Όταν ένας μετανάστης σου δίνει την θέση του επειδή είσαι Έλληνας

Facebook Twitter
24

Εικόνα: Ρόζα Πάρκς. Την 1η Δεκεμβρίου του 1955, συλλαμβάνεται στο Μοντγκόμερυ της Αλαμπάμα η μαύρη μοδίστρα που αρνήθηκε να δώσει την θέση της στο λεωφορείο σε ένα λευκό.

Σήμερα το πρωί σε ένα φούρνο του κέντρου, εκνευρίστηκα για ακόμα μια φορά με όλο τον κόσμο που έφερε μέσα στην Βουλή τους φασίστες. Περιμένοντας στην ουρά ένας μετανάστης περίπου στην ηλικία μου μάλλον Πακιστανός επέμενε να περάσω μπροστά. Το ίδιο έκανε και με αυτόν που ήταν πίσω από εμένα. Αρνήθηκα δυο φορές και περίπου τον έσπρωξα για να παραμείνει στην θέση του. Μην αρχίσουμε τις χαζομαρούλες για την «ευγένεια του καλού ξένου απέναντι στον Έλληνα». Είναι αγνός φόβος που έχει προκληθεί από τις επιθέσεις μίσους των νεοναζιστών ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας.

Το έχω δει να γίνεται άλλη μια φορά μέσα σε λεωφορείο. Όπου μαύρος γύρω στα τριάντα κοιτάει την μοναδική άδεια θέση την οποία προσφέρει σε δυο λευκά δεκαεξάχρονα πιτσιρίκια. Κάθισε αφού αρνήθηκαν. Λεπτομέρεια: Τα πιτσιρίκια ήταν Αλβανοί. Έμοιαζαν με Έλληνες.

Αυτό λοιπόν έχουν καταφέρει όσοι έβαλαν μέσα στην Βουλή τα φασιστοειδή δήθεν σαν τιμωρία για τα μεγάλα πολιτικά κόμματα. Έχουν σπείρει τον φόβο ανάμεσα στους ανθρώπους. Ο άλλος πια αισθάνεται ότι είναι κατώτερος μόνο και μόνο λόγο καταγωγής ή χρώμα δέρματος και δίνει την θέση του στον ανώτερο Έλληνα. Ναι, εδώ μας έφτασαν όσοι δεν μπορούν να δουν πέρα από την μύτη τους. Όσοι με άνεση μιλήσουν για την αθηναϊκή ζούγκλα ας ρίξουν μια ματιά στο τι έχει συμβεί τους τελευταίους μήνες στην επαρχία, όσο αναφορά τις επιθέσεις κατά των μεταναστών. Αυτή τη φορά το «τρεντ» δεν έφτασε με καθυστέρηση από την πρωτεύουσα. Η ελληνική επαρχία συντονίστηκε αμέσως.

Άλλο ένα κείμενο για τους φασίστες; Μα φυσικά. Γιατί έχουν φέρει την μπόχα στον καθαρό αέρα που αναπνέαμε. Γιατί όσα προβλήματα και αν υπάρχουν σε μια κοινωνία τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την άνοδο του νεοναζισμού σε αυτή. Τα προβλήματα παραμένουν. Ο νεοναζισμός τα εκμεταλλεύεται προς όφελος του για να συνεχίσει να διαδίδει της γελοίες ιδέες του.

Για αυτό σε παρακαλώ, την επόμενη φορά που θα βρεθείς μπροστά σε κάλπη ότι κόμμα και αν ψηφίσεις ας μην είναι το ναζιστικό. Η ευθύνη σου για το κακό που προκαλείς στην κοινωνία είναι μεγαλύτερη από όση φαντάζεσαι.

