Ας μην προβάλουμε πάνω στους γνωστούς ανθρώπους τα κόμπλεξ μας

Facebook Twitter
39

 "Η ύπαρξη σου και μόνο μου ανεβάζει το αίμα στο κεφάλι"!

 

Πρώτα για την Μόνικα. Αυτό που ενοχλεί το κοινό στην περίπτωση της Μόνικα δεν είναι η μουσική της. Εκπροσωπεί την εικόνα του «τέλειου» μέσα στο μυαλό των περισσοτέρων ανθρώπων, την οποία εξαιτίας καθαρά προσωπικών μειονεκτημάτων(κόμπλεξ) δεν μπορούν να ανεχτούν. Η αμφισβήτηση της καλλιτεχνικής αξίας της τραγουδίστριας δεν έχει να κάνει με την ίδια την καλλιτεχνική αξία. Μέσα από την επίθεση αμφισβητείται η ίδια η ύπαρξη της!

 

Δεν μπορεί να είσαι νέα, η οικογένεια σου να έχει οικονομική άνεση, να έχεις μπει στο πανεπιστήμιο, την ίδια στιγμή να κυκλοφορείς ένα δίσκο που να μιλούν όλοι για αυτόν, να συνεχίζεις δυο δίσκους μετά να απασχολείς τον κόσμο και «να παίζεις με το παιχνίδι με τους κανόνες σου» γιατί ίσως έχει την άνεση (αλλά και την προσωπικότητα) να το κάνεις. Λένε όλη για την μουσική της. Θα σας πω τι πραγματικά πιστεύω: Από αυτούς που την κατακρίνουν την έχουν ακούσει ελάχιστοι. Μέσω της κριτικής τους για την δουλειά της κρίνουν την ίδια ή για να είμαι ακριβέστερος την εικόνα που η ίδια έχει προβάλει με την στάση της μέχρι σήμερα στα media. Το ότι είναι γυναίκα γίνεται ακόμα πιο εκνευριστικό στα μάτια του κόσμου. Στον άντρα το υποτιθέμενο «πακέτο» συγχωρείται πιο εύκολα από τον κόσμο ή «μπήγει τα δόντια του πιο αργά στην σάρκα του».

 

 

Για τον ποιητή Χρονά τώρα. Ξεκίνησα να διαβάζω το περιοδικό «Οδός Πανός» τα τελευταία τρία χρόνια με αφορμή το παζάρι βιβλίου στην Αθήνα όπου παλιά τεύχη του περιοδικού πουλιούνται σε χαμηλές τιμές. Είναι μια τολμηρή δουλειά. Η τόλμη του είναι το περιεχόμενο. Ξεπερνάει την έννοια του περιοδικού. Τα τεύχη του μοιάζουν με βιβλία. Όσα έχω αγοράσει τα θεωρώ συλλεκτικά. Ξεπερνάει και αυτός ο άνθρωπος τον μέσο όρο. Μέσα στο χρόνο το δημιούργημα του(τα ποιήματα του δεν τα ξέρω μιλάω για το περιοδικό) έχει συνέπεια. Δημιουργεί χωρίς εκπτώσεις σε ένα περιοδικό τύπο στην Ελλάδα που αν καθίσεις μπροστά σε ένα περίπτερο με τις τελευταίες ελληνικές εκδόσεις και κλείσεις τα μάτια, θα ακούσεις τον ήχο από τα τσόκαρα να κάνουν παρέλαση μπροστά σου. Εάν από την εξαιρετική ύλη του περιοδικού(σ.σ Προσωπικά έχω αναφερθεί δυο φορές στο blog. Μια με αφορμή ένα τεύχος για τους Cure και μια άλλη με αφορμή τα λόγια του Σιδηρόπουλου) είδατε να γίνεται τελευταία κάτι viral στο ίντερνετ σας παρακαλώ να μου το πείτε.

 

 

Το ατυχέστατο σχόλιο του έγινε γρήγορα το «σουξεδάκι» των ελληνικών socialmedia. Δεν συμφωνώ καθόλου με τον τρόπο με τον οποίο μίλησε για την τραγουδίστρια. Δεν περίμενα από έναν άνθρωπο που βγάζει αυτή την εξαιρετική έκδοση μια τέτοια συμπεριφορά και μου δημιούργησε και εμένα έκπληξη.

 

Όμως και εδώ αυτό που με «τρέλανε» περισσότερο είναι τα σχόλια που διαβάζω δεξιά και αριστερά από τον κόσμο. Περιμένουν από τους ποιητές να εκπροσωπούν την τελειότητα και δεν συγχωρούν μια άτυχη στιγμή. Λες και οι ποιητές δεν είναι άνθρωποι με σάρκα και οστά, με μειονεκτήματα και αδυναμίες, με καλές και κακές στιγμές. Και την ίδια στιγμή η μεγαλύτερη υποκρισία: «Μα πως μιλάνε έτσι οι άνθρωποι τους πνεύματος. Εμείς δεν έχουμε ξανακούσει τέτοια λόγια. Είμαστε άβγαλτες παρθένες που μιλάμε με το σεις και με το σας»!

 

 

Ελάτε τώρα. Η ζωή εκεί έξω είναι(και) ένα κολαστήριο αγένειας και χοντροκομμένης συμπεριφοράς. Εκεί έξω ακούς χειρότερα λόγια από του Χρονά μπαίνοντας απλά σε ένα λεωφορείο ή ακούγοντας τις κατηγορίες να εκτοξεύονται σε οτιδήποτε κινείται από το διπλανό τραπέζι. Όχι, οι απλοί, άσημοι, καθημερινοί άνθρωποι δεν εκπροσωπούν την τελειότητα. Είναι γεμάτοι αδυναμίες, ελαττώματα, πληγώνουν και πληγώνονται όπως και οι γνωστοί. Ας μην προβάλουμε πάνω στους γνωστούς ότι δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε.

