Οι Βάνδαλοι λεηλατούν τη Ρώμη.

Facebook Twitter
8

Η εισβολή στη Ρώμη των Βησιγότθων το 410. Ο Alaric ο Α' υπήρξε ο πρώτος αρχηγός γερμανικού φύλου που κατέκτησε τη Ρώμη. Εικονογράφηση του National Geographic (1962). Βλ.mmdtkw.org.

 

Βλ. Wikimedia Commons.

Οι Βάνδαλοι εισβολείς. Βλ. fineartamerica.com.

 

Βλ. bibliovault.org και antiqbook.com.

 

Η λεηλασία της Ρώμης από τους Βανδάλους έγινε με αυστηρό προγραμματισμό, χωρίς άσκοπες καταστροφές και βιαιοπραγίες, έπειτα από συμφωνία με τον Πάπα Λέοντα Α'. Η πόλη χωρίστηκε σε τμήματα, και επί δύο εβδομάδες οι Βάνδαλοι πήγαιναν από το ένα στο άλλο αφαιρώντας όλα τα αντικείμενα αξίας. Βλ. heritage-history.com. Δεξ., Η λεηλασία της Ρώμης από τους Βανδάλους, έργο του Heinrich Leutemann. Βλ. Wikimedia Commons.

 

O Genserich λεηλατεί τη Ρώμη, έργο του Karl Briullov (1799–1852). Bl. gjsentinel.com, Wikimedia Commons.

 

Αριστ., Η λεηλασία της Ρώμης (1890), έργο του γάλλου ζωγράφου Joseph-Noël Sylvestre . Βλ. colorado.edu. Δεξ., Η μάχη στο δάσος του Teutoburg (1909) , έργο του γερμανού ζωγράφου Otto Albert Koch. Βλ. readtiger.com.

 

Η συνάντηση του Πάπα Λέοντα Α' με τον Αττίλα στη Mantova το 452 (λεπτομέρεια), έργο του ιταλού ζωγράφου Raphael. nobility.org. Με την πρωτοβουλία του, ο Πάπας έπεισε τον Αττίλα, με "επιχειρήματα" που παραμένουν αδιευκρίνιστα, να μην εισβάλλει στη Ρώμη. Βλ. nobility.org. Δεξ., βλ. sogreatacloudofwitnesses.bl.

 

Η συνάντηση του Πάπα Λέοντα Α' με τον Αττίλα (1514), έργο του Raphael. Stanza di Eliodoro, Palazzi Pontifici, Βατικανό. Βλ. Wikimedia Commons.

 

Ο Πάπας Λέων ο Α' ζητά από τον Genserich να μην προκαλέσει βιαιοπραγίες στη Ρώμη (λεπτομέρεια από μινιατούρα του Μεσαίωνα). Βλ. kb.nl.

 

Η Πορεία της αυτοκρατορίας: Η Ολοκλήρωση της Αυτοκρατορίας (1836), έργο του ThomasCole. Collection of The New-York Historical Society, New York City. Βλ. taylorempireairways.

 

Η Πορεία της αυτοκρατορίας: Η καταστροφή (1836), έργο του ThomasCole. Collection of The New-York Historical Society, New York City. Βλ. taylorempireairways.

 

Η Πορεία της αυτοκρατορίας: Ερήμωση (1836), έργο του ThomasCole. Collection of The New-York Historical Society, New York City. Βλ. taylorempireairways.

 

Ο Joe Escalante με τους The Vandals. Βλ.rebelnoise.com.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / Σαν σήμερα το 1940 «Τα σταφύλια της οργής», το magnum opus του Τζον Στάινμπεκ, τιμάται με το βραβείο Πούλιτζερ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
5 Μαΐου 1821 – 200 χρόνια από τον θάνατο του Μεγάλου Ναπολέοντα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέγας Ναπολέων: O μύθος του συναρπάζει ακόμα

Σκέψεις και ιστορίες για την προσωπικότητα του Μεγάλου Ναπολέοντα -που πέθανε σαν σήμερα- αποφεύγοντας τα πεδία των στρατιωτικών συρράξεων και ακολουθώντας μονοπάτια που συνέδεαν τα πεδία των προσωπικών μαχών του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
H λεξη Γραικος (Greci) ειναι αρχαια λατινικη με την οποια οι Ρωμαιοι αποκαλουσαν τους Ελληνες. Τα χρονια του μεσαιωνα ομως, μετα την κυριαρχια του Χριστιανισμου, ο Ελληνικος πολιτισμος θεωρουνταν πολιτισμος των διεφθαρμενων και των ασεβων. Ετσι και η λεξη Γραικος δηλαδη Ελληνας, απαξιωθηκε πληρως σημαινωντας στη συνειδηση των Χριστιανων ανατολης και δυσης, υβρη για αυτον που χαρακτηριζονταν ετσι. Δεν ειχε την εννοια εθνικου χαρακτιρισμου, αλλα πολιτισμικου. Ειναι τηρουμενων των αναλογιων, σαν να αποκαλουμε στη σημερινη μας κοινωνια καποιον φασιστα, ή κατι αλλο το οποιο θεωρειται ξεπερασμενο και καταδικασμενο απο την ιστορια. Ετσι θεωρουταν ο Ελληνισμος το μεσαιωνα. Ενας ξεπρερασμενος απο την ιστορια πολιτισμος. Το αν αποκαλουσε τους Ρωμαιους της πολης γραικους ο Καρλομαγνος, ηταν στα πλαισια του ανταγωισμου ανατολης δυσης, για να δειξει οτι η δικη του αυτοκρατορια ηταν ο κληρονομος της Ρωμης και οχι η ανατολη στην οποια μιλουσαν τη γλωσσα των Γραικων δηλαδη τα Ελληνικα. Ας σταμαησουμε επιτελους να εχουμε κομπλεξ με το "Γραικος". Ουτε υποτελης σημαινει ουτε σκλαβος ουτε τιποτε τετοιο. Στο μεσαιωνα ηταν υποτιμιτικο να σε αποκαλουν Ελληνα οχι γιατι σε θεωρουσαν κατωτερο αλλα επειδη σε θεωρουσαν ασεβη ειδωλολατρη και αλλα τετοια τα οποια φυσικα ειναι ξεπερασμενα σημερα.Αν μας χαλαει να μας αποκαλουν Γραικους θα πρεπει να μας χαλαει που μας αποκαλουν Ελληνες.
To "Γραικύλος" ηταν ο χαρακτηρισμος των Δυτικων για τους υπακοους της "Νεας Ρωμης" που σημαινε κατι ξεπεσμένο και παρηκμασμένο, οχι το "Γραικος".Η λεξη Γραικος ηταν αρχαια ελληνικη λεξη που αναφερεται συχνα σε κειμενα και σε μυθους: "Κι η κόρη στον οίκο του ευγενή Δευκαλίωνα, η Πανδώρα με τον πατέρα Δία, τον οδηγό των Θεών όλων, σμιγμένη στην αγάπη γέννησε το χαιρομαχητή Γραικό".Η λεξη αντικαταστηθηκε επειτα απο τον ορο Ελληνας (οπως αναφερεται και ο Αριστοτέλης στα "Μετεωρολογικά" Ι, 352α)
> Ο Alaric ο Α' υπήρξε ο πρώτος αρχηγός γερμανικού φύλου που κατέκτησε τη Ρώμη.Ελληνιστί: Αλάριχος.> Η μάχη στο δάσος του TeutoburgΕλληνιστί: η μάχη του Τευτοβούργιου δρυμού.
Γιὰ τὴν Ἱστορία, ἡ ῥωμαϊκὴ αὐτοκρατορία εἶχε μεταφερθεῖ στὴν ΝέαῬώμη ἀπὸ τὸ 324 μ.Χ., γιὰ νὰ ἀποφευχθεῖ νὰ συμβεῖ στὴν Βασιλεύουσααὐτὸ ποὺ συνέβει στὴν μὴ δραστήρια πιὰ πολιτικὰ Παλαιὰ Ῥώμη. Ὡστόσο τὸ τελευταῖο πλῆγμα στὴν πόλη θὰ τὸ φέρει πολὺ ἀργότερα ὁ Κάρολος ὁ Μέγας, τὸ 794 μ.Χ., ὅπου θὰ ἐκφραγκίσει πλήρως τὸν πληθυσμό, καὶ θὰ ἰδρύσει τὴνψευδεπίγραφη ``Ἁγία ῥωμαϊκὴ Αὑτοκρατορία΄΄, ἀποκαλῶντας τοὺς Ῥωμαίουςτῆς Κωνσταντινούπολης ``Γραικοὺς΄΄ (κακοδόξους καὶ αἱρετικὺς δηλαδή -γιὰ νὰ τὸ στηρίξει αὐτό, δημιούργησε μὲ τὸν Πάπα Λέοντα Γ' τὸ ζήτημαμὲ τὸ filioque).Εἶναι παράδοξο ὅτι ὅλοι ἀναφέρονται στοὺς Βανδάλους καὶ ὅχι στοὺςΦράγκους, τοὺς ὁποίους μάλλον τοὺς τοποθετοῦν ψηλὰ (βλέπε πὼς ὁνομάζεταιτὸ βραβεῖο γιὰ νέους τῆς εὑρωπαϊκῆς ἔνωσης: Charlomagne!). Ἡ ῥωμαϊκότηταστὴν Δύση χάνεται μιὰ γιὰ πάντα στὰ τέλη τοῦ 8ου αἰώνα, κάτι ποὺ δὲν κατάφεραν οὔτε οἱ Βάνδαλοι.
Ο λογος που δεν αναφερεται ως εκ-Φραγκισμος ειναι οτι και εμεις τεινουμε να συγχαιουμε τους Φραγκους με τους Νρμανδους. Ο Καρολος ο Μεγας - Καρλομαγνος, ηταν 100% Νορμανδος. Γι αυτο λανθασμενα διαιωνιζουμε την καταληψη της Ανατολικης Ρωμαικης αυτοκρατοριας αργοτερα απο τους Σταυροφορους ως Φραγκοκρατια. Απεναντιας αυτοι ηταν Νορμανδοι και Ενετοι.
Δεν ήταν Νορμανδός. Ήταν Φράγκος γεννημένος στη Λιέγη της Γαλλίας η οποία δεν ήταν νορμανδική. Οι Νορμανδοί πολιόρκησαν το Παρίσι πολλά χρόνια αργότερα. Οι Καρολίδες ή Καρολίγγειοι βασιλιάδες στους οποίους ανήκε ήταν διάδοχοι των επίσης Φράγκων Μεροβίγγειων. Μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είναι λίγο σχετική η καταγωγή όλων αυτών των γερμανικών φύλων όπως και η στενή συγγένειά τους. Επειδή είχε στην κατοχή του κληρονομικά την περιοχή της λεγόμενης Αυστρασίας (βόρεια Γαλλία) αρχικά, δεν σημαίνει ότι ήταν Νορμανδός. Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον κ. Παπαδόπουλο: είναι απορίας άξιον γιατί δεν γίνεται λόγος για τον απόλυτο εκφραγκισμό της Ρώμης εκείνη την εποχή.