Κατερίνα Γρέγου Facebook Twitter
Ένα μουσείο κοσμοπολίτικο, ανοικτό, φιλόξενο, συμπεριληπτικό, γενναιόδωρο, που αναλαμβάνει 100% τον ρόλο του ως τόπου πολιτισμού και παιδείας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Η Κατερίνα Γρέγου «ζωντάνεψε» το ΕΜΣΤ

0

Όταν το καλοκαίρι του 2021 η σημερινή διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Κατερίνα Γρέγου, αποφάσισε να αναλάβει τη θέση, όλα τα μάτια στράφηκαν επάνω της. Το όνομά της συζητιόταν από καιρού εις καιρόν, ωστόσο η ίδια δεν έδειχνε καμία διάθεση να αφήσει την Ευρώπη, την καριέρα και τη ζωή της εκεί για να αναλάβει ένα μουσείο πολύπαθο −για να μην τσιγκουνευόμαστε τις λέξεις− που είχε μεγαλώσει και όχι μόνο δεν ήξερε τι ήθελε να γίνει, αλλά ήταν και κλειστό.

«Δεν πίστευα ότι θα επέστρεφα ποτέ στην Ελλάδα, μέχρι που η μητέρα μου η Νάντια, με την οποία ήμουν πολύ κοντά, αρρώστησε σοβαρά και τότε ένιωσα την ανάγκη να είμαι κοντά στο “σπίτι μου” με την ευρύτερη έννοια» λέει.

Βγαίνοντας από τις νέες εκθέσεις που παρουσίασε το μουσείο αυτόν το μήνα, σκεφτόμουν ότι είναι οι καλύτερες που οργάνωσε μέχρι σήμερα και αποκαλύπτουν τον προσανατολισμό του μουσείου, συγκροτώντας, μαζί με τις αλλαγές στη μόνιμη συλλογή, ένα σώμα που προκαλεί τον επισκέπτη να το ανακαλύψει, να το δει υπό άλλο πρίσμα, να το συζητήσει, να το θαυμάσει ή να το αμφισβητήσει.

«Είμαι πολύ χαρούμενη γιατί έχουμε αναπτύξει ένα νέο κοινό, πολύπλευρο, που δεν υπήρχε πριν», λέει η κ. Γρέγου. «Αλλά κυρίως είμαι χαρούμενη για δυο ομάδες επισκεπτών, τους νέους ανθρώπους και τους ξένους επισκέπτες, που όλο αυξάνονται». 

Μα αυτό δεν πρέπει να κάνει ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης; Το μουσείο ζωντάνεψε και ακόμα κι οι πιο δύσπιστοι αρχίζουν να διακρίνουν τη σκέψη που υπάρχει γύρω από το πώς δημιουργεί κάποιος συζήτηση για τη σύγχρονη τέχνη. Δεν είναι απλώς γεμάτο κόσμο, το μουσείο κάνει εκδηλώσεις και συζητήσεις που τις παρακολουθούμε ακόμα και όρθιοι, γίνεται ένας τόπος συνάντησης και ζύμωσης.

Κατερίνα Γρέγου Facebook Twitter
Το μουσείο ζωντάνεψε και ακόμα κι οι πιο δύσπιστοι αρχίζουν να διακρίνουν τη σκέψη που υπάρχει γύρω από το πώς δημιουργεί κάποιος συζήτηση για τη σύγχρονη τέχνη. Φωτ.: Εστέλα Βαλάση

Η Κατερίνα Γρέγου είναι πάντα παρούσα, παρακολουθεί τον ρυθμό και συντονίζεται με την πρόκληση της θέσης της, βλέποντας τα περιθώρια που υπάρχουν για να αλλάξει το μουσείο και να κάνει πραγματικά τη διαφορά, κάτι που δεν συμβαίνει με πολλά μουσεία που έχουν παγιωμένες θέσεις.

