Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998)

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
4
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Η «Αυτοεικονογραφία» (1961). Σειρά σκίτσων του Μίνου Αργυράκη για την πρώτη 20ετία της ζωής του. Δημοσίευση στο περιοδικό «Ο Ταχυδρόμος» (#1118, 2/10/1975), αλλά και στο περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Εικονογράφηση του Μίνου Αργυράκη για το μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Ο Κίτρινος Φάκελος» [Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», 1956]
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του λευκώματος «Οδός Ονείρων» (1957)
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από την «Οδό Ονείρων». 1. Οδός Ονείρων, 2. Λατέρνα η Ωραία Ελένη, 3. Στο Βυζάντιον
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από την «Οδό Ονείρων». Κοινωνικές υποχρεώσεις
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Εξώφυλλο για το δίσκο 45 στροφών «Το Φεγγαράκι» (1958) του Μάνου Χατζιδάκι με την Νάνα Μούσχουρη


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Αμερική (1961)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Το κλασικό εξώφυλλο του LP του Μάνου Χατζιδάκι «Οδός Ονείρων» (1962)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Οι συντελεστές της «Οδού Ονείρων». Από αριστερά: Μανώλης Καστρινός, Αλέξης Σολομός, Μάνος Χατζιδάκις, Δημήτρης Χορν, Μίνως Αργυράκης. Πίσω, στο βάθος πρέπει να είναι η Μάρω Κοντού


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από το βιβλίο του Μίνου Αργυράκη «Η Πολιτεία Έπλεε Εις την Μελανόλευκον» [Θεμέλιο, 1963]

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σελίδα από το περιοδικό «κούρος» (Απρίλης 1971). Φωτογραφία και διαφήμιση. Η φωτογραφία είναι του Conrad Rooks, προέρχεται από το 1963 και είχε δημοσιευτεί για πρώτη φορά στο περιοδικό «Το Άλλο Στην Τέχνη» (#2, τέλη ’63). Στη διαφήμιση διαβάζουμε: «Η ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ δεν ήτο μία συμπαθής κυρία, που ήρεσκε το ν’ ακούει ελαφράν μουσικήν στις “κοσμικές” ταβέρνες των Αθηνών… Γι’ αυτό στις ώρες της μοναξιάς της άκουγε μόνο τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι… Οδός Ονείρων… Πασχαλιές μεσ’ απ’ τη νεκρή γη… Απόψε αυτοσχεδιάζουμε… σε δίσκους COLUMBIA»


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από το βιβλίο «Ο Γύρος του Κόσμου» [Γαλαξίας, 1964]. Τα κείμενα και τα σχέδια είχαν δημοσιευτεί για πρώτη φορά στην εφημερίδα «Ελευθερία» (1955-1960)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Το Θέατρο «Κιβωτός της Άμυ» στην Πλάκα / Τζαζ στην Αθήνα (1965). Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Ο Μίνως Αργυράκης στην ταινία “Oedipus the King” (1968) του Philip Saville. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
SEXAGON ’69. Από την παράσταση μιούζικαλ που δόθηκε στα εγκαίνια της Πανεπιστημιούπολης, από το Πολυτεχνείο της Κοπεγχάγης. Σκηνοθεσία, σενάριο, μοντάζ μουσικής και σκηνογραφία του Μίνου Αργυράκη. Πρωταγωνιστούσε η Ελένη Κισκύρα. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από έκθεση του Μίνου Αργυράκη στην πόλη Odense της Δανίας, τον Απρίλιο του ’70. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά και κοστούμια του Μίνου Αργυράκη από την παράσταση του έργου του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες», που δόθηκε στο θέατρο Riddersalen, στο Frederiksberg (Κοπεγχάγη) το 1970. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Ο Μίνως Αργυράκης σε φιλμ του δανού ζωγράφου Pierre Beskow (1973). Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Κύπρος ΡΙΚ, 1972. Σκηνικά και κοστούμια για τη «Σαμία» του Μενάνδρου, σε σκηνοθεσία Εύη Γαβριηλίδη. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Εξώφυλλο του Μίνου Αργυράκη για το LP του Μάνου Χατζιδάκι «Ο Καπετάν Μιχάλης και ο Κύκλος του C.N.S. με την Φλέρυ Νταντωνάκη και τον Σπύρο Σακκά» (1975)

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Δύο ποιήματα του Sinclair Beiles (1930-2000), ενός σημαντικότατου νοτιοαφρικανού beat ποιητή, που έζησε πολλά χρόνια στην Ελλάδα, αφιερωμένα στον Μίνω Αργυράκη (μετάφραση Νατάσας Χατζιδάκι). Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά και κοστούμια του Μίνου Αργυράκη για την όπερα «Καμπανέλλο» του Donizetti, που δόθηκε στη Λυρική Σκηνή το 1975 με μουσική διεύθυνση Μάνου Χατζιδάκι. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά του Μίνου Αργυράκη για την πασίγνωστη, στους παλαιότερους, εκπομπή του ΕΙΡΤ «Λούνα Πάρκ» (πρεμιέρα 11/7/1974, φινάλε 7/5/1981). Πηγή: fouit.gr


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Ο Μίνως Αργυράκης πρωταγωνιστής στους «Άρχοντες» (1977) του Μανούσου Μανουσάκη. Πηγή: «Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου» [Αιγόκερως, 1982] του Γιάννη Σολδάτου


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά και κοστούμια του Μίνου Αργυράκη για την «Πορνογραφία» (1982-83). Βλέπουμε τον Σπύρο Μπιμπίλα, την Σαπφώ Νοταρά και κάποια άλλη πρωταγωνίστρια που δεν την αναγνωρίζω. Πηγή: hadjidakis.gr

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικό του Μίνου Αργυράκη για τους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού «Κέρκυρα ’82»


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Μίνως Αργυράκης «Ο Γύρος της Ελλάδας (Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα)» [Καστανιώτης, 1984]

Retronaut
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Στη σχετική λεζάντα έγραψα «ΠΡΕΠΕΙ να είναι η Μάρω Κοντού». Δηλαδή δεν είμαι σίγουρος…Απορώ λοιπόν γιατί μου καταλογίζετε λάθος, όταν κι εσείς δεν είστε σίγουρος/η γράφοντας «δεν ΠΡΕΠΕΙ να είναι»…
αυτη ειναι η ελλαδα του πολιτισμου,η ελλαδα που μας κανει περηφανους,ειμαστε τυχεροι που ειχαμε τον ΜΙΝΩ και τον ΜΑΝΟ ας τους γνωρισουνκαι οι νεοι,εχουν πολλα να μαθουν.