Αιχμηρή και καταγγελτική η απάντηση των αρχαιοφυλάκων για τον βανδαλισμό στο Βυζαντινό Μουσείο

Αιχμηρή και καταγγελτική η απάντηση των αρχαιοφυλάκων για τον βανδαλισμό στο Βυζαντινό Μουσείο Facebook Twitter
2

Με αιχμές, αλλά και καταγγελίες εναντίον της διευθύντριας του Μουσείου, αλλά και των αρμοδίων για ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας σχολιάζει η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων τον βανδαλισμό στο στο Βυζαντινό Μουσείο.

Σχετικά με το γεγονός, η ΠΕΥΦΑ αναφέρει μεταξύ άλλων πως «πρέπει να αποδοθούν ευθύνες αναλογικά σε όλους τους εμπλεκόμενους του περιστατικού. Εννοούμε βέβαια ότι η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τους Αρχαιοφύλακες, αλλά και την διεύθυνση του Μουσείου».

Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης τονίζει ότι «Όλοι γνωρίζουμε ότι για να λειτουργήσει ένα σύστημα ασφάλειας, προϋποθέτει συγκεκριμένους κανόνες, δηλαδή υποδομές όπως π.χ. μια ιματιοθήκη όπου ο επισκέπτης υποχρεωτικά πρέπει να αφήσει τσάντες, σακίδια κλπ, τα οποία θα μπορούσαν εν δυνάμει να κρύβουν αντικείμενα πιθανού βανδαλισμού».

Η ανακοίνωση:

Εκφράζουμε την θλίψη μας και την ανησυχία μας για το συγκεκριμένο περιστατικό, το οποίο δυστυχώς δεν είναι το μόνο που έχει συμβεί και που αφορά θέματα ασφάλειας και λειτουργίας ενός Μουσείου η Αρχ/κου Χώρου και βέβαια δεν θα είναι και το τελευταίο.


Σαφώς και πρέπει να αποδοθούν ευθύνες αναλογικά σε όλους τους εμπλεκόμενους του περιστατικού. Εννοούμε βέβαια ότι η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τους Αρχαιοφύλακες, αλλά και την διεύθυνση του Μουσείου.

Όλοι γνωρίζουμε ότι για να λειτουργήσει ένα σύστημα ασφάλειας, προϋποθέτει συγκεκριμένους κανόνες, δηλαδή υποδομές όπως π.χ. μια ιματιοθήκη όπου ο επισκέπτης υποχρεωτικά πρέπει να αφήσει τσάντες, σακίδια κλπ, τα οποία θα μπορούσαν εν δυνάμει να κρύβουν αντικείμενα πιθανού βανδαλισμού.


Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι το Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο καθώς και η συντριπτική πλειονότητα των Μουσείων, δεν διαθέτει τέτοιους ανάλογους χώρους όπου υποχρεωτικά στην παρούσα φάση, οι συγκεκριμένες επισκέπτριες θα είχαν αφήσει τις μεγάλες τσάντες που κουβαλούσαν μαζί τους με τα διάφορα σύνεργα που χρησιμοποίησαν.


Αυτό όμως μόνο φταίει; Όχι βέβαια! Και σταματάμε εδώ, διότι δεν θέλουμε να αναφέρουμε πιο πολλά σχετικά με την φύλαξη Μουσείων & Αρχ/κων Χώρων.


Θα θέλαμε πάντως πάρα πολύ να μας πει η λαλίστατη διευθύντρια του εν λόγου Μουσείου, τι έχει κάνει για την θωράκιση του χώρου που διευθύνει; Έχει ενδιαφερθεί για την ασφαλή λειτουργία της φύλαξης ή το μοναδικό της ενδιαφέρον ήταν οι καθημερινές εκδηλώσεις παντός τύπου; Όμως για το συγκεκριμένο θέμα θα ενημερώσουμε άλλη στιγμή.


Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι μερίδα των ΜΜΕ, αναμένει την αντίδραση και θέση της ΠΕΥΦΑ για το συγκεκριμένο συμβάν. Αυτό συμβαίνει γιατί η ΠΕΥΦΑ μιλάει πάντα ειλικρινά, δημόσια, κάνοντας κριτική και αυτοκριτική, καταγγέλλει, επαινεί, με μοναδικό κριτήριο το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των εργαζομένων και βέβαια δεν είμαστε ούτε παράρτημα της ΓΑΔΑ, ούτε γραφείο τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού για να ενημερώνουμε για οτιδήποτε συμβαίνει (μικρό ή μεγάλο στα Μουσεία και στους Αρχ/κους Χώρους ).

