Δυστυχώς, νομίζω ότι αυτό το θλιβερό, από κάθε δυνατή άποψη, γεγονός έχει δώσει αφορμή να εκδηλώσει ο καθένας ό,τι απωθημένο έχει, δικαιολογημένο ή αδικαιολόγητο. Δεν έχει σημασία.Αλλο ο εξτρεμισμός, άλλο ο φανατισμός, άλλο η θρησκοληψία. Το γεγονός του Charlie Hedbo συνδεεται ξεκάθαρα με το πρώτο. Τα γεγονότα στο corpus christi ή του γέροντα Παστίστιου, έχουν να κάνουν με θρησκοληψία και με κάποιους γραφικούς (αφήνω έξω τους ΧΑ, γιατί εκέι δεν τους νοιάζει η θρησκεία, απλώς ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται...), οι οποίοι τελικά και αυτοεκτίθενται. Το να συγκρίνουμε τα περιστατικά αυτά, ειλικρινά μου φαίνεται βλασφημία (για να μιλήσουμε με όρους ανάλογους). Δηλαδή, έχουμε μια συζήτηση για πολιτικά, είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετοι. Στη διαφωνάι πάνω στα νευρα μου πάιρνω και σου πετάω τον καφέ σου κατω, ή σου καίω το σπίτι σου. Αυτές και οι δύο απαράδεκτες πράξεις έχουν το ίδιο ηθικό βάρος; Δηλαδή η εξίσωση κάποιων καταστάσεων είναι πολύ ανησυχητική κατά τη γνώμη μου καθώς κ η ελαφρότητα με την οποία γίνονται παραλληλισμοί και γενικεύσεις. Πέθαναν 12 άνθρωποι, με βίαιο, αποτρόποπαιο τρόπο και εμείς όλοι μιλάμε για το χυτήριο σα να έχουν καμία σύγκριση.Εγώ προσωπικά αντιμετωπίζω αρνητικά το ζήτημα της θρησκείας, αλλά αναγνωρίζω το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να πιστεύει ό,τι θέλει και να θρησκεύεται. Μην ξεχνάμε ότι είναι κι αυτό δικαίωμα κ συστατικό μάλιστα της προσωπικότητας, της ελευθερίας. Με εκφράσεις του τύπου "χριστιανοταλιμπάν" νομίζω ότι γίνεται μία γενικευση που δημιουργεί συστολή σε πολλους ανθρώπους για το γεγονός ότι είναι πιστοί. Στην Ελλάδα αυτή είναι η βασική θρησκέια. Οχι ότι δεν υπάρχουν φανατικοί χριστιανοί (σε καμία περίπτωση με την έννοια του ταλιμπάν) αλλά ας αποδεχτούμε ότι οι περισσότεροι είναι φιλήσυχοι άνθρωποι που απλώς μπορεί να έχουν λίγο πιο συντηρητικές απόψεις. Αν αυτές τις κρατούν σε ένα θεωρητικό επίπεδό και στη δική τους ζωή νομίζω ότι είναι απόλυτο δικάιωμα να τις έχουν. Αυτό που μπορείς να διεκδικέις είναι να μη σε ενοχλεί κάποιος όχι να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτεται, γιατί τοτε τον ενοχλείς εσύ. Πάντως το γεγονός ότι βρήκαν όλοι αυτή τη συγκεκριμένη αφορμή για να τα "χώσουν" στους χριστιανούς, μου φαίνεται ασύμμετρο, επικίνδυνο και εμπαθές.Επίσης, θα ήθελα να δω να τηρούνται ίσες αποστάσεις από όλες τις θρησκείες στην κριτική κάτι που δε γίνεται.Τέλος θα ήθελα να σου πω Άρη πως γενικά συμφωνώ με το άρθρο σου αλλά με την έκφραση "και μετά βλέπουν τι χοντροκομμένη σάτιρα είχε κάνει το περιοδικό στον Χριστούλη τους" δυστυχώς μου βγήκε μια ειρωνεία ή οποία είναι επιθετική προς τους ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτόν. Αν κάτι αντίστοιχο γραφόταν για τον ισλαμικό ή τον εβραικό θεό θα μας κακοφαινόταν.Μία είναι η λέξη: ανοχή and it goes both waysΥΓ: Μου κάνει εντύπωση η επιλεκτική ευαισθησία στη χώρα που οι μισοί δέχονται τον πολιτικό εξτρεμισμό και σπεύδουν να δικαιολογήσουν τρομοκράτες κα αφαίρεση ανθρώπινων ζωών για λόγους ιδεολογικούς, ταξικούς κτλ (δεχόμαστε δηλαδή τους αυτόκλητους προστάτες, δικαστές και δήμιους). Τρικυμία εν κρανίω...
Σχολιάζει ο/η