Χαρακτηριστικό στα έργα του Γιώργου Πανταζή είναι το έντονο χρώμα και το ζεστό φως αλλά και η ικανότητα του να αποτυπώνει τις ομορφιές της φύσης, ξεφεύγοντας από την πραγματική εικόνα και τοποθετώντας το θέμα του σε ένα περιβάλλον φαντασιακό, διατηρώντας συνάμα την αυθεντικότητα του. Ο καλλιτέχνης με αυτό τον τρόπο δηλώνει την εικαστική του ταυτότητα ενώ ταυτόχρονα προκαλεί στον θεατή ένα «σοκ» λόγω της έντασης των χρωμάτων, εν αντιθέσει με τα γαλήνια και αισιόδοξα συναισθήματα που του δημιουργεί.

 

H Ιστορικός-Κριτικός Τέχνης Θάλεια Στεφανίδου αναφέρει μεταξύ άλλων για την έκθεση: «Ό,τι μου είχε αποτυπωθεί στη μνήμη από το πρώτο ακόμη ίδωμα των έργων του Γιώργου Πανταζή ήταν οι αυθόρμητες, ζωντανές, άναρχες, χρωματικές εκρήξεις, αυτό που το είχα ονομάσει φτέρωμα των χρωμάτων. Ήταν διάφορα λουλούδια, ως η Άνοιξη της Φύσης, μέσα σε βάζα: αναγνωρίσιμα ή πλασματικά, πόζαραν σαν μοντέλα μπροστά σε ουδέτερο φόντο, χωρίς συνδηλώσεις—ο ζωγραφικός χώρος του Πανταζή είχα σκεφτεί τότε αρνείται την ταυτοποίηση και αυτό έχει τη γοητεία του.» και συνεχίζει λέγοντας «Η επιλογή των χρωμάτων του θα έλεγα πως ακολουθεί με όσο περισσότερη πιστότητα την αυθόρμητη κάθε φορά απόφασή του, προκειμένου να ερμηνευτεί με τη μεγαλύτερη ακρίβεια η αίσθηση της βιωμένης στιγμής. Σε αυτή τη διαδικασία, το θέμα, οποιοδήποτε θέμα κι αν προκύψει—λουλούδια σε βάζο και κάθε είδους αναγνωρίσιμη ή μη χλωρίδα, ένας αφαιρετικός ή τελείως αφηρημένος «κήπος»—είναι μία θεματική που σχετίζεται με την αντίληψη της αίσθησης των πραγμάτων. Έτσι ο Πανταζής μοιάζει να εισπράττει από τον φυσικό κόσμο αυτό που ονομάζουμε «μουσικό άκουσμα», με τη διευρυμένη σημασία της έννοιας, και εκείνα τα αρμονικά μοτίβα των αισθημάτων, ώστε να μπορέσει να τα μετατρέψει σε παρτιτούρες στη λογική χρωματικών ρυθμών».
 

Ενώ ο καλλιτέχνης αναφέρει για τα έργα του «Κάθε έργο παρουσιάζει μια εικόνα των κοινωνικών σχέσεων, όπου τα διαφορετικά χρώματα και σχήματα εναρμονίζονται για να δημιουργήσουν ένα συνολικό εικαστικό τοπίο. Αυτή η ποικιλία δημιουργεί ένα συλλογικό δάσος, όπου η κάθε μονάδα συμβάλλει στο σύνολο με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Στα έργα, εκτός των άλλων εντοπίζουμε έξι γυναικείες μορφές, οι οποίες συμβολίζουν την φύση σε διάφορες παραλλαγές, ενώ τα υπόλοιπα έργα εστιάζουν σε δάση και παραλλαγές του δάσους σε ποικίλους χρωματισμούς, καθώς και σε φυλλωσιές με τον ουρανό. Σας προσκαλώ να εξερευνήσετε αυτήν την εικόνα των κοινωνικών σχέσεων μέσα από το πρίσμα της τέχνης και να μοιραστείτε μαζί μου την εμπειρία αυτής της έκθεσης.»


Σύντομο Βιογραφικό

 

Ο Γιώργος Πανταζής είναι εικαστικός καλλιτέχνης και υποψήφιος διδάκτορας του Π.Τ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αποφοίτησε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα το 2016 με «Άριστα». Τo 2021 ολοκλήρωσε το Master του στις Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει στο ενεργητικό του επτά ατομικές εκθέσεις, στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, Αθήνα (Το φτέρωμα των χρωμάτων,2024, Street Market, 2019 και Μικρομέρια, 2016), στην γκαλερί Λόλα Νικολάου, Θεσσαλονίκη (Νέα Ισημερία, 2016, Άτροπος, 2017, Το κοντινό υπερπέραν, 2019 και Γιώργος Πανταζής x Φώτιος Μπάλας, 2023), και στην γκαλερί Μορφές, Ρέθυμνο (Φοίνικες: Η παλέτα του Ρεθύμνου, 2023). Έχει συμμετάσχει επίσης σε ομαδικές και συνεργατικές εκθέσεις και διοργανώσεις μεταξύ άλλων και στην Αrt Athina. Διακρίθηκε στην Διεθνή Μπιενάλε Σχεδίου του Όστεν των Σκοπίων του 2016 και στην Διεθνή Μπιενάλε ακουαρέλας της Ινδίας του 2017. Από το 2018 υπηρετεί ως αναπληρωτής καθηγητής εικαστικών στην Πρωτοβάθμια Ρεθύμνης διοργανώνοντας παράλληλα παιδικά workshop και εικαστικά-εκπαιδευτικά Residency οπως (Plakias Art Residency 2019). Επίσης τα τελευταία χρόνια είναι στενός συνεργάτης-ερευνητής στο Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος (ΚΕ.Μ.Ε.Ι.Ε.Δ.Ε) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης.