I wasn't proving your point, i was debunking your stats :-) …Λες να μου διαφεύγει απ' τη σκέψη ότι και οι πολιτισμικοί παράγοντες παίζουν τον σημαντικό ρόλο τους, όπως -όμως- κι ένα σύνολο άλλων παραγόντων, που έχουν διαμορφώσει την τωρινή κατάσταση πραγμάτων. Ακόμη και ο θρησκευτικός εξτρεμισμός και τα παραστρατιωτικά τρομοκρατικά του όργανα, αποδεδειγμένα, δεν ξεπηδούν από το τίποτε, άνευ αιτίας. Γενικώς, υπάρχουν εμπόλεμες καταστάσεις, υπάρχουν (απολυταρχικά) καθεστώτα, υπάρχουν διάφορες σφαίρες επιρροής που αντιμάχονται η μία την άλλη, υπάρχουν συμφέροντα, υπάρχουν τρομακτικές ανισότητες στα πάντα κ.λπ., ο κόσμος μας είναι συνονθύλευμα, που δε διέπεται από καθαρούς μανιχαϊσμούς. Όποιος θέλει να μιλήσει, χωρίς bias, για την πραγματικότητα και τις διάφορες τάσεις, και πως έχουν δημιουργηθεί αυτές, usually i'm more than willing to discuss, to read and learn something απ' τα insights των άλλων, όμως όποιος θέλει, απλά, να δείξει με το δάκτυλο ένα "μαύρο πρόβατο", με την λογική εμείς(εγώ) καλοί- αυτοί κακοί ... δεν με ενδιαφέρει, simple as that. Υπάρχουν πολλοί απ' το δεύτερο είδος και λιγότεροι απ' το πρώτο, άλλωστε. «Δεν απάντησες για την ανύπαρκτη κριτική του φεμινιστικού κινήματος στις μουσουλμανικές και τριτοκοσμικές χώρες γενικότερα.»Μα, έχω "απαντήσει" στο πρώτο μου σχόλιο, στην πρώτη παράγραφο. Αυτό το οποίο δεν αντιλαμβάνονται αρκετοί είναι πως ο φεμινισμός είχε, ιστορικά, και θα έχει διάφορες διαφορετικές φωνές στους κόλπους του. Κι εγώ, που δηλώνω ον με, αναμεταξύ άλλων, κραταιές φεμινιστικές αντιλήψεις, που δεν δημιουργήθησαν μόλις χτες, μπορεί να διαφωνώ οριζοντίως, καθέτως και πλαγίως με μεμονωμένες/ους εκπροσώπους ή κάποιες τάσεις/ εκφάνσεις ή ενέργειες. Όμως ο φεμινισμός δεν υπάρχει για να ακούσεις εσύ, προσωπικά, ο,τι θες να ακούσεις και μόνον αυτό.Και ας φτάσουμε στο ζήτημα της κας Sarsour, η οποία ενώ έχει πλούσιο έργο, έχει υποβιβαστεί ως μία «μαντηλοφορούσα που υποστηρίζει την Σαρία». Μου λες ότι δεν γίνεται κριτική, εγώ –πάλι- ξέρω ότι η εν λόγω κυρία, όχι μόνο δεν είναι στο απυρόβλητο, αλλά δέχεται και ισχυρή κριτική (για να μην πούμε flame war) από διάφορες μπάντες, έτερων φεμινιστριών συμπεριλαμβανομένων (βλ. Ayaan Hirsi Ali). Η υπόθεση του ότι υποστηρίζει την επιβολή του συνόλου των νόμων της Σαρία στην Αμερική, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι αυθαίρετη και καταχρηστική και στην καλύτερη περίπτωση: “cherry picking”. Δεν έχει πει κάτι που να δείχνει ότι υποστηρίζει -συγκεκριμένα- τους τομείς της σαρίας που είναι εχθρικά/ παραβιαστικά/ υποτιμητικά για τις γυναίκες. Και το θέμα είναι ότι αν κανείς δέχεται πόλεμο επί δικαίων και αδίκων, κάποια στιγμή όντως μπορεί να γίνει «υπερπροστατευτικός» κάποιων πραγμάτων που δεν έπρεπε να είναι, αυτό μπορεί να μην είναι σωστό, αλλά είναι ανθρώπινο. …Και σε αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι ο φεμινισμός της Sarsour και της όποιας Sarsour ή x ή y ο “ισλαμικός φεμινισμός” μπορεί να μην μοιάζει, απαραίτητα, με τον “δικό” μου φεμινισμό, τι να γίνει όμως, που ενός τύπου φεμινισμός ποτέ δεν υπήρξε αρκετός για όλους; Τι να γίνει που φεμινισμός δεν είναι μόνο αυτός των δυτικών λευκών χριστιανών ή άθεων προερχόμενων από χριστιανικά περιβάλλοντα, middle ή/και upper class cis (*) γυναικών (ή και ανδρών);(*) https://el.wikipedia.org/wiki/CisgenderΥγ. «Όσο για την ανατροφή των παιδιών που έγραψες, το να μεγαλώνει ένα αγόρι, ας πούμε, με action man και αυτοκινητάκια το θεωρείς λάθος; (γιατί ξέρω πολλές φεμινίστριες που το θεωρούν).»...Μάλλον κάτι δεν έχεις καταλάβει σωστά, σ' αυτό που σου έχουν πει. Το να παίζει ένα αγόρι με ... αυτοκινητάκια -per se- δεν είναι λάθος. Ο ένθερμος διαχωρισμός των παιχνιδιών, βάση φύλου (και για εταιρικούς μαρκετινίστικους λόγους) είναι αυτό που νοείται ως “λάθος”. Το να βάζεις τα αγόρια να παίζουν ΜΟΝΟ με action man, αυτοκινητάκια, κατασκευές, επιστημονικά σετ και το να βάζεις τα κορίτσια να παίζουν ΜΟΝΟ με κούκλες, καρότσια, σετ μαγειρικής και μακιγιάζ είναι λάθος. Τα αγόρια μπορούν να απολαμβάνουν τα σετ μαγειρικής εξίσου, τα κορίτσια μπορούν να απολαμβάνουν τα χελονωνιντζάκια εξίσου. Το να φοβάσαι ότι το παιδί σου θα βγει «αδερφή», αν θέλει να παίξει με το μικρό μου πόνυ είναι κακό, το να λες στο κορίτσι ότι δεν είναι «κοριτσίστικο» να κυλιστεί στη λάσπη είναι κακό.
Σχολιάζει ο/η