24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

15 σχόλια
Οι κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας προβλέπουν ότι οποιοσδήποτε (αλλόθρησκος), εφόσον τηρεί κάποιο επίπεδο κοσμιότητας, έχει δικαίωμα να μπει σε Ι. Ναό, ακόμα και να παρακολουθήσει τη Θεία Λειτουργία, μέχρι του σημείου που ο εφημέριος απαγγέλει "Τας θύρας - Tα θύρας" (οπότε κλείνουν οι πόρτες και παραμένει μόνο το πλήρωμα για να απαγγελθεί το Σύμβολο της Πίστεως - προφανώς όχι το Σύμβολο της Πίστεως του μουσουλμάνου, και γι' αυτό και δεν τον αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι). (Με την εξαίρεση κάποιων κομπλεξικών - όχι απαραίτητα ακροδεξιών), ρατσισμός ΔΕΝ υπήρχε πάντα στην Ελλάδα, θυμάμαι από τη δεκαετία του '80 έγχρωμους που ζούσαν στη Γλυφάδα (όχι μόνο από την αμερικανική βάση, αλλά ακόμα π.χ και από τη Τανζανία). Όπως και Λιβανέζους που ζούσαν στην ίδια περιοχή, Αρμένηδες στο Δουργούτι, Άραβες, Παλαιστίνιους, Αιθίοπες σε άλλες συνοικίες, και ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα μαζί τους. Πλήθος υποτροφιών δίδονταν (και δίδονται) σε υπηκόους (και) αφρικανικών χωρών, και πολλοί μετά τις σπουδές τους παραμένουν στην Ελλάδα (π.χ. ίσως θα έχεις δει τις τελευταίες δεκαετίες στο αστυνομικό δελτίο, τον σεβάσμιο έγχρωμο ιατροδικαστή Θεσσαλονίκης από τη Ζιμπάμπουε). Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν οι "άλλοι" έγιναν τόσο πολλοί ώστε να δημιουργούν πρόβλημα στους γηγενείς, και όταν οι "άλλοι", εξαιτίας της ανικανότητας της Διοίκησης, άρχισαν να καταφθάνουν κατά τρόπο ασύντακτο και χωρίς προγραμματισμό. Οι ελληνικοί κανόνες ηθικής/υγιεινής/συμπεριφοράς μπορεί να σας προκαλούν (και δικαιολογημένα, ενδεχομένως) γέλιο, αλλά αυτοί είναι. Τί να κάνουμε; Bull shit - but that's it, αυτούς έχουμε, αυτούς θα πρέπει να σεβόμαστε (αλλοδαποί και ντόπιοι). Αν δεν μας αρέσουν, να κοιτάξουμε να τους αλλάξουμε, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία. Το ξέρω ότι είναι εξόχως «προοδευτικό» να μιλάτε απαξιωτικά για τους Έλληνες, αλλά όπως καταλαβαίνετε, το επιχείρημά σας δεν μας λέει τίποτα για τη συμπεριφορά των αλλοδαπών.Και μην μπερδεύεστε αγαπητέ Professor: Η αγανάκτηση που μπορεί να νοιώθεις επειδή κάποιος αφόδευσε στην είσοδο της πολυκατοικίας σου, δεν πηγάζει από την ανάγνωση του Mein Kampf, ούτε εμφορείται από κάποια ιδεολογία περί ανωτερότητας (όποιας) φυλής, κτλ.
Vangelis1972 διαβάζοντάς σε αναρωτήθηκα αν ένας μουσουλμάνος στην Ελλάδα μπορεί να επισκεφθεί χριστιανικό ναό για να πιει ένα ποτηράκι νερό; Ο ρατσισμός υπήρχε πάντα στην Ελλάδα απλά τώρα λέγεται φασισμός και αυτή είναι η ουσία του άρθρου... Όσο για του ελληνικούς κανόνες ηθικής/υγιεινής/συμπεριφοράς που πρέπει να σεβαστούν, πραγματικά μου έπεσαν τα δόντια από το γέλιο!