39

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Monika

Συνεντεύξεις / Monika

Με το «Avatar» γνώρισε επιτυχία πρωτοφανή για ελληνικά δεδομένα και έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη. Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν συζητήθηκε πολύ, αγαπήθηκε, παρεξηγήθηκε, δούλεψε σκληρά για το δεύτερο δίσκο της που μόλις ολοκληρώθηκε: το «Exit» (πολλοί τον περιμένουν με ανυπομονησία, κάποιοι με το δίκαννο στο χέρι). Λίγες μέρες πριν την κυκλοφορία του, η Monika κάνει έναν απολογισμό, μιλάει για το κόστος της επιτυχίας και σχολιάζει τα καινούργια κομμάτια.
ΑΠΟ ΤΟΝ M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Επεσα απο τα συννεφα ακουγοντας τον ποιητη που εγραψε το κατανυκτικο "ΠΕΡΑΜΑ" κ.αλλα σπουδαια ποιηματα κ που μας εχει χαρισει τη σπουδαια εκδοση ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ να εξαπολυει οχετο εναντιον ...οσων υπερασπιζεται!Διοτι ο κοσμος του πνευματος τελικα βγηκε απο αυτο ζημιωμενος κ φτωχοτερος .Το σχολιο του δεν ηταν καλλιτεχνικη κριτικη στο εργο της ΜΟΝΙΚΑ που θα ειχε καθε δικαιωμα να ειναι οσο δριμεια ηθελε-ηταν μια προσβολη χυδαια στην υποσταση της.Η δυσωδια βγηκε απο τον ιδιο τον κυριο Χρονα τελικα!Απεδειξε οτι 2 αραδες δε σε κανουν Ποιητη!!Οποιος εχει δημοσιο βημα απο ενα χωρο οπως η ποιηση ειναι υπολογος σε οσα γραφει κ δεν μπορω νασ διαχωριζω τη συμπεριφορα απο το εργο καποιου.Αν οι πνευματικοι ανθρωποι δε βγουν μπροστα Σημερα να διδαξουν στοιχειωδες ηθος κ Αρχοντια Ποιος θα το κανει??Ειδικα τετοιες σκληρες εποχες ολος ο πνευματικος κοσμος επρεπε να ΒΓΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ κ αντ αυτου η απομονωνεται στη λογικη ΤΗΣ ΕΛΙΤ η ακολουθει το ρευμα της Ευτελειας!!!Δεν προκειται για αιτημα τελειοτητας, προκειται ομως για ευθυνη.Οταν εισαι μεγαλος ποιητης, οι στιχοι σου υπαγορευουν και ορισμενους ηθικους δρομους.Αν εσυ δεν τους ακολουθεις πρωτος πως περιμενεις να αναμορφωσεις τον κοσμο??Κυριε Χρονα ,συμεριφορες σαν αυτες απογυμνωνουν τον Πολιτισμο ,πληγωνουν την ελευθερια του λογου κ συνιστουν ευθεια συνενοχη για την καταντια της Πατριδας.
το θέμα δεν ειναι η Μονικά αλλα ο Χρονάς το παίζει διανοούμενος και συνάμμα βγάζει γλώσσα η επιθεση που έκανε ηταν Απαράδεκτη στον Στάθη Τσαγκαορουσιάνο παρόλο που δεν μου αρέσουν πολλές φορές τα editorials του θεωρώ οτι έχει προσφέρει στον χώρο αυτό ΥΓΔιαβάστε την απάντηση μου στο θέμα αυτόhttp://topaiditisplateias2.blogspot.gr/2013/04/blog-post_29.html
Nαι βρε κ.Μακρή, αλλά μου τη σπάει να χαϊδευουμε τα χοντρά ατοπήματα "πνευματικών ανθρώπων" και να βρίσκουμε τις χίλιες δυό δικαιολογίες κι απ' την άλλη να κράζουμε πχ τον Γαϊτάνο για μια ατυχή δήλωση που στο κάτω κάτω δεν ήταν loaded με τόση χολή και κακία για συγκεκριμένο πρόσωπο. Και άλλους που δεν έχουν το πνευματικό άλλοθι τους κρεμάμε ή τους βγάζουμε ΧΑ ενώ πχ σε έναν avant-garde ηλικιωμένο ζωγράφο δείχνουμε μια σχετική καταννόηση όσο ακράια φασιστική δήλωση κι αν κάνει. Είναι σωστά αυτα τα πράγματα;
