Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Florence (2018). Φωτ.: Eliza Hatch

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία

0

Eliza Hatch, Clara (2017) και Florence (2018)

Η Eliza Hatch είναι φωτορεπόρτερ με έδρα το Λονδίνο. Από το 2017 εργάζεται στο Cheer Up Luv, ένα διεθνές φωτογραφικό project που καταγράφει γυναίκες που έχουν βιώσει σεξουαλική παρενόχληση οποιασδήποτε κλίμακας σε δημόσιο χώρο. Το έργο συνδυάζει τη φωτογραφία με τη δημοσιογραφία, τον ακτιβισμό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει κερδίσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου. Τα υποκείμενα φωτογραφίζονται σε δημόσιους χώρους που σχετίζονται με την εμπειρία της παρενόχλησής τους, και στη συνέχεια οι ιστορίες παρουσιάζονται στο @cheerupluv και στο cheerupluv.com.

Η εκστρατεία έχει ως στόχο να εκπροσωπήσει όσους δεν έχουν δημόσια φωνή και να δημιουργήσει μια κοινότητα κοινών εμπειριών, ενώ παράλληλα ευαισθητοποιεί για την καθημερινή παρενόχληση. Η καμπάνια έχει λάβει κάλυψη από τα i-D, Dazed, Wallpaper, BBC και Refinery29, για να αναφέρουμε μερικά μόνο μέσα, και έχει εκτεθεί στη Βαρσοβία, τη Νέα Υόρκη, το Βερολίνο και το Λονδίνο.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Eliza Hatch, Clara (2017)

Bindi Vora, Skin Colour Is Not Reasonable Suspicion (2020-2021)

Η Vora ενδιαφέρεται για τον τρόπο με τον οποίο τα υλικά ή τα εφήμερα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν για να δημιουργήσουν νέες αφηγήσεις, αλλά μπορούν να αναχθούν σε άλλα έργα, σχεδόν σαν συνδεδεμένοι ιστοί. Μέσα στο φωτογραφικό της έργο μπορούμε να παρατηρήσουμε λεπτά σημάδια, χρώματα και σχήματα, ενδείξεις των υλικών που χρησιμοποιεί. Οι λεπτομέρειες αυτές εξετάζουν τις ιδέες της αντίληψης και της αναπαράστασης του φωτογραφικού αποτυπώματος.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Bindi Vora, Skin Colour Is Not Reasonable Suspicion (2020-2021)

Sarah Maple, Votes for Women (2011)

Η Maple είναι μια βραβευμένη εικαστικός γνωστή για τα τολμηρά και ενίοτε σκανδαλώδη έργα της που αμφισβητούν τις έννοιες της ταυτότητας, της θρησκείας και του status quo. Μεγάλο μέρος της έμπνευσης της Maple προέρχεται από το γεγονός ότι μεγάλωσε ως μουσουλμάνα, με γονείς με μικτό θρησκευτικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Sarah Maple, Votes for Women (2011)

Anna Fox, The Village (1993)

Χρησιμοποιώντας εικόνες και κείμενα που παρωδούν το ύφος του φωτορεπορτάζ , το έργο της Fox παρουσιάζει μια σατιρική άποψη της σύγχρονης νότιας Αγγλίας.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Anna Fox, The Village (1993)

Maisie Cousins, Finger (2015) & Grass Bum (2015)

Η Maisie Cousins είναι μια Βρετανή φωτογράφος με έδρα το Λονδίνο. Η προσέγγισή της στη δημιουργία τέχνης είναι ηδονιστική και αυτοϊκανοποιητική. Εξερευνά θέματα εξουσίας, θηλυκότητας, φύσης, τεχνολογίας, σώματος και απόλαυσης.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Maisie Cousins, Finger (2015)
Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Maisie Cousins, Grass Bum (2015)

Shirley Baker, Children Playing on a Street Corner, Manchester (1961) & Manchester (1968)

Η Baker αναγνωρίζεται σήμερα ως μία από τις σημαντικότερες Βρετανίδες φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου και μία από τις ελάχιστες γυναίκες street φωτογράφων στη μεταπολεμική Αγγλία.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Shirley Baker, Children Playing on a Street Corner, Manchester (1961)
Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Shirley Baker, Manchester (1968)

Karen Knorr, The Principles of Political Economy (1990)

Οι ευφάνταστες φωτογραφίες της Knorr εγείρουν κοινωνιολογικούς και αλληγορικούς προβληματισμούς. Η παλαιότερη σειρά της, η οποία χρησιμοποιεί εικόνες και κείμενο, αποτελεί μια ειρωνική σπουδή του βρετανικού ταξικού συστήματος από την εποχή της Θάτσερ, απευθυνόμενη στις συντηρητικές αξίες και τις φιλοδοξίες του τρόπου ζωής της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Karen Knorr, The Principles of Political Economy (1990)

Susan Hiller, Writing Her Own Script (1982)

Η έκθεση πήρε το όνομά της από αυτή τη φωτογραφία μεγάλης κλίμακας της Susan Hiller. Ευρέως αναγνωρισμένη ως πρωτοπόρος της τέχνης των εγκαταστάσεων και των πολυμέσων, η Hiller (1940-2019) ήταν μία από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες της γενιάς της. Από τότε που έκανε για πρώτη φορά καινοτόμο χρήση της τεχνολογίας ήχου και βίντεο στις αρχές της δεκαετίας του '80, οι πρωτοποριακές εγκαταστάσεις της, τα βίντεο πολλαπλών οθονών και τα ηχητικά έργα της πέτυχαν διεθνή αναγνώριση.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Susan Hiller, Writing Her Own Script (1982)

Grace Robertson, Pub Outing (1954)

Η Robertson έχει περιγράψει τον εαυτό της ως έναν παρατηρητή της κοινωνίας. Προσπαθώντας να αποβάλλει την παρουσία της από το φωτογραφικό της κάδρο, αναζήτησε την κινητήριο δύναμη των γυναικών της γενιάς της στην καθημερινότητά τους.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Grace Robertson, Pub Outing (1954)
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