«Πιστεύω στα δημόσια ιδρύματα και στην κοινωνική τους αποστολή. Συν τοις άλλοις, είναι σπάνιο να έχεις τη δυνατότητα να διευθύνεις ένα μουσείο που δεν έχει γράψει ακόμη πλήρως την ιστορία του και να μπορείς να τη διαμορφώσεις.

Το όραμά μου για το μουσείο είναι το ίδιο όπως όταν ξεκίνησα: πρώτον, δεν ήθελα να αντιγράψω αυτό που κάνουν άλλα μεγάλα μουσεία, δεύτερον, ήθελα να διαμορφώσω μια ξεχωριστή ταυτότητα για το ΕΜΣΤ και τρίτον να το βάλω στο επίκεντρο της δημόσιας ζωής της Αθήνας και των πολιτών της, με ένα πρόγραμμα που διαπραγματεύεται τα σημαντικά κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά θέματα της χώρας μας, της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής αλλά και παγκόσμια. Για το μουσείο, η τέχνη και ο οπτικός πολιτισμός αποτελούν σημαντικό παράγοντα μετασχηματισμού της εκπαίδευσης, της παραγωγής γνώσης, των εναλλακτικών αφηγήσεων και σημαντικό όχημα για την υπεράσπιση και την προώθηση αξιών προόδου και χειραφέτησης στην κοινωνία» λέει.

Έχοντας στο βιογραφικό της μια επιμελητική προσέγγιση πολύ συγκεκριμένη, εδώ και 25 χρόνια εμμένει σταθερά στον κοινωνικοπολιτικό άξονα.

«Το μουσείο εστιάζει σε πρακτικές που εξετάζουν με κριτικό βλέμμα συνολικά την κοινωνία και τις πολιτικές της προτεραιότητες και πραγματεύονται κεντρικά ζητήματα της εποχής μας όπως η δημοκρατία, η διακυβέρνηση, η ισότητα, η οικονομία, το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι συνέπειες της παγκοσμιοποίησης και της κυριαρχίας της τεχνολογίας, αναδεικνύοντας τη σημασία του δημόσιου διαλόγου και των “κοινών”».

Γυρίζουμε λίγο πίσω, στην εποχή που ανέλαβε ένα μουσείο κλειστό, με πολύ συγκεκριμένα έργα, με αδυναμία να αγοράσει έργα, σε μια αποδεκατισμένη από την κρίση αγορά, που ούτως ή άλλως ήταν μικρή. Πώς ξεκινά λοιπόν κανείς σε αυτό το τοπίο και σε μια χώρα που δίνει πολύ λίγη σημασία στην ενίσχυση της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας;

Κατερίνα Γρέγου Facebook Twitter
Το όραμά μου για το μουσείο είναι το ίδιο όπως όταν ξεκίνησα: πρώτον, δεν ήθελα να αντιγράψω αυτό που κάνουν άλλα μεγάλα μουσεία, δεύτερον, ήθελα να διαμορφώσω μια ξεχωριστή ταυτότητα για το ΕΜΣΤ και τρίτον να το βάλω στο επίκεντρο της δημόσιας ζωής της Αθήνας και των πολιτών της. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Το βασικότερο που έπρεπε να γίνει ήταν να ενισχυθεί η θέση του μουσείου στον χώρο του καλλιτεχνικού επαγγελματικού πεδίου, που είναι έτσι κι αλλιώς πολύ ισχνό στην Ελλάδα. Άρα οι πρώτες αποφάσεις που έπρεπε να παρθούν ήταν σε αυτή την κατεύθυνση. Ορίσαμε, για πρώτη φορά από δημόσιο φορέα, έναν πλήρη οδηγό καλών πρακτικών, ο οποίος περιλαμβάνει τις δίκαιες αμοιβές όλων των καλλιτεχνών, επιμελητών, συγγραφέων και θεωρητικών που συμμετέχουν στις εκθέσεις και στο δημόσιο πρόγραμμά μας.