Αγαπητέ/αγαπητή, έχετε ποτέ πάει στο Σύνταγμα ξημερώματα Πρωτοχρονιάς; Πιθανολογώ πως όχι, αλλιώς θα ξέρατε ότι εκεί δεν πηγαίνουν Έλληνες, γι' αυτό άλλωστε και είχα επιφυλάξεις να πάω. Ενδεχομένως κάποιοι να ήθελαν να πάνε, αλλά δεν το κάνουν για λόγους που σχετίζονται με την εμπειρία μου. (Κάτι που αποτελεί μια μορφή βίας εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, δε νομίζετε;) Επειδή σε ακτίνα 200 μέτρων γύρω μου υπήρχαν μόνο αλλοδαποί, μπορώ να είμαι βέβαιος για την εθνικότητα αυτών που προσπαθούσαν να βάλουν χέρι στη συνοδό μου, κάνανε σκέρτσα με τη γλώσσα τους, κτλ. Ενδεικτικό της κατάστασης ήταν ότι μετά τα πυροτεχνήματα, όλοι οι μαγαζάτορες του κέντρου κατέβασαν πανικόβλητοι τα ρολλά, αφήνοντας ένα λεφούσι Πακιστανών/Αφγανών να περιδιαβαίνει φωνάζοντας στην έρημη πόλη. Το μόνο μέρος που παρέμεινε ανοιχτό (και αναγκαστικά πήγαμε) ήταν το foyer του King George. Για ποιόν κύκλο του μίσους μιλάτε; Οι Εσκιμώοι έχουν το έθιμο να "δανείζουν" τη γυναίκα τους σε καλεσμένους, φίλους, κτλ, για σεξουαλική "χρήση". Για τους ίδιους δεν είναι κάτι ανήθικο και κανείς δεν μπορεί να τους κρίνει ως ανθρώπους με βάση αυτό το χαρακτηριστικό. Αλλά αυτό τί σημαίνει δηλαδή; Ότι άν αύριο αποκτήσουμε Εσκιμώους μετανάστες στην Ελλάδα, θα πρέπει να μοιραζόμαστε μαζί τους τις συζύγους μας, "γιατί έτσι αυτοί κάνουν στον τόπο τους"; Δηλαδή επειδή οι Πακιστανοί έχουν συνηθίσει τη μεταφορά σε τέτοιο στυλ: http://blog.travel-culture.com/2009/02/01/bus-in-karachi/ θα πρέπει να ανεχτούμε κάτι τέτοιο και στην Ελλάδα; Έχω ζήσει για 2,5 χρόνια στον πολυπολιτισμικό Λίβανο με τις 18 επίσημες θρησκείες/δόγματα, και μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου εκεί είναι σουνίτες μουσουλμάνοι. Η μεγαλύτερη χαρά τους ήταν όταν τους ζήτησα να επισκεφθώ τα τζαμιά τους. Αλλά ξέρετε κάτι; Πριν μπώ μέσα, φρόντισα να βγάλω τα παπούτσια μου. Γιατί έτσι κάνουν αυτοί στον τόπο τους. Και εγώ ήμουν στον τόπο τους. Πολυπολιτισμικότητα σημαίνει αμοιβαίος σεβασμός, όχι να φέρνεις με το ζόρι τους δικούς σου κανόνες ηθικής/υγιεινής/συμπεριφοράς μέσα στις ζωές και τα σπίτια των άλλων.
χασατε τελειως την ουσια ...αλλα οκ.δεν ειναι αυτη η απαντηση σε οσα γραφω αλλα και παλι οκ....να προσθεσω μονο πως στο τζαμι δεν μπαινεις αν δεν εισαι μουσουλμανος....(ειστε φανταζομαι) και φυσικα θα βγαλεις τα παπουτσια,οπως και στην εκκλησια δε θα μπεις ημιγυμνος.τελος αν σας ενοχλουν τοσο τα πολυπολιτισμικα μερη καλα θα ηταν να τα αποφευγετε....
