"""Δεν καταλαβαίνω γιατί να πληρώνουν το καμένο τρόλεϊ τα γκαρσόνια και οι πωλήτριες και όχι οι οικογένειες αυτού που το έκαψε», είπε ο κος Θεοδωράκης.""".Υπαρχουν καποιες φορες που ενω γνωριζεις οτι η τοποθετηση σου ειναι διαμετρικα αντιθετη της "κρατουσας τασεως",αρα και καθολου δημοφιλης,αισθανεσαι υποχρεωμενος να την διατυπωσεις.Αν,φυσικα,επιθυμεις να εχεις μια στοιχειωδη συνεπεια απεναντι στις βασικες αρχες και αξιες σου.Διαβασα τα τρια αναρτηθεντα σχολια τα οποια επαινουν τα μαλα τα οσα ειπε ο κ.Θεοδωρακης,τα οποια μαλιστα υπερψηφιστηκαν μαζικα απο τους αναγνωστες.Ωστε λοιπον η μεγαλη πελιονοτητα των "σκεπτομενων δημοκρατικων πολιτων/αναγνωστων"συμφωνει με το να υποχρεουται μια οικογενεια να αποζημιωσει το δημοσιο για την ζημια την οποια προεκαλεσε ενα μελος της.Μαλιστα.Το προκυπτον τεχνικο ,πλην ακρως ενδιαφερον ζητημα, ειναι το πως διαβολο οριζεται,εν προκειμενω,η "φερουσα την ευθυνη οικογενεια".Ειναι μονον ο/οι κηδεμονες ενος ανηλικου ; Ειναι και τα ανηλικα αδελφια του ; Θα υποστουν και αυτα τις επιπτωσεις των ενεργειων του αδελφου τους ; Τα ενηλικα αδελφια του,επισης ; Και αν ο δραστης ειναι 18 ετων και ενος μηνος,αρα ενηλικος,πως μεταφερεται η οικονομικη ευθυνη των πραξεων του σε αλλους ενηλικους ;Αλλα αυτα ειναι "τεχνικα θεματα".Το να βγαινει ομως ενας πολιτικος και να προτεινει να θεσπιστει νομοθετικα καθεστως "συλλογικης",εστω και "οικογενειακης"ευθυνης σε μια ,υποτιθεται, προοδευμενη ,δημοκρατικη και πολιτισμενη χωρα εμενα με ξεπερναει.Διοτι η καθιερωση "συλλογικης ευθυνης",υπο οιαδηποτε μορφη της,αποτελει το βασικοτερο χαρακτηριστικο απολυταρχικων,ολοκληρωτικων και δικτατορικων καθεστωτων.Ακομη και αν αυτη ειναι συμβολικης μορφης.Το τραγικο ειναι οτι ειμαι βεβαιος οτι εκεινοι οι οποιοι βρηκαν εξαιρετικη την εν λογω ιδεα ,οταν διαβαζαν οτι οταν εξετελειτο καποιος καταδικασθεις εις θανατον εγκληματιας στην Κινα, τα μελη της οικογενειας του υποχρεωνονταν να πληρωσουν την αξια της σφαιρας η οποια τον σκοτωνε,θα εκαναν "τς ,τς,τς ...μα τι φοβερα πραγματα ειναι αυτα που γινονται σε αυτη την χωρα".Ομως αυτο ειναι ενα βασικο χαρακτηριστικο του νεοελληνα.Τα δυο μετρα και δυο σταθμα.Μεχρις οτου,βεβαια,ο 17χρονος κανακαρης του "κ.νεοελληνα"καβαλησει ενα πεζοδρομιο με το μηχανακι που του αγορασε ο μπαμπας του και σκοτωσει ενα μικρο κοριτσακι, η το αφησει παραλυτο δια βιου.Τοτε ,λοιπον,που η οικογενεια του θυματος θα στραφει νομικα κατα αυτης του θυτου-και ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ να το κανει αν υπαρχει εστω και ενας νομος περι συλλογικης/οικογενειακης ευθυνης- ζητωντας ,μεσω αστικης αγωγης,την καταβολη μιας τεραστιας αποζημιωσης η οποια θα κατεστρεψει ολοκληρωτικα οικονομικα την οικογενεια του θυτη,τοτε ο ιδιος ανθρωπος που τωρα χειροκροτει τετοιες 'Θεοδωρακικες'ιδεες θα ..."ανεβει στα καγκελλα"...Αλλα ειπαμε.Ολοι νεοελληνες ειμαστε δημοκρατες και αντιρατσιστες.Μεχρι τα "μπουνια".Εκτος,βεβαια,εαν καποιο αλλο μελος της οικογενειας τολμησει να διατυπωσει αποψη αντιθετη αυτης του αρχηγου, η εαν η κορουλα του φερει σπιτι εναν Νιγηριανο οικομικο μεταναστη και του πει"μπαμπα αγαπω τον...Νιανγκου και θα τον παντρευτω" !Τοτε,βεβαια,αλλαζουν καπως τα πραγματα.Ομως η δηλωση πιστης σε αρχες και αξιες οπως οι προαναφερθεισες οταν στηριζεται σε θεσεις οπως η γνωστη "μακρια απ'τον κωλο μας κι οπου θελέι ας ειναι" δεν εχει,βεβαια,την παραμικρη αξια.Το θεμα δεν ειναι το τρολλευ,και η αξια του.Φυσικα και πρεπει να τιμωρηθει,και μαλιστα αυστηρα,ο δραστης.Με οποιον τροπο,πονικο η αστικο,ειναι δυνατον και προσφορον.Αλλα ο δραστης.Ο υπατιος προσωπικα.Οχι ολος ο περιγυρος του,οταν μαλιστα καποιο μεσα σε αυτον δεν επελεξαν καν να "ειναι περιγυρος".Ετσι λειτουργουν οι Δημοκρατιες.
Σχολιάζει ο/η