"«Μα πως μιλάνε έτσι οι άνθρωποι τους πνεύματος. Εμείς δεν έχουμε ξανακούσει τέτοια λόγια. Είμαστε άβγαλτες παρθένες που μιλάμε με το σεις και με το σας»!"Μα από τους ανθρώπους του πνεύματος περιμένεις να βοηθήσουν εμάς να ανέβουμε στο επίπεδο τους όχι να πέσουν εκείνοι στο δικό μας.
μου τη δίνει μουσικά η Μόνικα (εκτός από 1 τραγούδι) αλλά και σαν άτομο δε νομίζω ότι θα την έκανα παρέα.Ωστόσο αυτό που έγραψε ο τύπος ξεπερνά κάθε μα κάθε όριο, είναι αδιανόητα αισχρό, σηκώνει μηνυσάρα όχι απλά για λεφτά αλλά για να τον κλείσει μέσα.
Ποιο τέλειο εκπροσωπεί η Μόνικα? Βασικά δυσκολεύτηκα πολύ να καταλάβω τι λέει στις δύο πρώτες παραγράφους , με το ζόρι συνέχισα να διαβάζω. Και κλείνοντας, για μένα είναι αδιάφοροι τόσο ο Χρονάς όσο και η Μόνικα. Απλά ο Χρονάς είναι και κάφρος
υγ. κι οι άνθρωποι με ισχυρά αντανακλαστικά ευαισθησίας, και αυτοί δεν είναι τέλοιοι, με την έννοια ότι μπορεί να φερθούν με αγένεια, να νευριάσουν, να βρίσουν κάποιον στην ουρά κτλ. ΆΛΛΟ όμως αυτό και άλλο το χυδαιολόγημα του Χρονά.
Ναι αλλά λέγοντας ότι η ζωή εκεί έξω είναι ένα κολαστήριο αγένειας, μήπως δεν προβάλλετε κι εσείς που γράφετε αυτό το άρθρο την αντίληψή σας για τον κόσμο πάνω σε εμάς, τους αγνώστους που σχολιάζουμε; προβάλλετε, με την έννοια ότι συμπεραίνετε από τα λόγια μας που άσκησαν κριτική στον Χρονά, πως έχουμε κόμπλεξ και φανταζόμαστε έναν κόσμο αγγελικά πλασμένο. Και όμως, δεν είναι έτσι. Ούτε είπε κανείς πως οι ποιητές και γενικότερα οι άνθρωποι που γράφουν είναι τ έ λ ε ι ο ι. Κανένας δεν μίλησε για τελειότητα. Υπάρχει μια απόσταση ανάμεσα στην αναμενόμενη ελαττωματικότητα του κάθε μέσου ανθρώπου που έχει νεύρα, μια κακιά μέρα, γενικότερα α-τέλειες και στην χυδαιότητα. Και το σχόλιο του κυρίου Χρονά δεν ήταν απλώς αγενές, ήταν εντελώς χυδαίο διότι σαρκαζόταν το γεγονός του παρολίγον πνιγμού της κοπέλας. Μεγαλύτερη κακεντρέχεια δεν θα μπορούσα να φανταστώ. Δεν χαρακτηρίζω κακεντρεχή τα βρισίδια και τις αγένειες το λεωφορείο ή την ουρά της εφορίας κτλ. Εκείνα είναι απλά ο άξεστος νευριασμένος κόσμος που ανάλογα με τη διάθεσή μας, όλοι μπορεί να τον ενσαρκώσουμε κάποια στιγμή. Εδώ όμως μιλάμε για χοντροειδέστατη κακοήθεια που κατά τη γνώμη μου είναι ανεπίτρεπτη όχι μόνο από κάποιον που δηλώνει ποιητής ( δεν έχω διαβάσει κάτι δικό του) αλλά και οποιονδήποτε άνθρωπο διαθέτει μια ευαισθησία τέτοια ώστε να λέγεται άνθρωπος γενικότερα, άνθρωπος του πνεύματος ειδικότερα, πόσο μάλιστα ποιητής που, κατά τη γνώμη μου, τον τίτλο αυτό δικαιούνται όσοι διαθέτουν αντανακλαστικά οξύτατης ευαισθησίας και ανθρωπιάς.
Το πρόβλημα στη δυαδικότητα σκέψης είναι ότι θεωρεί πιθανότερα ζεύγη όπως καλός ποιητής-καλός άνθρωπος ενώ ταυτόχρονα θεωρεί αλληλοαποκλειόμενα ζεύγη όπως καλός ποιητής-καλός μαλάκας.
Η Μόνικα είναι ένοχη για πολλά εγκλήματα σύμφωνα με την νοοτροπία μίας φθονερής μερίδας της ελληνικής κοινωνίας. Είναι εμφανίσιμη, εύπορη, με πολύ ταλέντο, μόρφωση, τέλος πάντων όλα τα ανέφερε ο αρθρογράφος στην αρχή του κειμένου του, ξεχνώντας όμως τρία ακόμη εγκλήματα, που ανεβάζουν τον μετρητή του φθόνου στην κόκκινη περιοχή: Πρώτον, είναι πολύ νέα στην ηλικία. Κακούργημα. Δεύτερον, δεν είναι κόρη, ή ανηψιά κάποιου διάσημου, οπότε δεν μπορεί να σταθεί κάποια μομφή για ''σπρώξιμο'' από τα ''κονέ του μπαμπά''. Τρίτον και τρισχειρότερο: Δεν έχει δώσει δικαιώματα σχολιασμού για τυχοδιωκτικά γκομενιλίκια με λεφτάδες, ή άτομα της μουσικής βιομηχανίας. Εδώ θα μπορούσε κάποιος να πει ότι στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε αν έκανε κάτι, ή να την βγάλει λεσβία, με τα γνωστά κυκλώματα κλπ, σιγά μην αφήσουμε την συνωμοσιολογία έξω από την υπόθεση. Και πάμε στον Χρονά, τον οποίο εκτιμώ, λόγω του 'Οδός Πανός' και τα ωραία ποιήματα που έχει γράψει. Δυστυχώς το σχόλιό του ήταν μία απίστευτη χοντράδα, η οποία δεν λέγεται ούτε σε στιγμές άγριας πλάκας μεταξύ συμφοιτητών που συγκατοικούν και κάνουν χαβαλέ στουπί στο μεθύσι. Καλός, χρυσός, αλλά βλέπω ίχνη της ίδιας νοοτρόπίας που είδαμε τότε που κάποιοι πήγαν να αθωώσουν τον Κουμανταρέα όταν είχε πει την δική του χοντράδα πριν λίγο καιρό. Δηλαδή, είναι ο τάδε, έκανε τόσα, κάτω τα χέρια, όχι κριτική. Αμ δεν πάει έτσι παιδιά. Κανείς μας δεν ξύπνησε το πρωί με διάθεση να τα χώσει στον Χρονά, εκείνος μας έβαλε μπουρλότο με το άθλιο σχόλιο που έγραψε. Αυτή είναι και η ουσία τελικά. Ο Χρονάς έγραψε ένα άθλιο σχόλιο. Ούτε η ιστορία του τίθεται επί τάπητος, ούτε οι εκδόσεις του, ούτε τα ποιήματα, ούτε τίποτα. Αυτή είναι η άποψή μου και δεν έχει να κάνει ούτε με υπερβολικές απαιτήσεις για τελειότητα, ούτε με κόμπλεξ απέναντι σε γνωστούς ανθρώπους, όπως λέει το άρθρο προσπαθώντας να βρει ελαφρυντικά εκεί που δεν υπάρχουν...
πολύ εύστοχο το σχόλιο σου.Επίσης άλλο ένα "έγκλημα" της ήταν ότι έχει πει και πολλά όχι λόγω αισθητικής σε "φτασμένους" καλλιτέχνες οι οποίοι να μην σας κάνει εντύπωση εάν βρίσκονται σε κοινές παρέες-κλίκες με τον κύριο (τρομάρα του) Χρονά....
Κε Μακρή είστε φάουλ. Προσωπικά δεν θα μίλαγα ποτέ έτσι ούτε στους πιο στενούς μου φίλους, πόσο μάλλον δημόσια. Αλλά αυτά παθαίνεις όταν έχεις τόσο ψηλά τον αμανέ που νομίζεις ότι κάνεις ποίηση ακόμα κι όταν χυδαιολογείς.
Εχω στη βιβλιοθηκη μου τα περισσοτερα τευχη του περιοδικου "Οδος Πανος" απο το 1985, αρα δεδομενη η μεχρι προχθες εκτιμηση. Θεωρω οτι ο Χρονας κρινεται για την κακεντρεχεια, την πρωτοφανη σκληροτητα, την ουσιαστικη ελλειψη ευγενειας και στοιχειωδους τακτ, τη σκατιλα που εχει και περιτεχνα καλυπτε με περισση χαρη. Κριθηκε ως συνανθρωπος και οχι ως λογιος, ανθρωπος του πνευματος, λογοτεχνης, ποιητης και τα ρεστα. Οπως κρινουμε καποιον που σε χτυπαει με το αυτοκινητο του και σε αφηνει αβοηθητο στη μεση του δρομου. Μας απεδειξε ποσο υποκριτικα ευγενης και αξιοπρεπης παρεμενε μεχρι σημερα. Οσο για μας που τον παρακολουθουσαμε χρονια τωρα, πηραμε ενα γερο μαθημα, να μην κοκορευομαστε ποτε οτι γνωριζουμε κατι καλα γιατι οι σφαλιαρες, σε μεγαλη ηλικια, πονουν διαφορετικα και για κεινον που τις τρωει και για κεινον που τις δινει. Ας ειναι. Οπως λεει κι ο Χρονας σε ποιημα του, "Τι λες παμε πιο κατω;"
Πιθανότατα θα σας σοκάρει,αλλά δεν είμαστε όλοι αναίσθητοι μπροστά σε τέτοιου είδους αγένειες κι αισχρότατες προσβολές-που μοναδικό σκοπό έχουν να δημιουργήσουν σούσουρο,βεβαίως.Οι απλοί,άσημοι άνθρωποι,έρχονται πολλές φορές αντιμέτωποι με την αγένεια αλλά ουδέποτε την επικροτούν ή την αποδέχονται. Όχι,δεν έχω ακούσει χειρότερα αισχρόλογα από του Χρονά.Κοτζάμ μαντράχαλος να μιλάει έτσι για μια νέα κοπέλα,με σημαία την "ελευθερία του λόγου".Η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου,κι αυτό θα το ήξερε ο κύριος αν ήταν όντως "άνθρωπος του πνεύματος".Κρίνε την μουσική της,η μυρωδιά της από πού κι ως πού αποτελεί κριτήριο που μας απασχολεί;
<<Εκπροσωπεί την εικόνα του 'τέλειου'.>> Ορίστε; Ήταν απαράδεκτη και χυδαία η τοποθέτηση του Χρονά, ασυζητητί. Αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να του κάνουμε ψυχανάλυση, τι ακριβώς είχε στο νου του και <<πόσο τη φθονεί>>. Δεν εκπροσωπεί την εικόνα του 'τέλειου' η Μόνικα, τι δήλωση κι αυτή! Ο Χρονάς μίλησε απαράδεκτα σε ΟΠΟΙΑ και αν αναφερόταν και είναι αδιάφορο το τι είχε στο κεφάλι του και τό 'πε. Και φυσικά η ιδιότητα του 'καλλιτέχνη', 'ποιητή' ή ό,τι άλλο δεν αποτελεί και κολυμβήθρα του Σιλωάμ για κανέναν. Όλοι κρινόμαστε, από τη μία πλευρά το έργο και από την άλλη πλευρά η προσωπικότητα. Απλά τα πράγματα.
Ποιος ακριβώς είναι ο Χρον(ι)άς; Άλλος ένας Μαρκοράς μας προέκυψε; Οι Βρυξέλλες παράγουν λαχανάκια. Η Αθήνα καλλιτέχνας.. Διασταυρωμένο,τα λαχανάκια απεδείχθησαν κατά πολύ χρησιμότερα..
Η μικρότητα και ο βαθύς κομπλεξισμός των δήθεν ψαγμένων, εναλλακτικών, ανεξάρτητων που δήθεν δε μπαίνουν σε καλούπια, ανθρώπων, φαίνεται απο τον τρόπο που μιλάνε για την Μόνικα και για την κάθε Μόνικα. Δεν αναφέρομαι στον Χρονά αλλά στα κατά καιρούς σχόλια, γεμάτα εμπάθεια και χολή, που ακούγονται απο δήθεν ψαγμένα τυπάκια.Ωραία, η Μόνικα δε πεινάει, πήγε σε καλά σχολεία, έστρωσε τον πισινό της πέρασε στο πανεπιστήμιο, ξέρει να παίζει κιθάρα, να γράφει μουσική και στίχους και σε κάποιους αρέσει αυτό. Ε κ λοιπόν? Γιατί τόση καίλα για το οικογενειακό δέντρο της Μόνικα και την οικονομική της επιφάνεια? Τόσος φθόνος? Μικρά ανθρωπάκια που δε κοιτάνε να εξελιχθούν αλλά το μόνο που τους νοιάζει είναι να γκρεμίζουν τους υπόλοιπους έτσι ώστε να μην ξεχωρίσει κανένας. Αλλά δυστυχώς δε δουλεύει έτσι το σύστημα. Οι καλοί και οι ικανοί στο τέλος ξεχωρίζουν.Όσο για τον Χρονά, όχι κ. Μακρή δε περιμένει κανείς απο τους πνευματικούς ανθρώπους να έίναι τέλειοι. Όταν όμως οι ίδιοι παρουσιάζουν εαυτούς ως ανώτερους απο την δήθεν πλέμπλα, απο εμάς τους "απλούς" ανθρώπους, τότε ναι οι απαιτήσεις είναι αυξημένες. Ο Χρονάς και ο κάθε Χρονάς οφείλει να μου αποδεικνύει καθημερινά ότι αξίζει να βρίσκεται σε κάποιο βάρθρο ταγού, ότι δικαιωματικά έχει δημόσιο λόγο και ότι δικαιολογημένα τοποθετεί εαυτό πάνω απο τους υπόλοιπους. Ο Χρονάς ό,τι κ άν έχει κάνει, με αυτή τη χυδαιότητα απέδειξε περίτρανα ότι, ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός και ότι το φαίνεσθαι που με τόση προσοχή έχουν χτίσει κάποιοι δεν είναι παρά ένα φτηνό όμορφο προσωπείο που κρύβει μια πολύ άσχημη και δύσμορφή αλήθεια που προκαλεί αποστροφή και αποτροπιασμό.
Ναι, συμφωνώ σχεδόν σε όλα όσα γράφετε, ωστόσο -αν μου επιτρέπετε- βρίσκω άστοχη τη σύνδεση των γραφομένων του Χρονά με "τη ζωή εκεί έξω", με τις τσιτωμένες ατάκες που ακούγονται σ' ένα λεωφορείο ή και με τη χοντράδα που ξεφουρνίζει κανείς στον ευήκοον, συνήθως, ους του κολλητού σου. Υπάρχει ο δημόσιος λόγος και ο ιδιωτικός. Όταν ο πρώτος εκφέρεται με την ελαφράδα και με τη θεμιτή (γιατί όχι;) χοντροκοπιά του δεύτερου, βγαίνει πάντα ζημιωμένος. Ο Χρονάς δεν εκμυστηρεύθηκε κάτι αυθορμήτως σε έναν φίλο του, αλλά κάθισε, σκέφτηκε, έγραψε και δημοσιοποίησε την "άχρηστη πληροφορία της ημέρας" με τον χυδαιότερο τρόπο της χρονιάς. Ε, ας πρόσεχε...
Πρώτον, το ότι ακούμε εκεί έξω χειρότερα από τις χαζομάρες ενός βαρεμένο "των τεχνών και των γραμμάτων" τρομάρα του δεν σημαίνει πως θα ανεχόμαστε χοντράδες τέτοιου τύπου σε έντυπα που πληρώνουμε ή που στηρίζουμε! Ένας πλούσιος που έχει λύσει τα προβλήματα του βαρέθηκε και άρχισε να γράφει το κοντό του και το μακρύ του σε ένα περιοδικό που εκδίδει. Οδός Πανός και μετά από την αποκάλυψη πως κλέβει από τους ποιητές που εκδίδει τρώει αυτόματα άκυρο από εμένα! Βαρέθηκα τους δήθεν ποιητές καμένους σε αυτή τη χώρα που τρώνε τα λεφτά τις οικογενείας τους και μας το παίζουν επανάσταση!Δεύτερον Έχω σπουδάσει δημοσιογραφία και δεν βρίσκω δουλειά εδώ και τρία χρόνια! Τέλος η ανοχή ρε σεις ΤΕΛΟΣ! ο κάθε βλαξ γράφει χωρίς να έχει κάνει τίποτα στη ζωή του από δω κι από κει σε έντυπο και μη τύπο, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα και διαβάζεις ΕΚΤΡΩΜΑΤΑ εκεί έξω έλεος! Μόνο με γνωριμίες και φράγκα γίνονται όλα...Εκτός και αν το κάνεις τζάμπα!