''Είμαι μαθητής της πρώτης λυκείου και χθες στο σχολείο μας εξήγησαν αναλυτικά το νέο λύκειο...''

''Είμαι μαθητής της πρώτης λυκείου και χθες στο σχολείο μας εξήγησαν αναλυτικά το νέο λύκειο...'' Facebook Twitter
8

Αγαπητοί αναγνώστες και συντάκτες της Lifo,

Είμαι μαθητής της πρώτης λυκείου και χθες στο σχολείο μας εξήγησαν αναλυτικά το νέο λύκειο. Εντάξει, πριν είχα μια ίδεα περί τίνος πρόκειται, έκανα και κανένα αστειάκι με την παρέα μου για το ότι το Σεπτέμβριο όλοι θα ξαναδίνουμε και για το πόσο ταλαντούχος και ευφάνταστος είναι ο αγαπητός κύριος υπουργός, αλλά με τίποτα δε φανταζόμουν την τραγικότητα της κατάστασης.

Μετά από όλα αυτά που άκουσα δεν έχω καταλήξει για το τι πρέπει να κανω: να γελάσω, να κλάψω, να ανακοινώσω στους γονείς μου ότι σε τρία χρόνια φεύγω Μπρατισλάβα για ιατρίκη, είτε μπορούν να με στηρίξουν οικονομικά είτε όχι, να συνεχίσω το σχολείο με την κρυφή ελπίδα ότι θα πετύχω τους στόχους μου, παρόλο που ξέρω ότι μέχρι τον Μάιο του 2017 θα έχω κλαττάρει από το άγχος και τα αγχολυτικά ή να ανέβω στον έκτο και να φουντάρω από τώρα; Πάντως, επανεξετάζοντας, μπόρω να πω πως τείνω προς την πρώτη και την τελευταιά επιλογή. Πρώτα γελάω και μετά πέφτω.

 

Γνωρίζω πως οι περισσότεροι πιστεύετε ότι είμαι υπερβολικός και πως το μόνο που έχω να κάνω είναι να στρώσω τον πισινό μου στην καρέκλα και να διαβάζω εικοσιτέσσερις ώρες τη μέρα ξεχνώντας εξόδους και facebook. Άλλωστε, αυτό ακριβώς κάνουν τα τριτολυκειάκια τόσα χρόνια και όλα ειναι μια χαρά. Αλλά φαίνεται να ξεχνάτε, ότι εμείς δεν είμαστε τρίτη αλλά πρώτη λυκείου και πως πρέπει να περάσουμε την γνωστή "εφιαλτική χρονιά της τρίτης" εις τριπλουν. Πάλι, θεωρούμαι υπερβολικός μα και εσείς κάνετε πάλι λάθος. Δεν είναι τόσο άσχημα όσο τα περιγράφω, ειναί ακόμα χειρότερα.

Eγώ δεν μπαίνω στην σχολή που ονειρεύομαι από τα οκτώ μου, διότι η επιτροπή που έβγαζε τα θέματα της τράπεζας τότε, το είχε παρακάνει με το κρασάκι την προηγούμενη.

Πώς μπόρω να γράψω έναν αξιοπρεπή βαθμό στη Λογοτεχνία στις εξετάσεις, ενώ εδώ καλά καλά ούτε ο κύριος Μπαμπινιώτης δεν μπορεί να μεταφράσει το κατά τα άλλα νεοελληνικό κείμενο που "έπεσε" απο τη τράπεζα θεμάτων;

Πώς είναι ανθρωπίνως δυνατό να περάσω την τάξη, όταν οι μισές ερωτήσεις της τραπέζας για την Πολιτική παιδεία είναι είτε από το περσινό βιβλίο είτε εκτός ύλης (ή ακόμα και μαθήματος γενικότερα) και οι αλλές μίσες είναι διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο που χρειάζομαι ιταλικό-σλαβικό λεξικό προκειμένου να βγάλω νόημα και να κάνω σύνταξη (ενώ όταν τελικά τα καταφέρω συνειδητοποιώ ότι ήταν άσκοπο, γιατί η ερώτηση είναι από τη φύση της λάθος και άστοχη);

Πώς γίνεται να πιάσω έστω τη βάση στα θρησκευτικά, όταν την έρωτηση ανάπτυξης που βαθμολογείται με 25 μονάδες, ο μόνος που μπορεί να την απαντήσει σωστά είναι ο αρχιεπίσκοπος Ελλάδος;

Εντάξει τώρα, ποιος νοιάστηκε για τα θρησκευτικά θα μου πείτε. Εγώ. Γιατί το νέο καταπληκτικο εκπαιδευτικό σύστημα της Έλλαδας ορίζει ότι οι βαθμοί της πρώτης και δευτέρας λυκείου θα επηρεάσουν τον βαθμό των Πανελληνίων.

Με λίγα λόγια, αν είμαι άτυχος και στην δευτέρα λυκείου κληρωθεί στις εξετάσεις ένα ποίημα στην λογοτεχνία που δε βγάζει νόημα, τσουπ πέφτει ο γενικός της δευτέρας και τσουπ πέφτει και ο βαθμός Πανελληνίων, γιατί, σύμφωνα με τον προαναφερθήσαντα αγαπήτο κύριο υπουργό, το δεύτερο πρέπει οπωσδήποτε να εξαρτάται από το πρώτο. Έτσι λοιπόν εγώ δεν μπαίνω στην σχολή που ονειρεύομαι από τα οκτώ μου, διότι η επιτροπή που έβγαζε τα θέματα της τράπεζας τότε, το είχε παρακάνει με το κρασάκι την προηγούμενη (και φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο την Λογοτεχνία αλλά κάθε αναθεματισμένο μάθημα, άλλωστε αυτό είναι και το πρόβλημα).

Τώρα, αν μετά από όλα αυτά συνέχιζετε κάποιοι από εσάς να πιστεύετε ότι το νέο αυτό σύστημα είναι δείγμα πολιτισμού και εξέλιξης για την χώρα μας ειναι δικό σας θέμα και δική σας άποψη. Παρ' όλα αυτά, βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι στην πραγματικότητα ακόμα και εσείς είστε σίγουροι ότι το σύστημα αυτό δεν πρόκειται με τίποτα να "επιβιώσει", γιατί σύντομα το υπουργείο παιδείας θα συνειδητοποιήσει την γιγαντιαία του πατάτα.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ: Ο Χρήστος Νικολόπουλος γράφει για τον νέο οργανισμό διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων

Στήλες / Από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ: Ο Χρήστος Νικολόπουλος γράφει για τον νέο οργανισμό διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων

«Το τραγούδι δεν το φέρνει ο άνεμος»: Ανοιχτή επιστολή του μουσικοσυνθέτη για το ζήτημα διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων.
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Ταλαιπωρούνται τα παιδιά επί 12 χρόνια με διάφορα σχήματα και συστήματα, το πρωί σχολείο και το απόγευμα φροντιστήριο, δεν περνάνε ξένοιαστα κ ευχάριστα παιδικά χρόνια, για να μπούν σε κάποια σχολή ώστε να καμαρώνουν οι γονείς. Εκεί τα πράγματα είναι άθλια. Βρώμικα κτήρια, παρατάξεις, απεργίες, καταλήψεις, σιχαμερές τουαλέτες, μπετόν αρμέ, βιβλιοθήκες τριτοκοσμικές... Και όλα αυτά για να βγούν μετά στην ανεργία και σε μισθούς πείνας.
Ούτε και το σύστημα των έξι μαθημάτων ήταν λογικό,φίλε μου. Το θέμα είναι να αποκτάμε καθολική γνώση και-ίσως-κατά συνέπεια παιδεία,ούτως ώστε να πάψουν οι γελοίες απαντήσεις τύπου"δεν ξέρω και δε με νοιάζει εάν το σωστό είναι'ήμασταν' ή 'ήμαστε',διότι δεν ήμουν θεωρητική",οι οποίες κατά την ταπεινή μου άποψη κρύβουν πολλά περισσότερα από όσα φαίνονται. Επίσης,αυτή η παραπαιδεία που εξουθενώνει τα παιδιά και συντηρεί τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς μήπως πρέπει επιτέλους να τερματήσει; όταν ήμουν δεκαέξι κι ετοιμαζόμουν για πανελλήνιες(εν έτει 2008),θα προτιμούσα να μένω στο σχολείο έως τις τέσσερις κάνοντας ουσιαστική δουλειά,ούτως ώστε να έχω τα απογεύματά μου ελεύθερα,παρά να πηγαίνω στο φροντηστήριο έως τις 11-απαράδεκτο.και για να προλάβω τυχόν δικαιολογημένες αντιδράσεις από κατά μία έννοια συναδέλφους αδιόριστους εκπαιδευτικούς,αφού το σύστημα δεν μπορεί να μας απορροφήσει,ας μη μας βγάζει σε τέτοιες ποσότητες από τις αντίστοιχες σχολές.πολλά τα προβλήματα,πολλές λύσεις και ιδέες,λίγο το μυαλό.καλή επιτυχία και μακάρι να αλλάξουν,κάποια στιγμή,τα πράγματα.
Δεν μπορεί να διανοηθεί κανείς, αν δεν το ζήσει, πόσο πιέζονται τα σημερινά λυκειόπαιδα (και πόσο παράλογα).Εξετάζονται μέσω τράπεζας σε όλα τα κύρια μαθήματα και μαζί σε: θρησκευτικά (120 σελ. ύλη), πολιτική παιδεία (στη Β' Λυκείου η ύλη της είναι 230 σελ.!!), φιλοσοφία (120 σελ. και βάλε) κλπ κλπ.Στη Β Λυκείου υπάρχουν 17 υποχρεωτικά γνωστικά αντικείμενα, όλα σχεδόν εξεταζόμενα μέσω τράπεζας και με τεράστια ύλη. Φέτος διδάσκονται φιλοσοφία πανεπιστημιακού επιπέδου και ταυτόχρονα μειώθηκε σε μόνο 1 (μία) ώρα την εβδομάδα η γυμναστική!!Υπερθεωρητικοποίηση, εντατικοποίηση της παπαγαλίας, δυσθεώρητες ποσότητες εξεταστέας ύλης, κατακερματισμός του επιστητού, εξαιρετικά απαιτητική ύλη: στη λογοτεχνία ζητούνται έννοιες αφηγηματολογίας που κάναμε εμείς στο Δ εξάμηνο φιλολογικού. Στη φιλοσοφία διδάσκονται έννοιες που δεν διδάχθηκα πουθενά στις 3 φιλοσοφίες που είχα στο φιλολογικό και τις γνωρίζω από προσωπικό διάβασμα. Οι αναλυτικές οδηγίες του υπουργείου είναι γραμμένες από ανθρώπους που λες και πιστεύουν ότι το ελληνικό σχολείο, με τις στρεβλώσεις του και πλέον την υποχρηματοδότησή του, μπορεί να βγάζει έτοιμους φιλολόγους, γλωσσολόγους, αφηγηματολόγους, πολιτικούς επιστήμονες, αστροφυσικούς, μοριακούς βιολόγους... Την ίδια στιγμή όποιος διδάσκει βλέπει ότι το 90% των παιδιών δεν βάζουν τόνους, δεν χρησιμοποιούν σημεία στίξης, έχουν βασικότατες ελλείψεις γνώσεων και κουλτούρας μελέτης...Είναι πανεύκολο ένας μέτριος προς το κακό μαθητής να χάσει τελείως την τάξη. Οι υπόλοιποι από το άγχος και την πίεση είναι σε οριακή κατάσταση, περνούν μαύρη εφηβεία. Γνωρίζω λαμπρά μυαλά που σκέφτονταν να παρατήσουν το σχολείο και πιθανόν να χρειαστούν ψυχολογική υποστήριξη για να βγάλουν το λύκειο.Για να αντιμετωπιστεί όλος αυτός ο κυκεώνας πληροφορίας, τα φροντιστήρια φτιάχνουν πακέτα 3 ώρες κάθε μέρα (και Σ και ενίοτε και Κ) έναντι χαμηλότατων αντιτίμων (συμπιέζοντας απίστευτα το κόστος, βλ. ωρομίσθια) με αποτέλεσμα οι έφηβοι να μην έχουν στην κυριολεξία μισή ώρα δική τους.Το 30% των καθηγητών του σχολείου είναι ανεπαρκείς, ενώ οι υπόλοιποι από το φόβο της αξιολόγησης (που και αυτή μπαίνει φέτος στην εξίσωση) βγάζουν τροχάδην αυτή την τεράστια ύλη (για να μην καταγράφονται ελλείψεις στο φάκελό τους) και βάζουν απαιτητικότατα διαγωνίσματα στα οποία τα παιδιά γράφουν σε ποσοστό 65% κάτω από τη βάση. Στην ουσία προσπαθούν να δείχνουν σχετικά αυστηροί για να μην έχουν κακή αξιολόγηση, αλλά τα παιδιά ζορίζονται απίστευτα. Σε κάποιες περιπτώσεις ο μισός χρόνος ενός ιδιαιτέρου αναλώνεται σε ψυχολογική υποστήριξη.Οι σημερινοί έφηβοι ταυτόχρονα τρώνε περισσότερο bullying, είναι καθισμένοι μονίμως σε μια καρέκλα, εκτονώνονται σωματικά μόνο με προγραμματισμένες δραστηριότητες (όχι αυθόρμητα σε αλάνες όπως εμείς κάποτε) και κοινωνικοποιούνται κυρίως μέσα από το ίντερνετ.Ένα παλαβό σύστημα που τρελαίνει τα παιδιά. Αυτό είναι το Νέο Λύκειο. Όχι λόγω της τράπεζας αλλά λόγω της υπερβολικά σχολαστικής και απάνθρωπα ογκώδους ύλης η οποία έχει καταρτιστεί από άτομα που αγνοούν παντελώς τα προβλήματα και τις αληθινές ανάγκες των σημερινών εφήβων.Και μετά πέφτουν οι γνωστές καφενειακές ατάκες για στρωμένους κώλους από ανθρώπους που συνήθως έχουν 10 χρόνια να περάσουν, όχι μόνο έξω από σχολείο, αλλά και έξω από βιβλίο, την ώρα που ζητάμε από τα λυκειόπαιδα να γίνουν τζάνκια για να αποκτήσουν το μόνο ίσως εισιτήριο για μια καλύτερη ζωή, δηλαδή τις σπουδές, έστω και αν αυτή η καλύτερη ζωή είναι κάπου στην Βόρεια Ευρώπη, όπου οι κάτοχοι λοιδωρημένων πτυχίων από λοιδωρημένες ελληνικές σχολές έχουν μεγάλη ζήτηση.
"Με λίγα λόγια, αν είμαι άτυχος και στην δευτέρα λυκείου κληρωθεί στις εξετάσεις ένα ποίημα στην λογοτεχνία που δε βγάζει νόημα, τσουπ πέφτει ο γενικός της δευτέρας και τσουπ πέφτει και ο βαθμός Πανελληνίων, γιατί, σύμφωνα με τον προαναφερθήσαντα αγαπήτο κύριο υπουργό, το δεύτερο πρέπει οπωσδήποτε να εξαρτάται από το πρώτο."Αν το ποίημα δεν βγάζει νόημα, τότε όλοι οι μαθητές εκείνης της χρονιάς δεν θα γράψουν χάλια; Άρα την επόμενη χρονιά οι περισσότεροι θα γράφουν επί ίσοις όροις. Τι δεν έχω καταλάβει;
Η τραπεζα δεν λειτουργει ακριβως οπως οι πανελληνιες...Δεν θα πεσει σε ολα τα σχολεια της χωρας το ιδιο θεμα, σε καθε σχολειο διαφορετικο θα ειναι αναλογα με το τι τους "ετυχε" στην πρωινη κληρωση. Οποτε, ναι, τα παιδια του συγκεκριμενου σχολειου θα γραφουν την επομενη χρονια επι ισοις οροις, αλλα οχι ολης της χωρας ωστε να ειναι δικαιο.
Στρώσε τον ποπό σου και διάβασε. Όλοι μας όταν είμασταν στο λύκειο αντιδρούσαμε με τις εκάστοτε αλλαγές και λέγαμε γιατί η δική μας φουρνιά να είναι τόσο άτυχη, κάναμε καταλήψεις κτλ. Τελικά όμως όποιος διαβάζει δεν φοβάται καμία αλλαγή.