Διάβασα το παραπάνω κείμενο περιμένοντας να πληροφορηθώ κάποια περίπτωση όπου ίσως δε θα είχε γίνει σεβαστή η διαφορετική θρησκεία κάποιου παιδιού (αν και το θεωρώ πλέον απίθανο-δεν μπορώ να πιστέψω ότι θα υπάρχει εκπαιδευτικός που δε θα σεβόταν τη θρησκεία μαθητή του-ως εκπαιδευτικός και η ίδια έχω διδάξει σε μαθητές αλλόθρησκους και ουδέποτε είχα "πρόβλημα"με τη θρησκεία/δόγμα τους, κάθε άλλο). Το κείμενο που διάβασα με άφησε έκπληκτη ως προς το τι καταλαβαίνει κανείς ως ανεξιθρησκεία και τι σημαίνει ότι είμαι μέλος μιας θρησκείας/ενός δόγματος.Θεωρώ εξαιρετικό το ότι οι γονείς της μαθήτριας δεν επέβαλαν κάποια θρησκεία στο παιδί τους αλλά της έδωσαν την ελευθερία μεγαλώνοντας να επιλέξει (εάν θέλει). Βέβαια, το να βαφτιστεί κανείς π.χ. χριστιανός ορθόδοξος δε σημαίνει ότι στο μέλλον δεν μπορεί να αλλάξει και να γίνει πιστός άλλου δόγματος ή θρησκείας. Παραμένει, πάντως, θαρραλέα κίνηση.Το να μη βαφτιστεί κάποιος, συνεπάγεται αυτόματα ότι δεν είναι μέλος της συγκεκριμένης θρησκείας. Δεν είναι δηλαδή χριστιανός ορθόδοξος. Η βάφτιση είναι ένα μυστήριο με το οποίο το άτομο γίνεται μέλος της συγκεκριμένης Εκκλησίας, γίνεται εν δυνάμει πιστός. Εφόσον κάποιος ΔΕΝ είναι μέλος της Εκκλησίας, δε συμμετέχει και στις "δραστηριότητές" της (ας μου επιτραπεί η έκφραση), στα μυστήρια. Η Θεία Λειτουργία, πόσο μάλλον η Θεία Κοινωνία είναι μυστήρια στα οποία συμμετέχουν οι πιστοί. Δεν είναι μια σχολική εκδρομή ούτε βόλτα στην παιδική χαρά με τα άλλα παιδιά. Ο νόμος προβλέπει να γίνονται εκκλησιασμοί των σχολείων. Προβλέπεται, όμως, ότι αν οι γονείς δεν επιθυμούν το παιδί τους να συμμετάσχει στον εκκλησιασμό μπορούν να το δηλώσουν. Η ανεξιθρησκεία σημαίνει ότι σέβομαι τη θρησκεία του άλλου: δεν θα τον αναγκάσω να συμμετάσχει σε θρησκευτική πράξη της δικής μου θρησκείας. Το Σύνταγμα την προστατεύει. Ο νόμος προβλέπει πώς μπορεί να προστατευτεί στην πράξη. Εφόσον το κοριτσάκι δεν είναι βαφτισμένο, κανονικά δε θα έπρεπε καν να συμμετάσχει στη Θεία Λειτουργία. Και οι θρησκείες έχουν τους κανόνες τους. Ο σεβασμός στη θρησκεία του άλλου σημαίνει και ότι σέβομαι τους κανόνες αυτής της θρησκείας. Αλλιώς δεν μπορώ να αξιώσω σεβασμό ούτε για τη δικιά μου.Αφού δε βαφτίσατε την κόρη σας σημαίνει και ότι δε θέλετε και να συμμετέχει στα μυστήρια τη ορθόδοξης εκκλησίας. Άρα κακώς πήγε εξ' αρχής στην εκκλησία. Αφού αποφασίσατε να πάει, θα ήταν καλύτερο να της είχατε εξηγήσει κάποια πράγματα (τόσο για τη λειτουργία όσο και για την Κοινωνία). Δε θα δημιουργούνταν κανένα πρόβλημα έτσι. Το ότι βρέθηκε ξαφνικά σε μια κατάσταση που δεν την ήξερε ούτε μπορούσε να διαχειριστεί ήταν το πρόβλημα. Δεν απαγόρευσε κανείς στο παιδί να μην πάει στην εκκλησία. Να μην κοινωνήσει δεν της επέτρεψαν. Πολλά παιδιά δεν κοινωνούν. Δεν αρνήθηκε κανείς να μπουν στην εκκλησία επειδή δεν ανήκουν στη συγκεκριμένη θρησκεία.