Επιπλέον, ξεκινήσαμε ένα συστηματικό πρόγραμμα αγορών νέων έργων. Τέλος, ενταχθήκαμε στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και έχουμε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα φιλοξενίας διεθνών επιμελητών μέσω του οποίου επιδιώκουμε την καλύτερη δικτύωση και τη δημιουργία ευκαιριών για Έλληνες καλλιτέχνες και επαγγελματίες του χώρου» λέει.

Δεν μπορώ παρά να ρωτήσω πόσο ελεύθερος μπορεί να είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός δημόσιου φορέα, αν η «ελευθερία» του μπορεί να προσκρούσει σε πιέσεις ή να αναχαιτιστεί από τα περίπλοκα γραφειοκρατικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν συχνά οι δημόσιοι φορείς.

«Δεν θα δεχόμουν ποτέ αυτήν τη θέση αν δεν ήταν δεδομένη η απόλυτη καλλιτεχνική ελευθερία» απαντά. «Ενώ είμαστε ένα 100% δημόσιο μουσείο, δεν υπάρχει καμία παρέμβαση στο καλλιτεχνικό έργο. Σήμερα στα μουσεία κατά κύριο λόγο οι παρεμβολές από τους ιδιώτες χρηματοδότες, τα ιδρύματα και την αγορά είναι αυτές που αλλοιώνουν το καλλιτεχνικό περιεχόμενο και υπονομεύουν τον προγραμματισμό.

Ευτυχώς στην Ελλάδα πλέον ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός των δημόσιων φορέων πραγματοποιείται σε συνθήκες ελευθερίας. Όσο για τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ευτυχώς το μουσείο διαθέτει μια πολύ έμπειρη διοικητική-οικονομική διευθύντρια, την Αθηνά Ιωάννου, με προϋπηρεσία σε δημόσιους φορείς (απαραίτητο για έναν τόσο μεγάλο οργανισμό όπως το ΕΜΣΤ) και μαζί συνεχώς και με επιμονή φροντίζουμε και διεκδικούμε συστηματικά την επίλυση των προβλημάτων».

Το μουσείο βρίσκεται στο κέντρο μιας πόλης αναμφίβολα ενδιαφέρουσας, με πολλούς καλλιτέχνες πια, Έλληνες και ξένους, να δουλεύουν εδώ, και εκπέμπει επιτέλους ένα σήμα που για την Κατερίνα Γρέγου σημαίνει ότι είναι ένα μουσείο με κοινωνική συνείδηση. «Ένα μουσείο κοσμοπολίτικο, ανοικτό, φιλόξενο, συμπεριληπτικό, γενναιόδωρο, που αναλαμβάνει 100% τον ρόλο του ως τόπου πολιτισμού και παιδείας. Είναι ένα σημείο στο οποίο συναντιούνται πολλές διαδρομές της πόλης αλλά και όλες οι εκφάνσεις της σύγχρονης τέχνης, όχι μόνον τα εικαστικά αλλά και η μουσική, ο χορός, ο κινηματογράφος κ.ά.», λέει.

Στην προβολή της ταινίας Όλη η ομορφιά και η αιματοχυσία σχηματίστηκαν ουρές. Κάποιοι από τους επισκέπτες έρχονταν για πρώτη φορά στο μουσείο και ανακάλυπταν έναν τόπο που έμεινε για χρόνια στη σκιά. Στήθηκαν οθόνες για να παρακολουθήσει ο κόσμος που δεν χωρούσε στις αίθουσες τις εκδηλώσεις για το περιβάλλον, για την κληρονομιά των έργων τέχνης, για τον φεμινισμό, και το ΕΜΣΤ μπήκε επιτέλους στο trend, αν θέλετε, ή, αλλιώς, στη συζήτηση για τη δημιουργία μιας κουλτούρας που θέλει το μουσείο να υπάρχει ως οργανισμός παλλόμενος και ζωντανός στη ζωή των Αθηναίων κυρίως επισκεπτών του.

