Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Η τηλεόραση εξακολουθεί –και δεν ξέρω για πόσο ακόμα– να είναι ένα μέσο με τεράστια δύναμη. Εκπέμπει επί 24ώρου βάσεως. Μπορεί σε αυτό να συνυπάρξουν αριστουργήματα και αίσχη. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
2

Η σειρά «10η Εντολή» επιστρέφει μετά από 10 χρόνια στις τηλεοπτικές μας οθόνες. Τέταρτος κύκλος για μια τηλεοπτική σειρά που έχει γράψει ιστορία και πρεμιέρα την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου στον Alpha με το πρώτο επεισόδιο που τιτλοφορείται «Σιωπή» και αφορά το trafficking. «Η περιπέτεια αυτή, ο “κύκλος του αίματος”, ξεκίνησε από την “Ανατομία ενός εγκλήματος”» μας λέει ο δημιουργός της σειράς, σκηνοθέτης Πάνος Κοκκινόπουλος. «Εκεί κάναμε μαθητεία περί αισθητικής του φόνου. Μια ιμπρεσιονιστική μαθητεία. Αυτό κράτησε τρία χρόνια. Το 2000 κάναμε τον “Κόκκινο Κύκλο” και μετά τη “10η Εντολή” για τρία χρόνια και τώρα επιστρέφουμε και ξεκινάμε την τέταρτη σεζόν».

 

Η δέκατη εντολή είναι μια σειρά που έχει φανατικούς θεατές. Και κάτι περισσότερο, ανθρώπους που ερευνούν κάθε λεπτομέρεια, στοιχηματίζουν για το ποια είναι η αληθινή ιστορία, κοινό που περιμένει ανυπόμονα τον καινούργιο κύκλο.

Γιατί πιστεύετε ότι έχει τόσο φανατικούς θεατές η σειρά;

Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει επειδή τα επεισόδια έχουν παιχτεί και ξαναπαιχτεί και υπάρχουν καινούργιες γενιές που μπαίνουν για πρώτη φορά στο You Tube και τις ψάχνουν. Υπάρχει μια νέα γενιά θεατών. Η τηλεόραση εξακολουθεί –και δεν ξέρω για πόσο ακόμα– να είναι ένα μέσο με τεράστια δύναμη. Εκπέμπει επί 24ώρου βάσεως. Μπορεί σε αυτό να συνυπάρξουν αριστουργήματα και αίσχη.

Δεν πλησιάζουμε ένα έγκλημα από τη μεριά της αστυνομίας τύπου CSI αλλά προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς ένας άνθρωπος οδηγείται σε αυτή την κατάσταση, να διαπράξει ένα έγκλημα. Είναι ιστορίες παθών. Είμαστε μια χώρα που έχει τρομερές ιστορίες παθών και κάθε μέρα βγαίνει και μια καινούργια

Έχετε σκεφτεί ότι κάποιοι πάντα θεωρούν την τηλεόραση «δεύτερο» είδος;

Ναι, θεωρείται «δεύτερο» είδος, όπως περίπου το αστυνομικό μυθιστόρημα σε σχέση με το κλασικό. Για μένα δεν υπάρχει κακό και καλό μέσο. Υπάρχει καλός και κακός κινηματογράφος, καλή και κακή τηλεόραση, καλό και κακό βιβλίο. Και ο Μπέργκμαν έχει κάνει τηλεόραση – αριστουργήματα. Και ο Φελίνι. Και τα καινούργια πράγματα πια βγαίνουν από το σινεμά. Οπότε η τηλεόραση είναι ένα μέσο που μπορεί να είναι και πολύ καλό. Ένα μέσο παντοδύναμο. Εμένα μου αρέσει να κάνω τηλεόραση με καλούς όρους, με απόλυτη ελευθερία και η αλήθεια είναι ότι πάντα έτσι δουλεύαμε.

Πόσο μετράει για εσάς το ότι είναι μια δοκιμασμένη σειρά; Σας δεσμεύει ή σας προκαλεί για κάτι νέο;

Δεν είναι ακριβώς δοκιμασμένη. Ο κόσμος έχει αλλάξει από τον προηγούμενο κύκλο, αλλάξαμε κι εμείς. Θα ήταν απόλυτα βαρετό να επαναλάβουμε το ίδιο. Δεν κάνουμε το ίδιο πράγμα για τέταρτη χρονιά, θέλω να πάει ένα βήμα μπροστά. Αυτό σημαίνει διαφορετική προσέγγιση, και σεναριακή και σκηνοθετική. Σεναριακά είμαστε πιο επικεντρωμένοι στους χαρακτήρες, χωρίς η πλοκή να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Τα σενάρια έχουν γίνει πιο σύνθετα και λιγότερο μονοδιάστατα. Έχουμε μια περισσότερο κινηματογραφική αφήγηση. Στην τηλεόραση συνήθως «τα λες». Στον κινηματογράφο «τα δείχνεις». Προσπαθούμε να λειτουργούμε έτσι. Σκηνοθετικά λένε πως η λιτότητα είναι η κατάκτηση της ωριμότητας. Δεν αισθάνομαι καθόλου ώριμος, αλλά θέλω να έχουμε μια λιτή αφήγηση. Τα σπέσιαλ εφέ είναι πολύ προσεγμένα πια. Θέλουμε να έχει και ρεαλισμό αλλά και να φεύγει από αυτόν.

