε μια πλάνη -είχα στεναχωρηθεί για τη Μαίρη Παπαγιαννίδου της οποίας τα κείμενα διάβαζα στο Βήμα- ήταν εξαιρετική δημοσιογράφος, καλλιεργημένη γυναίκα, ένα πλάσμα γλυκύτατο. 

 

 

Η Μαρία Παπαγιαννίδου στην εκπομπή «Έχεις Γούστο».

 

Κακώς κατά τη γνώμη μου τα ΜΜΕ μετέδωσαν χωρίς αξιολόγηση, ως «γεγονότα» τα πιστεύω της. Και πολύ κακώς της δόθηκε και βραβείο «Γυναίκα της Χρονιάς» για την ενημέρωση που προσέφερε στα θέματα του AIDS.

 

Τελικά, πέθανε χτες, από πνευμονική εμβολή και θρόμβωση του δεξιού ποδιού, συνδεδεμένα και τα δύο με το ΑIDS. 

 

[Δείτε επίσης: Ξαναγράφοντας την ιστορία του HIV-AIDS: Το πρόσφατο ντοκιμαντέρ που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση για τη σκεπασμένη αρρώστια.]

 

----

 


 

Σήμερα, ο Νίκος Μπακουνάκης έγραψε στο Βήμα:

 

Τις πρώτες ώρες της Κυριακής του Πάσχα πέθανε η συντάκτρια του «Βήματος» Μαίρη Παπαγιαννίδου, σε ηλικία 47 ετών. Η κηδεία της θα γίνει την Τρίτη, 17 Απριλίου, στις 6 το απόγευμα, στο Νεκροταφείο του Βύρωνα. 

 

[...]
Οι θέσεις της αποτυπώθηκαν σε τρία βιβλία της, που συζητήθηκαν πολύ διεθνώς. Είναι το «Πώς νίκησα το ΑIDS» που κυκλοφόρησε το 2006 με το ψευδώνυμο Μαίρη Κ., από τις εκδόσεις Καστανιώτη, «Το παιγνίδι του έρωτα στα χρόνια του AIDS» που κυκλοφόρησε την επόμενη χρονιά από τον ίδιο εκδότη, με το όνομά της, Μαίρη Παπαγιαννίδου-Σαιν Πιερ, γιατί στο μεταξύ παντρεύτηκε τον Καναδό μη οροθετικό Ζιλ Σαιν-Πιερ. Και το τελευταίο «Αντίο AIDS», από τις εκδόσεις Οξύ το 2008.

Η Μαίρη ήρθε στο Βήμα της Κυριακής το 1989. Είχε σπουδάσει στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών κι είχε μάστερ στο αρχαίο δράμα από το University College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Από το 1997, όταν εκδόθηκε το ένθετο των «Βιβλίων» ήταν βασικό στέλεχος της συντακτικής ομάδας του. Παρά την ασθένεια της, που την ανάγκαζε να απουσιάζει για μήνες, επέστρεφε πάντα με πολλή ορμή. Ήταν γενναία και μαχήτρια της ζωής. 

Τα τελευταία κείμενά της στις σελίδες των «Βιβλίων» δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Οκτώβριο. Μια ξαφνική επιδείνωση την απομάκρυνε από την εφημερίδα. Έστελνε μέιλ όπου περιέγραφε την εξέλιξη της υγείας της με χιούμορ και απόσταση σαν να μην αφορούσε την ίδια. Το τελευταίο μέιλ το έστειλε την Μεγάλη Εβδομάδα. Μιλούσε για την θρόμβωση. «Τώρα πρέπει να προσπαθήσω πολύ» έγραφε. «Αλλά θα επιστρέψω».

 

----

 

Η πανέμορφη αυτή γυναίκα δεν έκανε τίποτα κακοπροαίρετα. Αγωνίστηκε, πίστεψε πραγματικά στην αλήθεια της. Θέλησε να βοηθήσει τους άλλους - ελπίζω ειλικρινά όμως να μην ακολούθησε κάποιος το παράδειγμά της. Και μόνο να την έβλεπες για λίγο ήξερες ότι ξεχείλιζε από αγάπη. 

 

Έκανε όμως μεγάλο λάθος στα του AIDS. Ας είναι ένα μάθημα αυτό σε μας τους υπόλοιπους, να μην είμαστε ποτέ τόσο απόλυτοι. 

 

Η Μαίρη Παπαγιαννίδου ήταν δυνατή και εύθραυστη ταυτόχρονα. Έζησε ευτυχισμένη κι έδωσε τη δική της μάχη. Τώρα θα ξεκουραστεί. Τα συλλυπητήρια μου στους δικούς της.  

 

 

 

 

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
563 Σχόλια
12345
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:09
αν δεν ηταν ανευθυνη με τρια βιβλια συνομωσιας, ποιος ειναι? Δε θα εκπλαγω αν πιστευε οτι το τελος του 2012 θα πεσει ο νιμπιρου στη γη.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:24
Τι....δεν θα πέσει???????
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 10:49
αν τα είχες διαβάσει δε θα έλεγες τέτοιες βλακείες. Αυτοβιογραφικά είναι ανόητε, δεν είναι βιβλία συνομωσίας.
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 20:57
Αν γουστάρουμε να διαβάσουμε αυτοβιογραφίες θα διαβάσουμε Όσκαρ Ουάιλντ και Τρούμαν Καπότε, δε χρειάζεται να διαβάσουμε σαβούρες.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:10
http://www.hivwave.gr/pages/index.php Αξιζει να γινει γνωστο και το μπλογκ της και η συνεντευξη της http://video.google.com/videoplay?docid=6517006416039276110. παρολαυτα νομιζω πως η αληθεια βρισκεται καπου στη μεση..πλανηθηκε η ιδια, αλλα απο την αλλη ειναι πολλα τα συμφεροντα που παιζονται απο τις φαρμακοβιομηχανιες..
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:32
Η αλήθεια είναι μία και είναι ότι το Έιτζ υπάρχει και σκοτώνει αν δεν ακολουθήσεις την αγωγή που προτείνει η επιστήμη (ο γιατρός σου).

Το ότι συμφωνώ μαζί σου για την ασυδοσία των φαρμακοβιομηχανιών (δεν είναι υπέροχος ο καπιταλισμός και η ελεύθερη αγορά ώρες, ώρες;), δε σημαίνει ότι θα πρέπει να αναστείλω και την κριτική μου σκέψη.
avatar
Ανώνυμος/η 30.4.2012 | 15:44
Σώπα μωρέ που υπάρχει.
Βρήκες απόδειξη;

