ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

"Πολιτική κηδεία είναι η τελετή που προηγείται της ταφής ή της αποτέφρωσης και δεν περιλαμβάνει ιεροπραξίες από εκπροσώπους κάποιας θρησκείας. Γίνεται συνήθως στην ύπαιθρο ή σε μία αίθουσα τελετών, και μπορεί να περιλαμβάνει αποχαιρετιστήριους λόγους. Στα διαδικαστικά, στην Ελλάδα δεν διαφέρει από τη θρησκευτική κηδεία. Ο τρόπος για να εξασφαλιστεί η πολιτική και όχι θρησκευτική κηδεία είναι η έγκαιρη ενημέρωση των συγγενών, καθώς και η σύνταξη συμβολαιογραφικής πράξης (...) ""Μετά την κηδεία υπάρχουν δύο επιλογές, η ταφή και η αποτέφρωση. Η ταφή γίνεται στα νεκροταφεία που σύμφωνα με τη νομοθεσία ανήκουν στους δήμους. Η αποτέφρωση αυτή τη στιγμή γίνεται στο εξωτερικό, καθώς ενώ υπάρχει η νομοθεσία δεν έχουν κατασκευαστεί αποτεφρωτήρια κυρίως λόγω αντιδράσεων από θρησκευτικούς παράγοντες. Η μοναδική για πρακτικούς λόγους επιλογή των κατοίκων της Ελλάδας που θέλουν να αποτεφρωθεί η σορός τους είναι η Βουλγαρία, και τη διαδικασία αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου τα γραφεία τελετών. (...)"από εδώ: union.atheia.gr/πολιτική-κηδεία-ταφή-και-αποτέφρωσηΠου σημαίνει ότι οι άθεοι αν επιλέξουν ταφή, θάβονται κανονικότατα στα νεκροταφεία, καθώς αυτά ανήκουν στον δήμο. Η επιλογή της διακόσμησης του μνημείου τους -προφανώς- είναι δυνατή, από το πλήθος συνεργαζόμενων μαρμαράδων και δεν περιλαμβάνει θρησκευτικά σύμβολα. Το επώδυνο θέμα των εκταφών/χωνευτηρίων etc, με την πάροδο 3 ετών -δυστυχώς- αφορά όλους όσους θάβονται στα νεκροταφεία πόλεων και δεν έχει αγοραστεί τάφος, ο οποίος κοστίζει μία μικρή περιουσία και δεν γνωρίζω -καν-αν υπάρχει πάντοτε αυτή η δυνατότητα, ειδικά σε κάποια νεκροταφεία που "σφύζουν" από νεκρούς (στην επαρχεία είναι πολύ πιο χαλαρά τα πράγματα, λόγω άνεσης χώρου).Το θέμα με τα αποτεφρωτήρια είναι κάτι το ανοικτό, έχει αργήσει πάρα πολύ κυρίως λόγω των ενστάσεων στης Εκκλησίας, αλλά είναι κάτι που πλέον προχωράει (ελπίζω!):http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/138144http://www.kathimerini.gr/898510/article/epikairothta/ellada/anoigei-o-dromos-gia-apotefrwthrio_________Αναφορικά με την ταφή των μουσουλμάνων:«Που θάβεται ένας μουσουλμάνος της Ελλάδας; Ναϊμ Ελγαντούρ: Στη Κομοτηνή. Στην Αθήνα δεν υπάρχει Μουσουλμανικό νεκροταφείο, ούτε καν τομέας σε νεκροταφείο για ταφή των Μουσουλμάνων. Κάποιοι νεκροί μεταφέρονται στις χώρες προέλευσης τους αν αυτό είναι δυνατό, καθώς είναι πολυδάπανο. Άλλοι δεν έχουν πατρίδα να ταφούν όπως είναι οι Παλαιστίνιοι. Άλλοι είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι είτε γηγενείς είτε απέκτησαν υπηκοότητα εκ των υστέρων. Καταφεύγουμε λοιπόν να ζητούμε τάφο από τη μουφτεία Κομοτηνής και οι άνθρωποί μας θάβονται στην καλύτερη περίπτωση 700 χλμ μακρύτερα από τους οικείους τους και εντός κάποιων εικοσιτετραώρων. Σημειωτέον ότι κατά την Ισλαμική παράδοση το σώμα πρέπει να θάβεται εντός 24 ωρών από τη στιγμή του θανάτου. Κι αυτό όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα. Εμείς στο Ισλάμ έχουμε πολύ μεγάλο σεβασμό στο νεκρό. Όπως κρατάμε ένα μωρό παιδί, έτσι φροντίζουμε και τη σορό ενός νεκρού. Το πλένουμε, το φροντίζουμε, ….Το νεκροταφείο όμως της Κομοτηνής είναι μακριά και δεν μπορούμε να σεβαστούμε τους νεκρούς μας. Πολλές φορές περνάνε μέρες μέχρι να βρούμε νεκροφόρα για την Κομοτηνή. Θυμάμαι πως με πήρε τηλέφωνο μια κυρία, ελληνίδα, που είχε πεθάνει η μάνα της, μουσουλμάνα από τη Ρωσία. Ήταν απελπισμένη γιατί η μάνα της είχε πεθάνει εδώ και μέρες και δεν ήξερε που να την πάει. Η νεκροφόρα που βρήκαμε για Κομοτηνή θα έφευγε μετά από τρείς ημέρες. Τελικά η γυναίκα έθαψε τη μάνα της στο Ταταριστάν!"...το οποίο, πέραν των συναισθηματικών κορωνών, όπως αντιλαμβανόμαστε είναι κάτι το απαράδεκτο.
Σχολιάζει ο/η