Αλεξάνδρα Χαριτάτου: «Ο πολιτισμός είναι δημόσιο και όχι κρατικό αγαθό»

Αλεξάνδρα Χαριτάτου: «Ο πολιτισμός είναι δημόσιο και όχι κρατικό αγαθό» Facebook Twitter
Στους πολιτικούς και σε όλους τους ανθρώπους εκτιμώ, πρώτ' από όλα, τη γνησιότητα.
0

Η Αλεξάνδρα Χαριτάτου γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Από πολύ μικρή ηλικία βρισκόταν σε διαρκή επαφή με τον πολιτισμό και την Iστορία, καθώς ο πατέρας της, Μάνος Χαριτάτος, ίδρυσε το Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (ΕΛΙΑ). Μεγάλωσε ανάμεσα σε χειρόγραφα μεγάλων ποιητών, χιλιάδες τόμους παλιών βιβλίων, αποκόμματα προπολεμικών εφημερίδων αλλά και σπάνια ιστορικά τεκμήρια. Αποτέλεσμα αυτών των επιρροών ήταν να συνειδητοποιήσει από πολύ νωρίς ότι ο πολιτισμός δεν είναι μια έννοια αφηρημένη αλλά βίωμα. Είναι η καθημερινή μας ζωή, αυτό που ορίζει τελικά την ποιότητα της.


Η έμμεση ενασχόλησή της με τα κοινά ξεκίνησε με ένα mail που είχε στείλει στη ΝΔ και σ' αυτό περιέγραφε ένα νέο και καινοτόμο Μουσείο Αθηνών που θα αποτύπωνε την ιστορία της ελληνικής πρωτεύουσας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και την κάλεσε προκειμένου να συζητήσουν την πρότασή της.


Στις εκλογές της ερχόμενης Κυριακής η Αλεξάνδρα Χαριτάτου είναι υποψήφια Βουλευτής Α' Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία, διότι πιστεύει ότι «η πολιτική δεν είναι ένα προσωπικό στοίχημα, μας αφορά όλους, είτε ως πολίτες και ψηφοφόρους είτε ως ενεργά εμπλεκόμενους στην άσκησή της».

— Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στον χώρο της πολιτικής;

Η αλήθεια είναι πως, μέχρι να μου γίνει αυτή η άκρως τιμητική πρόταση από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, δεν είχα σκεφτεί ποτέ να μπω ενεργά στον χώρο της πολιτικής. Τα λεγόμενα χρόνια της κρίσης, που συνέπεσαν και με τα χρόνια της έκρηξης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πάρα πολλοί άνθρωποι της γενιάς μας, της λεγόμενης γενιάς Χ, που μέχρι τότε ζούσαμε μια τρυφηλή απολιτική ζωή, αρχίσαμε να αποκτούμε μια πιο στενή και συνειδητή σχέση με τα κοινά.

Εάν αφήνει κάτι θετικό η εμπειρία αυτής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τα τελευταία 4,5 χρόνια είναι πως αφύπνισε πολιτικά σχεδόν το σύνολο της κοινωνίας, και αυτούς που την ψήφισαν και αυτούς που δεν την ψήφισαν, ακόμα και αυτούς που απείχαν από τη διαδικασία.

Τα τελευταία 4,5 χρόνια, με την καταστροφική, κατά την άποψή μου, διακυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που κατέλυσε θεσμούς, αξίες και πολλά πράγματα που θεωρούσαμε αυτονόητα, πολλοί νιώσαμε την ανάγκη να πάρουμε θέση δημοσίως, να συμμετάσχουμε πιο ενεργά στον προβληματισμό και να προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να συμβάλουμε στον δημόσιο διάλογο.

Όταν με κάλεσε την άνοιξη ο Κυριάκος Μητσοτάκης να συζητήσουμε μια πρόταση που του είχα στείλει πριν από 1,5 χρόνο σχετικά με τη δημιουργία ενός μουσείου για την ιστορία της Αθήνας, από την προϊστορία μέχρι τις μέρες μας, που κατά την άποψή μου λείπει από αυτή την σημαντική πόλη, η αλήθεια είναι πως το τελευταίο πράγμα που περίμενα ήταν να μου προτείνει να συμμετάσχω στο ψηφοδέλτιο της Α' Αθηνών. Όμως, παρά τον αρχικό αιφνιδιασμό μου, σχεδόν άμεσα αποδέχτηκα την τιμή αυτή και κάπως ένιωσα «σαν έτοιμη από καιρό» να βοηθήσω κι εγώ απολύτως συνειδητά στην προσπάθεια που γίνεται για ένα καλύτερο μέλλον.

— Θεωρείτε ότι οι πολίτες αποφασίζουν ακόμα διαβάζοντας τα προγράμματα των κομμάτων;

Πιστεύω πως ναι. Φοβάμαι πως τις περασμένες δεκαετίες υπήρχε μια πολύ πιο οπαδική σχέση των πολιτών με τα κόμματα, γι' αυτό και δεν βλέπαμε σημαντικές μετακινήσεις από κόμμα σε κόμμα. Τις εναλλαγές των κομμάτων στην εξουσία τις αποφάσιζε ένα μικρό ποσοστό της τάξεως του 10-15% και βέβαια θριάμβευε ο δικομματισμός διαχρονικά.

Την εποχή αυτή, και για πολλούς λόγους, όπως η κρίση, η αμφισβήτηση του πολιτικού συστήματος, η κατάλυση θεσμών και αξιών, το τέλος των ψευδαισθήσεων που διαδέχθηκε οδυνηρά την καταστροφική, αλλά ευτυχώς, καταπώς φαίνεται, σύντομη, επικράτηση του λαϊκισμού, θεωρώ πως η κοινωνία μας έχει αρχίσει να ωριμάζει.

Πλέον ο κόσμος αναζητά την ανανέωση και την εξυγίανση, έχει αρχίσει να διαβάζει και να ενημερώνεται. Σίγουρα ο κομματικός οπαδισμός βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ο κόσμος θέλει να μάθει και απαιτεί απαντήσεις για το τι μπορεί να κάνει ένα κόμμα για τα θέματα που τον απασχολούν. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η πολυφωνία των ΜΜΕ και η πρόσβαση όλων μας στον δημόσιο διάλογο έχουν δημιουργήσει τις συνθήκες μόνιμης δημόσιας διαβούλευσης επί των πάντων. Εννοείται ότι αυτό μπορεί κάποιες φορές να εγκυμονεί κινδύνους, ειδικά με τα fake news και τα τρολ του Διαδικτύου, αλλά σίγουρα είναι κέρδος η κριτική προσέγγιση των προγραμματικών λόγων και το αίτημα διασαφήνισης που δεν ικανοποιείται πια με ευχολόγια και γενικολογίες και απαιτεί συγκεκριμένο, κοστολογημένο και μελετημένο προγραμματικό λόγο.


— Τι θεωρείτε ότι αφήνει πίσω της αυτή η κυβέρνηση;

Θα μπορούσα να πω πολλά αρνητικά που αφήνει πίσω αυτή η κυβέρνηση, αλλά νομίζω αυτό καλύτερα να το διαπιστώσουμε στις κάλπες. Εάν αφήνει κάτι θετικό η εμπειρία αυτής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τα τελευταία 4,5 χρόνια είναι πως αφύπνισε πολιτικά σχεδόν το σύνολο της κοινωνίας, και αυτούς που την ψήφισαν και αυτούς που δεν την ψήφισαν, ακόμα και αυτούς που απείχαν από τη διαδικασία. Και σε αυτό χρωστάμε αυτό που λέγαμε πιο πριν, το ότι ο κόσμος απαιτεί πια συγκεκριμένο και μελετημένο προγραμματικό λόγο και όχι κούφιες υποσχέσεις και λαϊκισμούς, κάτι που φάνηκε και στα αποτελέσματα των ευρωεκλογών και των αυτοδιοικητικών εκλογών πριν από έναν μήνα.

Αλεξάνδρα Χαριτάτου: «Ο πολιτισμός είναι δημόσιο και όχι κρατικό αγαθό» Facebook Twitter
Υπάρχει προφανώς πολλή παθογένεια στο ελληνικό πολιτικό σύστημα.


— Πείτε ένα είδος παθογένειας που σας ενοχλεί και γιατί;

Υπάρχει προφανώς πολλή παθογένεια στο ελληνικό πολιτικό σύστημα. Μία από τις πλευρές της που πιστεύω πως είναι από τις πολύ κρίσιμες, και εν πολλοίς το μέλλον μας θα κριθεί από το εάν θα καταφέρουμε ως κοινωνία να την αποβάλουμε, είναι η νοοτροπία του πελατειακού κράτους. Πέραν της προφανούς προβληματικής ηθικής πλευράς, το πελατειακό κράτος είναι ζημιογόνο και από πρακτικής άποψης καθαρά. Όταν γνώμονας για την πρόσληψη στο Δημόσιο είναι η πολιτική σου τοποθέτηση και δεν υπάρχουν αξιοκρατικά κριτήρια, οι δημόσιες υπηρεσίες διαρκώς θα εκφυλίζονται και θα γίνονται ολοένα πιο αναποτελεσματικές.