Κατερίνα Γρέγου Facebook Twitter
Η Κατερίνα Γρέγου με την ανάληψη των καθηκόντων της τόνισε τη σημασία τού να γίνουν αλλαγές στη μόνιμη συλλογή, ώστε να μπορούμε να επανεξετάζουμε τα έργα σε άλλο πλαίσιο, να τα ξαναβλέπουμε με νέες προσθήκες, πράγμα που ενθαρρύνει τον επισκέπτη να βλέπει άλλες αίθουσες και κάτι νέο κάθε φορά. Φωτ.: Εστέλα Βαλάση

«Είμαι πολύ χαρούμενη γιατί έχουμε αναπτύξει ένα νέο κοινό, πολύπλευρο, που δεν υπήρχε πριν» λέει η κ. Γρέγου. «Αλλά κυρίως είμαι χαρούμενη για δυο ομάδες επισκεπτών, τους νέους ανθρώπους και του ξένους επισκέπτες, που όλο και αυξάνονται. Το δημόσιο πρόγραμμά μας, που είναι πάντα δωρεάν για το κοινό, έχει συμβάλει στο να γίνει το μουσείο πιο προσιτό και να διερευνήσει όψεις του προγράμματός μας που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να καλυφθούν από τις εκθέσεις μας. Το γεγονός, επιπλέον, ότι λειτουργούν πια το καφέ και το εστιατόριο, η μοναδική ταράτσα με θέα την Ακρόπολη, όλα αυτά έχουν συμβάλει στο να γίνει το μουσείο τόπος καθημερινής εμπειρίας».

Η Κατερίνα Γρέγου με την ανάληψη των καθηκόντων της τόνισε τη σημασία τού να γίνουν αλλαγές στη μόνιμη συλλογή, ώστε να μπορούμε να επανεξετάζουμε τα έργα σε άλλο πλαίσιο, να τα ξαναβλέπουμε με νέες προσθήκες, πράγμα που ενθαρρύνει τον επισκέπτη να βλέπει άλλες αίθουσες και κάτι νέο κάθε φορά, αλλά και για να βγουν από τις αποθήκες έργα, και ως χρέος απέναντι στους καλλιτέχνες που τα δημιούργησαν. Με παράδειγμα τη δωρεά της συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου, τη μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ στο ΕΜΣΤ, υποστηρίζει ότι οι συνέργειες με ιδιώτες γίνονται μόνον εάν είναι μέσα στο πνεύμα και το πρόγραμμα του μουσείου.

Τα έργα της συλλογής Δασκαλόπουλου έχουν ενταχθεί ήδη στην επανέκθεση και ανανέωση της έκθεσης της συλλογής με τον τίτλο «ΓΥΝΑΙΚΕΣ, μαζί» αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβει κανείς ποια έργα ανήκουν στη δωρεά και ποια προϋπήρχαν στη συλλογή του ΕΜΣΤ. «Η αποδοχή αυτής της δωρεάς έγινε με γνώμονα την πολιτική αγορών που έχουμε διαμορφώσει» λέει. Την πολιτική μπορεί ο καθένας να τη βρει στην ιστοσελίδα του μουσείου.

«Έως τώρα», προσθέτει, «οι συνέργειες με ιδιώτες αφορούν το καλλιτεχνικό περιεχόμενο. Δεν είμαι ιδεοληπτικά εναντίον της συνέργειας και σε οικονομικό επίπεδο, με τη μορφή χορηγιών, ας πούμε, αλλά μόνον εάν διασφαλίζεται στο ακέραιο η καλλιτεχνική αυτονομία μας. Επιπλέον το μουσείο έχει ίδια έσοδα, τα οποία αυξάνονται συνεχώς, από τα εισιτήρια, το καφέ, το εστιατόριο και το κατάστημα και ελπίζουμε σύντομα να μπορέσουμε να ενεργοποιήσουμε τους Φίλους του Μουσείου, μόλις περάσει το κτίριο στην κυριότητά μας από την Αττικό Μετρό, κάτι που περιμένουμε εδώ και καιρό».

cover
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Η κ. Γρέγου ανυπομονεί να μιλήσει για το πρόγραμμα του ΕΜΣΤ και δικαίως, αφού σχεδόν όλο το 2024 θα παρουσιαστούν 15 εκθέσεις αποκλειστικά με έργα γυναικών. Είναι η πρώτη φορά διεθνώς που ένα μουσείο δίνεται καθ’ ολοκληρίαν σε καλλιτέχνιδες, όχι απλώς διοργανώνοντας εκθέσεις με φεμινιστικό περιεχόμενο, αλλά δίνοντας ριζικά τον λόγο σε γυναίκες.

«Το ερώτημα που θέτουμε στον νέο κύκλο εκθέσεων του μουσείου είναι αφορμή για έναν ευρύτερο προβληματισμό. Τι θα γινόταν, πραγματικά, αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο; Και τι μορφή θα είχαν τα μουσεία αν οι γυναίκες είχαν καταλάβει τη θέση που τους αναλογούσε στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης; Πρόθεση και στόχος μας είναι να υπερβούμε την κυρίαρχη αφήγηση και να ανατρέψουμε συμβολικά, και όχι μόνο, την πραγματικότητα της χρόνιας υποεκπροσώπησης των γυναικών δημιουργών σε όλα τα πεδία της τέχνης» σημειώνει. Το πρόγραμμα, που έχει τον γενικό τίτλο «What if Women Ruled the World», δηλώνει κάτι παραπάνω από την απλή παράταξη καλλιτέχνιδων.

«Δηλώνει κυρίως τη δύναμη αλλαγής και την πολιτική σημασία μιας κοινότητας που βασίζεται στην εμπειρία του φύλου, σε ένα εκθεσιακό πρόγραμμα που θα πλαισιωθεί από δράσεις, συναντήσεις, περφόρμανς και ημερίδες» σημειώνει, με την ίδια να επιμελείται μαζί με την Ελένη Κούκου την επανέκθεση της συλλογής με τον τίτλο «ΓΥΝΑΙΚΕΣ, μαζί» και με τους χώρους αληθινά μεταμορφωμένους.

«Δεύτερη σημαντική έκθεση, σε επιμέλεια της Τίνας Πανδή, η από καιρό οφειλόμενη αναδρομική έκθεση της Λήδας Παπακωνσταντίνου, ίσως της σημαντικότερης καλλιτεχνικής φυσιογνωμίας στην Ελλάδα τον τελευταίο μισό αιώνα. Τρίτη έκθεση, σε επιμέλεια της Ελένης Κούκου και του Δημήτρη Τσουμπλέκα, είναι η μεγάλη παρουσίαση του έργου της Χρύσας Ρωμανού, μιας καλλιτέχνιδας που δεν της αποδόθηκαν ποτέ εν ζωή οι τιμές που της άξιζαν. Τελευταία του πρώτου κύκλου, σε επιμέλεια της Ιόλης Τζανετάκη, η έκθεση “D Possesions” της Δανάης Ανεσιάδου, μιας Ελληνίδας καλλιτέχνιδας της διασποράς η οποία παρουσιάζει την πρώτη της μεγάλη έκθεση στην Ελλάδα, σε συμπαραγωγή με το WIELS στις Βρυξέλλες», λέει.

Η Κατερίνα Γρέγου φωτογραφήθηκε στο ΕΜΣΤ, στον χώρο που φιλοξενεί το έργο με τίτλο «The Hermit» του καλλιτέχνη Viron Erol Vert. 
Make up & hair artist: Έφη Αργυροπούλου

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατερίνα Γρέγου: «Το ΕΜΣΤ δεν είναι ΜοΜΑ ούτε Τate- και δεν θέλει να γίνει σαν κι αυτά»

Συνέντευξη / Κατερίνα Γρέγου: «Το ΕΜΣΤ δεν είναι ΜοΜΑ ούτε Τate – και δεν θέλει να γίνει σαν κι αυτά»

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ στην πρώτη της συνέντευξη στη LiFO μιλάει με τόλμη, ευθύτητα, αυθορμητισμό, αποφασιστικότητα και κάποια χαμόγελα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