Η πόλη που ξέμεινε από παιδιά

Η πόλη που ξέμεινε από παιδιά Facebook Twitter
9
Η πόλη που ξέμεινε από παιδιά Facebook Twitter
Μεγαλώνοντας στην Αθήνα

Βλέποντας τις φωτογραφίες των συλληφθέντων της Κοζάνης, δεν ξέρεις για ποιο πράγμα να στενοχωρηθείς περισσότερο /

για τα παραμορφωμένα πρόσωπα ή για το εφηβικό τους παρουσιαστικό; /

ή και για τα δύο; /

το πρώτο, όσο ξέρω, είναι αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας /

για το δεύτερο, δεν μπορείς να πεις πολλά /

σκέφτομαι μόνο ότι ένας σημερινός εικοσάρης γεννήθηκε στην Αθήνα του 1993 /

εμείς, που σήμερα βρισκόμαστε κοντά στα 40 και εικοσαρίζαμε στις αρχές της δεκαετίας του '90, πρέπει να ήμασταν η τελευταία γενιά Αθηναίων που έπαιξε έξω από το σπίτι, στη γειτονιά, στην πλατεία, στο σχολείο /

θυμάμαι έναν θείο μου στα χρόνια του παππού, που όταν έμπαινα στην εφηβεία μού είχε πει λίγο δασκαλίστικα: «σας λυπάμαι, γιατί δεν θα παίξετε ποτέ στο χώμα» /

το ύφος του με είχε ενοχλήσει, αλλά καταλάβαινα τι προσπαθούσε να πει /

εξάλλου, κάθε γενιά ζηλεύει λίγο τις επόμενες και η ζήλια μεταμορφώνεται κάποιες φορές σε αφόρητο διδακτισμό /

έτσι, δεν θέλω να πω το ίδιο για τα παιδιά που μεγάλωσαν τις δεκαετίες της ελληνικής ευμάρειας, τις δεκαετίες δηλαδή του 1990 και του 2000 /

όμως, πάντα μου έκανε εντύπωση γιατί τα παιδιά της δικής μου γειτονιάς σταμάτησαν κάπως απότομα να μαζεύονται στην άχαρη αυλή από τσιμέντο του σχολικού συγκροτήματος /

νομίζω το φαινόμενο πήρε παναθηναϊκές διαστάσεις, για να χαλαρώσει λίγο με την εμφάνιση των μεταναστών που εποίκισαν πλατείες και πάρκα, κυρίως στις γειτονιές με μεγάλη πυκνότητα σε ξένους /

δεν έχω εύκολη εξήγηση, πέρα από τα προφανή: η επέλαση του Ίντερνετ, η υπερπροστασία από τρομοκρατημένους γονείς, ο καλύτερος έλεγχος «μέσα στο σπίτι», και πάει λέγοντας /

και, σίγουρα, δεν λυπάμαι τους έφηβους του 2000 /

ναι, είναι ατυχία να μην παίζεις με τους φίλους σου στον δρόμο, αλλά υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα για τα οποία τους ζηλεύω, επομένως η κουβέντα σταματάει κάπου εδώ /

αυτό που δεν μπορεί να σταματήσει είναι ο αφύσικος τρόπος με τον οποίο ζούμε στην Αθήνα, ο αφύσικος τρόπος με τον οποίο μεγαλώνουν πολλά παιδιά στην Αθήνα, ο αφύσικος τρόπος με τον οποίο καλών προθέσεων γονείς σχετίζονται με τα παιδιά τους σε ένα αστικό περιβάλλον τοξικό, διαταραγμένο και αποσπασματικό /

αν, λοιπόν, υπάρχει μια δουλειά που πρέπει να γίνει, είναι να εστιάσουμε στη μικρή κλίμακα της γειτονιάς του ενός ή των δύο οικοδομικών τετραγώνων /

κι αν δεν μπορούμε να αρχίσουμε να γκρεμίζουμε (πολυκατοικίες), ας σκεφτούμε πώς μπορούμε να ζωντανέψουμε ξανά τις γειτονιές μας, να τις κάνουμε λίγο πιο ευχάριστες και περισσότερο λειτουργικές /

ακούγεται σαν ένα ακόμα ανέξοδο ευχολόγιο, όμως δεν υπάρχει άλλη λύση /

αν κάναμε τη ζωή μας χτικιό και περιμένουμε να «ζήσουμε» στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού μας ή στο εμπορικό κέντρο ή το επόμενο τριήμερο, κάτι πάει πολύ στραβά /

αυτό που έχουμε ανάγκη είναι οι σχέσεις / όχι μόνο με τους δικούς μας αλλά και με τον κόσμο εκεί έξω /

μόνο μια καθημερινότητα που μας βγάζει από το καβούκι μας και μας γειώνει στο «κάθε μέρα» με τους άλλους μπορεί να έχει νόημα /

και, καλώς ή κακώς, η «επίσημη» πολιτική ελάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει σε αυτό το επίπεδο /

εδώ, ο κλήρος πέφτει αναπόφευκτα σ' εμάς /

ευτυχώς.

Αθήνα
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

7 σχόλια
Διαβασα το αρθρο σας και μου ήρθε στο μυαλό ένας πινακας ζωγραφικής που ειχα δει παλιότερα, Ο γίγαντας του Ακάλυπτου, αναρωτιέμαι αν τον έχετε υπ'όψην σας http://www.kallimopoulos.com/index.jsp?lang=el&id=2&wid=259Μερσί
Την γειτονια την οριζουν οι ανθρωποι. Οταν σταματησαμε να λεμε καλημερα στο γειτονα μας και κλεισαμε τις πορτες των σπιτιων μας σταματησαν να παιζουν και τα παιδια μας στο δρομο. Εγω σε πεισμα των καιρων την αφηνω ανοιχτη και τα παιδια μου παιζουν στο πεζοδρομιο οπως και εγω μαζι με τα υπολοιπα της γειτονιας μας στο Μοσχατο
Δεν ξερω σε τι βαθμο επιθυμει την αλλαγη στις πλατειες που αναφερει ο αρθρογραφος, αλλα αν ειναι να βλεπουμε παλι γκριζες περιφραξεις για οσο θα γινονται τα εργα αναπλασης (δηλαδη 10 χρονια, λογω της κρισης), τις προτιμω ετσι οπως ειναι. Ουτοπικα, ναι, θα ηθελα κι εγω να τις δω αλλαγμενες. Αλλα προς το παρον, περιμενω να δω την πολυπαθη πλατεια Δουρουτη να εχει την ομορφια που της αξιζει.
Κλασσικός ιδεαλιστής Ρηγόπουλος, που όσο και αν μ' αρέσει να τον διαβάζω, νομίζω ότι πάντα χτίζει, γκρεμίζει, ξαναχτίζει την Αθήνα με όρους Σκανδιναβικούς. Μακάρι να γίνει κάτι με τις γειτονιές. Μακάρι. Αλλά δεν το βλέπω.
Εγώ γεννήθηκα στα τέλη του 88 και είμαι στα σίγουρα από τις τελευταίες των γενιών που έπαιξε στους δρόμους της γειτονιάς.Και είναι μπορώ να πω πολύτιμες αυτές οι αναμνήσεις.Λυπάμαι πολύ τα παιδιά που δεν έχουν την δυνατότητα να αποκομίσουν κάτι ανάλογο για την μετέπειτα, ενήλικη ζωή τους.Η Αθήνα χρονιά με χρονιά, γίνεται ολοένα και πιο αφιλόξενη.