Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις, ότι και τα βακτηρίδια είναι ζωντανοί οργανισμοί.Διορθώνω λοιπόν την πρόταση μου και περιορίζω το δικαίωμα ζωής + ελευθερίας σε όσους ζωντανούς οργανισμούς διαθέτουν μάτια (περιλαμβάνοντας όσους έχουν χάσει τα μάτια τους από ατύχημα ή αρώστια).Το θέμα όμως είναι αυτό που λέει το άρθρο: "η κυβ. φτύνει στα μούτρα τους λοατκι, τα αμεα και αρνείται την προστσασία τους..."Ο/Η @vouda μου επισημαίνει (ευχαριστώ) ότι η προστασία θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνει ανάπηρους, γυναίκες, λοατκι κ.ο.κ.Δεν διαφωνώ επί της αρχής. Λέω όμως ότι δεν είναι δυνατόν να φτιάξουμε μια τεράστια λίστα και να απαριθμήσουμε όλους όσους χρειάζονται προστασία.Στην τελική ΟΛΟΙ πρέπει να προστατευόμαστε από το Σύνταγμα και να έχουμε δικαίωμα στην "ζωή, τιμή, ελευθερία".Γιατί αν φτιάξω μια λίστα και πω "οι λοατκί, οι γυναίκες και οι αμέα", τότε φτύνω στα μούρτα τα παιδιά. Δεν χρειάζονται προστασία τα παιδιά;Επίσης φτύνω στα μούτρα τους χοντρούς που τρώνε μπουλινγκ για το πάχος τους.Δεν χρειάζονται προστασία (της τιμής και αξιοπρέπειας τους) οι χοντροί;Οι καταθλιπτικοί; Οι ποδολάγνοι; Οσοι ντύνονται παράξενα; Οι καραφλοί;Μια _οποιαδήποτε_ λίστα με κατηγορίες ανθρώπων που η ζωή, τιμή, ελευθερία τους χρειάζεται προστασία από το Σύνταγμα, αυτόματα φτύνει στα μούτρα ΟΛΟΥΣ τους άλλους που ΔΕΝ θα περιλαμβάνονται στην λίστα.Μια οποιαδήποτε λίστα θα λειτουργεί πάντα ρατσιστικά, αφού κάποιους θα τους θεωρεί άξιους προστασίας από το Σύνταγμα και κάποιους θα τους αφήνει απ' έξω ( = θα τους φτύνει στα μούτρα, σύμφωνα με τον αρθρογράφο)Στην τελική, δείξτε μου έστω και έναν άνθρωπο του οποίου η ζωή, τιμή, ελευθερία δεν είναι άξια να προστατεύονται από το Σύνταγμα.Γι' αυτό πιστεύω ότι το Σύνταγμα θα πρέπει να προστατεύει ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους - τουλάχιστον.Χωρίς καμία λίστα και χωρίς κανέναν περιορισμό.Αν προστατεύει και τα ζώα όπως πρότεινα πιο πάνω, ακόμα καλύτερα.(Δεν είναι τόσο ουτοπικό, η Ισπανία αναγνωρίζει στο Σύνταγμα της πλήρη δικαιώματα για πιθήκους. Αλλα δυτικά κράτη έχουν διατάξεις στο Σύνταγμα τους που πηγαίνουν προς τα εκεί).
Σχολιάζει ο/η