Πώς αποφασίσατε να ειδικευτείτε στην παραγωγή βαλσαμικού ξυδιού από σταφίδα και ποια είναι η εμπειρία σας από την περιπέτεια;

Facebook Twitter
4

Πρόσφατα έμαθα ότι ο διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός Endeavor (που εντοπίζει τους καλύτερους νέους επιχειρηματίες που ηγούνται καινοτόμων εταιρειών σε διάφορους τομείς και τους βοηθάει να αναπτυχθούν) πρόσθεσε μια ελληνική εταιρία τροφίμων στη λίστα της. Βρήκα τον υπεύθυνο, και του έκανα την παρακάτω μία ερώτηση...

  

Πώς αποφασίσατε να ειδικευτείτε στην παραγωγή βαλσαμικού ξυδιού από σταφίδα και ποια είναι η εμπειρία σας από την περιπέτεια;

Ο πατέρας Κώστας, επιστρέφοντας τη δεκαετία του '70 από τις σπουδές οινολογίας στο Παρίσι, εισέρχεται στην επιχείρηση του παππού – που ως αντικείμενο είχε την επεξεργασία και διάθεση χύμα μαύρης σταφίδας στο εξωτερικό κυρίως στην Αγγλία.

Αποφασίζουν να εκσυγχρονίσουν το εργοστάσιο ώστε να διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος και να διεισδύσουν σε νέες & πιο απαιτητικές αγορές. Έτσι δημιουργούνται νέες συσκευασίες, έτοιμες για τον καταναλωτή (τα γνωστά μας «σακουλάκια»), μια μεγάλη καινοτομία για την εποχή, γιατί τέτοιες συσκευασίες παράγονταν αποκλειστικά και μόνο στην Αγγλία.

Η σταφίδα ανήκει στην κατηγορία των Commodity προϊόντων, όπως είναι το σιτάρι, η ζάχαρη, το ρύζι, το ελαιόλαδο κ.α. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή της βασίζεται στην παγκόσμια επάρκεια του προϊόντος. Με το πέρασμα των χρόνων, η ζήτηση της ελληνικής σταφίδας άρχισε να μειώνεται σημαντικά εφόσον οι αγοραστές επέλεγαν από τους πλέον φθηνότερους παραγωγούς στον κόσμο.

Βλέποντας αυτή την εξέλιξη, η διορατικότητα, το επιχειρηματικό ταλέντο και οι σπουδές του στην οινολογία, οδήγησαν τον πατέρα μου σε μια νέα καινοτομία. Τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος προστιθέμενης αξίας. Είχε στα χέρια του την ιδανική πρώτη ύλη, τη μαύρη σταφίδα για τη δημιουργία ενός μαύρου, γλυκού ξιδιού που άρχιζε στα μέσα της δεκαετίας του '90 να γίνεται μόδα παγκοσμίως. Το Βαλσαμικό Ξίδι.

Το βαλσαμικό μας παράγεται αποκλειστικά από κορινθιακή σταφίδα (τη λεγόμενη «μαύρη» σταφίδα) και τη διαδικασία ζύμωσης (αλκοολική και οξική σχεδόν ταυτόχρονα).

Η κορινθιακή σταφίδα είναι πολύ πλούσια σε φυσικά σάκχαρα και έχοντας το φυσικό σκούρο χρώμα αποτελεί την ιδανική πρώτη ύλη για το βαλσαμικό ξίδι. Έτσι, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των ιταλικών βαλσαμικών ξιδιών που κυκλοφορούν στο εμπόριο (στα Σ/Μάρκετ), το βαλσαμικό Καλαμάτας Παπαδημητρίου δεν έχει συντηρητικά ούτε καραμελόχρωμα, αντλώντας την ισορροπημένη γλυκόξινη γεύση και το χρώμα αποκλειστικά από την σταφίδα. Είναι το μόνο βαλσαμικό ξίδι εξαιρετικά πλούσιο σε αντιοξειδωτικά – προερχόμενα από την κορινθιακή σταφίδα και το 1ο βαλσαμικό ξίδι που παράχθηκε στην Ελλάδα (το 1998).

Είχαμε και την τύχη να είμαστε παρόντες στη γέννηση της αγοράς του βαλσαμικού ξιδιού στην Ελλάδα.

Με βάση αυτό το προϊόν έχουμε δημιουργήσει μια σειρά καινοτόμων προϊόντων. Η γκάμα περιλαμβάνει κωδικούς βαλσαμικής κρέμας, αρωματικής μουστάρδας, παλαιωμένου βαλσαμικού ξιδιού και μια σειρά βιολογικών προϊόντων. Συνεργαζόμαστε με περίπου 1.200 σταφιδοπαραγωγούς, σχεδόν αποκλειστικά.

Η σειρά των βαλσαμικών ξιδιών έχει βραβευτεί με τελευταία τη διάκριση της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων & Ποτών Sial 2012. 

