Ποιο είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αγγλόφωνο τραγούδι στο youtube;

Μάλλον δεν πάει το μυαλό σου…
16.8.2015 | 17:00

Η Κατερίνα Παπαχρήστου των Tango with Lions, δημιουργός του τραγουδιού

 

Δεν είναι της Monika. Δεν είναι της Nανάς Μούσχουρη, ούτε και των Aphrodite’s Child, καλλιτεχνών δηλαδή που καυχιούνται δικαίως ότι είχαν διεθνή καριέρα. Μπορεί και να κάνουμε λάθος, όμως το δημοφιλέστερο σε views ελληνικό αγγλόφωνο τραγούδι στο youtube, είναι το “In a bar” των Tango with lions, που όπου να ‘ναι πλησιάζει τα έξι εκατομμύρια views.

 

 

Πώς έγινε αυτό; Πώς ένα τραγούδι που κυκλοφόρησε το 2011 και δεν έκανε ποτέ επιτυχία στα charts καμίας χώρας, ούτε και ακούστηκε τρομερά πολύ στη δικιά μας, πήρε τόσα clicks; 

 

Προφανώς με βοήθεια από το εξωτερικό. Η Κατερίνα Παπαχρήστου, πάντως, κεντρικό πρόσωπο των Tango with Lions και δημιουργός του μελαγχολικού αυτού τραγουδιού, δεν έχει ιδέα για το πώς και τι. Κι όταν την παίρνω τηλέφωνο, ξαφνιάζεται: «Δεν ξέρω λεπτομέρειες…. Το μόνο που ξέρω είναι ότι το ανέβασε μια κοπέλα που έχει λογαριασμό στο youtube και λέγεται “tzortzinious”. Την είχα γνωρίσει σε κάποια φάση πριν από χρόνια. Μήπως θες να της στείλω»;

 

Φωτο: Theo Vranas, Inner Ear Records

 

Της στέλνω εγώ, βρίσκοντας το e-mail της από τον λογαριασμό της. Και δύο μέρες μετά, η tzortzinious απαντάει: “Συνδυασμός πολλών παραγόντων. Το “In a bar” είχε την τύχη να βρίσκεται δίπλα σε ένα άλλο κομμάτι που είχα αναρτήσει ένα χρόνο πριν  και αριθμούσε ήδη κάποια εκατομμύρια views, με αποτέλεσμα οι ακροατές  εκείνου του κομματιού να προσανατολίζονται από τα προτεινόμενες επιλογές στους Tango with Lions. Σημαντικό ρόλο έπαιξε σίγουρα η φωτογραφία της όμορφης κοπέλας που κάθεται στο μπαρ και μαγνητίζει το βλέμμα, η ονομασία της μπάντας και ο τίτλος του κομματιού. Όλα αυτά σε κάνουν να θέλεις να πατήσεις το play. Σε δεύτερο χρόνο, άρχισε το μοίρασμα σε facebook, tumblr  και ιδίως  ανάμεσα στους χρήστες του YouTube. Tα μουσικά blogs ήρθαν σαν τρίτο κύμα, όταν είχε ήδη αυξηθεί ο όγκος της επισκεψιμότητας. Tέλος, εκείνο που κράτησε όσους πάτησαν πάνω στο βίντεο είναι η μουσική η ίδια - και αυτό είναι το ουσιώδες». Όσο για το πραγματικό όνομα και την ιδιότητα της tzortzinious: Τζωρτζίνα Κομνηνού, υπεύθυνη επικοινωνίας του ιντερνετικού σταθμού Innersound Radio.

 

Η διαδικτυακή επιτυχία του “In a bar”, βέβαια, είναι πρωτοφανής μόνο όσον αφορά τα αγγλόφωνα τραγούδια. Γιατί στα ελληνόφωνα, έχει κι αλλού πορτοκαλιές: Το «Δεν ταιριάζετε σου λέω» του Παντελή Παντελίδη, φλερτάρει αυτή τη στιγμή με τα 14 εκατ. views - σε μια χώρα 11 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το νούμερο του Παντελίδη γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό, αν παρατηρήσει κανείς πως το “Love Interruption” του Jack White, για παράδειγμα (τραγούδι-χιτ ενός δημοφιλούς Αμερικανού ροκ σταρ, που κυκλοφόρησε επίσης το 2012 και ακούστηκε σε όλο τον κόσμο), έχει μόλις 10 εκατομμύρια views!

 

Συμπέρασμα; Η Ελλάδα ακούει youtube. Και στον κόσμο του youtube (που, ας μη γελιόμαστε, είναι το κύριο Μέσο πρόσβασης στη μουσική σήμερα), ο Παντελίδης είναι πιο δημοφιλής από τον Jack White…

 

To τραγούδι “In a bar” των Tango with Lions βρίσκεται στο άλμπουμ “Verba Time” που κυκλοφορεί από την Inner-ear. 

 

ΒΥΡΩΝ ΚΡΙΤΖΑΣ
BIO ΑΡΘΡΑ
2 Σχόλια
DemonScath 16.8.2015 | 22:19
Άντε πάλι αυτό το άρθρο...
Προφανώς είναι το "Mamacita Buena" του Claydee με 48,000,000 views.
parapera 17.8.2015 | 02:34
Α μπράβο, και μένα στον Claydee πήγε το μυαλό μου.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