Αγαπητέ κύριε Ζέρβα,Η απάντηση είναι πολύ απλή. Θέλουμε να γίνει το μετρό.Θέλουμε όμως και την ανάδειξη αυτών των τόσο σημαντικών ευρημάτων. Εφόσον γνωριζαν οι ειδικοί του έργου ότι θα αποκαλυφθούν αυτά τα ευρήματα (μετά και την εμπειρία του σταθμού στην Αγ. Σοφίας) γιατί είναι τόσο δύσκολο να βρεθεί μια τεχνική λύση και για το σταθμό Βενιζέλου. Μετρό και σήραγγες κατασκευάζονται σε όλο τον κόσμο και σε παρόμοιες συνθήκες. Μου είναι πολύ δύσκολο να δεχτώ ως μηχανικός ότι δεν μπορεί να βρεθεί ικανοποιητική λύση ώστε να μη καταστραφούν τα ευρήματα. Υπάρχουν νομίζω πολύ πιο ειδικοί από εμάς για να το επιβεβαιώσουν. Να επισημάνω δύο σημεία του κειμένου σας τα οποία θεωρώ λάθος ή καλύτερα πολύ γενικά και αόριστα γραμμένα.1)Τα έργα όταν δημοπρατούνται με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής ιδίως τα συγχρηματοδοτούμενα δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι προχωράμε βλέποντας και κάνοντας απ' αρχής μέχρι τέλους του έργου. Ειτε προϋπάρχει οριστική μελέτη και η ανάδοχος εταιρία κάνει τη μελέτη εφαρμογής και την κατασκευή είτε το πάιρνει το έργο από την οριστική μελέτη μέχρι τέλους. Στην αρχή γίνονται όλες οι γεωερευνητικές εργασίες και μετά το έργο προχωράει με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Τα χρονοδιαγράμματα σε τέτοια έργα συνήθως προβλέπουν καθυστερήσεις λόγω απρόβλεπτων συνθηκών αλλά αυτό που συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη είναι πρωτοφανές. Και επειδή ως γνωστόν ο χρόνος είναι χρήμα καμία σοβαρή εταιρία δεν κοστολογεί τα έργα της με την μέθοδο βλέποντας και κάνοντας.2) Γράφετε ότι κατα τη λειτουργία του μετρό θα απασχοληθούν 2500 άτομα στη Θεσσαλονίκη. Μπορείτε να παραθέσετε την πηγή αυτού του αριθμού και τι θέσεις απασχόλησης εννοείτε? Δεν έχω καμία πρόθεση να τον αμφισβητήσω αλλά δεν βρήκα πουθενά σχετικά στοιχεία.Θα ήμουν ευγνώμων αν μου απαντούσατε!Με φιλικούς χαιρετισμούς!
Σχολιάζει ο/η