Το Game of Thrones αλλάζει την απεικόνιση σεξουαλικής βίας (spoilers)

Το Game of Thrones αλλάζει την απεικόνιση σεξουαλικής βίας (spoilers) Facebook Twitter
13

Oι παραγωγοί και ο Jeremy Podeswa, σκηνοθέτης του 6ου κύκλου επεισοδίων του Game of Thrones, πρόκειται να αλλάξουν την προσέγγιση στις σκηνές σεξουαλικής βίας μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η αμφιλεγόμενη σκηνή βιασμού, σε επεισόδιο της τελευταίας σεζόν.

 

Η σκηνή του βιασμού της ηρωίδας της σειράς, Σάνσα Σταρκ από τον Ράμσεϊ Μπόλτον τη βραδιά του γάμου τους ήταν μέρος του επεισοδίου που προβλήθηκε τον περασμένο Μάιο. Από τη στιγμή της προβολής της και έπειτα προκάλεσε διχασμό, έντονες διαμαρτυρίες και ενστάσεις και ο απόηχος ήταν τόσο μεγάλος που τελικά στάθηκε ικανός να φέρει τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν σε εκδήλωση των Fox Studios στην Αυστραλία.

Ο σκηνοθέτης του επεισοδίου Jeremy Podeswa, ανέφερε ότι, εξαιτίας των αντιδράσεων, υπήρξε ανταπόκριση και έχουν γίνει ορισμένες αλλαγές στο πώς θα απεικονίζεται η σεξουαλική βία. Ο Podeswa ανέφερε πως δεν θα αλλάξει δραματικά η πλοκή και το σκληρό ύφος της σειράς λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι παραγωγοί επηρεάστηκαν μεν, αλλά δεν θα υπάρξει τρομερή λογοκρισία. Όπως τόνισε, λήφθηκαν σοβαρά υπόψιν οι καταγγελίες και τα παράπονα και αυτό έφερε τη λιγότερο ωμή βία και την πιο ήπια απεικόνισή της. Ωστόσο πρόσθεσε: "Η σειρά απεικονίζει έναν βάναυσο κόσμο όπου φρικτά πράγματα συμβαίνουν" προσπαθώντας να αιτιολογήσει τις σκληρές σκηνές στο σίριαλ. 

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

5 σχόλια
Αγαπάμε GOT γιατί είναι ωμό, βίαιο, κυνικό. Γιατί να το αγαπάμε; Ίσως λέει κάτι για την ψυχοσύνθεσή μας, ίσως να είμαστε κατα βάθος ανώμαλοι, σαδιστές, ψυχικά άρρωστοι, ή απλά εκδικητικοί, δική μας υπόθεση. Βασικά, αρέσει για παρόμοιο λόγο για τον οποίο έγιναν επιτυχίες ταινίες όπως το Human Centipede ή το A Serbian Film (όχι ότι μοιάζει το GOT με κάποιο από αυτά, απλά σε κάποιες περιπτώσεις εμπεριέχει την ίδια φρίκη, σε πιο light έκδοση , ενώ εμπεριέχει και το στοιχείο της κάθαρσης/εκδίκησης, που δεν τα έχουν οι πααπάνω ταινίες).Δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο κάθεται και το βλέπει κάποιος στον οποίο δεν αρέσει αυτό το στυλ και μετά παραπονιέται γιατί ακριβώς παρουσιάστηκε αυτό.Ναι, θέλαμε να βιαστεί η Σάνσα, ώστε στη συνέχεια όταν θα του πάρει το κεφάλι να είναι εντονότερη η αίσθηση της κάθαρσης (λες και δεν ήταν κάθαρμα ο Ραμσει, αλλά ένας λόγος παραπάνω ποτέ δεν βλάπτει). Τι συναίσθημα θα δημιουργούσε εάν λ.χ. η σκηνή ήταν light, κοβόταν από την αρχή και απλώς καταλαβαίναμε τι έγινε;Τελικά, επειδή δεν παύει να είναι ένα εμπορικό προϊόν που αποσκοπεί στις μεγαλύτερες πωλήσεις, φθάνουμε στο σημείο της λογοκρισίας επειδή η σεξουαλική βια παρουσιάστηκε έντονα ή επειδή δεν παρουιάστηκε η επίπτωσή της στο θύμα.Και ποιος είπε ότι ο σκηνοθέτης ενδιαφερόταν να παρουσιάσει την επίπτωσή της στο θύμα, όπως την εννοούν κάποιοι ή όπως είναι αντικειμενικά ψυχολογικά; Μήπως ο σκηνοθέτης είναι δάσκαλος σε σχολείο ή μήπως κάνει ντοκυμαντέρ;Αυτό ήθελε να παρουσιάσει ο ίδιος, αυτό παρουσίασε, σε όποιον δεν αρέσει ας σταματήσει να βλέπει την σειρά.Η ανάγκη να μην υπάρχει λογοκρισία δεν είναι έντονη για πράγματα στα οποία (σχεδόν) όλοι συμφωνούμε ότι δεν πρέπει να λογοκρίνονται. Αυτό είναι το εύκολο. Η ανάγκη να μην υπάρχει λογοκρισία υπάρχει για καλλιτεχνικές εκφράσεις με τις οποίες ΔΕΝ συμφωνούμε αλλά δεν παραβιάζουν και κάποιον νόμο.
Δυστυχώς κανένα σχόλιο δεν αντικατοπρίζει το λόγο που υπάρχουν τόσες πολλές αντιδράσεις και η ίδια απολογία εκ μέρους του GOT είναι επιφανειακή και τελείως ουτοπική.Αρχικά, σκέφτεστε όλοι σας πως η σκηνή ήτανε κάτι παραπάνω από εντάξει, επειδή δεν δείξανε με λεπτομέρειες την πράξη ή το δέρμα της Σάνσα. Ο βιασμός και πάνω απόλα "ο ρεαλιστικός βιασμός", όπως τον αποκαλείτε οι περισσότεροι στα σχόλια, δε χρειάζεται να είναι βάναυσος όταν παρουσιαστεί δραματικά ή τονιστεί η γύμνια και το δέρμα. όλες οι σκηνές βιασμού εδώ εξυπηρετούν άλλο σκοπό και χρησιμοποιούνται ως έξτρα σοκαριστικές σκηνές, που εντέλει προσφέρουν ευχαρίστηση στους θεατές, επειδή ουάου ποιος το περίμενε. Δεν εστιάζονται στο πρόσωπο που βιάζεται, αλλά στο βιαστή. Στην συγκεκριμένη περίπτωση εστιάσανε αφ'ενός στον Theon, για τον οποίο η πλειοψηφία των θεατών ένιωσε περισσότερο οίκτο απ'ότι για την ίδια τη Σάνσα που βιαζότανε ΚΑΙ ο βιασμός βοηθούσε στο να μισήσουμε ακόμη περισσότερο τον Ράμσεϊ. Η Σάνσα δεν ήτανε το επίκεντρο της σκηνής και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως κανείς σας, μα κανείς σας, δεν το θεωρεί περίεργο ή βάναυσο.Τα παράπονα έχουνε γίνει για τη συνολική αντιμετώπιση και παρουσιάση των χαρακτήρων και δη των γυναικείων στη σειρά. Πρώτον, ένας δυνατός χαρακτήρας παρουσιάζεται μόνο βάσει τους κλασσικού αντρικού προτύπου: άλφα μέιλ, χωρίς συναίσθημα, σωματική δύναμη, επιθετικότητα. Κάτι που είναι τελείως αρνητικό για τους αντρικούς χαρακτήρες της σειράς (και γενικότερα), επειδή δεν βλέπουμε ποτέ πως τους επηρεάζει όλη η βία που βιώνουν, οι θάνατοι γύρω τους κλπ, αλλά όλα μετατρέπονται σε μένος και εκδίκηση χωρίς απολύτως κανένα συναίσθημα ή δάκρυ.Το ίδιο καταλήγει να γίνεται και με τους γυναικείους χαρακτήρες. Η άρυα για παράδειγμα θεωρείται από την αρχή από όλους δυνατή, κουλ και ουάου, γιατί έχει αντρικά χαρακτηριστικά. Της άρεσε να κάνει ό,τι κάνανε οι αδερφοί της, δε δείχνει συχνά τα συναισθήματα της και είναι επιθετική. Η Σάνσα δεν άρεσε σε κανέναν, επειδή " είναι κλαψιάρα, αδρανής" και πάει λέγοντας.Αυτό μας φέρνει στο βασικό επιχείρημα όλων όσων παραπονιούνται! Ένας δυνατός χαρακτήρας δεν θα έπρεπε να παρουσιάζεται τόσο επιφανειακά. Δείχνουνε το βιασμό και μετά το ξεχνάμε σαν να μην έγινε ποτέ και πάνω από όλα σαν να μην άλλαξε ποτέ την προσωπικότητα του θύματος. Νομίζουν πως αν ο χαρακτήρας δεν ασχολείται (φαινομενικά) με αυτό, σημαίνει ότι το ξεπέρασε και είναι δυνατός. Αυτό είναι το μεγάλο, τεράάστιο σφάλμα στο γκοτ. Αν θέλουν να χρησιμοποιούν το βιασμό σε κάθε σίζον, ρηχά και ξεδιάντροπα με μόνη δικαιολογία ότι συμβαίνει στον κόσμο, να ασχολούνται με τις ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΒΙΑΣΜΟΥ. Και γενικότερα της βίας. Να σταματήσουν να δείχνουν τους άντρες ως άκαρδα επιθετικά τέρατα και τις γυναίκες ή ως σκύλες (τύπου cercei) ή ως αδύναμες και συναισθηματικές (τύπου Σάνσα), τις οποίες btw καταλήγουμε όλοι να μισούμε.Μόνο το πως βλέπετε και ερμηνεύετε τη βία και ιδιαίτερα το βιασμό θα έπρεπε να σας προβληματίζει. Στην πρώτη σίζον είδαμε τη Ντάνι να βιάζεται και μετά σαν να μην έγινε τίποτα, τον αγάπησε κι όλας ρομαντικοποιώντας το βιασμό εντέλει. Μετά όταν πήγε η gilly να βιαστεί (που αν δεν κάνω λάθος δε βιαζότανε και από τον πατέρα της?), μετά κατέληξε να κάνει σεξ με τον Σαμ που και καλά την έσωσε. Δείχνοντας για άλλη μία φορά πόσο ασήμαντος είναι ο βιασμός και πόσο ελάχιστα επηρεάζει τη ψυχοσύνθεση της γυναίκας (στην περίπτωση μας έχει να κάνει δλδ πάντα με γυναίκα). 'Ολα αυτά δεν είναι ρεαλιστικά και όταν εκείνοι λένε ως επιχείρημα ότι το κάνουμε γιατί συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο, είναι γελοίο. Το ξέρω πως πουλάει και η βία και το σεξ και για αυτό το γκοτ είναι ζωντανή απόδειξη, αλλά πρέπει επιτέλους να καταλάβετε πως υπάρχουν κάποια όρια και σίγουρα στο πως διαχειρίζεσαι τη βία που προβάλλεις.Εγώ τρομάζω που δε βλέπετε αυτή τη βασική διαφορά και πως δεν σας λείπει αυτό από τη σειρά! Οι χαρακτήρες είναι περίπλοκοι και θα έπρεπε να επηρεάζονται από τα ερεθίσματα τους. Τα πάντα πλέον στο γκοτ γράφονται πολύ φτωχά και το γεγονός πως ακόμη δεν καταλάβανε τι λέμε και απολογηθήκανε για τα μάτια του κόσμου, είναι ακόμη πιο λυπητερό. Ειλικρινά, αν διαβάσατε τι έγραψα, σκεφτείτε το λίγο και αναρωτηθείτε, αν θα ήτανε καλύτερο να μη χρησιμοποιούμε το βιασμό ως μέσο ψυχαγωγίας ή εξυπηρετήσης του πλοτ μίας σειράς. Αναρωτηθείτε γιατί δεν σας ενοχλεί που δε βλέπετε τι συμβαίνει μετά στο μυαλό και στη ψυχολογία των θυμάτων.
Σχόλιο μονάχα για τη κατακλείδα σας.Αν επιθυμείτε να βλέπετε τι συμβαίνει στο μυαλό και τη ψυχολογία γενικά των χαρακτήρων που εμφανίζονται να προτιμάτε τα βιβλία.Από την αρχή του τρίτου κύκλου, παραγωγοί και σεναριογράφοι έχουν χάσει το μέτρο στη προσπάθεια να ανεβάσουν ψηλότερα τον πήχη, δημιουργώντας όλο και πιο σοκαριστικές σκηνές για εντυπωσιασμό. Ακόμα και σε βάρος του αρχικού κειμένου και παρόλο που δεν εξυπηρετεί σε κάτι τη τηλεοπτική πλοκή. Η τηλεοπτική μεταφορά απλά δε βλέπετε γιατί έχει εστιάσει στο δίπολο σεξ-βία χωρίς να κάνει έστω και τυπικά μια απόπειρα να εμβαθύνει στη ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων.
Έχετε δίκιο σε αυτό και συμφωνώ. Επειδή όμως εκτός από βιβλία, βλέπω πολύ ευχάριστα σειρές έχω αρχίσει και κουράζομαι από την αποτυχημένη παρουσιάση της πλοκής και των χαρακτήρων. Δε ζητώ ξαφνικά να έχουν σειρά και βιβλία το ίδιο επίπεδο, αλλά σίγουρα μπορούν να βελτιώσουν πάρα πολλά στοιχεία. Αν τους ενδιέφερε αυτό και όχι μόνο τα χρήματα και η τηλεθέαση που κερδίζουν μέσω του, όπως είπατε, δίπολου σεξ-βία, θα προσπαθούσαν έστω και λίγο. Ίσως κάποτε..:)
εχεις καταλαβει οτι η σειρα διαδραματιζεται στον μεσαιωνα? και ακομα και για τοτε θεωρω τους βασικους γυναικειος χαρακτηρες καθολου σεξιστικους αλλα υπερπροοδευτικους για το τοτε (η ντανι διοικει εναν ολοκληρο λαο και εχει τρεις δρακους- αυτο τιποτα αλλο)και επισης ολα αυτα που αναφερεις υπαρχουν απο το πρωτο επεισοδιο. αν δεν σου αρεσε τοτε γιατι συνεχισες να το βλεπεις?αν δεν σου κανει κατι που δεν εχεις δικαιοδοσια δεν προσπαθεις να το αλλαξεις στα μετρα σου αλλα το αφηνεις στην τυχη του. ξερεις αλλοι το δημιουργησαν
H αναφορά της ιστορικής περιόδου του μεσαίωνα μαζί με τους 3 δράκους της Ντάνι ταυτόχρονα με κάνει κάπως να μειδιώ. Σειρά φαντασίας είναι. Όχι ιστορικής ακρίβειας ούτε κατ'ελάχιστον. Επίσης δεν σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να κρίνει κάτι που δεν του αρέσει και πρέπει να κρίνει μόνο ότι ήδη επικροτεί. Φυσικά και μπορεί να υπάρχει επικοινωνιακό πάρε-δώσε με τους δημιουργούς. Μιλάμε για φανς των βιβλίων. Ο λόγος τους μετράει.
Έχουμε δει τόσα στη σειρά...Πολύ περισσότερο ωμά, splatter και βίαια. Δεν καταλαβαίνω γιατί τους πείραξε όλους τοσο πολύ η συγκεκριμένη σκηνή, από τη στιγμή που έχουμε δει με κάθε λεπτομέρεια τον βιασμό της Ντανι ήδη από το 1ο επεισόδιο της σειράς. Αφενός με τη Σάνσα δεν φάνηκε τιποτα, αφετέρου θεώρησα εγώ προσωπικά τη σκηνή άψογα σκηνοθετημένη με το πλάνο στο έντομο πρόσωπο του Θίον. Καλύτερα να απεικονίζονται τα πράγματα και οι καταστάσεις όπως θα μπορούσαν να γίνονται στην πραγματικότητα, παρά να κάνουμε sugar coat για να μην ψευτοαντιδράσουν οι φανς... Έχουμε αγαπήσει τη σειρα ετσι όπως ειναι, δεν χρειάζεται λογοκρισία. :)