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Στα γυρίσματα της 10ης Εντολής. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Έχετε καταλάβει τι είναι αυτό που μετράει περισσότερο στον θεατή; Η ιστορία;

Δεν νομίζω ότι είναι η ιστορία. Είναι ο τρόπος που την αφηγείσαι. Δεν πλησιάζουμε ένα έγκλημα από τη μεριά της αστυνομίας τύπου CSI αλλά προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς ένας άνθρωπος οδηγείται σε αυτή την κατάσταση, να διαπράξει ένα έγκλημα. Είναι ιστορίες παθών. Είμαστε μια χώρα που έχει τρομερές ιστορίες παθών και κάθε μέρα βγαίνει και μια καινούργια.

Υπάρχουν ιστορίες που δεν ακουμπάτε;

Δεν ακουμπάμε ιστορίες που αναφέρονται σε οικονομικές διαφορές. Δεν μας ενδιαφέρουν. Προσωπικά, εγώ δεν θα ακουμπήσω ποτέ ιστορίες που έχουν σχέση με παιδιά. Δεν μπορώ να το κάνω. Είναι κάτι που με αναστατώνει. Για μένα, δεν είναι επιτρεπτό. Κάνουμε ψυχογραφήματα δολοφόνων, και μάλιστα όχι επαγγελματιών αλλά ανθρώπων που ξεπερνάνε αυτήν τη λεπτή κόκκινη γραμμή, από την οποία δεν υπάρχει επιστροφή. Και λόγω κρίσης, οι άνθρωποι είναι εκτός εαυτού, έτοιμοι να ξεπεράσουν το όριο.

Υπάρχουν αγαπημένες σας ιστορίες;

Είναι λίγο αντιφατικό να έχεις αγαπημένη ιστορία εγκλήματος, αλλά μια που αγαπώ πολύ είναι αυτή του τέταρτου Κύκλου, η «Σιωπή». Έγραψα το σενάριο και έκανα μεγάλη έρευνα με κακοποιημένες γυναίκες – αφορά το trafficking. Είναι ένα επεισόδιο που έχει όχι μόνο μια κακουργηματική πράξη αλλά και στοιχεία που απασχολούν βαθιά την κοινωνία μας. Και λέω «βαθιά», γιατί ένας στους τέσσερις Έλληνες έχει πάει με θύμα trafficking, αν αυτό λέει κάτι. Γυναίκες βιάζονται αλυσοδεμένες, τώρα, σήμερα. Κάτι άλλο που θέλω να κάνω είναι η ιστορία με τις οροθετικές.

Οι ιστορίες είναι βασισμένες σε αληθινά περιστατικά, αλλά τροποποιημένες έτσι ώστε να μην αναγνωρίζεις ή να «φωτογραφίζεις» τον δολοφόνο. Αυτό γίνεται για δύο λόγους: ο πρώτος είναι ηθικής τάξης. Δεν θέλω να διαπομπεύονται τα θύματα ή οι θύτες ακόμα μία φορά – είτε αυτοί είτε οι οικογένειές τους. Αυτά τα κάνουν τα ΜΜΕ

Οι ιστορίες σας πόσο αλλαγμένες είναι;

Οι ιστορίες είναι βασισμένες σε αληθινά περιστατικά, αλλά τροποποιημένες έτσι ώστε να μην αναγνωρίζεις ή να «φωτογραφίζεις» τον δολοφόνο. Αυτό γίνεται για δύο λόγους: ο πρώτος είναι ηθικής τάξης. Δεν θέλω να διαπομπεύονται τα θύματα ή οι θύτες ακόμα μία φορά – είτε αυτοί είτε οι οικογένειές τους. Αυτά τα κάνουν τα ΜΜΕ. Ο δεύτερος είναι καλλιτεχνικός. Πιστεύω ότι η φαντασία, η μυθοπλασία, είναι ένα βήμα μπροστά από την πραγματικότητα. Αν και μερικές φορές η ζωή μάς διαψεύδει και η τέχνη την αντιγράφει απλώς. Ξεπερνάει και την πιο νοσηρή φαντασία.

Στους κύκλους των εκπομπών σας έχει παρελάσει όλο το ελληνικό θέατρο, ακόμα και ηθοποιοί που δεν κάνουν καθόλου τηλεόραση.