Ευκολόπιστε...
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:12
Πέθανε γι΄αυτο που πίστευε ή μάλλον απο αυτό που πίστευε.Κρίμα.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:52
μαλλον απο αυτο που δεν πιστευε
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 20:17
Καλά λες.
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 10:41
Δεν πέθανε από αυτό που πίστευε. Η Μαρία έζησε ως οροθετική 27 χρόνια. Πήρε τα πρώτα φάρμακα που θέρισαν σχεδόν όλους από το 1995 - 2002,3 και μετά συνέχισε με τα κάπως βελτιωμένα. Τα πρώτα φάρμακα καταστρέφουν όχι μόνο το ανοσοποιητικό αλλά και γενικά όλο τον οργανισμό γιατί είναι εξαιρετικά τοξικά. Η Μαρία πίστευε ότι με υγιεινή ζωή και συγκεκριμένα βήματα, μπορεί κάποιος να μην αρρωστήσει διαφορετικά από τους μη οροθετικούς. Επομένως η Μαρία δεν ανήκει στην κατηγορία που περιέγραψε γιατί ήδη είχε καταστραφεί ο οργανισμός της. Δεν ξέρω πόσο δίκιο είχε, πλέον όμως και οι γιατροί του AIDS συστήνουν καλή διατροφή, υγειινή ζωή και γυμναστική και άλλα. Με εκτίμηση, αν μπορείς σε παρακαλώ ενημερώσου περισσότερο.
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 18:55
Η διαφορά είναι ότι τώρα ζούμε στο 2012 και όχι στο 1982. Από την εποχή που η μόνη θεραπεία ήταν το τοξικό ΑΖΤ μέχρι σήμερα έχουν περάσει 30 χρόνια. Τα νέα φάρμακα είναι πολύ καλύτερα και μπορούν να βοηθήσουν τους οροθετικούς να ζήσουν μια next to normal ζωή. Εκεί που θα πεθαινες μέσα σε 10 το πολύ χρόνια από την έκθεσή σου στον ιό, πλέον μπορείς να ζήσεις μέχρι τα βαθιά γεράματα, αυτό κατάφερε η επιστήμη τόσα χρόνια. Συγνώμη κιόλας που δεν φροντίσαμε ακόμα να ανακαλύψουμε τη οριστική θεραπεία, δεν το ξέραμε ότι το χρωστούσαμε στην Παναγιά τη Φανερωμένη. Η επιστήμη δουλεύει για να βοηθάει τον άνθρωπο αλλά και οι επιστήμονες άνθρωποι είναι, δεν μπορούν μέσα σε μια μέρα να αλλάξουν τα πάντα. Δεν είναι το AIDS η μόνη ασθένεια που δεν γιατρεύεται σήμερα. Μήπως από αυτό βγαίνει ότι όλοι οι επιστήμονες είναι άχρηστοι; Αν μπορείς σε παρακαλώ προφυλάξου περισσότερο.
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 23:57
Δεν ξέρω σε ποιον πλανήτη κατοικείς, στη Γη πάντως οι γιατροί συνιστούν υγιεινή ζωή, καλή διατροφή και γυμναστική από την εποχή του Ιπποκράτη και του Γαληνού.

Το κάθε πράγμα στη θέση του ... τα φάρμακα για τον ιό και η διατροφή, γυμναστική κλπ για ευεξία και ευζωία
avatar
Ανώνυμος/η 21.4.2012 | 01:31
"Δεν ξέρω πόσο δίκιο είχε, πλέον όμως και οι γιατροί του AIDS συστήνουν καλή διατροφή, υγειινή ζωή και γυμναστική και άλλα. Με εκτίμηση, αν μπορείς σε παρακαλώ ενημερώσου περισσότερο."

Έλα ρε; Πως το λέμε αυτό; Υγειινή ζωή; Και καλή διατροφή; ΕΛΑ! Και το προτείνουν μέχρι και γιατροί; Να το ψαξω τότε.

Τι άλλα; Για πες!
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:13
Μονη παρηγορια η κοινη μας μοιρα
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:15
Μερικές φορές θες να πιστέψεις τόσο πολύ πως είσαι καλά που έχεις πείσει τον εαυτό σου απόλυτα σε σημείο που δεν τον βοηθάς να επιβιώσει λίγο παραπάνω και ζεις στην αυταπάτη αυτή. Δε μπορεί όμως κανείς να κατηγορηθεί για ελπίδα...
Τι να πει κανείς...Κρίμα.
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 21:48
"που δεν τον βοηθάς να επιβιώσει λίγο παραπάνω"...Η αλήθεια πως η Παπαγιαννίδου έζησε πολύ παραπάνω απο το αναμενόμενο. Διαγνώστηκε με AIDS το 1985! Εδώ ολόκληρος Freddie Mercury που διαγνώστηκε το 1986 τα κατάφερε μέχρι το 1991.

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο όταν έχεις επιβιώσει από κάτι τέτοιο τόσα χρόνια και όλοι οι άλλοι δίπλα σου με το ίδιο πρόβλημα πεθαίνουν, είναι λίγο ανθρώπινο να αρχίσεις να το σκαλίζεις.Και μοιραία μπορεί να φτάσεις στο άλλο άκρο.