Ούτε δουλειά της νηπιαγωγού είναι να ¨μπαλώνει" τέτοιες καταστάσεις, ούτε η θρησκεία είναι πολιτικό κόμμα να στρογγυλεύει τα δόγματα για να μην είναι κανείς δυσαρεστημένος. Να το θέσω πιο απλά: ή παίζει κανείς με τους κανόνες ή δεν παίζει καθόλου. Το να θεωρείτε "διάκριση" ότι το παιδί είναι αβάφτιστο, ενώ αυτή είναι η πραγματικότητα, το θεωρώ υποκριτικό. Τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν τέτοιους χαρακτηρισμούς, δε νοιάζονται για τέτοιους χαρακτηρισμούς, ούτε θα καθίσουν να ασχοληθούν και να αναλύσουν γιατί μια συμμαθήτριά τους είναι αβάπτιστη ή βαπτισμένη. Με την ίδια λογική χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία και είναι μουσουλμάνοι ή αβάπτιστοι ή χριστιανοί άλλου δόγματος (και γενικά μη χριστιανοί ορθόδοξοι) θα είχαν χάσει τη συναισθηματική τους ισορροπία από 5-6 χρονών!!!Το κάλεσμα του Χριστού, το οποίο επικαλείσθε, δεν έλεγε "ελάτε να κοινωνήσετε". Γνωρίζετε ότι η Θεία Κοινωνία θεωρείται από τους ορθόδοξους χριστιανούς Σώμα και Αίμα του Χριστού. Ως άτομο με πνευματικές αναζητήσεις (όπως ισχυρίζεστε ότι είστε) θα περίμενα να αντιμετωπίζετε με μεγαλύτερο σεβασμό τις τελετουργίες και τα σύμβολα της κάθε θρησκείας. Άλλωστε η επιλογή σας να μην εντάξετε τα παιδιά σας σε κάποια θρησκεία αλλά να επιλέξουν συνειδητά εκείνα μεγαλώνοντας, αυτό υποδεικνύει. Γιατί, λοιπόν, εδώ αντιμετωπίσατε τη Θεία Κοινωνία ως "κάτι" στο οποίο συμμετέχουν απλά τα παιδιά στο πλαίσιο του εκκλησιασμού. Σαν παιχνίδι!! Το σκεπτικό δεν είναι αν εσείς έχετε πρόβλημα με τη Θεία Κοινωνία. Δεν την κρίνετε εσείς!! Άμα δε σας αρέσει, ΔΕΝ συμμετέχετε!!!Κατηγορείτε τη νηπιαγωγό ότι κάνεις διακρίσεις στους μαθητές. Κατηγορείται συλλήβδην όλους τους εκπαιδευτικούς ότι κάνουν διακρίσεις στους μαθητές τους!!! Κατηγορείτε τους εκπαιδευτικούς για ανεπάρκεια στη δουλειά τους και ακόμα περισσότερο ότι άγονται και φέρονται από τους ιερείς!!! Για ένα θέμα στο οποίο η ανεπάρκεια ήταν εξ' αρχής δική σας.(Γνωρίζατε ότι τα παιδιά θα πήγαιναν για εκκλησιασμό. Ερωτηθήκατε για τη Θεία Κοινωνία. Έχετε δικαίωμα και δυνατότητα επιλογής.) Το ερώτημα δεν είναι αν μπορούν Παιδεία και Ανεξιθρησκεία να συνυπάρξουν. Συνυπάρχουν κάθε μέρα, χρόνια τώρα, σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας. Και δεν έχω συναντήσει παιδαγωγό που θα έκανε διάκριση και διαχωρισμό των μαθητών του/της με βάση τη θρησκεία. Ούτε μπορώ να θεωρήσω ότι υπάρχει τέτοιος/-α. Την επόμενη φορά που θα αναρωτηθείτε αν υπάρχει εναλλακτικό πρόγραμμα, συζητήστε το από πριν με τους εκπαιδευτικούς. Και για το μάθημα των θρησκευτικών, καθώς και για θρησκευτικές δραστηριότητες, προβλέπεται απαλλαγή. Γίνεται με μια απλή υπεύθυνη δήλωση των γονέων. Η δημιουργία περίεργων εντυπώσεων δε νομίζω ότι θα σας δώσει λύση. Η συνεργασία καλή τη πίστη πάντα δίνει.
Σχολιάζει ο/η