Προσπαθούμε να κάνουμε τα επεισόδια με ανθρώπους που συνήθως δεν δουλεύουν στην τηλεόραση. Εξηγούμαι: οι άνθρωποι που δουλεύουν στην τηλεόραση συνήθως δεν κάνουν πρόβες. Αυτοί που δεν κάνουν τηλεόραση, θέλουν να κάνουν καλές δουλειές, θέλουν να κάνουν πρόβες. Και εμείς θέλουμε να κάνουμε πρόβες. Υπάρχει η παλιά καλή γενιά με την οποία δουλεύουμε, η νέα γενιά που δεν παίζει στην τηλεόραση και οι πολύ νέοι που ξεκινούν τώρα και είναι πολύ ταλαντούχοι. Σε κανέναν από αυτούς δεν αρέσει η ευκολία. Πλάθουν, σκέφτονται, δημιουργούν.

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Δεν ακουμπάμε ιστορίες που αναφέρονται σε οικονομικές διαφορές. Δεν μας ενδιαφέρουν. Προσωπικά, εγώ δεν θα ακουμπήσω ποτέ ιστορίες που έχουν σχέση με παιδιά. Δεν μπορώ να το κάνω. Είναι κάτι που με αναστατώνει. Για μένα, δεν είναι επιτρεπτό. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Μπορείτε να μου πείτε πώς αισθάνεστε όταν βλέπετε ότι υπάρχει τόση αναμονή για τη σειρά;

Με το Διαδίκτυο κατάλαβα το impact της αναμονής της σειράς και αυτό με φοβίζει, γιατί πάντα ήθελα να είμαι αουτσάιντερ, όχι φαβορί. Νιώθεις μεγάλη ευθύνη, ανησυχία, περιμένουν πολλά οι θεατές και δεν θέλεις να ματαιωθούν. Είμαι άνθρωπος χαμηλών τόνων και αυτό που θέλω να κάνω είναι η δουλειά μου. Και την κάνω. Είναι το μόνο που με καθησυχάζει.

Υπάρχει μυστικό για την επιτυχία;

Υπάρχουν οι καλές συνθήκες που δημιουργείς. Να διαλέγεις τους καλύτερους, να δουλεύεις σταθερά και επί χρόνια, να δουλεύεις οικογενειακά. Να κάνεις αυτοκριτική. Να αυτοσαρκάζεσαι.

Αστυνομικά διαβάζετε;

Έχω διαβάσει τα άπαντα. Τώρα διαβάζω κουβανέζικα αστυνομικά, Παδούρα, στα ισπανικά. Επίσης, κάναμε τα αστυνομικά του Μάρκαρη, το «Νυχτερινό Δελτίο», με τον οποίο συνεργαστήκαμε στην «Ανατομία» για τρία χρόνια.

Βλέπετε τηλεόραση;

Την τηλεόραση την ανοίγω για τρεις λόγους: μπάλα, ταινία και καμιά είδηση, αν θέλω να εκνευριστώ.

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Στα γυρίσματα της 10ης Εντολής. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Στα γυρίσματα της 10ης Εντολής

Αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες από τα δέκα πρώτα επεισόδια του νέου κύκλου της Δέκατης Εντολής. Σε ώρες γυρισμάτων και προβών μερικοί απο τους καλύτερους Έλληνες ηθοποιούς. Πρόβες για τα εφέ, το αίμα, τα πλάνα. Τα συνεργεία σε πυρετό και όλες οι ετοιμασίες σε τελική ευθεία. Πάρτε μια πρώτη γεύση.

 

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Ασφυξία : Νένα Μεντή, Αργύρης Ξάφης. Η παράξενη ασφυκτική σχέση μιας μάνας με τον σαραντάχρονο γιό της

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Σιωπή: Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Λένα Παπαληγούρα, η μαστροπός και το θύμα τράφικινγκ
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Σιωπή: Πρόβα με το αίμα, Αργύρης Ξάφης,Λένα Παπαληγούρα
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Face: Γιώργος Νανούρης. Εγκλήματα, ναρκωτικά και ένας αδικαιολόγητος θάνατος
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Σιωπή: Σοφία Γεωργοβασίλη, Λένα Παπαληγούρα, τράφικινγκ
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Τα σκυλιά: Μαρία Καβογιάννη, Ευγενία Δημητροπούλου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Μια ιστορία ζήλειας και τρέλας
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Τρίο: Γιάννης Στάνκογλου. Ένας άντρας ανάμεσα σε δυο γυναίκες


Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Θυμός: Αντίνοος Αλμπάνης. Δοκιμή μέικ-απ


Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Πένθος: Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Θέμις Μπαζάκα. Πρόβα νυχτερινό


Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Το δώρο: Θεοδώρα Τζήμου. Μια μητέρα ψάχνει την κόρη της, μια κοινωνία σε αναστάτωση


Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Θυμός: Έρση Μαλικένζου. Μια πεθερά αιτία όλων των δεινών

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Ασφυξία: Αργύρης ΞάφηςΔοκιμή ήχου
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Θυμός: Ιωάννα Παππά. πρόβα βιασμού


Ο Πάνος Κοκκινόπουλος μας μιλά για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της 10ης Εντολής Facebook Twitter
Το Θηρίο: Όμηρος Πουλάκης. Η μεταμόρφωση ενός ανθρώπου σε φονική μηχανή




Αρχείο
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια