Την έχω διδαχθεί κι εγώ την εν λόγω ερμηνεία στο σχολείο. Και αυτό που έκαναν ήταν ακριβώς να κόψουν κι εκείνοι ένα κομμάτι του κειμένου και να μας πουν: Προτρέπει ξανά και ξανά τον άνδρα να αγαπά τη γυναίκα του σαν κομμάτι της σάρκας του, ε και μετά λέει απλώς "και η γυναίκα να σέβεται τον άνδρα", άδικο είναι; Και ως παιδί είχα πει "ε δεν είναι άδικο".Μόνο που, πριν προτρέψει (πράγματι) τον άνδρα να αγαπάει τη γυναίκα του όπως ο Χριστός την Εκκλησία, λέει ότι οι γυναίκες πρέπει να υποτάσσονται στους άνδρες τους όπως στον Κύριο, και ότι "ο άνδρας είναι η κεφαλή της γυναίκας όπως ο Ιησούς της Εκκλησίας" (προς Εφεσίους 5.22-23).Επίσης: Πουθενά δεν λέει στη γυναίκα να αγαπά τον άνδρα της (σα να μην είναι και πολύ σημαντικό αυτό, μόνο να τον σέβεται) και φυσικά πουθενά δε λέει στον άνδρα να σέβεται τη γυναίκα του, μόνο να την αγαπά. Η σχέση που περιγράφει μοιάζει περισσότερο με τη σχέση γονέα παιδιού, όπου ο γονιός λατρεύει φυσικά το παιδί αλλά έχει και εξουσία πάνω του, και το παιδί πρέπει να υποτάσσεται και να υπακούει. Δεν περιγράφει ισότιμη σχέση.Όλα αυτά δικαιολογούνται φυσικά, γιατί γράφτηκε πριν 2.000 χρόνια. Και πάλι ζητάει όντως περισσότερο σεβασμό απ' όσο ζητάει το Κοράνι, που λέει ότι αν η γυναίκα είναι ανυπάκουη μπορεί να την κλείσει μέσα χωρίς τροφή, και να την χτυπήσει "λίγο". Τα δεδομένα της εποχής δικαιολογούν πολλά τέρατα που γράφουν μέσα αυτά τα κείμενα. Όποιος τα ακολουθεί κατά γράμμα σήμερα θα οδηγηθεί φυσικά σε πολύ ανελεύθερες συμπεριφορές.
Σχολιάζει ο/η