Εάν δεν καταλάβουμε ως κοινωνία πως η τοποθέτηση ικανών και αποτελεσματικών ανθρώπων σε κάθε θέση του δημόσιου τομέα είναι προς όφελος του συνόλου των πολιτών, πως η κοινωνία και το σύγχρονο κράτος εξαρτώνται από την καλύτερη δυνατή συλλογική απόδοση και ότι για να έχουμε όλοι, ανεξαρτήτως χρώματος, δουλειά, ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο ως πολίτες και να λειτουργεί η δημόσια διοίκηση είναι απαραίτητο να στελεχώνονται οι θέσεις από ικανούς ανθρώπους που κάνουν σωστά τη δουλειά τους ‒αυτονόητα πράγματα δηλαδή‒, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να γίνουμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Σε αντίθετη περίπτωση, βέβαια, ζημιωνόμαστε όλοι ως κοινωνικό σύνολο, οικονομία και χώρα.


— Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στην πόλη της Αθήνας και τι σας ενοχλεί;

Δεν μπορώ να είμαι αντικειμενική για την Αθήνα, είμαι από τους ανθρώπους που δένονται με τον τόπο τους, τον χώρο τους, τους ανθρώπους τους, γι' αυτό νομίζω πως θα μου ήταν πολύ δύσκολο να ζήσω σε άλλη χώρα. Η Αθήνα, όμως, είναι αδιαμφισβήτητα η πόλη με τα χίλια πρόσωπα, που σημαίνει πως μπορείς να βρεις πολλά που να μισείς και ταυτόχρονα πολλά που να λατρεύεις. Τελικά, μάλλον αυτό με γοητεύει, πως ποτέ δεν τη βαριέσαι την Αθήνα: εκεί που νομίζεις πως τα έχεις δει όλα, όλο υπάρχει και κάτι που δεν περίμενες. Και με αυτό απαντώ ταυτόχρονα και στο τι με ενοχλεί.


— Αν σας δινόταν η ευκαιρία να αλλάξετε κάτι σε σχέση με τον πολιτισμό, τι θα ήταν αυτό;

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη εποχή εξελίξεων που σηματοδοτείται από τις τεράστιες αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογία σε επίπεδο ταχύτητας ενημέρωσης, ανταλλαγής ιδεών και απόψεων. Όλα αυτά δεν μπορούν να μην επηρεάσουν τον χώρο του πολιτισμού. Πιστεύω πως είναι απαραίτητη η αλλαγή νοοτροπίας. Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει ότι πρέπει να προωθήσουμε το μοντέλο σύμπραξης του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα και να ενθαρρύνουμε την συμμετοχή της Κοινωνίας των Πολιτών στη διαχείριση του πολιτισμού.

Ας μην ξεχνάμε πως είναι δικαίωμα όλων μας να συμβάλουμε στην αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Ένα δικαίωμα που το προβλέπει και το Σύνταγμά μας στο άρθρο 24 που λέει: «Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός». Ο πολιτισμός, λοιπόν, είναι δημόσιο και όχι κρατικό αγαθό.

Τολμηροί επενδυτές, επιστημονικοί φορείς, οι τοπικές κοινωνίες, επιχειρήσεις, ακόμα και μεμονωμένα άτομα με όραμα και ιδέες θέλουν, πολλές φορές, να συμβάλουν στον πολιτιστικό τομέα και δεν υπάρχει το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο που να διευκολύνει μια τέτοιου είδους δυνατότητα. Παρατηρούμε πως διεθνώς οι σύγχρονες καλές πρακτικές διαχείρισης πολιτισμού, οι νέες τεχνολογίες που προσφέρουν απίθανες δυνατότητες και η αυξανόμενη ζήτηση από τους επισκέπτες για ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες επιτάσσουν τη βελτίωση του πολιτιστικού και τουριστικού μας προϊόντος.

Οι αξίες και η ηθική προηγούνται των ιδεών, γιατί μόνο σε ένα ηθικό αξιακό σύστημα μπορούν να αναπτυχθούν οι ιδέες ελεύθερα και να γίνουν οι κατάλληλες ζυμώσεις ώστε όχι μόνο να εναρμονιστούν με τις πραγματικές ανάγκες των καιρών και της κοινωνίας αλλά και να τεθούν σε εφαρμογή, που είναι και το ζητούμενο.

