Κωνσταντίνος Δαγριτζίκος

Κωνσταντίνος Δαγριτζίκος Facebook Twitter
Φωτό: Σπύρος Στάβερης
2

Γεννήθηκα την ίδια μέρα με τον πατέρα μου, στις 10 Ιουλίου,διαφορετική χρονιά όμως. Μεγάλωσα στη Νέα Ιωνία. Δημοτικό πήγα σ’ ένα πέτρινο γραφικό σχολείο και γυμνάσιο, λύκειο δίπλα σ’ ένα άλσος. Παίζαμε εφτάπετρο, μπίλιες, κρυφτό, νεραντζοπόλεμο και η κινητή τηλεφωνία ήταν άγνωστο σπορ στη χώρα εκείνη την εποχή. Οι γονείς μου δεν είχαν την παραμικρή σχέση με τα πάσης φύσεως καλλιτεχνικά δρώμενα, αλλά ήταν απίστευτοι άνθρωποι και οι δύο, και δεν παίζει να έκανα τίποτα σοβαρό στη ζωή μου αν δεν υπήρχαν με τον τρόπο που υπάρχουν και έχουν υπάρξει. Ο μπαμπάς μου είχε μια θολή ανάμνηση ότι έπαιζε ντραμς πιτσιρικάς και νομίζω, κατά κάποιον τρόπο, υποσυνείδητα αυτό μου είχε κάτσει στο μυαλό και τελικά άρχισα κι εγώ να παίζω ντραμς στο δημοτικό, παρότι πιστεύω ότι ποτέ πραγματικά δεν είχε πιάσει μπαγκέτα στη ζωή του.

Στο σχολείο σιχαινόμουν το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και πράγματα που είχαν μέσα τους τον ανταγωνισμό και μια γενικότερη αρρενωπότητα. Μου άρεσε να παίζω βόλεϊ και περισσότερο «ειρηνικά» αθλήματα. Γούσταρα πολύ τη μουσική και φτιάχναμε συνέχεια μπάντες με τους φίλους μου - με τα ίδια άτομα αλλάζαμε και το ύφος της ανάλογα με τα ακούσματά μας. Παίζαμε από death metal μέχρι Κατσιμιχαίους, ανάλογα με την εποχή. Έπικ όνομα μπάντας, Demon Knights, με τον Χριστόφορο. Μάλιστα, είχα φτιάξει ένα λογότυπο που κατά μεγάλη σύμπτωση είδα εκ των υστέρων ότι ήταν ίδιο με το logo των Dead Kennedys.

Ήμουν χάλια μαθητής. Σιχαινόμουν το διάβασμα, όπως το σιχαίνομαι και τώρα. Ούτε πολιτικοποιημένος ήμουν. Τυχαία είχα κατέβει σε μια πορεία κατά του τότε υπουργού Παιδείας Γεράσιμου Αρσένη και είχα πάει μια-δυο φορές σε τοπικές καταλήψεις για τη φάση. Τώρα μπορείς να πεις ότι είμαι πολιτικοποιημένος με τον τρόπο μου, όπως αναγκαστικά είναι όλοι. Δεν υπάρχει κι άλλη επιλογή. Μια αδιαφορία που κι εμένα με χαρακτήριζε για πάρα πολλά χρόνια, ένας έμφυτος σταρχιδισμός, νομίζω ότι έχει εξαφανιστεί, δυστυχώς, σε έναν μεγάλο βαθμό. Μικρός ήθελα να γίνω αρχαιολόγος ή πιλότος. Ο νονός μου ήταν πιλότος και με έπαιρνε μαζί του, στο Παλαιό Αεροδρόμιο στο Ελληνικό, και με έβαζε μέσα στα αεροπλάνα. Παρ’ όλα αυτά, ξεκίνησα να σπουδάζω κάτι που είχε σχέση με διοίκηση επιχειρήσεων, μάρκετινγκ και τέτοιες βλακείες. Όσο ήμουν στο σχολείο οι καθηγητές μάς έσπρωχναν προς τα εκεί, γιατί ήταν politically correct. Εννιά στα δέκα μαθήματα αφορούσαν αυτά τα πράγματα, τη στιγμή που η μουσική και τα καλλιτεχνικά είχαν μηδαμινή βαρύτητα. Για παράδειγμα, πριν τελειώσω το λύκειο, δεν ήξερα ότι υπάρχει Σχολή Καλών Τεχνώνστην Αθήνα. Γιατί; Γιατί δεν μου την έδειξε κανείς.

Στη σχολή πήρα τυχαία ένα μάθημα Ιστορίας της Τέχνης, μου έκανε ένα γιγάντιο κλικ και τελικά τελείωσα Ιστορία της Τέχνης. Με τα πολλά ξεκίνησα να τρέχω κι ένα πρότζεκτ, το «B.I.G. Project Space», στο παλιό διαμέρισμα των γονιών μου. Μια μέρα αποφάσισα να κάνω μια έκθεση εκεί μέσα, η μία έγινε πολλές και κατέληξα να τρέχω το πρότζεκτ για δύο χρόνια. Είκοσι δύο χρόνων, όλα μόνος μου. Πάντα πιστεύω ότι τα πράγματα θα πάνε καλά: είτε μιλάμε για προσωπικές σχέσεις, είτε για τα επαγγελματικά μου, είτε για τις μικρές λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής. Ίσως το ν’ αποφασίσω να σπουδάσω Ιστορία της Τέχνης ήταν μια τρέλα για τα δεδομένα της χώρας. Ακόμα και όταν το ανακοίνωσα στις ίδιες τις καθηγήτριες που μου έκαναν το μάθημα, αυτές έβαλαν τα γέλια.

Το πιο μεγάλο ρίσκο για το six d.o.g.s είναι απλά ότι το... ανοίξαμε. Όσο το έστηνα μου έλεγαν όλοι ότι είμαι ηλίθιος και τρελός και να μην το κάνω. Όλα είναι στο χέρι σου, όμως. Υπάρχει ένας σνομπισμός και μια εσωστρέφεια σε κάποια πράγματα που έχουν την ταμπέλα «underground», που για κάποιον λόγο δεν είναι κουλ αν πάει να απλωθεί λίγο πιο έξω. Σε ό,τι έκανα πάντα αυτό που με ενδιέφερε ήταν να υπάρχει ένα δημιουργικό mix ανθρώπων και background. Η ιδέα και η επικοινωνία πρέπει να είναι πολύ εξωστρεφείς, ώστε να μπορούν να έρθουν όλοι και να παίξουν όλοι. Σιχαίνομαι την εσωστρέφεια.

Το six d.o.g.s δεν το επηρέασε η κρίση γιατί πολύ απλά.. άνοιξε μέσα στην κρίση. Το 2009 ήταν προφανές τι θα γινόταν. Όποτε και να ανοίγαμε όμως, θα το φτιάχναμε με τον ίδιο τρόπο. Δεν ανοίγουν τεράστια κλαμπ αλλά μικρά μαγαζιά. Σπιτικά. Ο κόσμος δεν θέλει επιθετικότητα. Δεν μπορεί άλλο να πετάει πανέρια με λουλούδια και να ξοδεύει ασύστολα. Όχι ότι δεν θέλει. Απλώς δεν μπορεί, γιατί δεν έχει τα λεφτά. Ποτέ, βέβαια, δεν τα είχε κανείς αυτά τα λεφτά. Ατέρμονος δανεισμός και αντιπαροχή. Τα δύο βασικά συστατικά δόμησης της σημερινής τοπικής κοινωνίας.

Όταν θα ξεπεραστεί αυτή η κρίση, θα δούμε τελικά αν ο κόσμος σταμάτησε να ακούει Ρουβά και, αντ’ αυτού, να πηγαίνει σε λάιβ των Baby Guru. Εγώ νομίζω ότι θα επιστρέψουμε στα pop up είδωλα. Στην παραλιακή ακόμα της πουτάνας γίνεται. Ο λόγος που δεν υπάρχουν τόσα σκυλάδικα πια δεν είναι επειδή δεν πάει ο κόσμος αλλά επειδή οι επιχειρηματίες που τα έκαναν ήταν πάντα με το ένα πόδι στη φούσκα και τη λαμογιά. Η κρίση δεν έχει αλλάξει τον Έλληνα. Ακόμα, όμως, τα βλέπω όλα αισιόδοξα. Αν δεν τα έβλεπα, θα έφευγα από την Ελλάδα. Όποιος επιλέγει να μένει σε αυτήν τη χώρα δεν πρέπει να γκρινιάζει. Αν και εγώ, όπως όλοι, έχω πολύ μεγάλο θυμό γι’ αυτό που συμβαίνει. Όταν δεν έχεις κλέψει, όταν είσαι νομοταγής, απορείς με αυτά που γίνονται. Θες να βγεις έξω και να σκοτώσεις πολύ κόσμο. Αλλά επειδή δεν μπορείς ν’ αλλάξεις αυτό που έχει γίνει, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να κάτσεις εδώ και να πολεμήσεις. Δεν έχει νόημα να γκρινιάζεις, σήκω και φύγε και άσε εμάς, που πιστεύουμε στα πράγματα που γίνονται εδώ, να δώσουμε κάτι καινούργιο σε αυτήν τη χώρα.

