Say Yes to Love

Say Yes to Love Facebook Twitter
2

Μην σκεφτείς να γκουγκλάρεις έτσι απλά τις λέξεις Perfect Pussy όταν είσαι στο γραφείο. Η οθόνη του υπολογιστή σου θα γεμίσει εκατοντάδες μικρά και μεγάλα «τέλεια» αιδοία – για να το πω κομψά. Θα ντροπιαστείς και όλοι οι συνάδελφοί σου θα σε κοιτάνε περίεργα.


Η μπάντα με το πιο μη τυπώσημο όνομα που έχει εμφανιστεί ποτέ όπως τους χαρακτήρισαν πρόσφατα οι New York Times αποτελείται από 5 άτομα, παίζει hardcore punk και ιδρύθηκαν από το πουθενά στις Συρακούσες της Νέας Υόρκης πριν από ένα χρόνο περίπου. Στην αρχή ήταν ένα ψευδογκρούπ που έγινε μόνο για να εμφανιστεί σε μια σκηνή ενός φιλμ για την περιοχή. Μετά κάπως τα μέλη κόλλησαν μεταξύ τους και ηχογράφησαν το πρώτο τους ντέμο EP με τίτλο I have lost all desire for feeling.


Και κάπως έτσι και σε χρόνο dt προκάλεσαν τόσο σούσουρο όσο καμία άλλη νέα ανεξάρτητη μπάντα τα τελευταία χρόνια στην Αμερική. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην μπροστάρισα τους, την χαρισματική Meredith Graves. Τώρα αν διαβάσεις τους στίχους της προσεκτικά, είναι λες και μετενσαρκώθηκε ο Ian Curtis με χαμόγελο ή δαιμόνισε γυναίκα – αν βλέπεις πολύ τηλεόραση. Γράφει προσωπικά, πότε οργισμένα, πότε πιο αισιόδοξα απέναντι στο σκοτάδι σαν μεθυσμένη για σάπιες φιλίες και χαλασμένες σχέσεις. Σαν να προσπαθεί να ενταχθεί σε έναν κόσμο και να νιώσει ή να μην νιώσει συναισθήματα που δεν καταλαβαίνει αλλά είναι περίεργη να ανακαλύψει, κουβαλώντας τόνους αυτοκριτικής μαζί της. Την κατηγόρησαν για αυταρέσκεια αλλά αλήθεια πότε συνάντησες ξενόφερτο τραγούδι το τελευταίο διάστημα που περιγράφει τόσο πετυχημένα την συναισθηματική σύγχυση που βλέπεις τριγύρω σου;

 

 

Όσον αφορά το πλαίσιο που μπορείς να τους εντάξεις. Είναι hardcore punk ή scream punk; Θυμίζoυν τότε που άκουγες misfits και άλλες διάσημες πανκ μπάντες; Είναι η Graves το απόλυτο 00s riot grrrl από την κόλαση, κρύβει την ποιητική στόφα μιας Patti Smith ή είναι απλά μια μεταμφιεσμένη χίπστερ, αλτέρνατιβ Γκάγκα; Είναι φούσκα; Είναι όλα αυτά μαζί σε ένα περιτύλιγμα; Έχουν ανακαλύψει νέο είδος; Τι ρόλο παίζουν σε ένα κόσμο που υπάρχουν οι Pussy Riot; Πρέπει να μας νοιάζει; Ο καθένας παίρνει αυτό που αναζητά.  Για να είμαι ειλικρινής όμως νομίζω ότι η Graves γίνεται περισσότερο πολιτική στις δηλώσεις της παρά στους στίχους της – με κάθε επιφύλαξη επειδή στα καινούργια δεν μπορείς ακριβώς να καταλάβεις γιατί κραυγάζει και οδύρεται αν δεν τα δεις γραμμένα κάπου. Το να είσαι "πολιτικοποιημένος" καλλιτέχνης στα  '00s είναι πολύ διαφορετικό από την εποχή που το φολκ κίνημα της δεκαετίας του '60 ξεσήκωνε τον κόσμο για να παλέψει για τα ανθρώπινα δικαιώματα. 

 

 

Σίγουρα όμως, τέτοια λαμπερή και τολμηρή προσωπικότητα είχε χρόνια να εμφανιστεί στα ροκ μουσικά δρώμενα. Δεν είναι τυχαίο που οι Perfect Pussy έχουν πάρει τόση δημοσιότητα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Όλη η underground hardcore σκηνή της Νέας Υόρκης θέλει να την δείρει επειδή μίλησε ανοικτά και απροκάλυπτα για τον ρατσισμό, τον σεξισμό και προφανώς και για άλλα που τελειώνουν σε κακό–ισμό που συναντά κανείς εκεί - α και το κυριότερο είπε ότι οι περισσότεροι είναι ένα μάτσο «ανθρώπινα σκουπίδια». Η Graves έκανε το αδιανόητο, σχολιάζοντας την δική της κατάσταση. Επιτέθηκε σε μια σκηνή που πρεσβεύει τον "εναλλακτικό" τρόπο ζωής σε μια συντηρητική εποχή και σχεδόν απόλυτη επικράτηση της mainstream ποπ κουλτούρας. Υπάρχει πλέον ένα message board στο ίντερνετ που οι χρήστες του - που ανήκουν σε άλλα συγκροτήματα - ασχολούνται μόνο με το να την βρίζουν καθημερινά και να απειλούν "αυτή τη σκύλα" ότι θα φάει αρκετό ξύλο.

Αυτό όμως που προκαλεί ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον από τα μίση και τα πάθη στην περίπτωση τους είναι όταν το Pitchfork, το NME, το Impose, κτλ. τους ερωτεύτηκαν παράφορα και τόλμησαν να αγγίξουν το ντεμπούτο τους άλμπουμ με τίτλο Say Yes to Love, γράφοντας τα καλύτερα. Ακόμη περισσότερος χαμός,  αυτή τη φορά, δημοσιογραφικός! Αμέσως εμφανίστηκαν κείμενα χιλιάδων λέξεων με κριτικές στις κριτικές σε μπλογκ και σάιτ που αμφισβητούν την ίδια την έννοια της σύγχρονης κριτικής στην ποπ κουλτούρα και μπλα, μπλα, αναρωτιούνται αν το underground αφομοιώθηκε από τον mainstream τύπο. Και το κυριότερο τι πρέπει να θεωρείται πλέον αυτό το ρημάδι το σύγχρονο underground. Σπάνια βλέπεις στις μέρες μας ένα συγκρότημα να προκαλεί τέτοιες υπερβολικές αντιδράσεις και μάλιστα να ξεκινάει άθελα του ένα διάλογο για θέματα που θεωρούνται σκονισμένα και είναι αρκετά δύσκολο να απαντηθούν.

Βέβαια το πιο σημαντικό πάντα είναι η μουσική και το κατά πόσο το Say Yes to Love, θα θεωρηθεί σε μερικά χρόνια κλασικό και αν η ίδια η μπάντα αντέξει την φήμη της. Αυτό, λοιπόν, όπως και πολλά άλλα ακούγεται κλισέ αλλά μόνο ο χρόνος θα δείξει.

Αρχείο
2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια