Η προτροπή προς τον άνδρα (Εφ. 5,33) να αγαπάει τη γυναίκα του όπως τον εαυτό του ώστε να τον σέβεται ακολουθεί την προτροπή προς τις γυναίκες (Εφ. 5,22) να υποτάσσονται στους άνδρες τους όμοια με την υποταγή που δείχνουν προς το Θεό* και αμφότερες οι προτροπές αποτελούν επεξήγηση του να υποτάσσονται ο ένας στον άλλο ("ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις", Εφ. 5,21).Επομένως, υπάρχει αντίστοιχη προτροπή.Η επιστολή γράφτηκε προς τους πιστούς της Εφέσου, αλλά τα νοήματα σε αυτή λαμβάνοντας υπόψη μαζί και τις πιο πάνω προτροπές την κάνουν διαχρονική. Γιατί; Έτσι είναι η ανθρώπινη ψυχή, φτιαγμένη να γνωρίζει το κακό και το καλό ψάχνει πώς να ισορροπήσει.* η υποταγή στο Θεό αντιπαραβάλλεται ευθέως με την αποδοχή άδικων πράξεων, αν και η Ορθόδοξη Εκκλησία ενίοτε παραγγέλει την παθητική αποδοχή δυσάρεστων καταστάσεων - από τον Κανόνα Θ΄ του Μεγάλου Βασιλείου: "Εἴτε γὰρ τυπτομένη μῆ φερουσα τὰς πληγὰς, ὑπομενειν ἐχρῆν μᾶλλον, ἤ διαζευχθήναι τοῦ συνοικοῦντος. Εἴτε τὴν εἰς τὰ χρήματα ζημίαν μὴ φέρουσα, οὐδὲ αὕτη ἡ πρόφασις ἀξιόλογος. Εἰ δὲ διὰ τὸ ἐν πορνείᾳ αὑτόν ζῇν, οὐκ ἔχομεν τοῦτο ἐν συνηθείᾳ τῇ εκκλησιαστικῇ τὸ παρατήρημα. Ἀλλὰ καὶ ἀπίστου ἀνδρὸς χωρίζεσθαι οὐ προσετάχθη γυνή. Ἀλλὰ παραμένειν δεῖ, διὰ τὸ ἄδηλον τῆς ἐκβάσεως." και σύμφωνα με την επίσημη ερμηνεία: "Ἐπειδή αὕτη δὲν ἔχει τὴν ἄδεια νὰ ἀφίνῃ τὸν ἄνδρα τῆς, ἀλλὰ κᾂν δέρνῃ αὐτὴν ἐκεῖνος, πρέπει νὰ ὑπομένῃ κι ὄχι νὰ χωρίζεται· κᾂν τὴν προίκα τῆς ἐξοδεύῃ, κᾂν εἰς ἄλλας γυναῖκας πορνεύῃ, αὐτὴ πρέπει νὰ καρτερῇ". Μέρα με τη νύχτα.
Σχολιάζει ο/η