Και για πολλά αλλά εκτός από τα παραπάνω η εμπειρία είναι μοναδική και κυρίως για αυτά που έχουν συναισθηματική αξία. Γιατί είναι ωραίο και δυνατό συναίσθημα να μπαίνεις σε ένα Σ/Μ στο εξωτερικό, π.χ. στη Νέα Ζηλανδία, και να δεις έναν ντόπιο να αγοράζει το προϊόν σου! Ή όταν συμπατριώτες μας που ζουν στο εξωτερικό επικοινωνούν μαζί μας για να μας πουν καλημέρα γιατί μας συνάντησαν στο ράφι του σ/μ της χώρας που ζουν και μας νοιώθουν κοντά τους! Αυτό είναι κάτι παραπάνω χαρά για μένα... είναι μια γνήσια προβολή του τόπου μας!

*Από το Σεπτέμβριο 2012, η Endeavor, διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας με παρουσία σήμερα σε 17 χώρες, ήρθε και στην Ελλάδα. Στόχος είναι να εντοπίζει τους καλύτερους νέους επιχειρηματίες που ηγούνται καινοτόμων εταιρειών σε διάφορους τομείς και να τους βοηθάει να αναπτυχθούν μέσω: mentorship, στρατηγικών συμβουλών. δικτύωσης και επαφής με επενδυτές. Όλα αυτά είναι δυνατά μέσω του διεθνούς δικτύου κορυφαίων επαγγελματιών, όπως ο Reid Hoffman του LinkedIn, που εθελοντικά προσφέρουν το χρόνο και τις γνώσεις τους σε αυτήν την προσπάθεια. Στην Ελλάδα, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περισσότερες από 100 εταιρείες και έχουν ήδη επιλεγεί 5 με τελευταία προσθήκη μια εταιρεία από τον κλάδο τροφίμων, η ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.Κ. ΑΒΕΤ. Ο κλάδος τροφίμων αποτελεί προτεραιότητα της Endeavor Greece καθώς αξιοποιεί το ελληνικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και έχει διεθνή προοπτική (με εξαιρετικά παραδείγματα εξαγωγικών εταιρειών), μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας.

 

 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

3 σχόλια
Νοστιμότατη και η Κρέμα Βαλσάμικου της εν λόγω εταιρείας, που περιέχει όμως μόνο 34% ξύδι βαλσάμικου και το υπόλοιπο 73% αποτελείται από: Εναμμώνιο θειώδες Καραμελόχρωμα, πυροθειώδες και σορβικό κάλιο, νερό, ζάχαρη και κόμμι.
Και ακριβως γι'αυτο το λογο το αρθρο αναφερθηκε μονο στο ξυδι και οχι στην κρεμα ξυδιου(η οποια εξ ορισμου δεν ειναι ξυδι...) οταν ελεγε οτι δεν εχει συντηρητικα και καραμελοχρωμα. Επισης, μαλλον προκειται περι θαυματος αν καταφεραν να εχουν ενα προιον που τα συστατικα του ,αν τα προσθεσεις, μας δινουν περισσοτερο προιον απ'οσο θα επρεπε να ειχαμε
Ο πατέρας Κώστας Παπαδημητρίου (ο οινολόγος που αναφέρει ο Χρήστος εδώ) στους Φακελλους του Παπαχελά: Σεμνός, προσγειωμένος, ευγενέστατος, ντόμπρος. Χάρμα οφθαλών τόσο να τον βλέπεις όσο και να τον ακους:"Δεν έχω κανέναν απολύτως λόγος σαν επιχειρηματίας να βγάλω υποδεέστερο από το άριστα ποιοτικό μου προιόν στην αγορά. Εννοείται ότι θα μου γυρίσει μπούμερανγκ. Πρέπει να είμαστε συνεπείς με τον αγοραστικό κοινό αν θέλουμε να έχουμε και συνέχεια και δίαρκεια." Πολύ απλό, σωστά?
Είχα δει τον Κώστα Παπαδημητρίου στους Φακέλους του Παπαχελά και πραγματικά τον απόλαυσα. Πανέξυπνος (ΟΧΙ εξυπνάκιας), σεμνός, γνώστης της ελληνικής πραγματικότητας, ντόμπρος και ευγενέστατος. Μιλούσε για την ελληνική επιχειρηματικότητα και με τον τρόπο που μιλούσε θα ήθελες να ήταν παρόντες ΟΟΟΟΟΟλοι αυτοί οι λαμογιοειδείς παράγοντες και να ακούσουν το απλό, απλούστατο: "Δεν με συμφέρει σαν επιχειρηματία να βγάλω σκάρτο προιόν στην αγορά για ένα πρόσκαιρο κέρδος. Θα μου γυρίσει μπούμερανγκ κι εγώ επενδύω στην συνέπεια του υψηλού ποιοτικά προιόντος μου ακριβώς για να έχω συνέχεια". Τόσο απλά και ξάστερα!Πάρα πολύ καλός και γλυκός, αυτό που λέμε στα ελληνικά gentleman!