Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s

Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s Facebook Twitter
Gloria, 1953, Ιδιωτική συλλογή
1

O George Quaintance ήταν ένας καλλιτέχνης πολύ τολμηρός για την εποχή του. Ένας πολυτάλαντος άνθρωπος που ακολούθησε πολλά μονοπάτια αλλά δεν αξιώθηκε όσο ζούσε, να βιώσει την επιτυχία και την καταξίωση που επρόκειτο να ακολουθήσει. Αν είχε γεννηθεί μερικές δεκαετίες αργότερα, σήμερα η ανθρωπότητα ίσως και να τον γνώριζε ως μια πολυσχιδή προσωπικότητα, μια εκρηκτική περσόνα ίσως και ως έναν ιδιοφυή καλλιτέχνη όπως ο ίδιος φιλοδοξούσε να είναι.

Αλλά ο Quaintance, ο οποίος πέθανε το 1957, έζησε και εργάστηκε σε μια συντηρητική εποχή που η ομοφυλοφιλία ήταν σχεδόν απαγορευμένη, και στους φανταχτερούς (στα όρια του κιτς) πίνακές του με το έντονο ομοφυλοφιλικό περιεχόμενο η απεικόνιση γεννητικών οργάνων ήταν εκτός συζήτησης. Σε μια εποχή πριν το Stonewall, τη σεξουαλική επανάσταση, τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και την κρίση του AIDS, ο Quaintance και η camp ερωτική τέχνη που παρήγαγε ισορροπούσαν μεταξύ συνενοχής και κατακραυγής.

Μισό αιώνα μετά, ο φανταστικός κόσμος που δημιούργησε ο Quaintance, ο οποίος κατοικείται από Λατίνους εραστές, παντοδύναμους ταυρομάχους, σωματώδεις καουμπόηδες, Αρχαίους Έλληνες με γυαλισμένα μπράτσα και μεγάλα στέρνα, εξακολουθεί να γοητεύει και να εμπνέει. Οι 55 πίνακες που ζωγράφισε, σπάνια εμφανίζονται σε δημοπρασίες αφού πωλούνται ιδιωτικώς σε αστρονομικά αλλά απόρρητα συνήθως νούμερα. Το έργο του Quaintance, ενέπνευσε μια γενιά καλλιτεχνών ανάμεσά τους οι Tom of Finland, Χάρι Μπους, Etienne και άλλοι.

Μεγαλωμένος σε ένα αγρόκτημα σε αγροτική περιοχή της Βιρτζίνια, ο Quaintance είχε μια συναρπαστική διαδρομή: υπήρξε χορευτής βαριετέ, ο ευνοημένος πορτρετίστας της υψηλής κοινωνίας της Ουάσινγκτον, και ένα διάσημος designer κομμώσεων- αν και στην πραγματικότητα ποτέ δεν άγγιξε τα μαλλιά κανενός από τους πελάτες του!

Ένα πολυτελές άλμπουμ με τα άπαντα του Quaintance μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Taschen.

Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s Facebook Twitter
Ηρακλής, 1957, Ιδιωτική συλλογή
Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s Facebook Twitter
Manolo, 1952, Ιδιωτική συλλογή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια