Δεν μίλησα για έλλειψη αγάπης, αλίμονο, θα ήταν πολύ βαρύ. Απλώς η έλλειψη ικανότητας και γνώσης συμπεριφορικής προσέγγισης οδηγεί σε λάθος χειρισμούς. Όσα παιδιά στο αυτιστικό φάσμα είναι υψηλής λειτουργικότητας μπορούν και πρέπει να παρακολουθούν κανονικά το πρόγραμμα ενός γενικού σχολείου. Πρόκειται για έναν ΒΑΣΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ των αναπτυξιολογων και των παιδοψυχιατρων. Λειτουργικά παιδιά στο φάσμα με φυσιολογικό νοητικό δείκτη ΔΕΝ ταιριάζουν στα ειδικά σχολεία. Ακόμα και τα ίδια τα ειδικά σχολεία δεν δέχονται λειτουργικά παιδιά. Αυτά τελματωνουν εκεί και δεν έχουν κάτι να τους τραβήξει προς τα πάνω. Ακριβώς λοιπόν τα άπειρα ερεθίσματα που λέτε θέλουν τακτοποίηση και επεξεργασία στο μυαλό του αυτιστικού παιδιού με τρόπο κατάλληλο. Και με εκπαιδευτικούς της γενικής παιδείας ενήμερους και καταρτισμένους, που να έχουν διάθεση και ευαισθησία ΚΑΙ για αυτό. Γιατί όχι; Είναι κοινωνική ανάγκη. Επιπλέον, γι αυτό θεσπίστηκε και ο ρόλος του συνοδού της παράλληλης στήριξης, πρώτα στο εξωτερικό και μετά ήρθε και σε μας , όπου κατά εξοχήν σε αυτό στοχεύει. Στην ένταξη των ατόμων που έχουν τις νοητικές ικανότητες αλλά αναπτυξιακές ανωριμοτητες ώστε να συμβαδίζουν λίγο λίγο με το σύνολο. Στα ευρωπαϊκά σχολεία δεν νοείται παιδί με Άσπεργκερ ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας να φοιτήσει σε ειδικό σχολείο... Τα ίδια τα σχολεία έχουν συνοδούς και τα παιδιά προχωρούν στο ίδιο ποτάμι με τα τυπικής ανάπτυξης παιδιά, με όλη τη στήριξη που χρειάζεται σε κάθε επίπεδο. Το ειδικό σχολείο δεν έχει τον ρόλο να βγάζει την ένταση με δημιουργικό τρόπο, αν γίνεται καν αυτό έτσι όπως το διατυπώνετε. Άλλοι είναι οι ρόλοι του ειδικού σχολείου . Σημαντικοτατοι και αυτοί. Λειτούργημα επιτελούν. Και κάθε παιδί ανάλογα με το δυναμικό του πρέπει να ανεβαίνει σκαλοπάτια. Αλλάκαιρα, εκατό τοις εκατό, δεν ανήκουν σε αυτό όλα τα παιδάκια του αυτιστικού φάσματος.
Σχολιάζει ο/η