Οφείλει, λοιπόν, το κράτος να διευκολύνει και να παροτρύνει περισσότερο κόσμο να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση, συνδέοντας τον πολιτιστικό μας πλούτο με μια νέα αντίληψη για τον τουρισμό, ώστε να αξιοποιηθεί ακόμα πιο αποτελεσματικά το πολιτιστικό μας απόθεμα.

Και πρέπει αυτό να επιτυγχάνεται χωρίς την επιβάρυνση των φορολογουμένων αλλά με την ορθή διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, που πολλές φορές επιστρέφουν στην Ε.Ε. επειδή δεν έχουμε καταφέρει να τα απορροφήσουμε, με τη χρηματοδότηση από τον επιχειρηματικό τομέα, με δωρεές ιδιωτών, αλλά, προπάντων, με μελετημένα σχέδια που καθιστούν βιώσιμα και αυτοχρηματοδοτούμενα τα εκπονούμενα έργα. Μόνον έτσι θα καταφέρουμε η διαχείριση του πολιτιστικού μας αποθέματος να γίνει μοχλός ανάπτυξης, πηγή πλούτου και νέων καλών θέσεων εργασίας για όλη τη χώρα και ταυτόχρονα να αναβαθμιστεί και ο χώρος του πολιτισμού.


— Τι εκτιμάτε σε έναν πολιτικό και τι σας χαλά την αισθητική;

Στους πολιτικούς και σε όλους τους ανθρώπους εκτιμώ, πρώτ' από όλα, τη γνησιότητα. Υπ' αυτή την έννοια, θα σας πω κάτι αιρετικό: θεωρώ πιο εκτιμητέο έναν «Πολάκη», που είναι συνεπής προς την άξεστη και χυδαία συμπεριφορά του ‒έτσι γνωρίζεις ακριβώς πού στέκεσαι σε σχέση μ' εκείνον‒ απ' ό,τι τους «Τσίπρες» αυτού του κόσμου, που αλλάζουν γνώμη, φωνή, ακόμα και πρόσωπο, ανάλογα με το πού απευθύνονται και τον στόχο που έχουν. Αυτού του είδους οι άνθρωποι και πολιτικοί που κρύβουν τις προθέσεις τους και τους απασχολεί μόνον να μη χάσουν την εξουσία είναι οι πλέον επικίνδυνοι.


— Συμφωνείτε με την άποψη ότι οι ιδεολογίες έχουν τελειώσει και ότι ήρθε η στιγμή να δοθεί το βάρος στις ιδέες;

Θα έλεγα πως πρέπει πρωταρχικά να δοθεί βάρος στις αξίες. Οι αξίες και η ηθική προηγούνται των ιδεών, γιατί μόνο σε ένα ηθικό αξιακό σύστημα μπορούν να αναπτυχθούν οι ιδέες ελεύθερα και να γίνουν οι κατάλληλες ζυμώσεις ώστε όχι μόνο να εναρμονιστούν με τις πραγματικές ανάγκες των καιρών και της κοινωνίας αλλά και να τεθούν σε εφαρμογή, που είναι και το ζητούμενο. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο πως οι κοινωνίες εξελίχθηκαν και οι άνθρωποι έζησαν με τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό ευημερίας μόνο όταν κατέκτησαν ένα στοιχειώδες αξιακό σύστημα που επέτρεπε την απρόσκοπτη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου και πρόσφερε τη δυνατότητα ανάπτυξης ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της αυτοδιάθεσης.

Συνεντεύξεις
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη LiFO: «Θέλουμε ισχυρή ανάπτυξη ή ανακύκλωση της μιζέριας;»

Ελλάδα / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη LiFO: «Θέλουμε ισχυρή ανάπτυξη ή ανακύκλωση της μιζέριας;»

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της ΝΔ μιλά στη LiFO, λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις εθνικές εκλογές, για το πρόγραμμα που θέλει να εφαρμόσει, τον Αλέξη Τσίπρα, τους νέους, εκμυστηρεύεται τι κρατά από τους γονείς του αλλά και τι θεωρεί σημαντικό στη ζωή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
O Αλέξης Τσίπρας στη LIFO: «Δεν μετανιώνω για το ότι δε συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια»

Ελλάδα / O Αλέξης Τσίπρας στη LIFO: «Δεν μετανιώνω για το ότι δε συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια»

Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στη LiFO ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μιλά για τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη συγκυβέρνηση με τους ΑΝ.ΕΛ., τον Γιάνη Βαρουφάκη, τον Στέλιο Κυμπουρόπουλο, το Μάτι και τους νέους και εξομολογείται άγνωστες πτυχές της προσωπικής του ζωής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