Λάθος φαντάζεστε, δεν είμαι μουσουλμάνος, και λάθος σας είπαν (;), δεν χρειάζεται να είσαι μουσουλμάνος για να μπεις σε τζαμί. Τα πολυ-πολιτισμικά μέρη μου αρέσουν - τα ξεχαρβαλωμένα μέρη, όπου ο καθένας κάνει ό,τι γουστάρει δεν μου αρέσουν. Και ποιά είναι η ουσία; Ότι "ειμαστε ολοι ανθρωποι ισοι απολυτα ισοι"; Προφανώς. Και αυτό τί σημαίνει; Ότι οι τύποι της φωτογραφίας θα μου έδιναν τη θέση τους στο λεωφορείο επειδή είμαι Έλληνας; http://my.opera.com/Mathilda%20T%C3%B3masd%C3%B3ttir/albums/showpic.dml?album=165268&picture=2452099Σοβαρά μιλάμε;
Αν όντως σας ενδιαφέρει η πολυ-πολιτισμικότητα (με τη αληθινή της έννοια) και η επίσκεψη σε τζαμί, δείτε για παράδειγμα to σχετικό φετβά: http://islamqa.info/en/ref/9444
Στο μοναδικο σημειο που διαφωνω με το αρθρο ειναι η φραση.....η μποχα στον καθαρο αερα που ανανπεαμε......αληθεια που ηταν ο καθαρος αερας;Στο κομπλεξ του ελληναρα οτι ειναι ανωτερος ολων;οτι ολοι οι αλλοι ειναι τουλαχιστον βαρβαροι ,απολιτιστοι,αγριοι,επικινδυνοι,δολοφονοι,βιαστες κλπ?μεσα σε τοσο πληθος ο Βαγγελης καταφερε να διακρινει πως ΜΟΝΟ οι ξενοι εβαζαν χερι στην κοπελια του;Και η κυρια η ο κυριος παραπανω που ειναι 60 και δινει τη θεση στο μετρο....εχει ενα θεμα οπως ολοι σχεδον(που πες τε με ηλιθια αλλα ως μανα αρνουμαι να καταλαβω)για τα παιδακια ετων 5 που πιανουν θεση....ενω ξεχνας πως πρωτων δεν στηριζονται καλα και δευτερων μαλλον το ιδιο θα εκαναν αν ηταν το εγγονι τους....Ολοι αυτοι που τρεχουν .....ΤΡΕΧΟΥΝ....να προλαβουν το ασανσερ μολις ανοιξουν οι πορτες του μετρο και δεν εχει χωρο για αναπηρο,μανα με καροτσι(η πρεπει να το παρει και αυτο στην πλατη μαζι με το μωρο;)συνηθως ειναι ανθρωποι ικανοτατοι,συνηθως ανω των 45-50 που χαιρουν τουλαχιστον αρτιμελειας μιας και μπορουν και τρεχουν με τετοια μανια....οι οποιοι δε θα σηκωνοντουσαν ουτε για εγκυο γυναικα ανεξαρτητου χρωματος και ηλικιας,ειναι αυτοι που στραβωνουν αν καθετε ο αλλοδαπος,ο πιο μικρος ο πιο νεος...κι ας εχει φτυσει αιμα στη δουλεια ολη μερα η παει ξημερωματα να δουλεψει....η γιαγια και ο παππους μπορουν να πανε βολτα και κατα τις 10.....ακομα και οι φιλιπινεζες ,βουλγαρες κλπ.....μαλλον δε παιρνουν το ΜΜΜ για βολτα αλλα να πανε σε καμια απαιτητικη ΚΥΡΙΑ που πρεπει να της κανουν τα ψωνια,το σπιτι,το μαγειρεμα,να της φυλαξουν τους γερους κατακοιτους γονεις,να νταντεψουν τα κακομαθημενα της η να πανε το σκυλο για την αναγκη του....Το θεμα ομως ειναι μαλλον οτι δε θα επρεπε να υπαρχει φοβος στα ματια και στην ψυχη κανενος ανθρωπου....γιατι απλα ειναι μπροστα στο φουρνο στη σταση στο νοσοκομειο.Γαμωτο ειμαστε ολοι ανθρωποι ισοι απολυτα ισοι και αυτο θα επρεπε να το διδασκουμε καθε μερα με καθε τροπο στα παιδια μας.αλλιως ο κυκλος του μισους δε θα κλεισει ποτε....
Ομολογώ ότι δεν μου έχει τύχει αυτό, να μου δίνει τη θέση του μετανάστης, επειδή είμαι λευκή. Αλλά μου έχει τύχει άλλο. Ένας (Έλληνας) ηλικιωμένος να βλέπει μετανάστες (Ασιάτες) να κάθονται στο μετρό και να αγανακτεί δυνατά που δεν είναι όρθιοι. Του απάντησα ότι δεν υπάρχει λόγος να είναι όρθιοι, αφού υπάρχουν άδειες θέσεις και με στραβοκοίταξε μουρμουρίζοντας.
δυστυχώς συμβαίνει πολύ συχνά... χρησιμοποιώ τα μέσα για πολύ μικρό χρονικό διάστημα τον τελευταίο καιρό και ήταν αρκετό για να διαπιστώσω ότι οι μετανάστες νιώθουν σαν να μην έχουν δικαίωμα να καθίσουν και ότι εμείς έχουμε προτεραιότητα...είναι πολύ άσχημο αυτό και πραγματικά η χρυσή αυγή με τόσο υψηλά ποσοστά στις εκλογές ήταν ένα μεγάλο σφάλμα κατά τη γνώμη μου για ένα λαό που έχει υποφέρει απ'το ναζισμό...και για να μην παρεξηγηθώ δεν πιστεύω ότι όλοι οι μετανάστες είναι καλοί, αλλά εντάξει ούτε όλοι οι Έλληνες είμαστε αγγελούδια
ΚΕ Μακρή χρησιμοποιώ καθημερινά λεωφορείο, τέτποιο πράγμα δε μουχει τύχει ποτέ, μου κάνει εντύπωση και μου φαίνεται πολύ χοντρό. Αν βέβαια είστε ηλικιωμένος είναι φυσιολογικό, αλλά εδώ μας λέτε ότι κάνανε το ίδο με τα 16χρονα.
Ή εγώ ζώ σε άλλη χώρα ή εσείς έχετε φορέσει τα χρωματιστά γυαλιά. Είμαι 60 χρονών και παραχωρώ τη θέση μου (έτσι έμαθα) σε μεγαλύτερους. Αλλά έχω φρίξει με όλους τους νέους και τις νεαρές μαμάδες (ειδικά στο μετρό που χρησιμοποιώ). Αφήνουν τα βλαστάρια τους να πιάνουν μια θέση (αντί να τα πάρουν στα πόδια τους) ακόμα και 5χρονα. Κανόνας γενικός αυτός, ισχύει για Έλληνες και αλλοδαπούς.
Η Human Rights Watch από το καλοκαίρι του 2012 έχει εκδόσει 92-σέλιδο αφιέρωμα που καταγγέλλει το θέμα. Online Παρουσίαση εδώ:http://www.hrw.org/features/greece-hate-on-the-streetsΆρθρο στα ελληνικά εδώ: http://www.hrw.org/node/108746Βίντεο στα ελληνικά εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=Vuy_wiiZLs0Δύο πολύ καλά ντοκιμαντέρ (ξένες παραγωγές / ελληνικοί υπότιτλοι) για την κατάσταση των προσφύγων και αιτούντων άσυλο στη χώρα μας 1) Ντοκυμαντέρ: Πόσο Μακριά Ακόμα; (How Much Further?) http://wp.me/p1pa1c-hQP [//ΠαραλληλοΓράφος//]http://www.youtube.com/watch?v=xxyVeDrKw0k2) Ντοκυμαντέρ: Η παγίδα του Δουβλίνουhttp://wp.me/p1pa1c-i2j [//ΠαραλληλοΓράφος//]http://vimeo.com/52562757Και φυσικά το πολύ πρόσφατο άρθρο στους NY TimesEurope’s New Fascists (By WILLIAM WHEELER Published: November 17, 2012)http://www.nytimes.com/2012/11/18/opinion/sunday/europes-new-fascists.html?_r=0που παρουσιάζει μια πολύ ανησυχητική εικόνα. Υ.Γ. sorry για τον καταιγισμό από λινκς. Πραγματικά πρόκειται για ένα θέμα που προβάλλεται είτε μονομερώς, είτε διαστρεβλωμένα από τα ελληνικά ΜΜΕ και τους πολιτικούς μας. Και που, δυστυχώς, βρίσκουν ευήκοα ώτα.
Οταν εισαι "περηφανος" που εισαι Ελληνας υποννοεις συγχρονως οτι υποτιμας τους αλλους λαους.Κανεις απ'αυτους δεν εχει κανει ποτε αυτη την εξισωση συλλογισμου αλλα το "περηφανος" κολλαει παντου.απο τις φακες μεχρι τη γκομενα/ο σου.Φοβου τον αγνώτα και τον άνοον.
οχι καμια σχεση,δεν εννοω αυτο που γραφεις...θα ντραπω σαν Ελληνας εννοω σαν Ελληνας στην Ελλαδα,σαν οικοδεσποτης....ηδη ντρεπομαι για τοσα και τοσα που συμβαινουν και ιστορικα και στο προσφατο παρελθον-παρον...