Άρα κακώς εγκαλείται. Εν κατακλείδι πάντως, καλώς έχει ξεκινήσει η διερεύνηση του συγκεκριμένου συμβάντος, ώστε να αποδοθούν αναλογικά οι ευθύνες σε όλους όσους εμπλέκονται με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο και σας ενημερώνουμε ότι από την πρώτη κιόλας στιγμή η ΠΕΥΦΑ βρισκόταν ήδη εκεί για να ενημερωθεί για το συμβάν.


Το περιστατικό αυτό, κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για πρόσληψη μόνιμου φυλακτικού προσωπικού, την αναθεώρηση των κανόνων ασφάλειας και λειτουργίας των Μουσείων και Αρχ/κων Χώρων καθώς και την άμεση εκπαίδευση του υφιστάμενου μόνιμου προσωπικού.


Η ΠΕΥΦΑ, έχει προτείνει και έγιναν αποδεκτά από την Υπουργό Πολιτισμού, συγκεκριμένα μέτρα για τα προβλήματα που υπάρχουν. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία μας θα συνεχιστεί ήρεμα και απρόσκοπτα για το κοινό συμφέρον.

Culture
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Ξέρετε κάτι ρε παλουκάρια; Πραγματικά σκασίλα μου για τις συνθήκες, τις ελλείψεις, τον ανάδρομο Ερμή. Εγώ, διαβάζω πάλι για την μπάλα στην εξέδρα. Εάν 20 νομάτοι δεν μπορείτε να έχετε μια στοιχειώδη εποπτεία του χώρου, ας το κλείστε. Ακόμη και να πείτε το ανθρώπινο, δεν μπορούμε να είμαστε όλη την ώρα παντού, για να προλάβουμε τον κάθε σαλταρισμένο, και πάλι θα σας καταλάβαινα. Όταν όμως στον ιδιωτικό τομέα, θα είχατε απολυθεί, ενώ εδώ είμαστε στο φταίτε εσείς, δε φταίμε εμείς, φταίει και ο χατζηπετρής, προσλάβετε κι άλλους, ελάτε να κάνουμε και μια επιτροπή, και πάνω από όλα, επειδή είμαι τακτικός επισκέπτης των μουσείων και βλέπω πόσο φλέγεστε από ζήλο, πραγματικά δε με νοιάζουν οι δικαιολογίες σας, ακόμη και αν έχετε δίκιο. Ξεκινήσατε έναν πόλεμο, εσείς οι υπερδίκαιοι μόνιμοι, έκτακτοι προς μονιμοποίηση και μτετατακτοί προς μονιμοποίηση επίσης, που μόνο εσείς έχετε δίκαια, που εγώ ο κακοπληρωμένος, χωρίς υπερωρίες, επιδόματα, άδειες μετ αποδοχών, εγώ που δε μπορώ καν να εξασφαλίσω ένα γλίσχρο επίδομα ανεργίας όταν με παίρνει ο άλλος Τετάρτη, να μου πει ότι "μην έρθω την Πέμπτη, από Σεπτέμβρη πάλι" δεν θέλω ούτε με νοιάζει να σας καταλάβω. Σόρι.
Πρέπει οι φύλακες να είναι μόνιμοι ώστε να μπορεί να βανδαλιζει ο καθένας ότι θέλει και να μην μπορούν να απολυθούν. Γενι τζάμι Θεσσαλονίκης κλειστό γιατί ο φύλακας που έπρεπε να είναι εκεί είχε πάει για μπάνιο, αρχαιολογικό μουσείο Σάμου, ο φύλακας μιλούσε συνέχεια στο κινητό, αρχαιολογικός χώρος Βεργίνας, κλειστός χωρίς καμία ενημέρωση γιατί είχαν στάση εργασίας. Ένα διευθυντή μουσείου είχα ακούσει να λέει σε συνέντευξη:" ήμουν πολύ απαιτητικός έως σκληρός με τους συνεργάτες μου ". Αλλά αυτός ήτανε διευθυντής στο καλύτερο ιδιωτικό μουσείο της Ελλάδας. Τώρα οι συνδικαλιστές του δημόσιου λένε πως θα πρέπει να έχει τα μέτρα ασφαλείας του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης.