Αθήνα - Σπάρτη σε δύο ώρες - Παραδόθηκε στην κυκλοφoρία ο αυτοκινητόδρομος «Λεύκτρο - Σπάρτη»

Αθήνα - Σπάρτη σε δύο ώρες - Παραδόθηκε στην κυκλοφoρία ο αυτοκινητόδρομος «Λεύκτρο - Σπάρτη» Facebook Twitter
ΑΠΕ ΜΠΕ/ΑΠΕ ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΙΑΤΑΚΟΣ
4

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε στην κυκλοφορία το νέο αυτοκινητόδρομο «Λεύκτρο – Σπάρτη» και ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης όλων των οδικών αξόνων.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην περιοχή της Σπάρτης παρέδωσε στην κυκλοφορία το νέο αυτοκινητόδρομο «Λεύκτρο – Σπάρτη», μήκους 47 χλμ, το πρώτο αυτοτελές οδικό έργο με σύμβαση παραχώρησης που παραδίδεται ολοκληρωμένο.

Με την ευκαιρία της εκδήλωσης ο υπουργός  ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016 θα δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό έργο σύνδεσης του βασικού αυτοκινητοδρόμου με την Μεγαλόπολη, μήκους 12 χλμ και μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας, μήκους 15 χλμ. με όλους τους προβλεπόμενους κόμβους συνδέσεων. Με αυτά τα συμπληρωματικά έργα ολοκληρώνεται και παραδίδεται σε χρήση το σύνολο του κεντρικού αυτοκινητοδρόμου Πελοποννήσου «Μορέας».

Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι μετά από συστηματικές προσπάθειες και σκληρή διαπραγμάτευση του υπουργείου με τους παραχωρησιούχους, που έγινε το προηγούμενο διάστημα, έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων αυτοκινητοδρόμων που ήταν κολλημένα ή σε υπολειτουργία.

Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα σε όλους τους οδικούς άξονες, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο του 2017.

Ειδικότερα, για τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και με την ευκαιρία της παράδοσης του τμήματος «Λεύκτρο – Σπάρτη» στην κυκλοφορία, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε τη σημασία της αναθεωρημένης σύμβασης που προώθησε και ψήφισε η κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ τον περασμένο Δεκέμβριο στη Βουλή, υπογραμμίζοντας ότι το ελληνικό δημόσιο κέρδισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, σε μια εποχή, που πρέπει να προστατεύεται μέχρι και το τελευταίο ευρώ του Έλληνα πολίτη.

Ειδικότερα και αναφερόμενος στην αναθεωρημένη σύμβαση, ο κύριος Σπίρτζης σημείωσε ότι με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση, συγκριτικά με τη συμφωνία που είχε ετοιμάσει η προηγούμενη συγκυβέρνηση, ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, το κράτος κερδίζει άμεσα από τις αποζημιώσεις παραχωρησιούχου και κατασκευαστή 102 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης, ο παραχωρησιούχος παραιτείται από αξιώσεις για την καταβολή αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο, οι οποίες απορρέουν από την αρχική Σύμβαση Παραχώρησης του 2008, σε ποσό που ανέρχεται σε 106,6 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, προβλέπονται και τίθενται σε εφαρμογή δέσμη μέτρων υπέρ του δημοσίου, των πολιτών, των κοινωνικά και οικονομικά ευπαθών ομάδων και των τοπικών κοινωνιών, ορθότερης και δικαιότερης χρέωσης, με μειώσεις διοδίων για τους τοπικούς χρήστες έως 70%.

Σημειώνεται ότι ο αυτοκινητόδρομος «Λεύκτρο – Σπάρτη» διασχίζει τους Νομούς Αρκαδίας και Λακωνίας, είναι μήκους 47 χλμ με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα και σύγχρονες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας.

Επίσης, είναι το πρώτο έργο αυτοκινητοδρόμου, που παραδίδεται ταυτοχρόνως με Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων ολοκληρωμένους και σε πλήρη λειτουργία.

Με την παράδοση σε κυκλοφορία του νέου αυτοκινητοδρόμου η χρονοαπόσταση Αθήνας – Σπάρτης, διαμορφώνεται πλέον σε μόλις 2 ώρες.

Για την περίοδο του Πάσχα η διέλευση των οχημάτων στο νέο αυτοκινητόδρομο θα είναι δωρεάν.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2024: Δείτε τα σημερινά θέματα σε Οικονομική Θεωρία, Υπολογιστές, Βιολογική Γεωργία

Ελλάδα / Πανελλήνιες Εξετάσεις 2024: Δείτε τα σημερινά θέματα για τα μαθήματα ειδικότητας των υποψηφίων των ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σήμερα στα μαθήματα: Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Ξέχασε να μας πει ο αρθρογράφος, πόσο θα κοστίζουν τα διόδα στη διαδρομή ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗ και πόσες φορές θα σταματούν οι οδηγοί για να πληρώνουν τα ΜΕΤΩΠΙΚΑ διόδια. Αλλη σαχλαμάρα και αυτή. Δεν είμαστε ικανοί σαν κράτος, ούτε πλευρικά διόδια να κατασκευάσουμε.
Παίρνεις ένα χαρτάκι στην έξοδο της Αθήνας και μετά όπου βγεις πληρώνεις ανάλογα με τη χρήση. Στην τελική ας δουν πως γίνεται στην Ευρώπη. Εκεί γίνεται εδώ και 40 χρόνια!!!