Να με συγχωρέσετε αν διακόπτω το ομαδικό σας αυτομαστίγωμα, αλλά η άκριτη υποστήριξη απόψεων που, υποτίθεται, στρέφονται κατά της άκρας δεξιάς, έχει γίνει πολύ της μόδας (και η ταύτιση με αυτές έχει γίνει, περίπου, διαπιστευτήριο «προοδευτικότητας»).Κατ’ αρχάς, αυτονόητα, όλοι οι νοήμονες άνθρωποι είμαστε κατά της ακροδεξιάς και του τραμπουκισμού που αυτή ευαγγελίζεται. Σε ό,τι αφορά το θέμα του άρθρου, εξυπακούεται ότι όποιος πληρώνει εισιτήριο, απολαμβάνει τις σχετικές υπηρεσίες, ανεξαρτήτως εθνικότητας. Και εναπόκειται στην καλή/κακή του αγωγή το άν θα παραχωρήσει π.χ. το κάθισμά του σε κάποιον ηλικιωμένο. Και, δυστυχώς, πολλά ελληνόπουλα, κάθε άλλο παρά σεβασμό δείχνουν προς άτομα που χρήζουν βοήθειας (παρότι είναι παιδιά «ελληναράδων» που κατά τα άλλα κόπτονται για τις αξίες της ελληνικής φυλής). Από κει και πέρα, η προσωπική μου εμπειρία είναι εντελώς αντίθετη από αυτή που περιγράφετε. Δεν ξέρω πού έχετε δει ότι οι αλλοδαποί φοβούνται να καθήσουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Με εξαίρεση τους παράνομους λιανοπωλητές, που για πρακτικούς λόγους στέκονται μπροστά από τις εξόδους (λόγω της ογκώδους πραμάτειας τους, αλλά και για ευκολότερη διαφυγή σε περίπτωση ελέγχου), όλοι οι άλλοι «τιμούν» το δικαίωμά τους, πέραν του δέοντος. Ο ίδιος μένω στο εξωτερικό και αναγκαστικά χρησιμοποιώ μόνο ΜΜΜ τις (συχνές) φορές που έρχομαι Ελλάδα. Όλες οι Φιλιπινέζες (συνήθως σε παρέες των 3) έχουν την καταπληκτική ικανότητα, ξεγλιστρώντας και σπρώχνωντας να βρίσκουν θέση ακόμα και στα πιο στριμωγμένα λεωφορεία, αφήνοντας όρθιους συνταξιούχους που περίμεναν στη στάση πριν από αυτές. Το ίδιο ισχύει και για ανατολικής προέλευσης οικιακές βοηθούς, όπου η μία τρέχει να προλάβει θέσεις για τις υπόλοιπες, βάζοντας τσάντες σε κενές θέσεις, όταν οι άλλες ακυρώνουν τα εισητήριά τους /αδυνατούν να βρουν εγκαίρως κάθισμα. Σε συγκεκριμένη περίπτωση έχω τσακωθεί για να παραχωρηθεί άδεια θέση στην 70χρονη μητέρα μου, όχι γιατί αυτό το έκανε Βουλγάρα, αλλά γιατί πρόκειται για γαϊδουρινή συμπεριφορά, ασχέτως εθνικότητας. Έχω κάνει το τραγικό λάθος να χρησιμοποιήσω τραμ για να πάω με την ηλικιωμένη μητέρα μου και το 5χρονο τότε παιδί μου στη Γλυφάδα. Κατά τη διάρκεια της (απελπιστικά αργής) διαδρομής, ο συρμός ήταν γεμάτος κατά το ήμισυ από συνταξιούχους (που με ένα εισιτήριο κάνουν ευχάριστο ταξίδι, χωρίς συγκεκριμένο σκοπό/προρισμό) και κατά το άλλο ήμισυ από αλλοδαπούς όλων των εθνικοτήτων. Επί 3 τέταρτα ήμουν όρθιος, χωρίς κανείς να φιλοτιμηθεί να παραχωρήσει μία θέση. Τελικά κατεβήκαμε σε άσχετο μέρος και πήραμε ταξί για επιστροφή. Προσωπικά, πάντα παραχωρώ τη θέση μου, ακόμα σε άτομα όχι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας (και δεν το λέω αυτό για να μου πείτε μπράβο). Αλλά άν το κάνω αυτό στην Ελλάδα, εξυπακούεται ότι το κάνω πιο ευλαβικά όταν είμαι στο εξωτερικό, όπου, κατά κάποιον τρόπο, είμαι «φιλοξενούμενος». Και η σωστή αγωγή επιβάλλεται μεν πάντα, αλλά όταν είσαι φιλοξενούμενος, επιβάλλεται διπλά. Θα με συγχωρέσετε, αλλά (πλην εξαιρέσεων) αυτού του είδους τη λογική δεν την έχω παρατηρήσει από τους «φιλοξενούμενους» στην Ελλάδα. (Και προσέξτε, δεν αναφέρομαι στο δικαίωμα να καθήσει κανείς, αλλά στην ηθική υποχρέωση να την παραχωρήσει σε όποιον την έχει μεγαλύτερη ανάγκη).
