Όλα είναι εφήμερα και αιώνια συγχρόνως: 20 χρόνια από την πρεμιέρα του Six Feet Under

Όλα είναι εφήμερα και αιώνια συγχρόνως: 20 χρόνια από την πρεμιέρα του Six Feet Under Facebook Twitter
Στην χώρα μας προβαλλόταν συγχρόνως (την ίδια μέρα) με τις ΗΠΑ από το Filmnet (νυν Nova), οι περισσότεροι όμως το βλέπαμε με κάποια καθυστέρηση και σε συνθήκες ομαδικού (οπαδικού), παρεϊστικου binge, μόλις έβγαινε στην κυκλοφορία το DVD κάθε κύκλου. 
0

Όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια, πάνω σε κάποια ψιλοκουβέντα γύρω από τις κορυφαίες τηλεοπτικές σειρές όλων των εποχών, ακούγονται και ενστάσεις του τύπου, «ναι, ξέρω, αριστούργημα, δοκίμασα όμως να δω λίγο και δεν με έψησε…». Η αλήθεια είναι ότι έχει χωθεί βαθιά στην αντίληψη του κόσμου η ιδέα ότι δεν υπάρχει χρόνος για δοκιμές ούτε υπομονή ώσπου να μπει στο μυαλό και στο δέρμα σου το ύφος, ο τόνος και οι χαρακτήρες μιας σειράς, όπως συνέβαινε παλιότερα όταν δεν υπήρχε το σημερινό vortex επιλογών που καίει τον εγκέφαλο. Η διάσπαση προσοχής είναι μια πραγματικότητα (μέχρι να πάρει μπρος η ιστορία και μέχρι να σε ψήσει, έχεις ήδη αφεθεί στους αντιπερισπασμούς του κινητού) και αν κάτι δεν προκαλεί άμεση διέγερση και γρήγορο «φτιάξιμο», μπορεί να μείνει για πάντα στη λίστα με τα υπόψη.  

Δεν γίνεται όμως να κρίνεται μια εγνωσμένης αξίας σειρά από μια φευγαλέα ματιά στον «πιλότο» της. Ακόμα και όταν πρόκειται για σειρές που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας, όπως οι Sopranos και το Wire, στο πρώτο, αναγνωριστικό, επεισόδιό τους, βρίσκεται ακόμα υπό διαμόρφωση η συνταγή που θα τις οδηγούσε στην υπέρβαση και στον μύθο. Ακόμα και το Six Feet Under, η σειρά με την οποία οι άνθρωποι μιας συγκεκριμένης κλάσης και συνομοταξίας (αρκετά ευρείας ως απεδείχθη αργότερα) συνδεθήκαμε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, λόγω του χαρακτήρα και της φύσης της  (σαγηνευτικά ιδιαίτερης και καθησυχαστικά οικουμενικής), είχε ξεκινήσει με έναν ελαφρώς προβληματικό πιλότο. 

Το Six Feet Under δεν ήταν μαύρη κωμωδία πρωτίστως, ούτε σάτιρα ηθών, αλλά ένα πολυσύνθετο και πολυδύναμο δράμα για την ζωή, την οικογένεια, τον έρωτα, τις σχέσεις και όλα εκείνα που ακροβατούν ανάμεσα στο εφήμερο και το αιώνιο. 

Όλα τα θέματα, τα στοιχεία και οι κεντρικοί χαρακτήρες ήταν ήδη εκεί, κάποια ‘εφέ’ όμως δεν λειτουργούσαν, και ειδικά εκείνες οι εμβόλιμες, fake διαφημίσεις αξεσουάρ γραφείου κηδειών, οι οποίες δεν επαναλήφθηκαν ποτέ ξανά. Το Six Feet Under δεν ήταν μαύρη κωμωδία πρωτίστως, ούτε σάτιρα ηθών, αλλά ένα πολυσύνθετο και πολυδύναμο δράμα για την ζωή, την οικογένεια, τον έρωτα, τις σχέσεις και όλα εκείνα που ακροβατούν ανάμεσα στο εφήμερο και το αιώνιο. 

Όλα είναι εφήμερα και αιώνια συγχρόνως: 20 χρόνια από την πρεμιέρα του Six Feet Under Facebook Twitter

Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από εκείνο το πρώτο επεισόδιο της σειράς, η οποία αρχικά στην χώρα μας προβαλλόταν συγχρόνως (την ίδια μέρα) με τις ΗΠΑ από το Filmnet (νυν Nova), οι περισσότεροι όμως το βλέπαμε με κάποια καθυστέρηση και σε συνθήκες ομαδικού (οπαδικού), παρεϊστικου binge, μόλις έβγαινε στην κυκλοφορία το DVD κάθε κύκλου. 

Με αφορμή αυτή την ιστορική επέτειο διοργανώθηκαν τους τελευταίους μήνες καναδυό reunion (μέρους) του καστ της σειράς, με την συμμετοχή επίσης του δημιουργού της, Άλαν Μπολ. Μέσω zoom όλα αυτά και με βαριά την σκιά της πανδημικής συνθήκης, η οποία όμως έκανε πολύ κόσμο να δει (ξανά ή για πρώτη φορά) από την αρχή την ιστορία της οικογένειας Φίσερ και των λοιπών κεντρικών χαρακτήρων. 

Όλα είναι εφήμερα και αιώνια συγχρόνως: 20 χρόνια από την πρεμιέρα του Six Feet Under Facebook Twitter

Δεκαπέντε λεπτά κρατά μόνο το "reunion" που διοργάνωσε το Entertainment Weekly υπό τη μορφή «προφορικής ιστορίας» και υπάρχει στο YouTube, είναι αρκετά όμως για να χωρέσουν κάποιες πολύ όμορφες και συγκινητικές μνήμες και κάποιες καίριες παρατηρήσεις για την βαριά κληρονομιά μιας σειράς που αγαπήθηκε όσο ελάχιστες, από τους βασικούς συντελεστές της. Μεταξύ άλλων, η Ρέιτσελ Γκρίφιθς (‘Μπρέντα’) δηλώνει πως ήταν κάργα ερωτευμένη και στην πραγματικότητα με τον Πίτερ Κρος (‘Νέιτ’), ενώ η Φράνσις Κόνροϊ (η μαμά Ρουθ) θυμάται με θαυμασμό και νοσταλγία τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούσε την σειρά το κοινό της, «που έμοιαζε σαν φυλή ή σαν κοινότητα». Ο Πίτερ Κρος, από την άλλη (ε ρε κλάμα που είχε πέσει), πάει κατευθείαν στο υπαρξιακό «ψητό» θυμίζοντας ένα από τα βασικά ερωτήματα που έθετε το Six Feet Under στην πενταετία που διήρκεσε πριν κλείσει με το πιο οριστικό και ικανοποιητικό φινάλε σειράς όλων των εποχών. Εν ολίγοις: Πώς ζεις την ζωή σου γνωρίζοντας ότι μπορεί αυτή να χαθεί ξαφνικά από κάποια καλπάζουσα ασθένεια ή από κάποιο καπρίτσιο της μοίρας;

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο επαναστάτης του ΝΒΑ που καλούσε τον κόσμο να εναντιωθεί στην αμερικανική κυβέρνηση 

Daily / Ο επαναστάτης του ΝΒΑ που καλούσε τον κόσμο να εναντιωθεί στην αμερικανική κυβέρνηση

Ο Μπιλ Γουόλτον που πέθανε χθες στα 71 του και χαρακτήριζε ο ίδιος τον εαυτό του ως τον «πιο τυχερό τύπο στον κόσμο» ενσάρκωσε στα ‘70s τον χίπικο αλλά και τον μαρξιστικό ιδεαλισμό όσο ελάχιστες διασημότητες, όχι μόνο στον χώρο του επαγγελματικού πρωταθλητισμού αλλά οπουδήποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κι εμείς που νομίζαμε κάποτε ότι οι θρησκείες είχαν τελειώσει

Daily / Κι εμείς που νομίζαμε κάποτε ότι οι θρησκείες είχαν τελειώσει

Μια ματιά στην διαρκώς εύφλεκτη διεθνή επικαιρότητα είναι αρκετή για να πείσει οποιονδήποτε ότι η θρησκευτική αντιπαράθεση, είτε ως αιτία είτε ως πρόσχημα κλιμάκωσης συγκρούσεων, μοιάζει πιο ισχυρή από ποτέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κάφκα: Εκατό χρόνια μοναξιά

Daily / Κάφκα: Εκατό χρόνια μοναξιά

Στις 3 Ιουνίου συμπληρώνεται ένας αιώνας από τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα και μια νέα γερμανική σειρά μυθοπλασίας με θέμα το πέρασμά του από τον μάταιο και παράξενο τούτο κόσμο λειτουργεί ως «επετειακή» προβολή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Άλις Μανρό και το υστερόγραφο μιας σχέσης

Απώλειες / Η Άλις Μανρό και το υστερόγραφο μιας σχέσης

Η απώλεια της σπουδαίας Καναδής διηγηματογράφου έφερε στη μυαλό μια αριστουργηματική ταινία που είχε βασιστεί σε διήγημά της, με θέμα το λυκόφως της άνοιας και πρωταγωνίστρια την Τζούλι Κρίστι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Daily / Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Πέρα από το νοσταλγικό χρονικό της μετεωρικής ανόδου του συγκροτήματος στα ασυνάρτητα ‘80s, το ντοκιμαντέρ «Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story» εστιάζει δραματικά στον αγώνα του Τζον Μπον Τζόβι να διατηρήσει κάτι από τη νεανική φωνή του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