Και κατανοώ και σε ένα βαθμό την επιφυλακτικότητα της στη mainstream επιστήμη διότι αν είχε ακολουθήσει την ενδεικνυόμενη θεραπεία της δεκαετίας του 80 (AZT- πολύ υψηλής τοξικότητας φάρμακο) πιθανότατα θα ήταν νεκρή πολύ νωρίτερα όπως λέει και η ίδια.
Γενικά δίνω πολύ μικρότερη ευθύνη στην ίδια και πολύ μεγαλύτερη στα media που πρόβαλαν τις θεωρίες της. Ας είχαν αγκαλιάσει τον πράγματι μεγάλο αγώνα της αλλά με κάποιο φρένο στην "εναλλακτική" της ματιά.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:24
"Kαλή" δημοσιογράφος;;;; Επειδή πέθανε;
Άρης Δημοκίδης 16.4.2012 | 18:26
Όχι, επειδή ήταν καλή. Η καριέρα της στον πολιτιστικό/λογοτεχνικό τομέα της δημοσιογραφίας είναι γνωστή. (Και, ναι, καλή.)
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 21:59
Ναι, αλλά ήθελε και το ιατρικό ρεπορτάζ . . . Στον τομέα που υπήρξε αποφασιστικός για την ίδια της τη ζωή έγινε από τις χειρότερες δημοσιογράφους που έχουν περάσει από το χώρο . . . Κατανοώ την απελπισία, αλλά άλλο η απελπισία και άλλο η ανευθυνότητα . . .
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 22:00
Άσχετα από το αν ήταν καλή, πολύ καλή ή καταπληκτική αυτό το έφυγε η "καλή" δημοσιογράφος ή έφυγε ο "καλός" ηθοποιός δεν είναι λίγο κακόγουστο;Το λέω επειδή το βλέπω πιο συχνά τελευταία και δε μπορώ να πω ότι μου αρέσει...
Άρης Δημοκίδης 16.4.2012 | 22:12
Επειδή ακούστηκαν πολλά και απαράδεκτα μετά το θάνατό της χτες, το τονίζω και στηρίζω τον τίτλο. Πέθανε μια καλή δημοσιογράφος.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:32
Katarhin signomi gia ta Greeklish alla grafo apo ipologisti sto exoteriko ston opoio den eho dinatotita na egkatastiso Ellinika. Tha ithela mono na po ena mpravo ston k. Dimokidi gia ton tropo me ton opoio antimetopizei tin eidisi. Me ithos, axioprepeia kai sevasmo se enan anthropo pou efige.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 21:38
ειναι πανευκολο να εισάγεις Ελληνικά όπου κι αν είσαι. λιγο -πολυ λιγο- ψαξιμο θελει.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 21:45
επειδή ενδεχομένως δεν το γνωρίζετε, δεν είναι πάντα εύκολο, σε εμάς το ΙΤ τμήμα δεν μάς αφήνει να εισάγουμε τίποτε χωρίς έγκριση! Μη βιάζεστε να κρίνετε :)
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 22:05
δεν κρίνω, να βοηθήσω ήθελα (έστω και λέγοντάς μόνο ότι μπορείς να βάλεις ελληνικά δε πα νάσαι και στο Νεπάλ, υπάρχουν σε όλα τα windows δεν χρειάζεται κάτι πρόσθετο)
avatar
Ανώνυμος/η 17.4.2012 | 01:49
Re file, poso akuros eisai?!
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:34
O νεκρός δεδικαίωται ; Λυπάμαι, αλλά η στάση της ήταν πέρα για πέρα ανεύθυνη. Και διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά θεωρούσε το aids "αρρώστια των gay" ? (Είμαι σίγουρος ότι κάποια γυναίκα με επίσης συγγραφικό έργο το πίστευε, αλλά δεν είμαι σίγουρος ποια).
Άρης Δημοκίδης 16.4.2012 | 18:36
Δεν ξέρω σε ποιον το απευθύνετε, αλλά δε νομίζω ότι είπε κανείς πως η στάση της δεν ήταν ανεύθυνη