Έχω φτιάξει έναν ιδανικό μικρόκοσμο γύρω μου. Μένω εκεί που θέλω, στο ιστορικό κέντρο, έχω φτιάξει έναν χώρο εκεί που θέλω, στο ιστορικό κέντρο, βγαίνω στο ιστορικό κέντρο, γενικώς κινούμαι στο ιστορικό κέντρο, που είναι μια από τις αγαπημένες μου περιοχές σε ολόκληρο τον κόσμο κι έχει πολύ-πολύ δρόμο ακόμα για να βελτιωθεί. Όντως, όταν βγαίνω λίγο έξω από τη βολή μου είμαι κάπως αλλιώς, ανασκουμπώνομαι. Ισχύει ότι ζούμε σ’ έναν μικρόκοσμο, αλλά όταν πας Δεκαπενταύγουστο σε ένα Blue Star και βλέπεις επτά χιλιάδες άτομα που σιχαίνεσαι, θες να τους πετάξεις όλους έξω, γιατί ο καθένας έχει πιάσει μια καρέκλα για το τσαντάκι του και μια για το κινητό του.

Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν μια θέση στην πόλη - θα υπάρχουν πάντα πράγματα που σου αρέσουν και δεν σου αρέσουν. Κάθε άνθρωπος μπορεί να φτιάξει τον δικό του μικρόκοσμο. Όσο πιο διευρυμένος είναι, τόσο το καλύτερο (γι’ αυτόν). Ούτως ή άλλως, ένα φαντασιακό περιβάλλον είναι όλο αυτό που βιώνουμε, ας το κάνουμε όσο πιο χαζοχαρούμενο μπορούμε.

Οι Αθηναίοι
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

2 σχόλια
@RawgregΕάν εσύ από όλο αυτό που διάβασες θεωρείς ότι εκεί πρέπει να εστιάσεις, τότε νομίζω ότι η ηττοπάθεια που ΕΣΥ έχεις δεχτεί για τον εαυτό σου πραγματικά σου αξίζει.
Δηλαδή, με λίγα λόγια, μας παρουσιάζετε έναν τύπο, τον Κωνσταντίνο, που όπως μας λέει πάντα είχε "μια αδιαφορία" που τον χαρακτήριζε για πάρα πολλά χρόνια, "έναν έμφυτο σταρχιδισμό, που νομίζω ότι έχει εξαφανιστεί, δυστυχώς, σε έναν μεγάλο βαθμό."Έναν τύπο, που αναγκαστικά, λέει, χρειάζεται τώρα τελευταία να είναι πιο πολιτικοποιημένος και αυτό τον χαλάει πολύ. Θα έπρεπε να μην σκέφτεται κανένας μας, ποτέ.Που τυχαία ακολούθησε έναν δρόμο στις σπουδές του, αλλά είχε τη μαμά και τον μπαμπά να του δώσουν ένα διαμέρισμα (!) να το κάνει ότι θέλει. Και μετά προφανώς του δώσαν και τα λεφτά να αγοράσει τον χώρο και να ανοίξει το six dogs. Δύσκολη που είναι η ζωή για μερικούς...Που ζει στον μικρόκοσμό του όπως ακριβώς θέλει, μένει εκεί που του αρέσει, βγαίνει εκεί που θέλει και είναι τόσο φλώρος που δεν την παλεύει μέσα στο πλοίο με τον υπόλοιπο κόσμο, σιχαίνεται.Που του την σπάνε αυτοί που γκρινιάζουν για την κατάσταση εδώ, προτιμά να συναναστρέφεται με βολεμένους σαν τον ίδιο και οι υπόλοιποι να πάνε να πηδηχτούν, να τον αφήσουν στην ησυχία του να ζήσει όσο πιο "χαζοχαρούμενα" μπορεί.Έλεος ρε Lifo