1. Αυτό που πρέπει πρωτίστως να μας απασχολεί είναι το τι έγινε και πως. Τα γεγονότα αυτά καθεαυτά και απογυμνωμένα από συναισθηματισμούς και προκαταλήψεις. 2. Το να ξέρουμε που έχει ζήσει και πως δεν χρησιμεύει σε τίποτε άλλο εκτός από το να εξηγηθεί το γιατί πιθανόν συνέβη ότι συνέβη. Αυτό δεν είναι λάθος, με την προϋπόθεση ότι έχει ήδη αποκαλυφθεί η αλήθεια και ο απώτερος στόχος δεν είναι να δικαιολογηθεί προκαταβολικά ή εκ των υστέρων ο νεκρός, ντε και καλά, ακόμα και αν έχει και ο ίδιος ευθύνες. Αυτό το "γιατί" πρέπει να είναι επεξηγηματικό. Όχι αθωωτικό. 3. Το θέμα δεν είναι αν "θέλουμε" εμείς να εντάξουμε τον Κατσίφα στην ακροδεξιά, αλλά αν όντως αυτό είχε συμβεί. Το "που έχει ζήσει και πως" δεν δικαιολογεί την (πιθανότατα υπαρκτή) ακροδεξιά υποστήριξη ή δραστηριότητα εκ μέρους του. Και μοιάζει και αυτό με προπαγάνδα από συγκεκριμένα κέντρα. Με αυτή την λογική όλη η μειονότητα θα έπρεπε να πίνει νερό στο όνομα της ακροδεξιάς. Και όταν εξηγούμε ή δικαιολογούμε έτσι τα γεγονότα είναι σαν να την παραδίδουμε εμείς οι ίδιοι στις ανοιχτές της αγκάλες. Και παίζουμε το παιχνίδι της, εκτροχιάζοντας εμείς οι ίδιοι το τρενάκι από τις ράγες.4. Όσο αστείο είναι να συγκρίνουμε τον νεκρό με τον Ματέι ή τον Περίανδρο, άλλο τόσο (τουλάχιστον) είναι αστείο να τον συγκρίνουμε με τον... Σολωμό και τον Παλαμά. Νομίζω.5. Άλλο πράγμα η τρέλα, άλλο η ψυχική νόσος, άλλο η ψυχολογική φόρτιση και η αμφίβολη νηφαλιότητα που αυτή συνεπάγεται. Με βάση αυτά που γνωρίζουμε ως τώρα δεν είναι καθόλου παράλογο να υποθέσει κανείς το τελευταίο. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι η ιστορία της περιοχής θα μπορούσε να λειτουργήσει επιβαρυντικά ως προς αυτό.6. Δεν μίλησα για ναρκωτικά και οργανώσεις.7. Και στις δύο περιπτώσεις που αναφέρεις η σπέκουλα προήλθε σχεδόν ολοκληρωτικά από ακροδεξιούς κύκλους που φρόντισαν να εκμεταλλευτούν αναλόγως τα περιστατικά προς όφελός τους, πατώντας πάνω σε δύο πτώματα και στα συντηρητικά αντανακλαστικά της "σιωπηλής πλειοψηφίας" όπως την αποκαλούσε παλαιότερα ο Νίξον.8. Όποιος εκθέτει "ευθέως τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας σε κίνδυνο" ενεργώντας αυτοβούλως δεν είναι φιλόπατρις. Είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι εθνικά επιζήμιος.9. Τα περί κρυμμένου μηνύματος, αναλύσεων και τέχνης δεν τα καταλαβαίνω.10. "Την αντίθεσή μας πρέπει να τη δείχνουμε σε όλες τις ακρότητες. Όχι στις μισές. Αλλιώς κλείνουμε το μάτι στην απέναντι ακρότητα από αυτήν που καταδικάζουμε. Και κανείς δεν το θέλει αυτό, σωστά;"This goes both ways. Τόσο όσον αφορά αυτόν στον οποίον απευθύνεται, όσο και εκείνον που το απευθύνει.11. Περίεργο. Εγώ θυμάμαι πολλούς τέτοιους δημοσιογράφους.
Σχολιάζει ο/η