[Εγώ μάλιστα γράφω: "Κάποτε είχα γράψει, κάπως αυστηρά, εναντίον της ανεύθυνης (έτσι τη θεωρώ) στάσης της στο θέμα του Aids."]

avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 23:59
Σκατά στο στόμα μου, που λένε και οι παλιοί, αλλά θα έλεγα οτι αρκετοί φαίνεται να χάρηκαν που πέθανε. Τρομερός ανθρωπισμός, μπράβο. Κατά τ'άλλα πολιτική ορθότητα και π...ες καμαρωτές. Η πολιτική ορθότητα ορισμένων σταματάει μόλις τους θίξουν. Αυτοί είμαστε, αίντε χορέψτε πάνω απο το πτώμα που δεν έχει θαφτεί καλά καλά.
Όμορφο άρθρο κ. Δημοκίδη, προφανώς δεν αναφέρομαι σε σας.
avatar
Ανώνυμος/η 18.4.2012 | 10:27
σε διορθώνω, διάβασε τα βιβλία της, δε λέει πουθενά κάτι τέτοιο.
avatar
Ανώνυμος/η 20.4.2012 | 18:32
Μην την κατηγορείς γι' αυτό.
Υπάρχει κάποια αλήθεια εδώ, αλλά οπωσδήποτε δεν είναι έτσι ακριβώς.
Όταν μάθεις τί ακριβώς είναι το τέστ οροθετικότητας.. θα καταλάβεις.
Αλλά αυτό δεν είναι του παρόντος.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:35
Θυμαμαι οτι ειχα παρακολουθησει την ιστορια της με θαυμασμο αρχικα και με κριτικη σκεψη αργοτερα. Κριμα γιατι ηταν ενας βαθυτατα γλυκος και καλλιεργημενος ανθρωπος. Αν ειχε δεχτει τη θεραπεια θα προσφερε σημαντικο εργο στο λογοτεχνικο ρεπορταζ. Πολυ φοβαμαι παντως, αν διαβασει κανεις κ στα μηνυματα απο οροθετικους στην ιστοσελιδα της, οτι πηρε κοσμο στο λαιμο της με αυτη της τη σταυροφορια. Ας ελπισουμε οτι εστω κ τελευταια στιγμη θα πεισθουν κ κατα συνεπεια θα σωθουν αλλοι ασθενεις. Παντως η Παπαγιαννιδου αποτελει λαμπρη αποδειξη οτι οι οροθετικοι μπορουν να ενταχθουν στην κοινωνια και να παρασχουν εργο. Αρκει να τους το επιτρεψουμε.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 20:20
Εμένα πάλι μα συνέντευξη που είδα μου φάνηκε λίγο γραφική με δόση δονκιχωτισμού.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 22:17
" Παντως η Παπαγιαννιδου αποτελει λαμπρη αποδειξη οτι οι οροθετικοι μπορουν να ενταχθουν στην κοινωνια και να παρασχουν έργο."
Σωστό αυτό και πρέπει να πω ότι μου είχε κάνει εντύπωση δεδομένου του ρατσισμού που υφίστανται οι οροθετικοί (και) στη χώρα μας.
Αν και τελικά η Παπαγιαννιδου δημιούργησε νομίζω ένα παράδοξο.Δηλαδή περίπου έλεγε ότι έπασχε από κάτι που δεν υπήρχε.Και νομίζω οτι κατά μια έννοια αυτό "διευκόλυνε" τη θέση της (όσον αφορά την ένταξή της), αλλά χωρίς να σημαίνει ότι το έκανε και σκόπιμα.
avatar
Ανώνυμος/η 16.4.2012 | 18:36
kai enas na pistepse auta pou isxirizotan einai megalo to kako.
avatar
Ανώνυμος/η 20.4.2012 | 18:29
Κούλαρε λίγο ρε μαγκα...
avatar
Ανώνυμος/η 25.4.2012 | 16:54
Δε φταίει απαραίτητα η ίδια αν της δινόταν σε τόσο μεγάλο βαθμό το βήμα στα media για να τα πει...
12345
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