Αυτό είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο του κόσμου

Αυτό είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο του κόσμου Facebook Twitter
1

Το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ είναι για ακόμη μια χρονιά κορυφαίο εκπαιδευτικό ίδρυμα στον κόσμο, σύμφωνα με τη λεγόμενη λίστα της Σαγκάης, η οποία θεωρείται μία από τις εγκυρότερες αξιολογήσεις διεθνώς στον τομέα της εκπαίδευσης.

Τα μοναδικά ελληνικά πανεπιστήμια στην κατάταξη είναι το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης που βρίσκονται στις θέσεις 301-400. Το 2011 το πανεπιστήμιο της Αθήνας είχε καταταγεί στις θέσεις 201-300.

Στην πρώτη δεκάδα δεν υπάρχουν μεταβολές σε σχέση με πέρυσι. Δεύτερο καλύτερο πανεπιστήμιο είναι το Στάνφορντ, τρίτο το ΜΙΤ και τέταρτο το πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ. Η αμερικανική κυριαρχία διακόπτεται στην πέμπτη θέση, την οποία καταλαμβάνει το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.

Ακολουθούν ακόμη τέσσερα αμερικανικά πανεπιστήμια (Τεχνολογικό Ινστιτούτο Καλιφόρνιας, Πρίνστον, Κολούμπια, Σικάγο) και η δεκάδα συμπληρώνεται με ένα άλλο βρετανικό ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Πλην Βρετανίας, το πρώτο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο βρίσκεται στην 37η θέση και είναι το γαλλικό Paris 11, ενώ ακολουθεί στην 42η θέση το σουηδικό Ινστιτούτο Καρολίνσκα.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες κρατούν τη μερίδα του λέοντος με 53 πανεπιστήμια στα 100 κορυφαία. Ακολουθεί η Βρετανία με 9, η Αυστραλία με 5 και η Ιαπωνία, ο Καναδάς, η Γερμανία και η Ελβετία που έχουν από 4. Τρεις παρουσίες στο «τοπ-100» καταγράφουν η Γαλλία, η Σουηδία και το Ισραήλ.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ανώτατης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ζια Τονγκ της Σαγκάης αξιολογούν περισσότερα από 1.000 πανεπιστήμια απ' ολόκληρο τον κόσμο. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη είναι, μεταξύ άλλων, ο αριθμός των απόφοιτων και των πανεπιστημιακών που βραβεύονται με Νόμπελ, οι δημοσιεύσεις και τα «κατά κεφαλήν επιτεύγματα» σε σχέση με το μέγεθος του ιδρύματος.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Τα κριτήρια εχουν μεγάλη επίδραση στο αποτέλεσμα. Ομως ο αριθμός των δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά, είναι δυσανάλογος για τους αμερικανούς επιστήμονες και τους ευρωπαίους ή ασιάτες΄, μιας και φαντάζομαι οτι η πλειονότητά τους ειναι αμερικάνικη (των περιοδικών), καθώς και του συστήματος "κατανομής" ερευνητικών θεμάτων απο εταιριες κλπ.για παράδειγμα είναι τυχαίο το οτι ξεχωρίζει η Σουηδία, απο ολα τα ευρωπαικα παν/μια οταν ενα απο τα κριτηρια είναι σε ποιο παν/μιο σπουδασαν οι νομπελίστες επιστήμονες; περα απο τα ακαδημαικά επιτεύγματα, θα μπορούσε να συνυπολογίσει και τη διασπορά των αποφοιτων στο οικονομικό περιβάλλον, και τις επιστήμες καθως και τα επιτευγματά τους (καινοτομίες κλπ).Η Ιαπωνία δηλαδή δεν εχει κορυφαία πανεπιστήμια; (Σε μια τετοια περίπτωση φαντάζομαι οτι τα ελληνικά παν/μια μπορεί να επιαναν ακόμα χειρότερες θέσεις αφου οι συνδετικοι κρίκοι ακαδημαικού και οικονομικου -κοινωνικού περιβάλλοντος είναι ανύπαρκτοι, και εφαρμογές των επιτευγματων ή της γνώσης που παράγεται στα παν/μια μας πρέπει πρώτα να εφαρμοστεί στο εξωτερικό και να την επανεισάγουμε εφηρμοσμένη πλέον αφου λείπουν πλέον οι εγχώριοι κρικοι απο τις αλυσιδες παραγωγής νεων συστημάτων..)Οσον αφορά την έρευνα πάντως δεν μπορω να μήν σκεφτώ οτι τα αμερικανικα παν/μια μιας και δεν είναι δημόσια, αποσκοπούν σε οικονομικό οφελος απο τέτοιου είδους μελέτες... Επειδη ομως λιγα αναφέρονται οσον αφορά την ερευνα αυτή, φαντάζομαι ομως οτι μια τέτοια μελέτη θα είναι οπωσδήποτε σοβαρά "μελετημένη", και ισως το μέγεθός των αμερικανικων αυτών ιδρυμάτων απο μόνο του προσελκύοντας περισσότερους καθώς και τους καλύτερους φοιτητές απο ολο τον κόσμο, μπορεί να αξιοποιήσει αυτή την κλίμακα. Μήπως και τα δικά μας παν/μια πρεπει να διδαχτουν κάτι απο τα πανεπιστήμια που λειτουργουν σαν επιχειρήσεις;