Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν τα δυσάρεστα γεγονότα του 2008 στην Αθήνα , ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
2

Φωτιές, χαρακώματα, μάχες με μολότοφ και κυνηγητά, ένα δυσάρεστο déjà vu για όσους έχουν ζήσει μέρες (και νύχτες) επεισοδίων στην Αθήνα, τότε που καιγόταν το κέντρο.

Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν εκείνες τις στιγμές, ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Είναι κομπάρσοι και ηθοποιοί που γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα, τόσο ρεαλιστικά και πειστικά, που αν βρισκόσουν τυχαία εκεί κοντά ανυποψίαστος δύσκολα θα πίστευες ότι γυρίζεται ταινία.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός φοιτητής στην Αθήνα, δεν εμφανίζεται στο αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους γονείς του, η μητέρα του, Παρί, θα ξεκινήσει μια αγωνιώδη προσπάθεια να βρει το γιο της. Προερχόμενη από ένα συντηρητικό, θρησκευτικό περιβάλλον, με λιγοστές γνώσεις αγγλικών, στο πρώτο της ταξίδι εκτός Ιράν, η Παρί θα βρεθεί να τριγυρνά μόνη στις πιο σκοτεινές γωνιές μιας άγνωστης, απειλητικής αλλά και γοητευτικής πόλης, θα φτάσει τα όριά της στα άκρα και θα ανακαλύψει τελικά τον ίδιο της τον εαυτό.

Στο ρόλο της Παρί η βραβευμένη Ιρανο-Γερμανή ηθοποιός, Melika Foroutan. Στο ρόλο του συζύγου της ο Ιρανός, Shahbaz Noshir.

Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Στην ταινία κάποια στιγμή η Παρί, ξένη σε ένα άγνωστο περιβάλλον, βρίσκεται τυχαία μέσα στα επεισόδια, σε μια από τις πιο έντονες στιγμές της ιστορίας.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Βιογραφικό Σιαμάκ Ετεμαντί

Ο Σιαμάκ Ετεμαντί γεννήθηκε στην Τεχεράνη. Το 1995 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε κινηματογράφο στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα. Έχει επίσης παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, μοντάζ και φωτογραφίας. Το 2001 σκηνοθέτησε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, «Βινιέτα», ως ταινία αποφοίτησης, και το 2003 τη δεύτερη, με τίτλο «Παραμυθάς», και χρηματοδότηση της ΕΡΤ. Και οι δύο ταινίες έλαβαν μέρος σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από το 2004 μέχρι το 2011 εργάστηκε εκτενώς ως Α' και Β' βοηθός σκηνοθέτη σε διάφορες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ντοκιμαντέρ. Ταυτόχρονα, εργαζόταν περιστασιακά ως ηθοποιός, τόσο στο σινεμά όσο και στο θέατρο.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Κομπάρσοι και ηθοποιοί γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Η τελευταία του ταινία μικρού μήκους «Cavo D' Oro» πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ήταν υποψήφια για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους από την ΕΑΚ. Η ταινία βρήκε διανομή στις ελληνικές αίθουσες και είχε μια επιτυχημένη πορεία στα διεθνή φεστιβάλ.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Σιαμάκ. Το σενάριό της αναπτύχθηκε στο Torino Film Lab και στο L'atelier του Φεστιβάλ των Καννών, ενώ βραβεύθηκε ως καλύτερο project στο Cinelink του Φεστιβάλ του Σαράγεβο.

Η ταινία έχει λάβει ήδη χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC), το Βουλγαρικό Κέντρο Κινηματογράφου (BNFC), το Ολλανδικό Κέντρο Κινηματογράφου (NFF), το πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Eurimages.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Info:

Παραγωγή: Heretic (GR), Le Bureau (FR), Topkapi Films (NL), The Chouchkov (BG)

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Τζάμπα έξοδα έκανε η παραγωγή. Ας ζητούσε εικόνες αρχείου απο κάποιο δελτίο ειδήσεων η απλά ας έκαναν μια βόλτα με μια κάμερα ένα Σάββατο βράδυ...
Το ακριβώς αντίθετο θα γίνει. Όταν μελλοντικά τα ΜΜΕ (στο πλαίσιο της τακτικής τους "κάνουμε την τρίχα τριχιά και, ει δυνατόν, κάβο δεσίματος των πλοίων") θα χρειάζεται να μεγαλοποιήσουν ένα συμβάν και να περιγράψουν την "ανομία" και το "άβατο", θα καταφεύγουν συχνά στα πλάνα της ταινίας (fact checkers αγρυπνείτε! Σας περιμένει κάμποση δουλειά!)