Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW)

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
1

Ο Tom of Finland ζωγράφιζε άντρες που έκαναν σεξ. Άντρες μυώδεις, με αναλογίες τέλειες –λυγερή μέση, ιδανικούς κοιλιακούς, ολοστρόγγυλους κώλους και τεράστια πουλιά σαν σωλήνες πυροσβεστικής- μια φανταστική απεικόνιση της αρσενικής σάρκας όπως υπήρχε στην φαντασίωση κάθε gay άντρα. Άντρες υπερβολικούς, αλλά με ένα στοιχείο που τους έκανε περισσότερο ανατρεπτικούς και λιγότερο πρόστυχους: το χαμόγελό τους. Αρκετά χρόνια πριν η gay απελευθέρωση υπάρξει σαν έννοια και μισό αιώνα πριν οι κοινωνία αρχίσει να δέχεται το διαφορετικό, ο Tom of Finland (που το πραγματικό του όνομα ήταν Touko Laaksonen) αναπαριστούσε στα σκίτσα του σκληρό σεξ αποκλειστικά μεταξύ αντρών, συχνά σε δημόσια μέρη, με μια «θετική ευαισθησία» που έκανε τα έργα του να ξεχωρίζουν. Οι άντρες του Tom δήλωναν ξεκάθαρα την ομοφυλοφιλία τους χωρίς κανένα ίχνος ντροπής σε μια εποχή που ήταν αδιανόητο για τους πιο πολλούς gay άντρες να κάνουν κάτι τέτοιο.

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
«Νομίζω ότι αυτό το απελευθερωμένο χαμόγελο που έχουν οι χαρακτήρες του είναι ακόμη ριζοσπαστικό» λέει ο Stefan Kalmár, ο επιμελητής της έκθεσης

«Νομίζω ότι αυτό το απελευθερωμένο χαμόγελο που έχουν οι χαρακτήρες του είναι ακόμη ριζοσπαστικό» λέει ο  Stefan Kalmár, ο επιμελητής της έκθεσης "Tom of Finland: The Pleasure of Play," που μέχρι τις 13 Σεπτεμβρίου παρουσιάζει μια πολύ αναλυτική ματιά στη δουλειά του στο Artists Space Books & Talks της Νέας Υόρκης. «Δεν είναι περιπτύξεις σε κλειστά μέρη, σε κρυφά πάρτι και σε δωμάτια ξενοδοχείων, συμβαίνουν σε εξωτερικούς χώρους και είναι ολοφάνερες, έτσι σήμερα λειτουργούν ως ένας ακόμη δημόσιος διάλογος για την σεξουαλικότητα που δεν σχετίζεται με τον gay γάμο.

Οι άντρες του Tom δήλωναν ξεκάθαρα την ομοφυλοφιλία τους χωρίς κανένα ίχνος ντροπής σε μια εποχή που ήταν αδιανόητο για τους πιο πολλούς gay άντρες να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η δουλειά του Laaksonen παραμένει ακόμη και σήμερα μπροστά από την εποχή της. Είναι κόντρα στην σημερινή πεποίθηση πολλών gay ότι, για να σιγουρέψουν τα ίσα δικαιώματα, πρέπει να υποβαθμίσουν το σεξ και να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους σαν καθωσπρέπει και «κανονικούς» (ό,τι και αν σημαίνει αυτό). Ο Tom of Finland σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του αντιμαχόταν την ουδετεροποιημένη και θηλυπρεπή γκέι ζωή. Για τα έργα του έλεγε: ‘Άρχισα να υπερβάλω την αρσενικότητα επίτηδες, για να τονίσω ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι όλοι οι gay ‘καταραμένες αδελφές’ κι ότι μπορούν να είναι τόσο γοητευτικοί, δυνατοί και αρσενικοί όσο κάθε άλλος άντρας».

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
 

Η έκθεση "The Pleasure of Play" περιλαμβάνει 180 σχέδια -κυρίως φτιαγμένα με μολύβι- και 600 φωτογραφικά κολάζ, χάρτινες κούκλες της δεκαετίας του ’30, το πλήρες σετ των έργων με τέμπερα των ’40s μαζί με περισσότερα από 300 εκθέματα. Από τα σχέδια της παιδικής του ηλικίας στην Kaarina της Φιλανδίας -όπου μεγάλωσε ως γιος δυο δασκάλων-, μέχρι το 1957 που εμφανίστηκε στην αμερικάνικη αγορά μέσα από περιοδικά για bodybuilding και την καθαρά πορνογραφική δουλειά του μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1991, από φύσημα στην καρδιά.

  

Ο Kalmár λέει ότι η έκθεση επικεντρώνεται κυρίως «στο πιο διεστραμμένο υλικό του», έτσι υπάρχουν πολλά σχέδια με όργια, «παιχνίδια» με δέρμα, σκηνές στη φυλακή, ανταλλαγές ρόλων, ακόμη και κάποιοι άντρες που κάνουν σεξ ντυμένοι με στολές των Ναζί, σχέδια που ήταν εμπνευσμένα από Γερμανούς στρατιώτες που κατέλαβαν στην Φιλανδία στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. «Είναι πολύ hardcore», λέει ο Kalmár, «ακόμα και τώρα αναρωτιόμαστε ‘μπορούμε να τα δείξουμε αυτά;’».  

Ο Kalmár κάνει πικάντικη την συζήτησή του για τη δουλειά του Laaksonen αποκαλύπτοντας άγνωστα στοιχεία της προσωπικής του ζωής, όπως ότι η οικογένειά του μέχρι τον θάνατό του δεν γνώριζε τις σεξουαλικές προτιμήσεις του, κι ότι δεν ήταν και ιδιαίτερα ενεργός σεξουαλικά. «Νομίζω ότι περισσότερο του άρεσε να παίρνει μάτι», λέει.

«Η δουλειά του Laaksonen κάποτε θεωρήθηκε ότι είχε πρακτική χρησιμότητα: ότι ήταν υλικό για να αυνανίζονται άντρες που δεν είχαν πρόσβαση σε gay πορνογραφία. Τότε όμως η βιομηχανία του πορνό γνώρισε μια εκρηκτική άνθιση και η τεχνολογία αναπτύχθηκε τόσο πολύ που τα ‘φανταστικά σχέδια’ του Laaksonen έγιναν λίγο-πολύ πραγματικότητα. Ο χρόνος περιόρισε την χρησιμότητα που επεδίωκε ο ίδιος να έχουν τα έργα του, αλλά επιβεβαίωσε την καλλιτεχνική τους αξία. Το 2015 ο Tom of Finland είναι ταυτόχρονα νοσταλγικός, προφητικός και πρότυπο για μια σειρά καλλιτεχνών που καταφεύγουν συχνά στα έργα του για έμπνευση. Και σε μια εποχή που το μόνο που σε χωρίζει από το πορνό είναι ένα κλικ (οποιοδήποτε κι αν είναι τα γούστα σου), τα έργα του Laaksonen είναι πάντα το ίδιο σέξι και ερεθιστικά».

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Πέραν απ την τέλεια απόδοση της κίνησης και των εκφράσεων, το όλο concept πάσχει από πολλές απόψεις - όποιο κοινό σεξουαλικής κατεύθυνσης κι αν απηύθυνε - στο βαθμό που να μην ξέρω κατά πόσον μπορεί να θεωρηθεί καν τέχνη...