Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
9

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

Όταν ο παρουσιαστής ενός σύντομου προγράμματος της Google αναρωτήθηκε αν αυτή η φωτογραφία στην αιγυπτιακή έρημο είναι έργο εξωγήινων, ένα εκατομμύριο άνθρωποι μπήκαν να το διαπιστώσουν με τα μάτια τους. Δεκαεπτά χρόνια από την δημιουργία του, το έργο έγινε viral.

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

  

Το έργο Desert Breath, ένα έργο Land Art που κυριολεκτικά κόβει την ανάσα δημιουργήθηκε από την εικαστικό Δανάη Στράτου και τους αρχιτέκτονες Αλεξάνδρα Στράτου και  Στέλλα Κωνσταντινίδη, (D.A.ST. Arteam), το 1997. Το σχέδιο έχει τις ρίζες του στην κοινή τους επιθυμία να εργαστούν στην έρημο. Καθώς η έρημος είναι ένα μέρος όπου βιώνει κανείς το άπειρο οι δυο καλλιτέχνες αντιμετώπισαν το τοπίο ως μια κατάσταση του μυαλού, ένα τοπίο του νου, με σημείο εκκίνησης την κωνική μορφή, τη φυσική διαμόρφωση της άμμου ως υλικό.

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

Το έργο Desert Breath εκτείνεται σε μια έκταση 100.000 m2, στην ανατολική έρημο Σαχάρα που συνορεύει με την Ερυθρά Θάλασσα, στο Ελ Γκούνα, της Αιγύπτου. Είναι ένα έργο site-specific και η κατασκευή του στην μετατόπιση των 8,000 κυβικών άμμου η οποία έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να δημιουργούνται θετικοί και αρνητικοί κώνοι. Οι κώνοι σχηματίζουν δυο σπείρες που κινούνται γύρω από ένα κοινό κέντρο με μια διαφορά 180ο μοιρών προς την ίδια κατεύθυνση περιστροφής. Το κέντρο της εγκατάστασης είναι μια δεξαμενή με διάμετρο 30 μέτρα, γεμάτη νερό. Η εγκατάσταση βρίσκεται στο σημείο όπου συναντά κανείς την απεραντοσύνη των βουνών και την απεραντοσύνη της θάλασσας. Από ψηλά πρόκειται για μια σπουδαία εικόνα, από το έδαφος το περπάτημα στο μονοπάτι της σπείρας είναι μια μοναδική φυσική εμπειρία.

Το Desert Breath υφίσταται ακόμα και αποσυντίθεται αργά, γίνεται ένα μέσο για να μετρηθεί το πέρασμα του χρόνου.

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

6 σχόλια