Μιλάτε όπως και κάποιοι άλλοι αναγνώστες για κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που αναφέρει το κείμενο. Για την αγωγή μας μέσα στα ΜΜΜ. Λέτε πράγματα με τα οποία συμφωνώ. Ναι πρέπει να δίνουμε την θέση σε κάποιο μεγαλύτερο ή σε άνθρωπο που έχει πρόβλημα. Μετακινούμαι κάθε μέρά αποκλειστικά με τα ΜΜΜ στην Αθήνα και ζω στο κέντρο. Κατέγραψα δυο περιστατικά τα οποία έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια, όπως και επίθεση σε μετανάστη απο Χρυσαυγίτες κάτω απο το μπαλκόνι του σπιτιού, το οποίο το έχω αναφέρει σε προηγούμενο ποστ. Σιχαίνομαι την Χρυσή Αυγή και εχω αναφερθεί αρκετές φορες σε αυτή μέσα απο το blog. Δεν είναι μόδα είναι η ελληνική πραγματικότητα του 2012
@Βαγγέλης ΜακρήςΣυγχαρητήρια για το άρθρο αλλά περισσότερο για το σχόλιο σας.Δυστυχώς έτσι είναι.Αυτή είναι η ελληνική πραγματικότητα εν ετει 2012.
Διαφωνω.Και οι ακροδεξιοι μια χαρα νοημονες μπορουν να ειναι, αλλα η νοημοσυνη απο μονη της ωφελει κυριως στην αλγεβρα.Οταν προκειται να παρεις θεση ειναι ενα συνολο κριτικων ικανοτητων και δεξιοτητων με πρωταγωνιστικο ρολο τις ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ σου.Το δυσκολοτερο πραγμα για να αποβαλλει κανεις απο πανω του ειναι η ιδεα.θυμησου το αυτο καποτε.Και πραγματι δεν μιλαμε για την αγωγη εδω.Μιλαμε για τη φουκαριαρα τη μεγαλοιδεα της "ταυτοτητας" μας, που μας κανει να αρκουμαστε στην προφορα της ιδιας της λεξης.Αυτομαστιγωσου και ασε τις ντροπες!
@ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΚΡΗΣ: Σέβομαι τις απόψεις σας και συμφωνώ μαζί σας στα περισσότερα θέματα. Εδώ όμως κάνετε λάθος. Το άρθρο σας τιτλοφορείται: «Όταν ένας μετανάστης σου δίνει την θέση του επειδή είσαι Έλληνας» και η (υποκειμενική, προφανώς) γνώμη μου είναι ότι, γενικώς, αυτό δεν ισχύει. Πάρα πολλοί αλλοδαποί είναι το ίδιο (άν όχι περισσότερο) αγενείς με πολλούς Έλληνες, και αντί να σου δόσουν τη θέση τους, προσπαθούν να αρπάξουν τη δικιά σου. (Αυτό λέει η εμπειρία μου – δεν έχω κάνει στατιστική ανάλυση, ούτε και είμαι ο Ζαμπούνης/επιστήμονας του savoir vivre). Tην περασμένη Πρωτοχρονιά που ήρθα στην Αθήνα, η αλλοδαπή κοπέλα μου επέμενε (παρά τις ενστάσεις μου) να κατεβούμε στο Σύνταγμα. Εκεί, ανάμεσα στα πλήθη αλλοδαπών, πάμπολλοι τη σκούντηξαν και προσπάθησαν να τη χουφτώσουν. Με τα δικά μας δεδομένα, αυτό είναι απαράδεκτο. Με τη δική τους οπτική, η κοπέλα μου (δεδομένου του ελαφριού ντυσίματος χειμωνιάτικα και της έλλειψης μαντίλας) ήταν μία δημόσια γυναίκα ελαφριών ηθών που προφανώς γούσταρε άσεμνες χειρονομίας και λιγουργιασμένα βλέματα/χαχανητά. Κι’ αυτό διότι ευγένεια και ηθική αποτελούν ιδεατές κατασκευές που αλλάζουν ανάλογα με την κοινωνία και την εποχή. Θα μου πείτε ότι το παράδειγμα είναι άσχετο με το θέμα. Κι όμως, είναι απόλυτα σχετικό: Στο Ισλαμαμπάντ θα ήσουν αφελής αν στο λεωφορείο δεν κλώτσαγες το πλησίον σου για προλάβεις θέση και τρελός αν την παραχωρούσες σε άλλον. Εκεί δεν είναι παράλογο να κρεμαστείς και από την οροφή του οχήματος για να πας στον προορισμό σου.Όπως έγραψα και παραπάνω, όλοι οφείλουμε να είμαστε ευγενείς. Όταν όμως είμαστε φιλοξενούμενοι, τότε και πρέπει να σεβόμαστε τα ήθη των οικοδεποτών μας και να είμαστε διπλά προσεκτικοί. Οι κανόνες καλής συμπεριφοράς επιτάσσουν στον καλεσμένο να μην ρεύεται όταν σας επισκέπτεται στο σπίτι σας (ασχέτως του άν εσείς το κάνετε όταν πίνετε μπύρες στο σαλόνι, φορώντας πυτζάμες και βλέποντας ποδόσφαιρο). Πέραν των λόγων απλής ευγένειας, καλό είναι και να μην δίνουμε λαβή σε ακραία στοιχεία (όπερ και εγένετο με την Χ.Α.) Είναι κάτι που δυστυχώς δεν έχει εμπεδοθεί ούτε από (πολλούς από) τους εδώ μετανάστες, ούτε από τους εγχώριους αυτόκλητους υπερσπιστές τους (πιστέψτε με, δεν αναφέρομαι σε εσάς).Άν (αναφερόμενος στη Χ.Α.) το άρθρο σας είχε τίτλο: «Όταν ξυλοκοπάς ένα μετανάστη για να σου δώσει την θέση του επειδή είσαι Έλληνας», τότε θα είχατε δίκιο στην ένστασή σας στο σχόλιό μου. Έτσι ως έχει, είναι κατά την άποψή μου (άθελά σας) παραπλανητικό και άσχετο με το σημαινόμενο, που είναι η ρατσιστική βία. Η οποία έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, τόσο λόγω της ανέχειας, όσο και διότι επί 20 χρόνια παραμένει politically incorrect οποιαδήποτε αρνητική αναφορά στους μετανάστες. Εάν πείς ότι οι Έλληνες είναι αγενείς, είσαι προοδευτικός. Εάν πεις ότι οι αλλοδαποί είναι αγενείς είσαι φασίστας. Και έτσι, λέγε-λέγε, φασίστας ο ένας, φασίστας ο άλλος, έγινε όπως το παραμύθι με τον Πέτρο και τον Λύκο: Όταν τελικά ήρθαν οι αληθινοί λύκοι, κανείς δεν το πίστεψε, παρά μόνο όταν ήταν αργά.@ Dora. Κι’ εγώ διαφωνώ μαζί σου, οι παρουσιάσεις/ομιλίες στελεχών της Χ.Α. δείχνουν ότι (μεταξύ άλλων) έχουν και θέμα νοημοσύνης. Για το υπόλοιπο σχόλιό σου, κάποια σημεία στίξης σε λάθος σημείο και κάποιες περίπλοκες διατυπώσεις σου, με εμπόδισαν να καταλάβω τί εννοείς. Η προστακτική β’ προσώπου σε μένα απευθύνεται; Εάν έχεις ένσταση σε κάποιο συγκεκριμμένο σημείο του σχολίου μου, μπορούμε να το συζητήσουμε.